Trolleninvasie

Enkele (dwingende) afspraken...

Trolleninvasie

Berichtdoor digifredje » 04 jan 2012, 08:53

Ik weet niet wat dat is de laatste tijd op het skepp forum, maar ik heb het gevoel dat ergens een nest trollen is uitgebroken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)). De admins van dit forum worden beschuldigd van censuur en dat ze te streng optreden; ik vind dat ze veel strenger zouden mogen optreden.

Als ik de laatste tijd een topic wil lezen, moet ik me een weg banen door allerlei getrol en reacties hierop.
Het originele thema is dikwijls ver zoek.

Er gelden hier regels op het forum en één van die regels is dat als je iets verkondigt, je hiervoor argumenten moet naar voren brengen. Het maakt mij niet uit als hier mensen andere meningen hebben als mezelf, maar wat ik niet kan verdragen is dat ze die hier gewoon komen poneren en dan weigeren om hun mening te argumenteren en blijven "uit hun nek lullen". Of 100 lijnen schrijven waarvan ze beweren dat het bewijs "er ergens tussen staat".

Ik pleit voot meer bans!
Niet omdat mensen andere meningen of ideeën hebben, maar omdat ze pertinent weigeren die te argumenten en te bewijzen.
Dit forum is geen café...
The universe is a strange and wondrous place.
The truth is quite odd enough to need no help from pseudoscientific charlatans.
- Richard Dawkins -
digifredje

Re: Trolleninvasie

Berichtdoor Blueflame » 04 jan 2012, 19:40

Begrijp ik volkomen, Digifredje.
Ik ben met iets bezig, maar de forumsoftware spartelt helaas nog even tegen.
Ik heb er een hamertje, een beiteltje en een zaagske bijgehaald.

Zien of het nu beter lukt :-D

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor digifredje » 04 jan 2012, 21:05

Blueflame schreef:Begrijp ik volkomen, Digifredje.
Ik ben met iets bezig, maar de forumsoftware spartelt helaas nog even tegen.
Ik heb er een hamertje, een beiteltje en een zaagske bijgehaald.

Zien of het nu beter lukt :-D

Mvg.

Bedankt.
En als je problemen hebt met de forumsoftware, ben steeds bereid om te helpen.
The universe is a strange and wondrous place.
The truth is quite odd enough to need no help from pseudoscientific charlatans.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Blueflame » 04 jan 2012, 21:20

Ook bedankt, maar het is gelukt.
Nu nog zien of het beheer akkoord is.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor geobra » 27 mei 2014, 18:24

Hola Paula, wanneer je hond om zijn been vraagt en je eindeloos moet herhalen dat hij/zij al genoeg beenderen heeft. Naar het dierenasiel brengen dan?
geobra

Berichtdoor Oude Belg » 27 mei 2014, 20:44

geobra schreef:Hola Paula, wanneer je hond om zijn been vraagt en je eindeloos moet herhalen dat hij/zij al genoeg beenderen heeft. Naar het dierenasiel brengen dan?

Wij voeren ze trollen.
Oude Belg

Berichtdoor Lili » 05 aug 2017, 00:40

Niet omdat mensen andere meningen of ideeën hebben, maar omdat ze pertinent weigeren die te argumenten en te bewijzen.

Misschien begrijpen dat soms geen argumentatie mogelijk is en dat je dus niet krijgt wat je wil.
Lili

Berichtdoor Blueflame » 05 aug 2017, 22:13

Lili schreef:Niet omdat mensen andere meningen of ideeën hebben, maar omdat ze pertinent weigeren die te argumenten en te bewijzen.

Misschien begrijpen dat soms geen argumentatie mogelijk is en dat je dus niet krijgt wat je wil.

Dan zit je in de rayon "geloven".
Dat mag je thuis doen, geen probleem, maar daar kunnen we hier niks mee.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Lili » 09 aug 2017, 23:18

Blueflame,

Oke ik begrijp je. Als iemand een ervaring deelt en vermits ervaringen niet kunnen bewezen worden, er dus geen argumentatie mogelijk is, dan heeft dat eigenlijk niet veel zin het te plaatsen want het vereist dat iemand je zou moeten geloven en ..daar kunnen we hier niks mee.
Lili

Berichtdoor willem_betz » 10 aug 2017, 11:06

Lili schreef:Blueflame,

Oke ik begrijp je. Als iemand een ervaring deelt en vermits ervaringen niet kunnen bewezen worden, er dus geen argumentatie mogelijk is, dan heeft dat eigenlijk niet veel zin het te plaatsen want het vereist dat iemand je zou moeten geloven en ..daar kunnen we hier niks mee.

Lili,
niemand trekt jouw ervaring in twijfel, wel de interpretatie ervan die je wil opdringen
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Lili » 21 aug 2017, 22:10

Ja en dan...toeval opdringen? pfff is niet veel verschillend.
Lili

Berichtdoor amateur » 21 aug 2017, 22:26

Er wordt je niets opgedrongen, er wordt enkel beargumenteerd dat (deels) uitkomende dromen op grond van het toeval al moeten voorkomen. Dat betekent dat je om te bewijzen dat er ook voorspellende dromen zijn die niet aan het toeval zijn toe te schrijven zult moeten aantonen dat er beduidend meer (of beter) uitkomende dromen voorkomen dan op grond van het toeval alleen al te verwachten is. Eén deels uitkomende droom (zoals die van jou) bewijst niets. Je zult met een goed onderbouwd verhaal moeten komen om hier indruk te maken. En daar ontbreekt het nogal aan.
amateur

Berichtdoor Lili » 21 aug 2017, 23:17

Ja toch wordt me opgedrongen dat het toeval zou zijn.
Jij moet mij bewijzen dat het toeval is. Ik hoef je niets te bewijzen. Ik geef je de ervaring cadeau.
Lili

Berichtdoor Lili » 21 aug 2017, 23:43

Amateur
In de andere post heb je dat ook al vermeld, het is me niet duidelijk waarom je denkt dat die droom maar voor 1 deel is uitgekomen? Dat is niet zo. Hoe kom je daarbij?
Lili

Berichtdoor Astrosmurf » 22 aug 2017, 12:08

Lili schreef:Ja toch wordt me opgedrongen dat het toeval zou zijn.
Jij moet mij bewijzen dat het toeval is. Ik hoef je niets te bewijzen. Ik geef je de ervaring cadeau.

En net daar gaat u de mist in. Het is aan degene die iets beweert, te bewijzen dat het zo is, niet aan de tegenpartij om te bewijzen dat het niet zo is, zo werkt het niet. Als ik beweer dat op de maan roze olifantjes rondlopen, en ik daar zelfs van overtuigd ben, is het aan mij om te bewijzen dat het zo is, en niet aan u om te bewijzen dat het niet zo is.
Astrosmurf

Berichtdoor Lili » 02 sep 2017, 20:19

Astrosmurf schreef:
Lili schreef:Ja toch wordt me opgedrongen dat het toeval zou zijn.

En net daar gaat u de mist in. Het is aan degene die iets beweert, te bewijzen dat het zo is, niet aan de tegenpartij om te bewijzen dat het niet zo is, zo werkt het niet. Als ik beweer dat op de maan roze olifantjes rondlopen, en ik daar zelfs van overtuigd ben, is het aan mij om te bewijzen dat het zo is, en niet aan u om te bewijzen dat het niet zo is.

Neen ik ga niet de mist in. Dat jij in de mist staat is me duidelijk. Je ziet niks dan misschien roze olifantjes...
Lili

Berichtdoor willem_betz » 02 sep 2017, 22:24

Lili schreef:Neen ik ga niet de mist in. Dat jij in de mist staat is me duidelijk. Je ziet niks dan misschien roze olifantjes...

Lili,
nog een verwittiging: argumenteer of weerleg. Personen aanvallen en schelden hoort hier niet. Bij nog een overtreding ga je naar het lul-hoekje
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Lili » 02 sep 2017, 22:34

Verstandige mensen zien natuurlijk dat het enkel een verdediging is en niets te maken heeft met een aanval.
Lili

Keer terug naar Forumregels