Solvatochromische Homeopatica detectie

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Solvatochromische Homeopatica detectie

Berichtdoor Heeck » 18 feb 2018, 18:25

Nergens kan ik commentaar vinden op wat homeopatisch als een doorbraak wordt gezien:

Het onderscheiden van hoog-gepotentieerde homeopatica

http://medisch.weleda.nl/medische-nieuw ... lezen.html schreef:Steven Cartwright publiceerde in Homeopathy Journal de resultaten van zijn onderzoek naar homeopathische verdunningen (M50). Hij heeft, met behulp van zeer gevoelige kleurstoffen (‘solvatochromic dyes’) en fotospectrometrie, consequent en reproduceerbaar kunnen vaststellen of een oplossing een homeopathische verdunning bevatte of niet.

Kan iemand me gidsen naar zo een commentaar, want dit klinkt erg ongeloofwaardig, maar ik ben wel afhankelijk van anderen om te checken wat de waarde is van deze "ontdekking".

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Re: Solvatochromische Homeopatica detectie

Berichtdoor willem_betz » 20 feb 2018, 03:44

Het zal weer de zoveelste kwakkel zijn die beweert het onderscheid te kunnen maken tussen homeopathie en oplosmiddel. Er was jaren geleden de Randi-BBC test voor 1 miljoen, staat nog ergens op Youtube, er is zelfs een artikel verschenen dat ze met de pendel probeerden.
Stuur ze maar voor de 25.000 € skepp-prijs.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Blueflame » 20 feb 2018, 20:19

Er is wel redelijk wat over te vinden op https://scholar.google.be/scholar?q=sol ... EQgQMILDAA

Allemaal wel nogal technisch, niet bepaald lectuur voor tussen de soep en de patatjes .... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Heeck » 21 feb 2018, 15:38

Blueflame schreef:Er is wel redelijk wat over te vinden op https://scholar.google.be/scholar?q=sol ... EQgQMILDAA

Allemaal wel nogal technisch, niet bepaald lectuur voor tussen de soep en de patatjes .... .

Mvg.

"Scholar"; niet eens aan gedacht.

De soep & patat-conversie is niet zo een probleem.
Maar omdat ik niet verwacht dat Cartwright ineens naar Skepp-België komt om een Nieber-ervaring te hebben, was ik op de uitkijk naar herhalingsproeven.
Die zie ik in Scholar ook niet.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 21 feb 2018, 20:41

Neen, dat klopt helemaal Roeland.
Kritische beschouwingen zijn er overigens ook nergens te vinden.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor ksteen » 26 feb 2018, 18:50

Heeck schreef:Nergens kan ik commentaar vinden op wat homeopatisch als een doorbraak wordt gezien:

Het onderscheiden van hoog-gepotentieerde homeopatica

http://medisch.weleda.nl/medische-nieuw ... lezen.html schreef:Steven Cartwright publiceerde in Homeopathy Journal de resultaten van zijn onderzoek naar homeopathische verdunningen (M50). Hij heeft, met behulp van zeer gevoelige kleurstoffen (‘solvatochromic dyes’) en fotospectrometrie, consequent en reproduceerbaar kunnen vaststellen of een oplossing een homeopathische verdunning bevatte of niet.

Kan iemand me gidsen naar zo een commentaar, want dit klinkt erg ongeloofwaardig, maar ik ben wel afhankelijk van anderen om te checken wat de waarde is van deze "ontdekking".

Roeland

De onderzoekers proberen met kleurindicatoren verschil aan te tonen van een potentie met controle.
Vergelijk de vroegere indicators die bij zuur-base titraties werden gebruikt.

Solvatochromic dyes detect the presence of homeopathic potencies
Dit artikel even ingekeken. Ik mis dan een waarde voor Limit of Detection (LOD), terwijl meetresutaten in de ruis plaatsvinden.
Een extinctiemeting van bv. 0.01 t.o.v de controle is gewoon ruis.
ksteen

Berichtdoor Heeck » 26 feb 2018, 22:39

Ksteen,

Dank. Wel genant dat de auteur zelf dat commentaar niet bijlevert.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Alternatieve behandelingen