tweelingzielen

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

tweelingzielen

Berichtdoor Orbi » 25 jun 2017, 12:37

Wat denken jullie over hiervan? Mijn ex gelooft hierin...daarom is ze mijn ex!

Een tweelingziel is 1 gesplitste ziel verdeeld in twee lichamen. De twee helften zijn mannelijk en vrouwelijk. Tweelingzielen hebben in vorige levens veel met elkaar geleefd.

Iedereen op aarde heeft een tweelingziel. Er zijn mensen die met hun tweelingziel zijn getrouwd, en dat is helemaal mooi natuurlijk! Maar toch hoeft het niet en is het ook helemaal niet nodig om met je tweelingziel een relatie aan te gaan. Er zijn tweelingzielen die elkaar ontmoeten en gaan samenwerken en ondertussen zelfs al een bestaande relatie hebben met iemand anders. Helemaal geen probleem.

http://www.liefdedelen.nl/polyamorie/tweelingzielen/

https://www.nieuwetijdskind.com/tweelin ... e-partner/

http://www.tweelingzielen-transformatie.nl/
Orbi

Re: tweelingzielen

Berichtdoor willem_betz » 26 jun 2017, 00:54

Waarom enkel twee ? het kan ook drie, vier, vijf....
Het lijkt me een handig excuus om eens vreemd te gaan, of gewoon om je partner te laten weten dat je wel wat anders zou willen. 8)
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor ludoke » 27 jun 2017, 11:46

Ik heb op een lezing door het Davidsfonds gehoord dat Plato als eerste het idee van tweelingzielen opperde.
Het blijft een idee, gestoeld op het geloof dat ondermaanse feiten slechts een schaduw zijn de wereld der geesten.
Met gelovigen kan je niet discuteren als wetenschapper na Wittgenstein I.Verliefdheden inspireren het versmeltende gevoel van tweelingzielen volgens WittgensteinII.
Naar Darwin geredeneerd lijkt de wereld weer 100 jaar geloofs-ervaringen te gaan verkiezen
ludoke

Berichtdoor Digit » 27 jun 2017, 13:55

Bewijst dat iets?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ludoke » 27 jun 2017, 14:54

Neen.
Alsof bewijzen nog nodig, nuttig of veilig zijn ..
Er zullen velen moeten onderduiken voor onwaarheden, die onstuitbaar gaan woekeren alsof er nooit Middeleeuwen zijn geweest.
En je nek nog uitsteken....
Je moet wel gekker zijn dan deze eeuw, die in de tijd teruggaat en dat kan...
ludoke

Berichtdoor Digit » 27 jun 2017, 14:58

In het gek zijn van deze eeuw wil ik wel geloven, toch als ik op het forum rondkijk!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renaat » 27 jun 2017, 19:08

Orbi schreef:Wat denken jullie over hiervan?

Onzin in het kwadraat :)
Renaat

Berichtdoor ludoke » 03 jul 2017, 10:25

Er gaat geen dag voorbij of ik hoor door mensen allerhande het bestaan van monsters declareren.
Zelfs in het kwadraat.
Er komen duidelijk Nieuwe Tijden aan en oude koeien komen springlevend uit de grachten gekropen.
Oei.
ludoke

Keer terug naar Kwak-sites