Oogje schreef:Besten,
Tot een paar jaar geleden werd de klimaatopwarming ook hier met een stijf been ontkend en een weinig onderlegd, ook al ging het toen ook al om harde feiten.
stefaandepraetere schreef:Mjah, ik heb in ieder geval een aantal keer gevraagd om de pretentieuze titel 'hete luchtballon' aan te passen of te weigeren. Dit is uiteraard niet gebeurd. De claim dat elke paljas kan posten wat hij/zij wil is dan ook te kort door de bocht
stefaandepraetere schreef:Ook in het tijdschrift en op de FB pagina vind ik dat er heel vaak vlotjes kritiek op alles wat 'groen' is gepubliceerd wordt terwijl tegenovergestelde meningen veel argwanender bekeken worden. Dit is uiteraard een nefaste evolutie.
Digit schreef:stefaandepraetere schreef:Ook in het tijdschrift en op de FB pagina vind ik dat er heel vaak vlotjes kritiek op alles wat 'groen' is gepubliceerd wordt terwijl tegenovergestelde meningen veel argwanender bekeken worden. Dit is uiteraard een nefaste evolutie.
Over de 'diagnose' lijkt er mij niet veel discussie meer te bestaan. Het uiten van onderbouwde kritiek op onwetenschappelijke standpunten betreffende de oplossingen lijkt mij dan weer een correcte houding. Het blindelings volgen van een bepaalde partijlijn, ook waar deze vanuit wetenschappelijke optiek stevig in de fout gaat, zou pas een 'nefaste evolutie' zijn.
Groetjes,
Digit
In een passage zegt moeder Ernman dat Greta dingen kan zien die anderen niet willen zien. ‘Ze behoort tot de weinigen die onze koolstofdioxide met het blote oog kan herkennen. Ze ziet hoe broeikasgassen uit onze schoorstenen stromen, door de wind naar de hemel stijgen en de atmosfeer veranderen in een gigantische, onzichtbare vuilnisbelt.’
Renate schreef:Onlangs las ik ook de opmerking van de Zweedse klimaatactiviste, Greta Thunberg CO2 met het blote oog kan herkennen, wat mij ook al onwaarschijnlijk in de oren klinkt. In een ander stuk is van herkennen zien gemaakt, wat nog idioter is.
Digit schreef:Voor mij is de keuze tussen oude koeien en voortschrijdend inzicht snel gemaakt.
Groetjes,
Digit
Digit schreef:Stefaan,
Ik ga wat ik toen gezegd heb nu niet herkauwen, niet om het te verdedigen, maar evenmin om het af te vallen. Ik heb ruim voldoende aan de problemen van nu.
Ik hoop op wat begrip dienaangaande!
Groetjes,
Digit
Digit schreef:stefaandepraetere schreef:Mjah, ik heb in ieder geval een aantal keer gevraagd om de pretentieuze titel 'hete luchtballon' aan te passen of te weigeren. Dit is uiteraard niet gebeurd. De claim dat elke paljas kan posten wat hij/zij wil is dan ook te kort door de bocht
Die titel is inderdaad ongelukkig gekozen. Maar de traditie hier is om, eens een discussie gestart, geen aanpassingen met 'terugwerkende kracht' meer te doen. Iets waar ik overigens achter sta.
Digit schreef:stefaandepraetere schreef:Ook in het tijdschrift en op de FB pagina vind ik dat er heel vaak vlotjes kritiek op alles wat 'groen' is gepubliceerd wordt terwijl tegenovergestelde meningen veel argwanender bekeken worden. Dit is uiteraard een nefaste evolutie.
Over de 'diagnose' lijkt er mij niet veel discussie meer te bestaan. Het uiten van onderbouwde kritiek op onwetenschappelijke standpunten betreffende de oplossingen lijkt mij dan weer een correcte houding. Het blindelings volgen van een bepaalde partijlijn, ook waar deze vanuit wetenschappelijke optiek stevig in de fout gaat, zou pas een 'nefaste evolutie' zijn.
Oogje schreef:Stefaan...
Je hebt je bezwaren kunnen opperen als een kind in een speelplaats.
Lekker je buik volgen.
Speeltijd is voorbij.
Wat kies je: oorlog of vrede?
Keer terug naar Milieu & Voeding
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten