Helderziende

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Helderziende

Berichtdoor willem_betz » 24 jul 2010, 10:51

een mail aan skepp:
Geachte,

Ik ga reeds jaren naar een helderziende. De eerste keer ben ik ernaar toegestapt, uit nieuwsgierigheid. Skeptisch maar ook openminded. Na mijn eerste sessie ben ik regelmatig blijven terug gaan omdat ik het echt wel interessant vond. Uiteindelijk werd het een soort van hobby (eerder op het randje van een obsessie) Daarnaast bleef ik toch wel realistisch. Om alles objectief te bekijken. Is me zeker niet altijd gelukt, maar het helpt wel als je zelf beseft dat je je niet zomaar mag laten meeslepen.

Niettegenstaande heeft ze me reeds verschillende keren met een mond vol tanden gezet. En dingen gezegd en voorspelt die toch echt niemand, of zeker zij niet kon weten.

Nu zeggen jullie, nog steeds op geen enkele manier bewijzen gevonden te hebben van helderzienden.

Ik ga een aantal korte voorbeelden geven. Indien jullie deze uitgebreider wensen dan hoor ik het graag.

1e Ik geef een foto van men 3jarig petekindje, gewoon om eens te kijken of er eventueel iets erg, of opmerkelijks zou zijn of komen. Ikzelf had hem reeds minstens 3 weken niet meer gezien.

Ze ziet dat hij op dat moment heel ambetant is en steeds naar zijn oor pakt. Ze vermoed dat hij een keel of oorontsteking heeft. 5 minuten nadat ze dat gezegd heeft belt mijn zuster. Ik neem op, en het eerste wat mijn zus zegt (zonder dat ik iets vraag) Mark ik kan morgen bij u niet komen kuisen, want onzen brent is lastig, en zegt dat hij pijn heeft aan zen keel/oor. Dag erna naar de dokter. Vaststelling: Oorontsteking.

2e Ik heb lange tijd regelmatig last gehad van een wazig beeld aan de buitenkant van men zichtsveld, en druk/spanning in men nek. vermoedelijk geknelde zenuw van gespannen spieren door stress. Kinesist hielp dikwijls niet lang. Uiteindelijk voorgelegd aan de helderziende.

Conclusie: Er zou een geest uit het een vorig leven bij mij vastzitten. (Yeah richt !!!!) Ze begon nen hoop vragen te stellen, omdat je daarvan ook een deel meeneemt naar het heden.

Op al haar vragen moest ik negatief antwoorden. De helderziende werd er zelf gek van, omdat ze niets kon vinden. Uiteindelijk zegt ze me: Ik zie da manneke heel den tijd achter u over en weer lopen, heel gefrustreerd, en mé ne GOEIENDAG in zijn handen !!!!!

Voordien heeft ze over geen enkel wapen gesproken, het zou te maken hebben uit de tijd van de slavernij in Amerika. En dat die persoon gestorven was bij een aanval op een groep negers. Goeiendag kan uiteraard uit die periode niet kloppen, want dat is een middeleeuws wapen.

MAAR: Toen ik klein was hadden wij thuis aan de muur wapens hangen uit afrika, en uit de middeleeuwen. Waaronder een GOEIENDAG. Toen mijn vader alles wegdeed. (Veel geldwaarde had het toch niet) vroeg ik of ik die Goeiendag mocht hebben, want dat interesseerde mij wel. Die ligt hier trouwens nog steeds in mijn appartement op de kast....

Ik ga het hierbij laten. wanneer het jullie interessant lijkt, dan hoor ik het graag. Ik ben zelf een realist, en sta er bij men vrienden voor bekend, dat je mij niet zomaar iets wijsmaakt, zonder enig bewijs, of duidelijke conclusie.

Ze heeft me ook al dingen verteld die niet juist waren.
Of te dubbelzinnig. Maar waar trek je de lijn, als je toch al een aantal concrete zaken of bewijzen duidelijk ondervonden hebt.

Harte/ijk dank vpoor jullie spoedige reactie.

Mvg

Mark

Zoals je zelf schrijft heeft ze ook al dikwijls dingen gezegd die niet juist waren.
Hun truc is steeds dezelfde: doe veel voorspellingen en er komen dan meestal wel enkele uit.
Ook een stilstaande klok geeft twee keer per dag de juiste tijd.
Je kan dit zelf onderzoeken: schrijf ALLE voorspellingen op en laat ons eens weten hoeveel % daarvan uitkomen, of juist zijn.
Veel helderzienden makern ook gebruik van hot en van cold reading, ze zijn soms erg handig in het bekomen van informatie, en ons eigen geheugen is vaak erg selectief in het onthouden van informatie die in ons kraam past, en in het vergeten van wat daar niet in past.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Re: Helderziende

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 16:15

Dit is nu eens een typische reactie van iemand die er totaal niet IN WILT geloven. Iemand die verwacht, wanneer je naar een helderziende belt, en de vraag krijgt. Met wie spreek ik, dat ze dan zeggen: Dat zou U moeten weten, U bent de helderziende.

A is A en B is B.

Waarom ?

A is : Ze komt zoals hier onder gezegd met een aantal concrete feiten af, die zij onmogelijk via gissingwerk te weten kon komen, daar deze onderwerpen voordien NOOIT besproken zijn geweest.

B is : Ze heeft niet altijd gelijk, waar ik mee wil zeggen, dat het niet altijd even duidelijk is wat ze probeert duidelijk te maken, of te laten verstaan, daar veel ook afhangt van het feit welke beslissingen er genomen worden door al dan niet betrokken partijen.

Besluit: Wanneer je uiteraard A en B niet wenst te onderscheiden, dan ben je geen realist, maar in mijn ogen een egoist
(sorry, dit is niet beledigend bedoelt)

Ik zal tevens nog een extra feit vertellen.

Ik heb met mijn vader geen goede relatie. Dus voordien is er bij haar NOOIT over mijn vader gesproken geweest, daar het mij ook niet interesseerde. Toen ik in het begin naar haar ging, heb ik maanden aan een stuk steeds op papier gezet welke kaarten waar lagen. (4 rijen van 9 kaarten)

Bijv:

Hond berg zijs maan man enz...
Kist sleutel brief enz...

Op een bepaald moment is mijn vader naar mijn app. gekomen (wat voordien nooit het geval was) En hij kwam me vertellen dat hij prostaatkanker had. Geen prettig nieuws uiteraard.

Toen ik terug bij de helderziende kwam, heb ik het haar aangekaart.
Nu ga je uiteraard zeggen, en dat heeft ze dan nooit gezien, zie je, zoiets belangrijks zien ze dan niet, ze raden er maar wat op los...

Ik kreeg van haar de volgende reactie:

Inderdaad, deze 3 kaarten liggen samen: roede, slang en lelie, want deze verwijzen naar uw vader, en een langdurige zware ziekte. Meestal Kanker:

NU KOMT HET: Ze zij me ook onmiddelijk: Jij hebt toch steeds de volgorde van de kaarten opgeschreven hé. Kijk eens naar de vorige keren in uw boekske...En inderdaad... Deze 3 kaarten lagen steeds tegen elkander.
En niet de ene keer wel, de andere keer niet....

Voila, ik hoop een beetje duidelijker te zijn nu, en hoop op een terechte reactie, en zelfs bijkomende vragen.
Maar maak aub geen domme veronderstellingen, of afwijzende conclusies.

Groeten

Mark
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 16:38

maxke schreef:Dit is nu eens een typische reactie van iemand die er totaal niet IN WILT geloven. Iemand die verwacht, wanneer je naar een helderziende belt, en de vraag krijgt. Met wie spreek ik, dat ze dan zeggen: Dat zou U moeten weten, U bent de helderziende.

A is A en B is B.

Waarom ?

A is : Ze komt zoals hier onder gezegd met een aantal concrete feiten af, die zij onmogelijk via gissingwerk te weten kon komen, daar deze onderwerpen voordien NOOIT besproken zijn geweest.

B is : Ze heeft niet altijd gelijk, waar ik mee wil zeggen, dat het niet altijd even duidelijk is wat ze probeert duidelijk te maken, of te laten verstaan, daar veel ook afhangt van het feit welke beslissingen er genomen worden door al dan niet betrokken partijen.

Zoals Betz aangeeft... zeg voldoende, er zal altijd wel iets juist zijn wat de "gevoelige" aanhoorder over de streep trekt.

Als je zelf even nadenkt dan kom je toch al vlug tot volgende (en dit is maar één voorbeeld): Stel dat iemand "echt" helderziend is en dit ook kan bewijzen (als je het niet kan bewijzen, dan ben je het niet), dan krijgt die iemand geheid de nobelprijs en is zijn/haar naam op slag wereldberoemd. Als die iemand dat werkelijk kan bewijzen dan kan geen kracht of macht ter wereld de bekendmaking ervan tegenhouden (tenzij je de helderziende doodt, maar dood zijn ze geenszins... wel op easy money belust).

Als jouw helderziende werkelijk helderziend is dan is die persoon een wereldfenomeen, de eerste in zijn soort, en krijgt hij/zij een goddelijke status onder mensen.

En nu de werkelijkheid: al die helderzienden zijn marginalen (en ik blijf even vriendelijk) en worden door ieder zinnig mens weggehoond. Waarom denk je?
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Lorre » 25 jul 2010, 16:47

Mark,

achteraf iets voorspellen is toch helemaal niet zo uitzonderlijk?
Lorre

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 17:07

Een scepticus is altijd open-minded. Wanneer hij feiten vaststelt die zijn kijk op iets veranderen dan past hij zich onmiddellijk aan.
Maar als je in onzin gelooft, ben je echt geen (al dan niet open-minded) scepticus.
En voor wat het waard is... jouw verhalen hebben geen enkele bewijskracht en maken ook geen indruk. Je kan immers vertellen wat je wilt.
Als jouw helderziende helderziend is, dan kan dat gemakkelijk bewezen worden... en ze kan er nog veel geld bij verdienen. Er is dus echt niets dat haar tegenhoudt dan haar eigen onkunde.

Maar schrijf haar alvast in voor het volgende "zesde zintuig" dan kan ze mij ook verbazen als de gidsen het laten afweten of even met verlof zijn. :lol:
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 17:13

Beste Mees,

Je hebt gelijk, wat uw reactie betreft.
Maar dat is nu net datgene wat ik bedoel. jullie concentreren zich enkel op datgene wat onmiddelijk weerlegd kan worden.
Jullie bekijken enkel het negatieve, en uiteraard, kan ik niet bewijzen, dat wat ik hier vertel ook waar is.
Maar ik garandeer u, en vind het zelf ook best "Freeky" dat ze me al regelmatig heeft doen slikken.

Ik zal het anders stellen.

Heeft eigenlijk iemand van jullie al eens de moeite gedaan om "openminded" naar een medium te gaan, zonder te zeggen dat je er totaal niet in gelooft. Maar dus verstand op "nul" en zien wat er op U afkomt. Gewoon praten, niet onozel doen, geen leugens vertellen, en ook geen misleidende informatie geven. (Want dat is zoals bij een dokter zeggen da ge koppijn hebt aan de achterkant van uw hoofd, terwijl de pijn rond uw ogen zit)

Dus als je met die neutrale ingesteldheid naar een medium gaat, en ze komt met feiten af waarvan je zeer goed beseft dat ze dit "onmogelijk" kon weten... Ben je dan ook bereid om toe te geven dat het niet allemaal negatief bekeken moet worden, maar dat er toch meer is dan we soms willen/kunnen geloven ?

Dit medium maakt trouwens ook nergens reklame, je vind haar telefoon ook nergen op het internet. (buiten gouden gids)
En ik weet het, er zitten nen hoop marginale kwakzalverige gevallen tussen.
Ik ben zo eens naar "Het orakel van dendermonde" of zoiets geweest. Ze was reeds 3 of 4 keer op q-music geweest.
Maar ik moet zeggen dat ik blij was daar buiten te zijn. Kon da mens zeveren zeg.

De vraag is uiteindelijk. bekijk je enkel wat negatief is, of sta je ook even stil bij het positieve.
Als je dat niet kan, dan ben je geen skeptishi, maar een ongelovige thomas...

Groetjes
maxke

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 17:29

Lorre,

Ik reageer niet op domme opmerkingen.
TIP: beter lezen...

Lorre schreef:Mark,

maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 17:30

Wel ik ben alleszins ongelovig (wel geen Thomas) omdat ook mijnheer pastoor niet kan bewijzen dat god bestaat en dat er verder geen zinnige reden is waarom er sowieso een god zou moeten bestaan.

Mark, je geeft zelf aan dat je al jaren naar een helderziende gaat en dat je op zijn minst ook al één ander orakel geraadpleegd hebt. Je bent dus gevoelig voor waarzeggers.

Ik ben nog nooit naar een helderziende geweest. Ben ik daarom een narrow-minded scepticus of ben ik gewoon een vent met wat gezond verstand die geen zeewater moet drinken om te weten dat zeewater zout is?

Ik wil je ervaringen best geloven (dat is niet het probleem) maar wat jij vertelt kan op geen enkele manier gecontroleerd worden en er kan evenmin nagegaan worden in hoeverre jouw gevoeligheid voor waarzeggers je de zaken doet verkleuren. De discussie over jouw feiten is dus zinloos.

Net daarom is het belangrijk dat een en ander kan getest en bewezen worden. Maar er is nog nooit (lees nooit) een helderziende geweest die kon bewijzen dat ze helderziende is. Zegt dat niet genoeg? En ja, de jouwe kan altijd de eerste zijn, maar laat ons eerlijk zijn... hoe groot zou die kans zijn? En als het dan toch zo is, dan is een en ander toch snel bewezen?

Dus waarom er een probleem rond maken? Zij bewijst dat ze echt helderziende is en ik garandeer je dat ik (ik kan niet spreken voor elke scepticus maar het lijkt me ook voor hen evident ) dat bewijs zal aanvaarden.
Mees

Berichtdoor Blueflame » 25 jul 2010, 17:34

maxke schreef:Gewoon praten, niet onozel doen, geen leugens vertellen, en ook geen misleidende informatie geven. (Want dat is zoals bij een dokter zeggen da ge koppijn hebt aan de achterkant van uw hoofd, terwijl de pijn rond uw ogen zit)

A nee! Niks praten !
Als de informatie dan toch van bovenaf komt, dan zeg ik dus niks. Totaal niks, nul-komma-nul, nada. Hij of zij moet praten, niet ik. Daar ga je al een eerste keer in de fout.
Ten tweede is de vergelijking met de huisarts niet correct. Die beweert namelijk helemaal niet om in verbinding te staan met allerlei astrale wezens en weet ik veel wat voor bocht nog allemaal.

Wat jij "open-minded" noemt, is gewoon aantoonbaar verkeerd.

Inderdaad, deze 3 kaarten liggen samen: roede, slang en lelie, want deze verwijzen naar uw vader, en een langdurige zware ziekte. Meestal Kanker:

O, ik ben dat eens gaan opzoeken.
Slang en lelie verwijzen naar een "valse" "oudere heer" en roede verwijst naar "discussie".
Maar dan ook weer niet altijd hoor. Roede kan ook staan voor "slaan". Maar soms staat roede ook voor "zoon" of voor "sexuele problemen". En zo kan ik nog wel even doorgaan ..... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 17:35

maxke schreef:Heeft eigenlijk iemand van jullie al eens de moeite gedaan om "openminded" naar een medium te gaan, zonder te zeggen dat je er totaal niet in gelooft. Maar dus verstand op "nul" en zien wat er op U afkomt.

Zou dat verstand op nul niet net het probleem kunnen zijn? :)
Mees

Berichtdoor Lorre » 25 jul 2010, 17:58

maxke schreef:Lorre,

Bedankt voor de tip. Ik heb uw post nog eens goed gelezen en ik meen daar uit te kunnen opmaken dat de helderziende de uitleg van de 3 kaarten gaf nadat hij/zij van jou het nieuws ivm jouw vader had ontvangen.
Daar is toch niets helderziends aan?
Lorre

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 18:11

Blueflame schreef:
maxke schreef:Gewoon praten, niet onozel doen, geen leugens vertellen, en ook geen misleidende informatie geven. (Want dat is zoals bij een dokter zeggen da ge koppijn hebt aan de achterkant van uw hoofd, terwijl de pijn rond uw ogen zit)

A nee! Niks praten !
Als de informatie dan toch van bovenaf komt, dan zeg ik dus niks. Totaal niks, nul-komma-nul, nada. Hij of zij moet praten, niet ik. Daar ga je al een eerste keer in de fout.
Ten tweede is de vergelijking met de huisarts niet correct. Die beweert namelijk helemaal niet om in verbinding te staan met allerlei astrale wezens en weet ik veel wat voor bocht nog allemaal.

Wat jij "open-minded" noemt, is gewoon aantoonbaar verkeerd..

Ik ga helemaal niet in de fout. Als ze ziet dat ik een probleem heb met iets, of dat er iemand ziek is, of dat er iemand kwaad is op mij, en ze heeft gelijk, moet ik dat dan ontkennen ?
Hoe weet ze dan of ze juist zit... Ah ja, even vergeten, zij is het medium, natuurlijk dat zij dat moet weten. Hoe dom van mij...
Jullie doen zo precies alsof ze zegt is uwen bompa ziek NEE, uw moeder dan NEE, uw Bomma dan NEE, Dan is het uw zus... Euuh Ja. Ah heeft ze hoofdpijn, WEET IK NI, heeft ze rugpijn, DENK HET NI, Heeft ze maagpijn, JA IK DENK HET WEL. Ah ja, dan heeft ze waarschijnlijk een maagzweer...

Hey komaan hé zeg... Op die manier doet zij het zeker niet. Ze is steeds direct, en zegt kort en bondig, ik zie da uw zuster ziek is, heeft ze problemen met haar maag, een maagzweer mss. Dan zeg ik ja, omdat ze er direct recht opzit omdat mijn zus een maagzweer had.

En nu gaat ge waarschijnlijk zeggen da 6 op de 10 vrouwen een maagzweer hebben, en da ze dus altijd op zijn minst 50% kans heeft...

Slang en lelie verwijzen naar een "valse" "oudere heer" en roede verwijst naar "discussie".
Maar dan ook weer niet altijd hoor. Roede kan ook staan voor "slaan". Maar soms staat roede ook voor "zoon" of voor "sexuele problemen". En zo kan ik nog wel even doorgaan ..... .

Mvg.[/quote]

http://www.catharinaweb.nl/tarot/lenormand/11.htm

Ga hier dan maar eens kijken voor de verklaring van deze kaart

En uw reactie is trouwens naast de kwestie... Het kwam er enkel op neer dat telkens voordien (blijkbaar) dezelfde kaarten tegen elkaar lagen. En het kan zijn dat het een andere kaart was dan o.a. de roede, maar het is ook reeds een 5 tal jaar geleden. Ik ben ook dat boekje kwijt gespeeld... Ik weet het, eventuele bewijzen weg... Mar ja, ik kan toch in da boekske schrijven wa dak wil hé...
Laatst bijgewerkt door maxke op 25 jul 2010, 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.
maxke

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 18:14

Mees schreef:
maxke schreef:Heeft eigenlijk iemand van jullie al eens de moeite gedaan om "openminded" naar een medium te gaan, zonder te zeggen dat je er totaal niet in gelooft. Maar dus verstand op "nul" en zien wat er op U afkomt.

Zou dat verstand op nul niet net het probleem kunnen zijn? :)

Dus je bedoelt dat ik niet nadenk, als ik naar daar ga.
Dat is zoals ne vooze er zit te zitten, en op alles zomaar een antwoord geef.

Niet dus... Verstand op nul met de bedoeling neutraal.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 18:17

Mark,

Je zegt zelf dat jij het medium hebt moeten vertellen dat je vader kanker had. Zij heeft het je niet op voorhand verteld, ze heeft gewoon jouw verhaal gekleurd met haar uitleg achteraf. Of die kaarten nu 3 maal hetzelfde waren of niet, heeft geen belang want op geen enkele kaart stond dat je vader kanker had en zij heeft het ook niet op voorhand gezegd.
Wat is er dan helderziends?
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 18:24

Lorre schreef:

Bedankt voor de tip. Ik heb uw post nog eens goed gelezen en ik meen daar uit te kunnen opmaken dat de helderziende de uitleg van de 3 kaarten gaf nadat hij/zij van jou het nieuws ivm jouw vader had ontvangen.

Dan zal je het toch nog eens een keer moeten lezen...

Ik zal het anders even kort samenvatten.

1e ik vertel haar zelf dat men vader kanker heeft.
2e de kaarten die op dat eigenste moment op tafel liggen, geven aan dat dit dus klopt.
3e Daar ze zelf wil weten of het "voordien" (is volgens mij feitelijke info) in de kaarten lag moest ik dat controleren.
4e in men boekje liggen ze inderdaad telkens samen.

Besluit: Hetgeen reeds voordien telkens in men boekje stond is inderdaar info van "NADAT" ik het gezegd had.
Maar de feiten stonden er al wel "Onwetend" reeds in.
maxke

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 18:27

Mees schreef:Mark,

Je zegt zelf dat jij het medium hebt moeten vertellen dat je vader kanker had. Zij heeft het je niet op voorhand verteld, ze heeft gewoon jouw verhaal gekleurd met haar uitleg achteraf. Of die kaarten nu 3 maal hetzelfde waren of niet, heeft geen belang want op geen enkele kaart stond dat je vader kanker had en zij heeft het ook niet op voorhand gezegd.
Wat is er dan helderziends?

Gelieve de laatste reactie aan lorre te bekijken, ze stelde exact dezelfde vraag.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 18:31

maxke schreef:
Lorre schreef:

2e de kaarten die op dat eigenste moment op tafel liggen, geven aan dat dit dus klopt.
3e Daar ze zelf wil weten of het "voordien" (is volgens mij feitelijke info) in de kaarten lag moest ik dat controleren.

Besluit: Hetgeen reeds voordien telkens in men boekje stond is inderdaar info van "NADAT" ik het gezegd had.

Hoe kom je daarbij?
Alles wat feitelijk is, dateert van nadat jij het gezegd hebt want op die kaarten stond nergens dat je vader kanker had.
De kaarten vermelden gewoon onheil. En wie kent er nu geen onheil? Voor de rest is het gewoon invullen wat jij haar toevertrouwd had.

Stel je zelf eens de vraag waarom al die helderziendheid telkens zo vaag is dat je met zowat eender wat gebeurt altijd wel ergens gelijk zal hebben. Als ze het niet beter kunnen doen en echt op voorhand geen concrete info kunnen geven, dan is het, zelfs mocht het waar zijn, een totaal zinloze bezigheid.
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 18:46

Mees schreef:
maxke schreef:
Lorre schreef:

Hoe kom je daarbij?
Alles wat feitelijk is, dateert van nadat jij het gezegd hebt want op die kaarten stond nergens dat je vader kanker had.
De kaarten vermelden gewoon onheil. En wie kent er nu geen onheil? Voor de rest is het gewoon invullen wat jij haar toevertrouwd had.

Stel je zelf eens de vraag waarom al die helderziendheid telkens zo vaag is dat je met zowat eender wat gebeurt altijd wel ergens gelijk zal hebben. Als ze het niet beter kunnen doen en echt op voorhand geen concrete info kunnen geven, dan is het, zelfs mocht het waar zijn, een totaal zinloze bezigheid.

Alstublieft hé zeg...

Lees eens horizontaal ipv diagonaal.

1e ik was voordien niet geinteresseerd omtrent van mijn vader wegens de slechte relatie.
2e we hebben er nooit bij stil gestaan dat die drie kaarten telkens samen lagen.
4e Ik had het opgeschreven, en het bleek dat ze telkens samen lagen, maar dat konden we niet weten, tot we het controleerden.
5e Roede = lange ziekte, Lelie = De vader, De slang = (inderdaad) onheil.
6e het is de combinatie van die drie kaarten die naar kanker verwijzen.
7e wat is er vaag aan het feit dat dezelfde kaarten steeds samen lagen.

Besluit: Voor mij komt het er op neer dat de betreffende feitelijke informatie "Reeds" op papier stond.
En de keren voordien ook, en geloof me, het was op zijn minst 4 keer op rij juist.
Markeer anders zelf maar eens 3 gewone speelkaarten, schud de kaarten door elkaar, en leg ze maar eens op tafel.
Doe dit 5 keer na elkaar, en zie dan in hoeverre de gemarkeerde kaarten samen blijven.
maxke

Berichtdoor Blueflame » 25 jul 2010, 18:57

maxke schreef:
Blueflame schreef:

A nee! Niks praten !

Wat jij "open-minded" noemt, is gewoon aantoonbaar verkeerd..

Ik ga helemaal niet in de fout. Als ze ziet dat ik een probleem heb met iets, of dat er iemand ziek is, of dat er iemand kwaad is op mij, en ze heeft gelijk, moet ik dat dan ontkennen ?
Hoe weet ze dan of ze juist zit... Ah ja, even vergeten, zij is het medium, natuurlijk dat zij dat moet weten. Hoe dom van mij...
Jullie doen zo precies alsof ze zegt is uwen bompa ziek NEE, uw moeder dan NEE, uw Bomma dan NEE, Dan is het uw zus... Euuh Ja. Ah heeft ze hoofdpijn, WEET IK NI, heeft ze rugpijn, DENK HET NI, Heeft ze maagpijn, JA IK DENK HET WEL. Ah ja, dan heeft ze waarschijnlijk een maagzweer...

Hey komaan hé zeg... Op die manier doet zij het zeker niet. Ze is steeds direct, en zegt kort en bondig, ik zie da uw zuster ziek is, heeft ze problemen met haar maag, een maagzweer mss. Dan zeg ik ja, omdat ze er direct recht opzit omdat mijn zus een maagzweer had.

Ik ga hier niet veel op zeggen. Behalve dat je er een rommeltje van maakt. Nu gaat het plots over je zuster ?
Ja zeg ....

En nu gaat ge waarschijnlijk zeggen da 6 op de 10 vrouwen een maagzweer hebben, en da ze dus altijd op zijn minst 50% kans heeft..
.
Nee, natuurlijk niet.
Als dat waar zou zijn dan zou ik zeggen dat de kans op een maagzweer bij uw zus exact 60% is, niet minstens 50.

Mvg.

http://www.catharinaweb.nl/tarot/lenormand/11.htm

Ga hier dan maar eens kijken voor de verklaring van deze kaart

En uw reactie is trouwens naast de kwestie... Het kwam er enkel op neer dat telkens voordien (blijkbaar) dezelfde kaarten tegen elkaar lagen. En het kan zijn dat het een andere kaart was dan o.a. de roede, maar het is ook reeds een 5 tal jaar geleden. Ik ben ook dat boekje kwijt gespeeld... Ik weet het, eventuele bewijzen weg... Mar ja, ik kan toch in da boekske schrijven wa dak wil hé...

Je snapt het niet. Ten eerste is het een uitleg achteraf en ten tweede wordt aan dezelfde kaart vaak verschillende betekenissen gegeven. Als je dan nog vaag blijft met je uitpsraken, dan heb je altijd prijs. Zo is het gemakkelijk.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 18:58

maxke schreef:Alstublieft hé zeg...

1e ik was voordien niet geinteresseerd omtrent van mijn vader wegens de slechte relatie.
2e we hebben er nooit bij stil gestaan dat die drie kaarten telkens samen lagen.
4e Ik had het opgeschreven, en het bleek dat ze telkens samen lagen, maar dat konden we niet weten, tot we het controleerden.

Besluit: Voor mij komt het er op neer dat de betreffende feitelijke informatie "Reeds" op papier stond.
En de keren voordien ook, en geloof me, het was op zijn minst 4 keer op rij juist.
Markeer anders zelf maar eens 3 gewone speelkaarten, schud de kaarten door elkaar, en leg ze maar eens op tafel.
Doe dit 5 keer na elkaar, en zie dan in hoeverre de gemarkeerde kaarten samen blijven.

1. Wat doet dat er toe ?
2. Dat kan je niet bewijzen en als jij noch zij er stil bij stonden, wat belang had dat dan?
3. ??? Er is geen 3 , wat zou dat dan wel kunnen betekenen?
4. Dat is een bewering die ik best wil geloven maar die niet als bewijs kan dienen. Dat jij er vandaag bent is een véél groter toeval dan dat je 5 keer na elkaar de lotto wint. Dus 3 keer dezelfde kaarten is toeval, geen bewijs.
5. Zoals Blue aangeeft kunnen die kaarten eender wat willen zeggen (ze zijn dus sterk interpreteerbaar).
6. Die 3 kaarten verwijzen helemaal niet naar kanker (dat is niet meer dan een interpretatie achteraf).
7. Die 3 kaarten zijn niet vaag, dat is gewoon toeval (als het al waar is).
De vaagheid is dat je helderziende je niet op voorhand duidelijk kon zeggen dat je vader kanker had. Het enige wat je helderziende deed was NADAT jij gezegd had dat je vader kanker had, de kaarten op een manier INTERPRETEREN waaruit bleek dat ze dat al wist (of had moeten weten want blijkbaar wist ze zelfs dat niet). Dus tot wat dient ze?

M.a.w. je hebt een helderziende die je nadat jij het zelf weet, kan zeggen wat je weet... wel dat kan ik ook.
Mees

Berichtdoor Lorre » 25 jul 2010, 19:01

maxke schreef: 2e we hebben er nooit bij stil gestaan dat die drie kaarten telkens samen lagen.

Verwacht je juist niet van een helderziende dat die voorspellingen doet adhv die kaartencombinaties?
Lorre

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 19:08

Lorre schreef:
maxke schreef: 2e we hebben er nooit bij stil gestaan dat die drie kaarten telkens samen lagen.

Verwacht je juist niet van een helderziende dat die voorspellingen doet adhv die kaartencombinaties?

Zoals jij het bedoeld (denk ik) Dat zou naief zijn natuurlijk.

Maar het gaat bijna altijd om de combinatie van een aantal kaarten die dan iets ?? concreet ?? betekenen.
Hetgeen me in deze situatie opvalt, is dat, en ook al is het toeval, ze eerst zegt dat bepaalde 3 kaarten samen liggen,
en raar maar waar voordien blijkbaar ook.
maxke

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 19:13

Mees schreef:
maxke schreef:Alstublieft hé zeg...

1. Wat doet dat er toe ?
2. Dat kan je niet bewijzen en als jij noch zij er stil bij stonden, wat belang had dat dan?
3. ??? Er is geen 3 , wat zou dat dan wel kunnen betekenen?
4. Dat is een bewering die ik best wil geloven maar die niet als bewijs kan dienen. Dat jij er vandaag bent is een véél groter toeval dan dat je 5 keer na elkaar de lotto wint. Dus 3 keer dezelfde kaarten is toeval, geen bewijs.
5. Zoals Blue aangeeft kunnen die kaarten eender wat willen zeggen (ze zijn dus sterk interpreteerbaar).
6. Die 3 kaarten verwijzen helemaal niet naar kanker (dat is niet meer dan een interpretatie achteraf).
7. Die 3 kaarten zijn niet vaag, dat is gewoon toeval (als het al waar is).
De vaagheid is dat je helderziende je niet op voorhand duidelijk kon zeggen dat je vader kanker had. Het enige wat je helderziende deed was NADAT jij gezegd had dat je vader kanker had, de kaarten op een manier INTERPRETEREN waaruit bleek dat ze dat al wist (of had moeten weten want blijkbaar wist ze zelfs dat niet). Dus tot wat dient ze?

M.a.w. je hebt een helderziende die je nadat jij het zelf weet, kan zeggen wat je weet... wel dat kan ik ook.

1 heel veel denk ik toch, Het interesseerde me voordien niet
2 Klopt, maar daar gaat het niet om
3 foutje
4 Maar wel een straf toevel hé
5 Kan zijn, maar ze lagen toch telkens samen
6 idem
7 idem

Daar gaat het hem juist om. Vind je het zelf niet bizar (als het waar is wat ik vertel) dat ze telkens samen lagen.
En ik heb gezegd minstens 4 keer, en jij maakt er al direct 3 van.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 19:18

maxke schreef:
Lorre schreef:

Maar het gaat bijna altijd om de combinatie van een aantal kaarten die dan iets ?? concreet ?? betekenen.
Hetgeen me in deze situatie opvalt, is dat, en ook al is het toeval, ze eerst zegt dat bepaalde 3 kaarten samen liggen,

Dus je betaalt iemand 4 keer om voorspellingen te doen.
Ondanks de overduidelijke paranormale tussenkomst die er voor zorgt dat, ongelooflijk maar waar, 4 keer dezelfde onheilspellende kaartencombinatie getrokken wordt, ziet je helderziende deze overduidelijke hint van de overzijde helemaal niet. Het is pas de 4de keer nadat je het zelf gezegd hebt, dat zij die rare combinatie ziet.
Is die het geld echt wel waard Mark?

maxke schreef:Daar gaat het hem juist om. Vind je het zelf niet bizar (als het waar is wat ik vertel) dat ze telkens samen lagen.

4 keer dezelfde kaartencombinatie vind ik veel minder raar dan een helderziende die dergelijke duidelijke tekens niet ziet.
Mees

Berichtdoor Lorre » 25 jul 2010, 19:24

En ben je daarna nog teruggegaan? Want dan zouden die 3 kaarten weer naast mekaar hebben moeten liggen, niet?
Lorre

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 19:29

Mees schreef:
maxke schreef:
Lorre schreef:

Dus je betaalt iemand 4 keer om voorspellingen te doen.
Ondanks de overduidelijke paranormale tussenkomst die er voor zorgt dat, ongelooflijk maar waar, 4 keer dezelfde onheilspellende kaartencombinatie getrokken wordt, ziet je helderziende deze overduidelijke hint van de overzijde helemaal niet. Het is pas de 4de keer nadat je het zelf gezegd hebt, dat zij die rare combinatie ziet.
Is die het geld echt wel waard Mark?

4 keer dezelfde kaartencombinatie vind ik veel minder raar dan een helderziende die dergelijke duidelijke tekens niet ziet.

Momentje, nu moet ik even iets duidelijk maken.

De eerste keer wanneer je bij haar komt, maakt ze met je een aantal belangrijke afspraken.

Als er bepaalde zaken zijn waar je niet over wil spreken, dan vertelt ze het ook niet.
Zoals ik met mijn Vader. Het interesseerde mij voordien gewoonweg niet, en ik wou het ook allemaal niet weten, of het nu goed of slecht nieuws zou zijn. Ik had toen andere zorgen aan men hoofd, en ik kan je garanderen dat het uurtje sneller voorbij was dan jezelf zou beseffen.

En op voorhand mag ze weten dat de relatie met mijn vader niet goed is, dat heeft geen enkele invloed, of eventuele voorinformatie als je dan bijvoorbeeld wenst te weten hoe het met de liefde, werk, en financieel zou vergaan.

Ze heeft dit dan ook steeds gerespecteerd.
maxke

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 19:37

Lorre schreef:En ben je daarna nog teruggegaan? Want dan zouden die 3 kaarten weer naast mekaar hebben moeten liggen, niet?

Ik ga er nog steeds naartoe. Want met haar kan je ook normaal babbelen.
Ze zegt me zelfs soms: Mark dit ligt niet in de kaarten, maar vanuit mijn ervaring zou ik dat zus of zo doen.
We hebben in groep ook eens een wensmeditatie gedaan. En ik wenste veel werk daar ik als zelfstandige in de renovatie was begonnen, en het werk kwam in het begin niet goed binnen. Kort nadien kreeg ik de ene telefoon na de andere.

En laat dat nu toeval zijn of niet... Dat is het minste van men zorgen...Er komt (reeds 3 jaar nu) veel werk binnen.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 19:39

maxke schreef:Momentje, nu moet ik even iets duidelijk maken.

De eerste keer wanneer je bij haar komt, maakt ze met je een aantal belangrijke afspraken.

Als er bepaalde zaken zijn waar je niet over wil spreken, dan vertelt ze het ook niet.
Zoals ik met mijn Vader. Het interesseerde mij voordien gewoonweg niet, en ik wou het ook allemaal niet weten, of het nu goed of slecht nieuws zou zijn. Ik had toen andere zorgen aan men hoofd, en ik kan je garanderen dat het uurtje sneller voorbij was dan jezelf zou beseffen.

En op voorhand mag ze weten dat de relatie met mijn vader niet goed is, dat heeft geen enkele invloed, of eventuele voorinformatie als je dan bijvoorbeeld wenst te weten hoe het met de liefde, werk, en financieel zou vergaan.

Jij bepaalt natuurlijk zelf waar je je geld aan geeft maar ga even mee in mijn redenering en kijk of je dit toeval kan noemen of ...

Alle verhalen die je aanhaalt hebben steeds betrekking op pijn/leed/ziekte (hoofdpijn, oorpijn, kanker). Statistisch is de kans dus groot dat je niet met een helderziende maar wel met een voodoopriesteres te maken hebt. Zo is het natuurlijk gemakkelijk. Ze geeft de mensen pijn/leed/ziekte en beweert daarna dat ze dit voorziet (dat is geen verwijt want helderzienden verdienen hier beter hun boterham dan voodoopriesteressen).

Je denkt "Wat een onzin." en je hebt gelijk maar kan het niet? En als het kan, zou het dan niet?

Nogmaals, waarom hierover twisten als we het gewoon kunnen testen? En je helderziende kan er nog een smak geld mee verdienen ook.

Maar wat is je doel van je reacties hier? Jij weet dat je helderziende helderziend is. Wat belang heb je er dan bij dat wij dat geloven? Of wil je door ons te overtuigen, jezelf overtuigen?
Laatst bijgewerkt door Mees op 25 jul 2010, 19:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 19:42

maxke schreef:
Lorre schreef:En ben je daarna nog teruggegaan? Want dan zouden die 3 kaarten weer naast mekaar hebben moeten liggen, niet?

Ik ga er nog steeds naartoe. Want met haar kan je ook normaal babbelen.
Ze zegt me zelfs soms: Mark dit ligt niet in de kaarten, maar vanuit mijn ervaring zou ik dat zus of zo doen.
We hebben in groep ook eens een wensmeditatie gedaan. En ik wenste veel werk daar ik als zelfstandige in de renovatie was begonnen, en het werk kwam in het begin niet goed binnen. Kort nadien kreeg ik de ene telefoon na de andere.

En laat dat nu toeval zijn of niet... Dat is het minste van men zorgen...Er komt (reeds 3 jaar nu) veel werk binnen.

Heb geen antwoord op uw vraag gegeven hé...

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Want nadien hebben we er ook verder niet meer bij stil gestaan. Ze heeft wel nog gezegd dat men Vader zou genezen, maar dat de kans uiteraard groot was dat het terug zou komen. (Maar dat weet iedereen uiteraard)
Tot hiertoe is het niet terug gekomen. Voor zover ik weet toch, want de relatie is nog steeds geen rozegeur en maneschijn.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 19:48

maxke schreef:

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Want nadien hebben we er ook verder niet meer bij stil gestaan.

Dus nu noteer je de kaartencombinaties niet meer... terwijl net aangetoond was dat dat noteren zo belangrijk was?
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 20:00

Mees schreef:

Jij bepaalt natuurlijk zelf waar je je geld aan geeft maar ga even mee in mijn redenering en kijk of je dit toeval kan noemen of ...

Alle verhalen die je aanhaalt hebben steeds betrekking op pijn/leed/ziekte (hoofdpijn, oorpijn, kanker). Statistisch is de kans dus groot dat je niet met een helderziende maar wel met een voodoopriesteres te maken hebt. Zo is het natuurlijk gemakkelijk. Ze geeft de mensen pijn/leed/ziekte en beweert daarna dat ze dit voorziet (dat is geen verwijt want helderzienden verdienen hier beter hun boterham dan voodoopriesteressen).

Je denkt "Wat een onzin." en je hebt gelijk maar kan het niet? En als het kan, zou het dan niet?

Nogmaals, waarom hierover twisten als we het gewoon kunnen testen? En je helderziende kan er nog een smak geld mee verdienen ook.

Ze heeft zeker niet enkel negatieve dingen verteld hoor. En een voodoopriesteres is het zeker niet.
Maar als ik hier alles moet neerpennen, dan ben ik nog dagen (watte...) maanden bezig.

toch een korte samenvatting van positieve dingen.µ

1e Mijn petekindje zou een speciaale gaven hebben. En inderdaad, want zijn IQ is te hoog. (Veel problemen in t'school zene)
2e Mijne kameraad (foto gegeven) heeft iets van ne kunstenaar in hem, maar ze kon niet onmiddelijk zien wat juist. 2 jaar later is hij voor netwerkspecialist gaan studeren, en is nu ne zelfstandige kerel van 87€ ex btw/ uur. En ik moet zelf toegeven, daar ik als 12 jaar vertegenwoordiger inde B2B-omgeving verscheidene netwerkbeheerders heb gekend, maar genen enkele die het allemaal zo eenvoudig bekijkt, uit kan leggen, en oplossen zoals hij dat doet.
3e Ik zou abrupt men werk verliezen, maar ze zag een grote financieele som op me afkomen. Ik werkte nog geen 1,5 jaar in de telecom, en plots was het algemeen failissement aangevraagd. Maar ik heb toch 850.000 oude belgische franken getrokken.
4e Ik was bezig met een imens groot dossier bij General Electric Belgium. Ze heeft me vertelt dat men prijs hoger was dan de concurrentie, maar daar zou net een probleem ontstaan in mijn voordeel. En vermits de tegenpartij op het laatste moment door een productieprobleem niet tijdig kon leveren, was de order voor mij... Maar ik mocht absoluut niet zakken met men prijs, wat ze uiteraard nog zouden proberen. (Ben appart geroepen door de commercieel directeur, en naar men vijs gekregen dak ni zakte met mene prijs, en zei hij uiteraard da ik chanse had) Kan zijn, ik had reeds voorinformatie, wat hij niet wist...

Kan zo nog wel efkes doorgaan hoor.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 20:07

maxke schreef:
Mees schreef:

Ze heeft zeker niet enkel negatieve dingen verteld hoor. En een voodoopriesteres is het zeker niet.
Maar als ik hier alles moet neerpennen, dan ben ik nog dagen (watte...) maanden bezig.

1e Mijn petekindje zou een speciaale gaven hebben. En inderdaad, want zijn IQ is te hoog. (Veel problemen in t'school zene)
2e Mijne kameraad (foto gegeven) heeft iets van ne kunstenaar in hem, maar ze kon niet onmiddelijk zien wat juist. 2 jaar later is hij voor netwerkspecialist gaan studeren, en is nu ne zelfstandige kerel van 87€ ex btw/ uur. En ik moet zelf toegeven, daar ik als 12 jaar vertegenwoordiger inde B2B-omgeving verscheidene netwerkbeheerders heb gekend, maar genen enkele die het allemaal zo eenvoudig bekijkt, uit kan leggen, en oplossen zoals hij dat doet.
3e Ik zou abrupt men werk verliezen, maar ze zag een grote financieele som op me afkomen. Ik werkte nog geen 1,5 jaar in de telecom, en plots was het algemeen failissement aangevraagd. Maar ik heb toch 850.000 oude belgische franken getrokken.
4e Ik was bezig met een imens groot dossier bij General Electric Belgium. Ze heeft me vertelt dat men prijs hoger was dan de concurrentie, maar daar zou net een probleem ontstaan in mijn voordeel. En vermits de tegenpartij op het laatste moment door een productieprobleem niet tijdig kon leveren, was de order voor mij... Maar ik mocht absoluut niet zakken met men prijs, wat ze uiteraard nog zouden proberen. (Ben appart geroepen door de commercieel directeur, en naar men vijs gekregen dak ni zakte met mene prijs, en zei hij uiteraard da ik chanse had) Kan zijn, ik had reeds voorinformatie, wat hij niet wist...

Mag ik effen naam/adres/telefoon van je helderziende, ik wil liefst morgen een afspraak. :wink:

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben... bepaal je zelf ook nog iets in je leven? Vind je het gezond je zo te laten leiden door een ander?
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 20:08

Mees schreef:
maxke schreef:

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Want nadien hebben we er ook verder niet meer bij stil gestaan.

Dus nu noteer je de kaartencombinaties niet meer... terwijl net aangetoond was dat dat noteren zo belangrijk was?

Ja, daar heb je een punt.

Maar het obsessieve hobbygevoel is er momenteel een beetje uit omdat ik mij veel meer moet concentreren op mijn eigen zaak in de renovatie's. En 1 keer op de 2 maanden spring ik er nog eens binnen om te zien of ik moet opletten voor iets opmerkelijks.
Maar de laatste keren, buiten door iedereen te voorspellen problemen als zelfstandige heeft ze niets ophefmakends meer gezegd.

Alléé, ook ni allemaal waar. Ik zou iemand nieuw leren kennen, Waar een liefde uit zou groeien, en waar ik ook veel werk van zou krijgen. ???!!! denk denk... Ne klant dus, want ik kom bijna niet meer buiten om op de vrouwen te jagen.

En nu ken ik iemand reeds een jaar...Klant, veel werk, moet trouwens over 4 weken in een nieuw pand van haar beginnen, en de liefde...Daar is het al te laat voor om te ondervinden, want ondertussen is het reeds zover.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 20:17

maxke schreef:
Mees schreef:
maxke schreef:

Maar het obsessieve hobbygevoel is er momenteel een beetje uit omdat ik mij veel meer moet concentreren op mijn eigen zaak in de renovatie's. En 1 keer op de 2 maanden spring ik er nog eens binnen om te zien of ik moet opletten voor iets opmerkelijks.
Maar de laatste keren, buiten door iedereen te voorspellen problemen als zelfstandige heeft ze niets ophefmakends meer gezegd.

Alléé, ook ni allemaal waar. Ik zou iemand nieuw leren kennen, Waar een liefde uit zou groeien, en waar ik ook veel werk van zou krijgen. ???!!! denk denk... Ne klant dus, want ik kom bijna niet meer buiten om op de vrouwen te jagen.

En nu ken ik iemand reeds een jaar...Klant, veel werk, moet trouwens over 4 weken in een nieuw pand van haar beginnen, en de liefde...Daar is het al te laat voor om te ondervinden, want ondertussen is het reeds zover.

Oké dan zijn we even ver als in het begin. Jouw helderziende ziet echt helder, dus laat haar even inschrijven voor de test en ze kan veel geld winnen. Of weet ze het resultaat al? Anders ik wel en toch ben ik niet helderziend, of toch...
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 20:27

Mees schreef:
maxke schreef:
Mees schreef:

Mag ik effen naam/adres/telefoon van je helderziende, ik wil liefst morgen een afspraak. :wink:

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben... bepaal je zelf ook nog iets in je leven? Vind je het gezond je zo te laten leiden door een ander?

Schitterende opmerking.

Ondertussen ken ik haar reeds 15 jaar. Op een bepaald moment was ik het zo gewoon, om steeds maar naar haar te lopen, dat men leven inderdaad ertoe leide dat ik met alles bij haar ten rade ging. (heb een tijd veel problemen gehad) Ik moet toegeven dat zijzelf een persoon is die zoiets goed opgemerkt heeft, en me dan ook met men beide voetjes op de grond heeft gehouden. Ze heeft me dan ook een aantal meditatie oefeningen op een digitaal recorderke ingesproken, en moest deze dan ook volgen. (zelfvertrouwen, wensmeditatie, tot rust komen, enz...)

Ik heb ondertussen dus een eigen zaak opgestart, en heb hierdoor een schitterende vrouw leren kennen. (Is nu men geliefde)
Alles gaat echt wel beter nu. Een wijze raad...Wees jezelf, want het is die persoon die ze op de wereld gezet hebben, die jij moet leven. Niet meer, niet minder...

En je zou ervan versteld zijn welke soort mensen er bij haar terecht komen. Ik kan u garanderen...Uit alle klasses van de bevolking....
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 20:33

Naam, adres en telefoon van dat medium graag.
En wanneer gaan we haar testen?
Dat zo'n talent al 15 jaar een stil leven leidt, is te gek voor woorden. Maar dat is ongetwijfeld de bedoeling? :wink:
Mees

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 20:46

maxke schreef:Ik heb ondertussen dus een eigen zaak opgestart, en heb hierdoor een schitterende vrouw leren kennen. (Is nu men geliefde). Alles gaat echt wel beter nu. Een wijze raad...Wees jezelf, want het is die persoon die ze op de wereld gezet hebben, die jij moet leven. Niet meer, niet minder...

Als je jezelf moet zijn waarom betaal je dan een ander om je te zeggen wat moet of wat best is?
En hoe kan je weten of je beter bent geworden door haar uitspraken? Bvb. Ze geeft je raad voor dat groot contract (verlaag je prijs niet want ze zullen toch toehappen) en jij denkt dat je dus veel geld verdiend hebt door haar helderziendheid maar... het kan net zo goed zijn dat mocht je je prijs wel verlaagd hebben dat dat contract op het einde zal verlengd worden terwijl dat nu niet het geval "kan" zijn omdat de opdrachtgever vindt dat je misbruik gemaakt hebt van een zwak moment.
Je kan dus nooit echt weten of je beter of slechter af bent. Je kan het wel denken en dat is ook wel wat waard natuurlijk.
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 20:51

Mees schreef:
maxke schreef:
Mees schreef:
maxke schreef:

Oké dan zijn we even ver als in het begin. Jouw helderziende ziet echt helder, dus laat haar even inschrijven voor de test en ze kan veel geld winnen. Of weet ze het resultaat al? Anders ik wel en toch ben ik niet helderziend, of toch...

Daar heb ik het met haar al eens over gehad. Ze wenst niet mee te doen, met eender welke test, spel of onderzoek.
Het rare is inderdaad wel dat ze nog niets opmerkelijks hebben kunnen vaststellen bij andere mediums.

Maar dan is ook de volgende vraag, en dat stond inderdaad ook op het einde van mijn alleraarste bericht.
Waar trek je de lijn...

Wanneer aanvaard je als iemand slaagt voor de test. Want nu is het veel prettig discussieren op dit forum, dan een paar uur geleden. In het begin reageerde iedereen enkel en alleen op het negatieve, want daar lag de focus, het kan gewoonweg niet...

Maar nu (vind ik) staan jullie toch wat meer open..Neutraler zal ik maar zeggen...
Ik ben zelfs eens een cursus bij haar gaan volgen esoterie of zoiets.
Ze zei me dat dit voor mij goed was om rustiger te worden.

Meditatie = ikke slapen...
Aura zien = vele andere in de les JA ja ik zie het = ikke...Ik zie niks
Een entiteit voelen/zien= sommige, ja ja = ikke...Ik zie wér niks...

Zo ben ik ook, ik ben geen kuddebeest. Ik ben zelf iemand die bewijzen nodig heeft, voor ik iets aanneem.

Ik bekijk het zo.

Laten we er nu vanuit gaan dat al hetgene wat ik hier heb verteld inderdaad waar is...(wat ook zo is)
Dan zeg ik, ok, ik heb hier een paar raar dingen meegemaakt waar ikzelf de bewijzen van ondervind.
Daarnaast vertelt ze ook nen hoop dingen die ik niet kan bevestigen, of controleren.

En dikwijls is het ook niet duidelijk wat ze me verteld...dat komt dan achteraf pas. Maar dat is dan weer hoe je iets interpreteert natuurlijk. want sommige veronderstellingen hebben 1001 uitkomsten.

Als ik mij dan enkel focus op het negatieve, ja dan is ze zwaar gebuisd natuurlijk.
Bekijk ik enkel het positieve...Tja...

Bekijk ik het samen, dan heeft ze mss nog maar 5 op 10, en voor de unief is da een vette buis...

Maar het zijn die dingen die ze verteld waar ze los in de roos zit zonder nadenken. En het is niet zo dat ze daarnaast het bord zelfs niet raakt. Het zijn die veronderstellingen, zaken die niet echt duidelijk zijn, die mensen op een verkeerd spoor zetten.

Zo was er eens een dame die 3 a 4 keer per jaar op reis ging, waar ze tegen zei...Je gaat iemand leren kennen op één van je volgende reizen. En het eerste wat die doet is recht naar het reisbureau, en op 2 maanden 3 reizen boekken...
En na 2 maanden stond ze terug aan de deur met de vraag...Awel, ik ging toch iemand leren kennen hé...
Ja...Hallooo.
maxke

Berichtdoor Mees » 25 jul 2010, 21:03

maxke schreef:
mees schreef:Oké dan zijn we even ver als in het begin. Jouw helderziende ziet echt helder, dus laat haar even inschrijven voor de test en ze kan veel geld winnen. Of weet ze het resultaat al? Anders ik wel en toch ben ik niet helderziend, of toch...

Daar heb ik het met haar al eens over gehad. Ze wenst niet mee te doen, met eender welke test, spel of onderzoek.

Daar hebben we het bewijs... ze weet dat ze gaat verliezen natuurlijk. Alhoewel... als ze dat weet dan is ze toch echt helderziend? Maar als ze verliest dan is ze toch niet helderziend?

maxke schreef:Het rare is inderdaad wel dat ze nog niets opmerkelijks hebben kunnen vaststellen bij andere mediums.

Als je dat raar vindt, ben je véél te open-minded :wink:
Even een doordenkertje: het rare is dat ze bij haar nog niets opmerkelijks hebben kunnen vaststellen. Wat zegt dat jou?

maxke schreef:Maar nu (vind ik) staan jullie toch wat meer open..Neutraler zal ik maar zeggen...

:lol: :lol: :lol:

maxke schreef:Als ik mij dan enkel focus op het negatieve, ja dan is ze zwaar gebuisd natuurlijk.
Bekijk ik enkel het positieve...Tja...

Tja, als je het positief bekijkt dan is iedereen altijd wel geslaagd zeker?

maxke schreef:Bekijk ik het samen, dan heeft ze mss nog maar 5 op 10, en voor de unief is da een vette buis...

Gebuisd is gebuisd maar als je het positief bekijkt dan is een buis een nieuwe kans natuurlijk :wink:

maxke schreef:Zo was er eens een dame die 3 a 4 keer per jaar op reis ging, waar ze tegen zei...Je gaat iemand leren kennen op één van je volgende reizen. En het eerste wat die doet is recht naar het reisbureau, en op 2 maanden 3 reizen boekken...
En na 2 maanden stond ze terug aan de deur met de vraag...Awel, ik ging toch iemand leren kennen hé...
Ja...Hallooo.

Tja, zo kan ik ook voorspellen. Je gaat op een van je volgende reizen iemand leren kennen. Het zou al zéér raar zijn als je dan niemand leert kennen.
Laatst bijgewerkt door Mees op 25 jul 2010, 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Mees

Berichtdoor maxke » 25 jul 2010, 21:05

Mees schreef:
maxke schreef:Ik heb ondertussen dus een eigen zaak opgestart, en heb hierdoor een schitterende vrouw leren kennen. (Is nu men geliefde). Alles gaat echt wel beter nu. Een wijze raad...Wees jezelf, want het is die persoon die ze op de wereld gezet hebben, die jij moet leven. Niet meer, niet minder...

Als je jezelf moet zijn waarom betaal je dan een ander om je te zeggen wat moet of wat best is?
En hoe kan je weten of je beter bent geworden door haar uitspraken? Bvb. Ze geeft je raad voor dat groot contract (verlaag je prijs niet want ze zullen toch toehappen) en jij denkt dat je dus veel geld verdiend hebt door haar helderziendheid maar... het kan net zo goed zijn dat mocht je je prijs wel verlaagd hebben dat dat contract op het einde zal verlengd worden terwijl dat nu niet het geval "kan" zijn omdat de opdrachtgever vindt dat je misbruik gemaakt hebt van een zwak moment.
Je kan dus nooit echt weten of je beter of slechter af bent. Je kan het wel denken en dat is ook wel wat waard natuurlijk.

Ik was reeds voor 90% mezelf, en nu 99%
Daar heb je ook gelijk in. Maar het was niet zo dat mijn prijs schandalig was. Ik had men broek reeds losgedaan, maar heb kunnen vermijden dat ik ze moest uitdoen. We hebben onze kwaliteiten kunnen aantonen, en ze hebben een jaar later zelfs nog bijbesteld voor andere afdelingen. Weer met een losse broek ipv op de knieen.
maxke

Volgende

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie