Hou vol, Amateur.
In mijn ervaring is wetenschap quasi het omgekeerde van geloven.
Als ik het zelf niet weet (en dus ook mezelf niet kan vertrouwen), kan ik ook iemand niet zomaar vertrouwen omdat men iets zegt, of omdat men zegt dat men te vertrouwen is.
Dan is het niet meer echt weten, maar geloven. Ik kon evengoed tegen iemand als mezelf aan het praten zijn.
Ik vertrouw wel de wetenschap, maar als het gaat over een bepaald onderwerp, dan moet je het natuurlijk eerst zelf weten wat juist de wetenschappelijke waarheid is.
Als iemand bijv. zegt dat de aarde plat is, dan vertrouw ik de wetenschap, omdat na vele jaren onderzoek, het bewezen is dat de aarde niet plat is (eerlijkgezegd, alleen al weten dat, als een boot achter de horizon verdwijnt en hij ook kan terugkeren, al duidt dat hij er dus niet kan afvallen, en ook het feit dat je rond de aarde kan reizen, en terugkeren op dezelfde plek), het dan ook geen zin heeft om terug te herstarten met het onderzoek van jaren terug, om dan nadien toch terug te vinden dat de aarde niet plat is.
Het is altijd een evenwichtsoefening, wie kan je vertrouwen.
Dus eindelijk, na 3 maand zoeken (en nog 10 keer minder tijd of vroeger), bestuderen, en zoeken naar bevestiging:
https://electronics.stackexchange.com/q ... 7235#87235Goed dat je volgehouden hebt, en hoop dat je me vergeeft.
Wetenschap gaat over kritisch denken, twijfelen soms. En eerlijkgezegd, mijzelf kan me daarbij eigenlijk geen moer schelen. Enkel wat wetenschappelijk juist is. Wat hebben we daar anders aan?
Ik heb er wel veel over bijgeleerd, en waar ik eerst niet stilstond bij elektriciteit, het leek allemaal automatisch, ik zal nooit meer op dezelfde manier ernaar kijken.