Voor eens en voor altijd aangetoond: astrologie is bullshit!

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Voor eens en voor altijd aangetoond: astrologie is bullshit!

Berichtdoor KoenVB » 24 apr 2008, 23:19

Voor de zoveelste keer bewijs dat astrologie niets anders is dan een dampende mesthoop. Meer dan 2000 mensen die slechts enkele minuten van elkaar geboren zijn werden decennia lang onderzocht - oorspronkelijk in het kader van een gezondheidsonderzoek - en gevolgd op een honderdtal gebieden (intelligentie, assertiviteit, fysieke kracht, ...), allemaal eigenschappen die volgens astrologen gelinkt zijn aan het moment van geboorte. Het resultaat, zoals te verwachten: niets!

Volledig artikel:
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jh ... tars17.xml
KoenVB

Berichtdoor Blueflame » 24 apr 2008, 23:58

Leuk dat je dit bericht even onder de aandacht brengt, Koen.
Je schreef:
Het resultaat, zoals te verwachten: niets!

Het grote probleem is uiteraard dat het resultaat van deze bevindingen het zelfde gaat opleveren: niets!
het artikel schreef:The findings caused alarm and anger in astrological circles yesterday. Roy Gillett, the president of the Astrological Association of Great Britain, said the study's findings should be treated "with extreme caution" and accused Dr Dean of seeking to "discredit astrology"

Nochtans is de opzet van de website [ www.skepp.be ] en van dit forum om te proberen een beetje onzin uit de wereld te helpen.
Dus : bedankt voor de medewerking, zeker en vast, maar hoop of denk niet dat de onzin nu de wereld uit is. Er is nog veel werk aan de winkel ! Maar daar ben jij je wellicht wel van bewust.

MVg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor The Menace » 06 jun 2008, 06:56

En toch... toen mijn moeder een jaar of 12 geleden in het bestuur van een huisvrouwenvereniging zat, kwam daar op een avond iemand het één en ander vertellen over astrologie.
Van tevoren wilde ze de geboortedata, -tijd en -plaats van drie van de bestuursleden. Daarvan koos ze er één uit, over wie ze op de avond van de voordracht iets zou vertellen.
Haar keuze viel op mijn moeder. Ze wist enkele zeer nauwkeurige details te vertellen, zoals dat ze geen contact met haar oudste broer had (mijn moeder heeft drie zussen en drie broers), maar dat ze ook niet hoeft te proberen dat contact te herstellen.
Dat klopt, mijn oudste oom is, zeg maar, het zwarte schaap van de familie. Niemand heeft hem de afgelopen jaren nog gezien.

Omdat ik zelf destijds niet tevreden was met de opleiding die ik deed, maar niet wist wat ik anders wilde gaan doen, besloot ik de gok te wagen en ook mijn horoscoop te laten trekken, door diezelfde vrouw.
Ze wist op dat moment heel wat over mij te vertellen, wat ik toen zelf nog niet wist, omdat ik pas 18 was en mezelf nog niet zo goed kende als nu. Ze was redelijk nuchter onder de vraag wat ik voor een opleiding moest doen, of welk werk bij mij zou passen. Ze droeg wat dingen aan (zoals receptiewerk / gasheer bij mensen die afgesloten wonen van de buitenwereld, maar misschien ook wel heel simpel huisvader en schrijver van kinderboeken en/of sprookjes), maar vond vooral dat ik aan mijn persoonlijkheid moest werken, in plaats van me druk te maken over mijn opleiding.

Een half jaar later rolde ik toevallig en via via de beveiliging in en kwam ik terecht op een paar asielzoekerscentra, waar ik meer dan acht jaar heb gewerkt. Inmiddels werk ik alweer twee jaar in een psychiatrisch ziekenhuis en dit soort werk (met asielzoekers en psychiatrisch patienten) bevalt me uitstekend! Daarbij heb ik in de afgelopen jaren twee boeken geschreven en ben ik momenteel met mijn derde bezig.
Bovendien kan ik zeggen dat ik in de drie jaren voor mijn dertigste nogal een persoonlijke groeistuip heb doorgemaakt. Er viel dus inderdaad nogal wat te ontwikkelen aan mezelf.

Zo waren er nog meer details die jaren later bleken te kloppen.
Maar die vrouw had natuurlijk geen flauw benul waar ze het over had. Heel toevallig had ze het bij het rechte eind en daarom is het me bijgebleven. Als ze het fout had gehad, had ik het me naast me neer gelegd en was ik er nu niet over begonnen.

:wink:
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Elennaro » 06 jun 2008, 12:50

Inderdaad. En dat van je moeder kan heel goed een hot reading geweest zijn. Dat wil zeggen dat je als je van tevoren weet over wie het zal gaan, informatie kan gaan vergaren.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Piet5 » 06 jun 2008, 21:16

Waarzeggers en astrologische waarzeggers zijn inderdaad slim in het uitkiezen van de persoon over wie ze waarheden gaan vertellen. Als ik ergens kom en ik weet de familieomstandigheden van iemand aldaar dan kies ik die persoon ook uit om me te laten gelden.
Er zijn heel weinig echte astrologen en de meesten geloven in hun astrologische systemen, die uit de school van Hermes zijn favoriet, en werken van daaruit.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor tool » 07 jun 2008, 12:23

Piet5 schreef:Er zijn heel weinig echte astrologen

Wat maakt voor jou dan het vershil met een 'valse' astroloog?
I must arm myself to fight you by making weapons out of my imperfections.
tool

Berichtdoor KoenVB » 11 jun 2008, 20:30

Nog een andere interessante anekdote, afkomstig uit "De magie van het gezond verstand". Een groep universiteitsstudenten werd gevraagd gegevens als geboortedatum en -plaats op te schrijven, waarna deze (zogezegd) door een astroloog en grafoloog onderzocht zouden worden. Iedereen kreeg daarna een karakterschets en drie vierde beweerde dat het toch wel heel goed klopte. Toen werd één van de studenten gevraagd de beschrijving hardop voor te lezen, en wat bleek? Iedereen had letterlijk dezelfde tekst gekregen, die dan nog op voorhand opgesteld was!
KoenVB

Berichtdoor cristian » 12 jun 2008, 15:59

Hallo allemaal ik moet eerst zeggen dat ik was het wel begin erg Skeptisch maar toen ik heb mij ,steeds meer verdiept in de spirituele boeken ik weet het zeker nu dat is wel leven na de dood ! En ik ben erg blij dat uiteindelijk via deze forum kan ik met jullie in discussie gaan Vanuit spirituele boeken en ander media ben ik ander beeld mogen ontvangen ,over leven na de dood en ik weet het nu dat reincarnatie spelt enorme rol in mensen..leven ....Maar sinds elke donderdag om 21.30 kijk ik naar een T.V. programma op rtl4.van Derek Ogivie- the ghost whisperer
ik moet jullie wel zeggen dat ik vind wel erg interessant naar deze programma te kijken ... En ik denk ook dat die Derek is er echt Medium en hij heb wel contact met gene zijde , omdat hij heeft zoveel gedetailleerde informatie , naar sommige mensen ..en hij zegt .(.alle persoonlijke dingen ,tegen die mensen .)... dus hij beschikt wel over de gave om contact te maken met Geesten. .....Maar ................ik moet nu stoppen ..Maar.ik wil graag jullie mening horen hierover ..........okey
dus tot horens weer Cristian
:D
cristian

Berichtdoor Soxwox » 12 jun 2008, 17:00

Ik moet toegeven dat ik bovenstaande post niet had zien aankomen! :?
Soxwox

Berichtdoor Digit » 12 jun 2008, 17:28

cristian schreef:Hallo allemaal ik moet eerst zeggen dat ik was het wel begin erg Skeptisch maar toen ik heb mij ,steeds meer verdiept in de spirituele boeken ik weet het zeker nu dat is wel leven na de dood ! En ik ben erg blij dat uiteindelijk via deze forum kan ik met jullie in discussie gaan Vanuit spirituele boeken en ander media ben ik ander beeld mogen ontvangen ,over leven na de dood en ik weet het nu dat reincarnatie spelt enorme rol in mensen..leven ....Maar sinds elke donderdag om 21.30 kijk ik naar een T.V. programma op rtl4.van Derek Ogivie- the ghost whisperer
ik moet jullie wel zeggen dat ik vind wel erg interessant naar deze programma te kijken ... En ik denk ook dat die Derek is er echt Medium en hij heb wel contact met gene zijde , omdat hij heeft zoveel gedetailleerde informatie , naar sommige mensen ..en hij zegt .(.alle persoonlijke dingen ,tegen die mensen .)... dus hij beschikt wel over de gave om contact te maken met Geesten. .....Maar ................ik moet nu stoppen ..Maar.ik wil graag jullie mening horen hierover ..........okey
dus tot horens weer Cristian
:D

Prachtige documentaire, niet ? Hopelijk ook de X-files gezien, want dán weet je pas hoe het er écht aan toe gaat !!!

En als je iets wil bijleren over geschiedenis mag je zeker de dagboeken van Baron Karl F. von Münchhausen niet vergeten !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Elennaro » 13 jun 2008, 00:14

Niet erg vriendelijk, Digit...
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Astrologie

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 13 jun 2008, 10:23

Ik ben weer daar!Eigenlijk geloof ik wel een klein beetje in astrologie maar het zijn de astrologen die me skeptisch doen zijn.
Ik kom van de geest of geesten van God.Ik ben geboren op 22.08.1968. wat de bewoners van de hemel al duizend jaar geleden wisten dat ik onder het teken van leeuw geboren zou worden.Koning van het heelal al kan ik met mijn 800 euro per maand ook bescheidener uit de hoek komen.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Enigma » 13 jun 2008, 16:09

Fijin dat je er weer bent Stefan :wink:

Astrologie is kul, een vroegere vriendin van mij was astrologe van haar vak, had zelf een paar jaar "gestudeerd" gaf zelf ook cursussen en had een prima praktijk. Heb dus zo een 15 jaar van nabij gezien hoe dat werkte. Als ik al ooit de neiging had in astrologie te geloven heeft die jarenlange praktijk mij daar voorgoed van genezen.

Wat een onzin en wat gemakklijk om van alles af te schuiven op " ja zo ben ik nu eenmaal he als ......=astro-teken.......", "ja het kind is wat dwars want Pluto staat retrogarde met Mars en dan krijg je dat .........", gewoon opvoeden is ook niet leuk als je zo graag een leuke ouder wilt zijn en conflicten vermijd. :evil:

Handig was ook de techniek dat als iemand zich niet zo goed herkende in de beschrijving deze persoon natuurlijk als .... =astro-teken..... moeite had met het accpeteren van.... en daarom dus niet openstond voor..... :shock:

Welkom Christian een aparte kennismaking, uit welke taal vertaal je naar het nederlands?

groetjes

Enigma
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Enigma

Berichtdoor cristian » 19 jun 2008, 22:58

[quote="Enigma"]Fijin dat je er weer bent Stefan :wink:

Astrologie is kul, een vroegere vriendin van mij was astrologe van haar vak, had zelf een paar jaar "gestudeerd" gaf zelf ook cursussen en had een prima praktijk. Heb dus zo een 15 jaar van nabij gezien hoe dat werkte. Als ik al ooit de neiging had in astrologie te geloven heeft die jarenlange praktijk mij daar voorgoed van genezen.

Wat een onzin en wat gemakklijk om van alles af te schuiven op " ja zo ben ik nu eenmaal he als ......=astro-teken.......", "ja het kind is wat dwars want Pluto staat retrogarde met Mars en dan krijg je dat .........", gewoon opvoeden is ook niet leuk als je zo graag een leuke ouder wilt zijn en conflicten vermijd. :evil:

Handig was ook de techniek dat als iemand zich niet zo goed herkende in de beschrijving deze persoon natuurlijk als .... =astro-teken..... moeite had met het accpeteren van.... en daarom dus niet openstond voor..... :shock:

Welkom Christian een aparte kennismaking, uit welke taal vertaal je naar het nederlands?

Hallo ik kan meer talen spreken , maar jullie taal kan ik nog niet zo lang dus vandaar , mijn nederlans is nog niet perfect ...maar ik denkt dat jullie kunnen , als nog goed begrijpen wat ik schrijf ...groetjes Cristian

:roll: :wink:
cristian

Berichtdoor Digit » 30 jun 2008, 11:20

cristian schreef:Hallo ik kan meer talen spreken , .....

Wartaal duidelijk inbegrepen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 30 jun 2008, 14:04

Digit schreef:
cristian schreef:Hallo ik kan meer talen spreken , .....

Wartaal duidelijk inbegrepen !

Elennaro schreef:Niet erg vriendelijk, Digit...
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Digit » 30 jun 2008, 17:06

Er zijn zo van die momenten dat ik duidelijkheid boven vriendelijkheid verkies ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Atalante » 03 sep 2008, 22:04

Ter info : http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... tart=false.
Misschien wil er iemand deze uitzending onder Quickie's neusje schuiven ? Jester ? :D
Atalante

Berichtdoor Blueflame » 03 sep 2008, 23:00

Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie