Zonder pillen gewapend tegen elke winterkwaal

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Zonder pillen gewapend tegen elke winterkwaal

Berichtdoor Renate » 11 nov 2018, 16:36

Zonder pillen gewapend tegen elke winterkwaal: onze huisarts legt uit hoe je dat doet

Dit kopje kwam ik tegen in Topics. Het verwees naar een artikel in Het Laatste Nieuws, een krant die naar mijn idee ongeveer vergelijkbaar is met de Telegraaf in Nederland, dus m'n verwachtingen waren niet al te hoog gespannen.
Ik verwachtte een kwakverhaal en daarin werd ik niet teleurgesteld. Het zou natuurlijk mogelijk zijn geweest dat men gewoon zou hebben geadviseerd dat dingen veelal vanzelf overgaan, maar dat was misschien wat teveel gevraagd.
Het eerste stukje maakte al heel veel duidelijk. Hier was duidelijk een kwakzalver aan het woord, aan wie kennelijk een medische opleiding verspild was.
Te veel medicatie vergiftigt je lichaam

Jutta Borms: «Klassiek stelt men een diagnose op basis van symptomen en schrijft men chemische medicatie en/of een operatie voor. Te veel medicatie vergiftigt je lichaam. Klachten ontstaan vaak omdat er emotionele blokkades of problemen zijn. Voor velen is een holistische aanpak, waarbij lichaam, geest en ziel in balans worden gebracht, een nieuwe helingswijze. De holistische geneeskunde gaat ervan uit dat je zelf verantwoordelijk bent voor het onderhoud van je gezondheid. Alle keuzes die je maakt en acties die je onderneemt, weerspiegelen zich in je fysieke en mentale gezondheid. In plaats van ziektes met kunstmatige middelen te bestrijden, focust de holistische geneeskunde op preventie. Vroeger had ik veel last van keelontstekingen, maar sinds mijn lichaam af en toe ontgif met Trias C, een antioxisch voedingsplan volg en biopunctuur liet doen, heb ik daar geen last meer van.»

Ja hoor, we beginnen weer met ontgiften.
Natuurlijk kunnen we volgens mevrouw Borms ook niet zonder homeopathie. Zowel bij verkoudheid, als ook bij griep. Naast een aantal voor mij onbekende middelen: Coryza-tabletten bij verkoudheid en Poly Influenzum 9CH als Thymuline 9 CH als bescherming tegen griep, komt mevrouw natuurlijk ook aanzetten met het welbekende Oscillococcinum, waarvoor je in het griepseizoen zoveel reclame ziet. Voor keelpijn wordt een combinatie van 3 homeopathische middeltjes geadviseerd Belladonna 9CH, Mercurius Solubilis 9CH en Phytolacca 9CH. Als er binnen 12 uur geen verbetering optreedt, dan adviseert mevrouw Borms de huisarts in te schakelen. Dat moet dan in ieder geval niet mevrouw Borms zijn, want die zal dan wel weer met een ander alternatief middeltje komen. Een verstandige huisarts zegt vermoedelijk dat het een en ander vanzelf zal verdwijnen.
Het hele artikel is niet op de website van de krant te lezen, tenzij je je registreert. Voor wie het wil proberen, hier is de link:
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ac977a30/

Volgens mij klopt de kop boven het artikel niet erg. Misschien worden de geadviseerde homeopathische middeltjes niet als pillen geleverd, maar voor iemand die zich tegen medicatie verzet wil mevrouw Borms ons toch wel erg veel laten slikken.
Renate

Keer terug naar Alternatieve behandelingen