Enorm spijt dat ik een medium heb geraadpleegd

Einde der tijden, mislukte voorspellingen, Nostradamus, voorspellingen in verschillende culturen, self-fulfilling prophesies, ...

Re: Enorm spijt dat ik een medium heb geraadpleegd

Berichtdoor hopeloos » 17 apr 2011, 18:08

Het is bijna volle maan en zou jullie graag bedanken met een eigen geschreven gedicht.

Het is volle maan
ook in jouw bestaan

Ik praat tegen haar over mijn liefde voor jou
ze beseft en voelt dat ik immens van je hou

De maan laat zich niets wijsmaken
en zal steeds over de waarheid waken

Lieve maan
grote bol met kraters
en verleidster van aardse waters

Stuur hem vannacht al je kracht
straal je licht op zijn venster en
zeg dat ik op hem wacht

Streel lief over zijn wang
en zeg dat ik naar hem verlang

Grote knikker in de lucht
door jouw aura menig vrouwen ooit bevrucht

Ben geboren uit jouw pracht
je hebt me al heel mijn leven in je macht

Als ik ooit zal sterven
weet ik dat je energie rond mij zal zwerven

Adembenemende ruimtemeermin, mijn vuurtoren, mijn Goddelijke vriendin
fluister hem zachtjes toe hoezeer ik hem innig bemin
hopeloos

Re: NIP PsychologenCode

Berichtdoor Magnolia » 17 apr 2011, 22:09

Heeck schreef:Het NIP antwoordt:
NIP schreef:Geachte heer van Heeck,

Dank voor uw bericht.

Het NIP is van mening dat psychologen dienen te werken volgens de laatste stand van de wetenschap. De psycholoog dient alleen diensten aan te bieden waarvoor zij door opleiding, training en ervaring zijn gekwalificeerd. Datzelfde geldt ook voor de methoden en technieken die zij gebruiken. De psycholoog dient ook expliciet en nauwgezet aan te geven welke diensten reguliere zorg betreffen en welke diensten onder alternatieve zorg vallen, zodat de cliënt hierin een weloverwogen keuze kan maken om medewerking te verlenen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Simon de Groot

Dank voor het schrijven en blijf schrijven, Heeck !

Dit is fascinerende lectuur: "De psycholoog dient ook expliciet en nauwgezet aan te geven welke diensten reguliere zorg betreffen en welke diensten onder alternatieve zorg vallen,'... "

Nu vraag ik mij af of bijvoorbeeld LIdy Oosterhof, psycholoog NIP / integratief therapeut in de problemen gaat komen met bijvoorbeeld de volgende expliciete en nauwgezette aangiften:

Op http://www.integratievetherapeuten.nl/workspace/therapeuten/lidy.html vertelt mevrouw Oosterhof:

"ik heb klinische psychologie gestudeerd aan de RUG (afgestudeerd in 1992), aangevuld met een medisch jaar aan de academie voor Homeopathie te Amersfoort."

"De impact van ervaringen op onze energiecentra en het opheffen van blokkades op dit diepste niveau heeft ook steeds meer mijn aandacht."

"Ik ben geregistreerd psycholoog NIP."

Op haar andere website http://www.innerworks.nl van ook weer Lidy Oosterhof psycholoog NIP vermeldt zij onder "Lidy Oosterhof" en "visie":

"Op dit moment ben ik mij aan het verdiepen in energetische geneeswijzen, in het bijzonder quantum biofeedback en bioresonantie, en volg ik de opleiding tot SCIO-therapeut."

Zo'n SCIO-therapeut gebruikt inderdaad Hele Rare Apparaten.

Ik stel voor om het NIP voor te dragen voor de Mr KackadorisPrijs van de Nederlandse Vereniging tegen de Kwakzalverij wegens onbegrensde naïviteit en luiheid, waardoor de inhoudelijke waarde en het onderscheidend vermogen van het kenmerk NIP in rap tempo verloren gaan.
Magnolia

Berichtdoor Blueflame » 17 apr 2011, 22:31

Hopeloos schreef:Heb wel al kaartlegsters bezocht en er waren al eens rake voorspellingen bij.
Daar ligt dus het probleem vrees ik. Net omdat er al eens juiste voorspellingen bij waren denk ik dan dat Naomi met haar bekende reputatie wel eens juist zou kunnen zijn...

Het is net alsof er een vloek over mij uitgesproken is.

Opgelet! Hier zit een zeker gevaar in.
Je mag je leven nu niet zo gaan inrichten dat de "voorspelling" van Madam Soleil wel MOET uitkomen. Want in dat geval is ze niet een voorspelster, maar stuurt ze ook nog eens jouw leven!
Terwijl jij het misschien een voorspelling zou noemen ..... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Hanky » 18 apr 2011, 11:49

@ Heeck, Magnolia. Duidelijker en beter kan het doorvragen bij het NIP dan door Heeck gedaan nauwelijks. (Het enige wat je je nog af kunt vragen of je nou ook meteen maar alles tegelijk aan moet kaarten, ook de rare appararaten en de homeo, maar goed, nogmaals, het kan mijns inziens nauwelijks beter.)

Voor alle zekerheid check ik met u af wat ik uit uw antwoord begrijp:
Het NIP ziet er geen probleem in dat leden nimmer aangetoonde en met de wetenschap onverenigbare zijnde paranormale gaven inzetten om de normale diagnostiek over te slaan.
Mits dit maar "expliciet en nauwgezet" aan de patiënt/cliënt is meegedeeld.

Mijn begrip zou inhouden dat u niet tegen het betreffende NIP-lid zult optreden en bijvoorbeeld aanzegt dat ze bij persisteren haar NIP-lidmaatschap verliest. Is dit zo?

@ Hopeloos. Hoe raar het misschien ook klinkt, zie de bovenstaande aparte inzet van Heeck en Magnolia toch even los van wat nu toch wel echte problemen gaan lijken.

Blueflame waarschuwt je nu bovendien voor een 'onderdeel' van het 'effect' van 'vroeger' ooit 'voorspellingen' zogenaamd hebben zien uitkomen, potentiële afhankelijkheid van 'helderzienden'. Als je toch nog met het helemaal 'zelfstandig oplossen' van het 'helderziendheids-verhaal' door wilt gaan, en met hoe je je daartoe nu verhoudt en zou moeten verhouden bij volle verstand - maw er is geen enkele reden die uitspraak van die madam serieus te nemen, hetgeen dan nog niks zegt over je 'problematische' relatie, trouwens - , moet ik je toch aanraden om het boek http://www.skepsis.nl/helderziendheid-bekeken.pdf te lezen, om de hele context te begrijpen. En er is nog veel meer te lezen op dit gebied. Dit eventueel in samenhang met het volgende, maar nog belangrijkere (uiteraard ook maar ingeschat op grond van wat je beschrijft).

Aannemende dat de situatie in België niet zo heel veel anders is dan in Nederland, wat zou ik doen? Ik zou eerst naar de huisarts gaan (de grote spin in het web als mensen in de problemen komen, misschien wat meer dan hem of haar (verder hij) soms lief is, maar toch hij is dat). En je stapt inderdaad ook niet zomaar naar een psycholoog, want dat zou betekenen dat je zelf al moet beoordelen wat die dan wel en niet kan, wat een huisarts over het algemeen via zijn ruime ervaring met vele mensen wel ongeveer weet. In principe heb je een goede vertrouwensband, juist met je huisarts, en hij zal je niet gauw ergens op aankijken. OK, hij zal (op)merken dat het een probleem is dat niet op zijn bordje thuishoort - maar wie weet is hij zelfs wel in staat om die ingeplante gedachte meteen uit je hoofd te praten, juist omdat je een goede en verstandige relatie met hem of haar hebt - , maar zo niet dan mag je aannemen dat hij een netwerk om zich heeft van reguliere hulpverleners (onder meer psychologen), waar hij of zij 'ervaring' mee heeft opgedaan, met andere woorden met andere hulpverleners die je via hem kunt vertrouwen. Zie het maar als een 'een second opinion' bij voorbaat! Hij stuurt echt geen tien 'patiënten' naar een psycholoog of gedragsdeskundige waar ze 'gemiddeld' geen wetenschappelijk verantwoorde baat vinden.

Dit in elk geval is volgens mij het "recept" als je mocht besluiten dat het niet langer verder kan, maar eerder kan mijns inziens ook geen kwaad. De opinion van de huisarts is bijna per definitie waardevol.

(Maar ook op het gebied van de huisarts kunnen er wel eens problemen voorkomen, maar je moet wel een pechvogel zijn als dat in jouw geval ook nog het geval zou zijn :wink: ).

(Paar storende taalfouten verwijderd.)
Laatst bijgewerkt door Hanky op 18 apr 2011, 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Hanky

Berichtdoor Heeck » 18 apr 2011, 12:11

Hanky,
De Rare Apparaten horen erbij omdat het NIP met de door haarzelf gegeven tekst geen enkel onderscheid meer kan maken en nooit meer zou kunnen optreden tegen leden met Rare Hobbies, Rare Apparaten of wat ook maar.
De NIP-beroepscode kan dan net zo goed worden weggegooid.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Hanky » 18 apr 2011, 14:21

Ja daar heb je gelijk in, maar je weet niet wat men bij het NIP doet als men 'te veel ineens' op het bord krijgt. Dat was de aarzeling. Maar hopelijk heb je juist volkomen gelijk door het wel zo te doen als je deed.
Hanky

Berichtdoor axxyanus » 19 apr 2011, 13:34

Allereerst het volgende. Ik voel mij een beetje ongemakkelijk om dit soort zaken om een publiek forum te bespreken. Het lijken mij zaken die eerder een zekere intimiteit nodig hebben dan de openbaarheid van een forum. Komt daar nog bij dat bij een schriftelijke reactie zoveel non-verbale communicatie verloren gaat.

Gelieve dus de volgende reacties/vragen te interpreteren alsof ze met de nodige mildheid uitgesproken worden. Geen enkele vraag of uitspraak is bedoeld om op een of andere manier je iets te verwijten.

hopeloos schreef:En grote zucht. Maar die voorspelling hangt me nog boven het hoofd.
Dan vraag ik mezelf af waarom?
Waarschijnlijk ligt de reden in het verleden.
Heb wel al kaartlegsters bezocht en er waren al eens rake voorspellingen bij.
Daar ligt dus het probleem vrees ik. Net omdat er al eens juiste voorspellingen bij waren denk ik dan dat Naomi met haar bekende reputatie wel eens juist zou kunnen zijn...

Het is net alsof er een vloek over mij uitgesproken is.

En zolang mijn situatie onzeker blijft ga ik dit altijd vrezen.

Ik zie hier twee aspecten. (1) Het gevoel dat je iets boven het hoofd hangt en (2) Wat dat voor jouw betekent als die "vervloeking" zou uitkomen. Anderen hebben al hun zegje gedaan over (1), ik zou het even over (2) willen hebben.

Stel je even voor dat Naomi voorspeld zou hebben dat je favoriete bakker in de buurt binnen het jaar ermee zou ophouden. Ik vermoed dat je dat vooruitzicht niet echt leuk zou vinden maar ik betwijfel dat je een gevoel van doem zou ervaren.

Dus vraag ik mij af, wat veroorzaakt dat gevoel van doem? Voor zover ik het begrijp gaat het over een redelijke jonge relatie eentje die van in het begin wat problematisch was maar om een of andere reden lijkt het erop dat het vooruitzicht dat er een einde aan zou kunnen komen, ervoor zorgt dat je alle zelfzekerheid kwijtraakt. Alsof het leven zinloos zou zijn zonder deze partner.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat een dergelijk vooruitzicht je niet bepaald vrolijk stemt en dat als het zou gebeuren dat je dan de nodige tijd zal nodig hebben om je daar overheen te zetten. Alleen als ik je lees dan krijg ik bij je woordkeuze soms eerder het beeld van een koppel dat 50 jaar getrouwd is en wiens levens totaal met elkaar vervlochten zijn i.p.v. iemand wiens relatie nog in zo'n pril stadium zit.

En dat brengt me bij de vraag: Wat betekent deze relatie voor jou? Wat haal jij of hoop jij uit deze relatie te halen dat zo belangrijk voor je is en waarvan je het gevoel hebt het moeiijk elders te kunnen krijgen, dat je zo zwaar tilt aan het mogelijk verlies van deze relatie? Ik verwacht niet dat je daar hier op gaat antwoorden maar het lijkt me nuttig als je daar eens over nadenkt.

hopeloos schreef:Tja, ik heb inderdaad ook een probleem. Het gegeven -hoe stel ik mij op?
De enige reden waarom ik blijf vechten voor deze man is omdat ik lichte evoluties zie.
Dan weer gevolgd door achteruitgang. Maar het positievere zakt nooit terug onder het vorige peil.

Tja maar is dat voldoende? Wat verwacht jij van een relatie en is er een redelijke kans dat je dat in deze relatie gaat vinden? Dat er gestaag vooruitgang geboekt wordt, wil niet zeggen dat de totale vooruitgang binnen een redelijke termijn voldoende zal zijn om de relatie als bevredigend te ervaren. Hoelang ben je bereid om te wachten tot die vooruitgang geraakt is tot wat jij van een relatie verwacht?

hopeloos schreef:Ik ben angstig uit onzekerheid. Neem die onzekerheid weg en ik ben terug de oersterke vrouw van voorheen.
Dan kan je zeggen, laat die man als het dan toch niet gaat.
Maar ik hou van hem en hij is echt wel de moeite.
Die wil ik niet laten gaan.

Misschien dat je moet overwegen dat je soms iets moet loslaten om het te kunnen behouden? Misschien dat je eens moet overwegen hoe je je leven zou inrichten als er een einde aan deze realtie komt. Niet om het einde echt voor te bereiden maar om je op een of andere manier in te prenten dat dat niet het einde van je leven zou betekenen. Je relatie moet iets zijn waar je gelukkig mee bent. Niet iets dat onmisbaar is om gelukkig te zijn. In het eerste geval kan je nu genieten van je relatie ook al vrees je soms dat ze in de nabije toekomst verbroken zal worden, in het tweede geval maken de zorgen voor een eventueel verlies in de toekomst het moeilijk om nu van de relatie te genieten.

hopeloos schreef:Het probleem in deze is, omdat ik van hem geen antwoorden krijg, dat ik die bij iemand anders tracht te achterhalen.
Ieder geeft dan zijn of haar analyse, wat logisch is. Dat brengt me dan nog meer in de war.

Ik pieker me dagelijks zot en dan komt die voorspelling als kers op de taart het geheel compleet maken.
Doemdenken in mijn situatie is al niet zo moeilijk... :(

Misschien dat je moet leren leven zonder dat je antwoorden krijgt? Van piekeren wordt je inderdaad zot en het helpt je niet verder maar het kan zo moeilijk zijn om er mee op te houden. Het probleem met piekeren is dat het vaak een onproductief denkpatroon is omdat mensen die piekeren zich over het algemeen bezighouden met die aspecten waar ze geen controle overhebben en hoe erg het allemaal wel zou zijn als zus of zo zou gebeuren, zonder verder te gaan over hoe ze in dat soort situaties kunnen reageren om de negatieve gevolgen voorzich zelf tegen te gaan. Het is vaak een "Ik ben de speelbal van het noodlot" denken.

Wat je bijvoorbeeld kan doen, is de dagen dat hij er niet is, zo inrichten dat je ook van die dagen kan genieten. Kies een aktiviteit uit die je graag doet en spreek met je zelf af dat je dat op die dag doet. Je kan je vriend laten weten dat je dat van plan bent en als hij wil mag hij mee maar als hij niet meegaat geniet dan van je dag zonder hem. Je mag best meer genieten van de dagen dat hij met je is maar je moet vermijden dat de dagen zonder hem met ellende geassocieerd worden. Je schrijft dat je vriend bindingsangst heeft, wel richt je leven in zodat hij minder de indruk heeft dat je hem zonodig wil binden. Als hij merkt dat je ook zonder hem van het leven kan genieten, zal hij gemakkelijker de indruk hebben dat je hem los kan laten en zal hij zich misschien meer op zijn gemak voelen in je gezelschap.

hopeloos schreef:Steeds wanneer ik mezelf mijn verhaal zie schrijven of vertellen dan kijk ik net als een buitenstaander erop neer en denk dan, sukkel, hoe is het toch zover kunnen komen?
je bent slimmer dan dat. waarom laat jij jezelf in naam van je hart zo erg gaan?

En als laatste advies, wees ook wat mild voor je zelf. Mensen zijn nu eenmaal op allerlei gebied niet al te rationeel. Je kan jezelf dan wel voor de kop slaan omdat je het zover hebt laten komen, daarmee maak je het alleen maar moeilijker om jezelf te aanvaarden met de goede en de negatieve kanten waarmee je nu eenmaal behept bent.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Magnolia » 21 apr 2011, 21:39

Zeer eens met hetgeen axxyanus hierboven schrijft.
Ik pik een krentje uit de pap:

axxyanus schreef:Het is net alsof er een vloek over mij uitgesproken is.

Stel je even voor dat Naomi voorspeld zou hebben dat je favoriete bakker in de buurt binnen het jaar ermee zou ophouden. Ik vermoed dat je dat vooruitzicht niet echt leuk zou vinden maar ik betwijfel dat je een gevoel van doem zou ervaren.

Stel je even voor dat Naomi voorspeld zou hebben dat het allemaal heel erg goed zal komen tussen jou en je aanbedene.
Hoe zou je je dan gevoeld hebben ?? Gedoemd, vervloekt zoals nu ? Ik denk het niet.
Waarschijnlijk had je je geweldig gevoeld.
Opgelucht. Positief. Optimistisch.
Tenminste voor een tijdje.
Daarna komt de werkelijkheid weer tussenbeide en die zal je langzaam of sneller van je roze wolk doen vallen.

Bezoek aan een waarzegger heeft vaak als officiële reden dat iemand wil weten wat er nu aan de hand is, wat er speelt en wat er in de toekomst gaat gebeuren. in feite is dit vreemd, want je zou ook gewoon aan de betrokkenen kunnen vragen wat er speelt en wat zij daarvan denken. Sterker nog, dat heb jij ook gedaan, je wéét hoe je aanbedene erover denkt.
En de toekomst .... dat merk je op termijn vanzelf, daar hoef je met wat geduld geen 60 euro voor te betalen.

Dus waarom dan toch naar een waarzegger gegaan in plaats van een goed gesprek met de betrokkenen ?
De reden op de achtergrond is vaak dat men eigenlijk helemaal niet wil weten wat er gebeurt en gaat gebeuren, maar dat men wil dat het GOED komt, dat alles weer IN ORDE gaat komen.

Hopeloos, je zou nu naar verschillende waarzeggers kunnen gaan, net zo lang tot je er een vindt die je vertelt dat het inderdaad goed zal komen. De kans dat je zo iemand treft zal (denk ik) niet zo groot zijn. immers, via cold reading kan elk medium snel de situatie inschatten en de meest voor de hand liggende opmerkingen plaatsen over mannen met bindingsangst. Die weg loopt naar alle waarschijnlijkheid dood.
Beter is het om goed voor jezelf te zorgen, en te zorgen dat je dagen gevuld zijn met prettige activiteiten en gedachten. Zo af en toe komt er dan een zekere mijnheer voorbij. Als hij er is, is het leuk, en als hij er niet is, dan zorg jij ervoor dat je het òòk leuk hebt. En de rest merk je vanzelf.
Magnolia

Berichtdoor Gps » 07 mei 2011, 12:23

Ik zou me niet gek laten maken door uitspraken van een medium.

Een medium heeft mij voorspeld dat me grote liefde terug komt.

Tot nu toe ( al meer als een jaar ) gebeurd er niets......
Gps

Berichtdoor Magnolia » 07 mei 2011, 13:35

Gps schreef:Ik zou me niet gek laten maken door uitspraken van een medium.

Een medium heeft mij voorspeld dat me grote liefde terug komt.

Tot nu toe ( al meer als een jaar ) gebeurd er niets......

Ik wacht al 10 jaar .... snik ! (die liefde is trouwens over)

:wink:
Magnolia

Berichtdoor Gps » 08 mei 2011, 19:58

:mrgreen: dat is meestal de beste oplossing.
Gps

Berichtdoor Heeck » 12 mei 2011, 10:00

Zo tussen de bedrijven door wat bijeen gesprokkeld aan NIP Psychologen met curieuze behandelmethoden:
========================
Vega-therapie
http://www.integraalgezond.nl/
Paranormaal
http://www.psycholoogdenbosch.nl/
Medium
http://www.mwichers.nl/paranormaal.htm
Reiki
http://www.paulavandenbergh.nl/pages/31411/Welkom.html
Astrologie
http://www.paulavandenbergh.nl/pages/31411/Welkom.html
Homeopathie, MARS-III
http://www.klassieke-homeopathie.eu/
Cranio-sacraal
http://www.leeuwenhart.nl/nl/overons.aspx
http://www.nautiluspraktijk.nl/index.php?P=p1n2.php
Homeopathie, Acupunctuur, CranioSacraal
http://www.parkstraat.com/
i-Health meridiaandiagnostiek, magneetveld, BachBloesems, Aquadetox,
http://www.tklooster.com/Praktijk_besta ... holoog.htm
QXCI/SCIO
http://www.scioholland.nl/Contact/Wiezi ... fault.aspx
Kinesiologie / Touch for Health
http://wcornielje.nl/index.html
Spirituele Methoden
http://www.spiritueelpsycholoog.nl/
Zielresonantie
http://www.praktijkvoorzelfbewustzijn.n ... antie.html
==========================
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Trololo » 09 sep 2020, 20:09

Je vriend merkt dat hij met je voeten kan spelen, dus dat doet hij dan ook. Ik weet niet wat zijn probleem is, maar als hij hier niet aan wil werken, dan is er volgens mij van echte liefde geen sprake. Als hij je echt graag ziet, zal hij alles doen om te veranderen. Laat je niet kapot maken door iemand die blijkbaar verliefder is op zichzelf (narcisme) dan op jou. Je zit precies ook met een probleem, anders zou je je niet laten behandelen op deze manier. Ik heb de indruk dat je niet genoeg van jezelf houdt. Misschien moet je daar in de eerste plaats aan werken (liefst met de hulp van een professioneel).
Trololo

Vorige

Keer terug naar Voorspellingen