Therapeuten

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Therapeuten

Berichtdoor moonlight » 07 maart 2016, 13:39

ik heb het gevoel dat iedereen zich maar kan Therapeut noemen

en Alternatieve behandelingen uitvoeren

Bestaan hier wetten over ?

ik zie dat er in Brussel een vzw waar je terecht kan voor alllerei behandelingen

Maar hoe schaf je het kaf van koren

en wat is legaal en illegaal
moonlight

Re: Therapeuten

Berichtdoor Heeck » 07 maart 2016, 15:34

moonlight,

België en Nederland zijn hierin ongelijk.
Over welke zit je in nood?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 07 maart 2016, 15:43

Moonlight,

Er is héél veel legaal "kaf". In beide landen.

Het enige betrouwbare aanknopingspunt is een goede, klassieke huisarts waarin je vertrouwen kan stellen. En vandaar verder.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor moonlight » 08 maart 2016, 09:02

Heeck schreef:moonlight,

België en Nederland zijn hierin ongelijk.
Over welke zit je in nood?

Roeland

Ik Stel me vragen hierom
http://terrerevesasbl.blogspot.be/
moonlight

Berichtdoor Heeck » 08 maart 2016, 14:08

Moonlight,

Welke vragen stel je je en welke voorlopige antwoorden heb je geformuleerd?

Daarbuiten heb ik een zwaarwegend practisch probleem:
Mijn beheersing van de franse taal stelt helemaal niets voor en je hebt vragen over een franse website.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kasper » 08 maart 2016, 15:24

moonlight schreef:ik heb het gevoel dat iedereen zich maar kan Therapeut noemen

en Alternatieve behandelingen uitvoeren

Bestaan hier wetten over ?

ik zie dat er in Brussel een vzw waar je terecht kan voor alllerei behandelingen

Maar hoe schaf je het kaf van koren

en wat is legaal en illegaal

Door enkel beroep te doen op een beroepsbeoefenaar die aangesloten is bij een beroepsorganisatie van een niet-conventionele praktijk. U kunt de registratie van de individuele beroepsbeoefenaar van een niet-conventionele praktijk raadplegen op de FOD Volksgezondheid: http://www.health.belgium.be

De Wet Niet-Conventionele Praktijken is op hen van toepassing.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Renaat » 08 maart 2016, 22:20

Kasper schreef:Maar hoe schaf je het kaf van koren

Door enkel beroep te doen op een beroepsbeoefenaar die aangesloten is bij een beroepsorganisatie van een niet-conventionele praktijk. [/quote]
Daarmee zal zeker een behoorlijke hoeveelheid kaf kunnen vermeden worden. Maar het zou me verbazen dat het aangesloten zijn bij een beroepsorganisatie van een niet-conventionele praktijk de garantie geeft niet met kwakzalverij te maken te krijgen.

Renaat
Renaat

Berichtdoor moonlight » 09 maart 2016, 08:51

Renaat schreef:
Kasper schreef:Maar hoe schaf je het kaf van koren

Door enkel beroep te doen op een beroepsbeoefenaar die aangesloten is bij een beroepsorganisatie van een niet-conventionele praktijk.

Daarmee zal zeker een behoorlijke hoeveelheid kaf kunnen vermeden worden. Maar het zou me verbazen dat het aangesloten zijn bij een beroepsorganisatie van een niet-conventionele praktijk de garantie geeft niet met kwakzalverij te maken te krijgen.

Renaat[/quote]
Dank Renaat
En waar vind je info over de beroepsorganisaties van een niet-conventionele praktijk. [/quote]
En indien de beroepsbeoefenaar niet aan gesloten is bij een beroepsorganisaties van een niet-conventionele praktijk over treed hij dan de wet ?
Mijn meerderjarige dochter is verliefd op een Therapeut met sektarisch gedrag, waardoor hij haar verbied contact met anders gezinden verbied
in het buitenland word hier voor de term love bombing gebruikt
http://datingasociopath.com/sociopath-c ... e-bombing/
moonlight

Berichtdoor Kasper » 09 maart 2016, 11:40

TS: En waar vind je info over de beroepsorganisaties van een niet-conventionele praktijk.

Zie de verwijzing in mijn vorige post.

TS: En indien de beroepsbeoefenaar niet aan gesloten is bij een beroepsorganisaties van een niet-conventionele praktijk over treed hij dan de wet ?

Ja (art. 11, par.1 Wet Niet-Conventionele Praktijken).
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Heeck » 09 maart 2016, 15:47

Moonlight schreef: . . . Mijn meerderjarige dochter is verliefd op een Therapeut . . .

Dat is een heel ander probleem dan jouw entree-probleem:
" . ik heb het gevoel dat iedereen zich maar kan Therapeut noemen . ."

Zo lijkt het er meer op dat jij vindt dat niet iedereen zich met jouw dochter mag onderhouden.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 09 maart 2016, 21:24

Persoonlijk zou ik er ook bezwaar tegen hebben als m'n dochter, of zoon (als ik die zou hebben) verliefd zou worden op de een of andere kwakverkoper. Ik zou het ook niet waarderen als hij of zij iets met een oplichter, of andere crimineel zou krijgen.
Renate

Berichtdoor Heeck » 09 maart 2016, 23:07

Renate,
Ondanks dat mijn beide zonen binnenkort Abraham hebben gezien heb ik nog levendige herrinneringen aan mijn zorgen over hun vrijages.
Toch is Moonlight denk ik meer gediend met procedures om die vrijer de hemel in te prijzen dan hem via zijn nering zwart te maken.
Zeker bij volwassenen is je ouderlijke macht steeds sneller tanende en blijven je slechts wat uitgekookte trucages over.

R.
https://m.youtube.com/watch?v=d6XiLeLmKQw

Ref: http://www.tigch.nl/sonneveld/jongens.htm
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor moonlight » 10 maart 2016, 08:17

Heeck schreef:Renate,
Ondanks dat mijn beide zonen binnenkort Abraham hebben gezien heb ik nog levendige herrinneringen aan mijn zorgen over hun vrijages.
Toch is Moonlight denk ik meer gediend met procedures om die vrijer de hemel in te prijzen dan hem via zijn nering zwart te maken.
Zeker bij volwassenen is je ouderlijke macht steeds sneller tanende en blijven je slechts wat uitgekookte trucages over.

R.

Natuurlijk maken wij bange tijden mee, en veel verdriet
Maar toch stel ik me ook de vraag over Altenatieve geneeskunde die persoon beweert te genezen zonder medische hulp
Het hier om meer dan verliefdheid en de filmpjes over wim sonneveld vind ik beledigend
Bijlagen
NEDERLANDS.jpg
moonlight

Berichtdoor Heeck » 10 maart 2016, 08:53

Moonlight,

Wat geclaimd wordt met "Bioneuroemotion" valt inderdaad onder straffe befoefelarij.

Claims over het behandelen tegen multiple sclerose en kanker(s), etc. daar kon je wel eens iets tegen kunnen ondernemen omdat dergelijke claims
niet zijn toegestaan. Ook niet in België.

Of dat tot effect heeft dat jullie dochter andere omgang gaat zoeken is betwijfelbaar.

Win Sonneveld zijn sketch is juist zo geroemd omdat die moeiteloos past op alle omgang van je soms volwassen kinderen waaromtrent je als ouders
wel van uitzonderlijke klasse moet zijn om daarover geen, vooral machteloos oordeel te hebben.

Ik zal mijn opvoedkundige opmerkingen verder nalaten, wat gezien de aard van dit forum wel zo passend is.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 10 maart 2016, 10:04

Heeck schreef:Renate,

R.

Ja, die is heel leuk.
Renate

Berichtdoor moonlight » 10 maart 2016, 13:31

Heeck schreef:Moonlight,

Wat geclaimd wordt met "Bioneuroemotion" valt inderdaad onder straffe befoefelarij.

Claims over het behandelen tegen multiple sclerose en kanker(s), etc. daar kon je wel eens iets tegen kunnen ondernemen omdat dergelijke claims
niet zijn toegestaan. Ook niet in België.

Of dat tot effect heeft dat jullie dochter andere omgang gaat zoeken is betwijfelbaar.

Win Sonneveld zijn sketch is juist zo geroemd omdat die moeiteloos past op alle omgang van je soms volwassen kinderen waaromtrent je als ouders
wel van uitzonderlijke klasse moet zijn om daarover geen, vooral machteloos oordeel te hebben.

Ik zal mijn opvoedkundige opmerkingen verder nalaten, wat gezien de aard van dit forum wel zo passend is.

Roeland

Bedankt Roeland,
je hebt natuurlijk de verboden praktijk maar als de kerel dan nog familieleden in zen kielzog neemt om met een 'sektarisch' gedrag har te scheiden van familie
Is het vooral voor de moeder een leidingsweg die met momenten zover gaat dat ze het allemaal niet meer ziet zitten omdat ze de hoop verliest haar dochter nooit meer terug te zien
ik noem dat zelfs en moordenaar,
als je ziet war ze hier al huisvestin heb ik wel mijn bedekingen over
Gelukkig krijgen we steun van Sas Sekten
ik vraag me het ook af hoe het weeral in Belgie zoveer kan komen
Als ik hier als belg zoeen praktijk begin zal het niet lang duren voor ze bij mijn lurven nemen en me de bak indraaien wegens oplichting !
moonlight

Berichtdoor bramati » 10 maart 2016, 18:09

moonlight schreef:... als belg ...

Ik denk dat jij, als Belg, evenzeer zoiets kan oprichten als een niet-Belg.
bramati

Berichtdoor moonlight » 11 maart 2016, 08:18

bramati schreef:

Het gaat daar niet over !
moonlight

Berichtdoor moonlight » 11 maart 2016, 08:22

Heeft iemand een idee wat welke strafbepallingen worden toegepast bij inbreuk van het uit oefenen van niet erkende onconventionele genezing
zoals beweren ziekten als kanker te genezen zonder medicijn...
moonlight

Berichtdoor bramati » 11 maart 2016, 16:56

moonlight schreef:
bramati schreef:

Het gaat daar niet over !

In welke context moet ik dan dit lezen?

moonlight schreef:Als ik hier als belg zoeen praktijk begin zal het niet lang duren voor ze bij mijn lurven nemen en me de bak indraaien wegens oplichting !
bramati

Berichtdoor moonlight » 13 maart 2016, 09:49

Bramptje ik versta je niet zo goed
lees de bovenste topics en dan versta je ms wat ik mee maak
moonlight

Berichtdoor Oude Belg » 13 maart 2016, 16:40

moonlight schreef:Heeft iemand een idee wat welke strafbepallingen worden toegepast bij inbreuk van het uit oefenen van niet erkende onconventionele genezing
zoals beweren ziekten als kanker te genezen zonder medicijn...

Tja,.... Onwettig uitoefenen van de geneeskunde : ik dacht acht dagen tot zes maanden cel; geldboete 500 tot 5 000 euro (maal zes : opdeciemen), gerechtskosten, bijdrage slachtofferhulp. Eventueel ook straffen wegens niet verlenen van hulp aan een persoon in nood, eventueel overtredingen FAVV, slagen en verwondingen, in het slechtste geval doodslag,......

"niet erkende onconventionele genezing" : Ik zou "genezing" vervangen door "behandeling" : van genezing is zelden sprake. En als er genezing is, is die niet aantoonbaar toe te schrijven aan die behandeling. "Niet erkende onconventionele behandeling" klinkt mooi, maar het blijft gewoon kwakzalverij.

Ik begin er in elk geval niet aan.
Oude Belg

Berichtdoor moonlight » 16 maart 2016, 08:40

dank aan alle mensen die hier holpen
moonlight

Berichtdoor Renaat » 15 jun 2016, 21:31

Renaat

Keer terug naar Alternatieve behandelingen