Ebola

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: Ebola

Berichtdoor Jinny » 13 aug 2014, 11:39

Inmiddels is een Spaanse missionaris overleden, is een week terug oid naar Spanje teruggebracht, maar ondanks twee dagen aan het experimentele medicijn over leden.
De man was al zwak en had hartklachten en nog een handjevol kwaaltjes.
Ook zal zijn leeftijd van 75 jaar niet hebben meegeholpen.

Ergo, zelfs god zit ebola wel rustig, hij beschermt zijn grondpersoneel iig niet. :mrgreen:
Glaube heißt nicht wissen wollen, was wahr ist.

Future World

73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Jinny

Berichtdoor Berre » 13 aug 2014, 16:59

Blijkbaar zijn er van het experimentele medicament tegen Ebolo 5 (vijf) dosis beschikbaar na de voorheen behandelde gevallen in de VS. Ondertussen zijn die vijf stuks verzonden naar Afrika. In hoeverre kunnen daaruit sluitende conclusies worden getrokken?
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Berichtdoor Renate » 13 aug 2014, 20:01

Berre schreef:Blijkbaar zijn er van het experimentele medicament tegen Ebolo 5 (vijf) dosis beschikbaar na de voorheen behandelde gevallen in de VS. Ondertussen zijn die vijf stuks verzonden naar Afrika. In hoeverre kunnen daaruit sluitende conclusies worden getrokken?

Niet echt, denk ik, maar ik denk dat men meent dat het in ieder geval het proberen waard is. Misschien is men ook bang voor verwijten dat men weigert mensen te helpen, terwijl er een geneesmiddel beschikbaar is. Deze dingen worden over het algemeen toch wel flink opgeblazen.
Renate

Berichtdoor Berre » 28 aug 2014, 14:49

De WHO spreekt nu van "mogelijk" 20.000 besmettingen voor de epidemie uitdooft. Geen idee hoe ze aan dat cijfer komen en waarom het dan zal stoppen. De expertise van de WHO lijkt niet bijzonder overtuigend. Anderzijds krijgt de WHO van Peter Piot het verwijt dat ze veel te traag en ondoelmatig hebben gereageerd aan het begin van de uitbraak. Hoedanook, bij 20.000 besmettingen wil ik zien wie dat met kennis van zaken gaat behandelen; m.a.w. waar ze het medisch personeel met voldoende training en ervaring gaan halen. Dat is van een andere orde dan enkele vrachtvliegtuigen met materieel sturen. Ik heb sterk de indruk dat het punt van de volledig uit de hand gelopen chaos al lang voorbij is.
Berre

Berichtdoor Jinny » 28 aug 2014, 19:03

Daar ben ik ook bang voor, en met de stelselmatige onderschatting van het aantal besmettingen welke uit de regio geventileerd worden vind ik 20000 niet eens zo heel gek.

Future World

Jinny

Berichtdoor Berre » 23 sep 2014, 13:30

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140923_01282676
Iemand enig idee waarom het vanaf 20.000 besmetting weer zou verminderen? Als men de epidemie nu niet de baas wordt, waarom zou het dan twee maanden later, bij een drievoudig aantal, wél lukken?
Berre

Berichtdoor Renate » 23 sep 2014, 14:41

Berre schreef:http://www.standaard.be/cnt/dmf20140923_01282676
Iemand enig idee waarom het vanaf 20.000 besmetting weer zou verminderen? Als men de epidemie nu niet de baas wordt, waarom zou het dan twee maanden later, bij een drievoudig aantal, wél lukken?

Geen idee, maar misschien heeft het iets te maken met het feit dat er op een bepaald moment gewoon minder gezonde familieleden zijn, die de ziekte weer kunnen krijgen?
Renate

Berichtdoor Jinny » 23 sep 2014, 16:05

Ik vraag het me ook af, lijkt mij wishfull thinking

Future World

Jinny

Berichtdoor Renate » 23 sep 2014, 16:07

Jinny schreef:Ik vraag het me ook af, lijkt mij wishfull thinking

Geen idee, maar op een gegeven moment stopt de verspreiding van een ziekte vermoedelijk als er geen mensen meer zijn om te besmetten. Zie in het verleden bijvoorbeeld de pest.
Renate

Berichtdoor Jinny » 23 sep 2014, 16:09

Maar 20000 mensen is niet zoveel.....
Met de pest werden hele dorpen uitgeroeid......

Future World

Jinny

Berichtdoor Renate » 23 sep 2014, 19:34

Jinny schreef:Maar 20000 mensen is niet zoveel.....
Met de pest werden hele dorpen uitgeroeid......

20.000 mensen is inderdaad niet veel, maar de besmettelijkheid van ebola is ook niet zo groot. Je moet echt contact hebben met lichaamsvloeistoffen van een zieke, of dode patiënt, dus misschien maakt dat ook nog een verschil.
Renate

Berichtdoor Amanitine » 23 sep 2014, 21:44

Waar in dat artikel staat dat het bij 20.000 zal ophouden?
Amanitine

Berichtdoor Jinny » 23 sep 2014, 22:33

Ik meen iets dergelijks op de radio gehoord te hebben, onderweg van de ene klant naar de andere...
Maar zeker ben ik daar niet van...

Future World

Jinny

Berichtdoor Renate » 24 sep 2014, 08:00

Amanitine schreef:Waar in dat artikel staat dat het bij 20.000 zal ophouden?

Hier staat iets dergelijks:
http://nos.nl/artikel/691892-ebola-tref ... ensen.html
Maar dat bericht is inmiddels achterhaald en nu rekent men al op 1 miljoen.
Hier wordt dit aantal nog niet genoemd, al staat er wel dat ebola zich sneller uitbreidt:
http://nos.nl/artikel/701687-ebola-brei ... l-uit.html
En hier komt dan het miljoen, met een verklaring hoe men daar aan komt, of liever gezegd wanneer dat zou gebeuren:
http://nos.nl/artikel/701907-vrees-voor ... allen.html
Renate

Berichtdoor Jinny » 24 sep 2014, 13:51

Dat wordt voor de betreffende landen een zelfde verhaal als de pest epidemieën in Europa in de middeleeuwen...
Uiteindelijk wordt het iets als laten uitbollen als het zulke aantallen wordt...

Future World

Jinny

Berichtdoor Berre » 24 sep 2014, 16:37

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140923_01283467
Projecties van de CDC.

Ik schat tussen 10.000 en 10.000.000 besmettingen. :mrgreen: Zo heb je natuurlijk altijd gelijk... Is het niet beter om gewoon te zeggen dat je het niet weet, als je het niet weet?
Berre

Berichtdoor bendermac » 16 okt 2014, 15:18

Puik voorstel van wat er dient te gebeuren om de verspreiding van Ebola tegen te gaan:

Stopping Ebola requires preventing new outbreaks by effective screening of travelers leaving West Africa, including a 21 day observation period if exposure information is not reliable. This is critical for developed and developing countries worldwide. It is important to realize that the U.S. and other developed countries have a highly networked society with extensive travel that is more rather than less vulnerable to transmission. Stopping the outbreaks in urban areas of West Africa, where tracking of individuals cannot work, requires screening everybody in affected neighborhoods every day for symptoms to enable early isolation and stop the transmission network.

Meer: http://necsi.edu/research/social/pandemics/stoppingebola.html
bendermac

Berichtdoor Berre » 17 okt 2014, 16:13

Een adequate aanpak van de epidemie in West-Afrika is quasi uitgesloten wegens onvoldoende middelen en ontoereikend geschoold medisch personeel. Bedenk dat het zenden van hulpgoederen, test- en labomateriaal, beschermkledij etc. naar een chaotische en corrupte samenleving zo goed als zinloos is. Hulpgoederen 'verdwijnen' en worden 'op de markt' verkocht. Pure gangsterpraktijken. Onlangs de veelzeggende woorden van een waarnemer gelezen in de krant: "Ebola is hier overal".
Berre

Berichtdoor Renate » 18 okt 2014, 10:21

Berre schreef:Een adequate aanpak van de epidemie in West-Afrika is quasi uitgesloten wegens onvoldoende middelen en ontoereikend geschoold medisch personeel. Bedenk dat het zenden van hulpgoederen, test- en labomateriaal, beschermkledij etc. naar een chaotische en corrupte samenleving zo goed als zinloos is. Hulpgoederen 'verdwijnen' en worden 'op de markt' verkocht. Pure gangsterpraktijken. Onlangs de veelzeggende woorden van een waarnemer gelezen in de krant: "Ebola is hier overal".

En uw voorstel is?
Een hek om Afrika zetten en wachten tot het afgelopen is en we met een groter aantal mislukte staten zitten, met alle gevolgen van dien?
Renate

Berichtdoor Blueflame » 19 okt 2014, 11:04

Interessante opinie van Luc Bonneux:
De gevaarlijkste bondgenoot van iedere epidemie is paniek. Zieken verbergen zich, en doen er alles aan om opname te vermijden: in hun perceptie staat opname gelijk met een zekere dood (alweer helaas, terecht). Verplegers en verzorgenden nemen de vlucht. Als ze al niet verjaagd worden door de bevolking, die vreest dat deze besmet zijn door ebola. Zieken worden niet verzorgd, ziekenhuizen niet schoongemaakt, lijken niet geborgen. Het bestuur doet alsof het bestuurt door misbaar te maken, maar blijft wijselijk uit de buurt van de infectiehaarden. Het is door deze chaos en anarchie dat het virus zo goed gedijt.

ref.: http://www.demorgen.be/opinie/de-vraag- ... 73/23C4d1/

© De Morgen, http://www.demorgen.be,, http://www.demorgen.be/opinie/de-vraag- ... 73/23C4d1/, Luc Bonneux, 18 oktober 2014.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Berre » 19 okt 2014, 20:03

Renate schreef:En uw voorstel is? Een hek om Afrika zetten en wachten tot het afgelopen is en we met een groter aantal mislukte staten zitten, met alle gevolgen van dien?

Op geen enkel moment zou ik het aandurven om zelfs maar een voorstel te overwegen. De toestand is uiterst bedenkelijk, dat is wel zo duidelijk. Geen flauw idee hoe je zoiets in deze fase aanpakt, en al zeker niet hoe het verder moet als het nog meer uit de hand loopt. De "Groten der aarde" weten het blijkbaar evenmin.

Nu gaan ze bijvoorbeeld temperaturen in de luchthavens. Compleet zinloos volgens Peter Piot. De incubatieperiode verloopt zonder koorts, patient komt er dus vrolijk doorheen, daarna is het te laat.

Uw voorstel zal me benieuwen. ;)
Berre

Berichtdoor Renate » 19 okt 2014, 20:13

Berre schreef:
Renate schreef:En uw voorstel is? Een hek om Afrika zetten en wachten tot het afgelopen is en we met een groter aantal mislukte staten zitten, met alle gevolgen van dien?

Op geen enkel moment zou ik het aandurven om zelfs maar een voorstel te overwegen. De toestand is uiterst bedenkelijk, dat is wel zo duidelijk. Geen flauw idee hoe je zoiets in deze fase aanpakt, en al zeker niet hoe het verder moet als het nog meer uit de hand loopt. De "Groten der aarde" weten het blijkbaar evenmin.

Nu gaan ze bijvoorbeeld temperaturen in de luchthavens. Compleet zinloos volgens Peter Piot. De incubatieperiode verloopt zonder koorts, patient komt er dus vrolijk doorheen, daarna is het te laat.

Uw voorstel zal me benieuwen. ;)

Het schijnt zo te zijn dat het pas besmettelijk is, als zich ziekteverschijnselen voordoen, maar ja, dan is het natuurlijk al te laat. Ik heb ook gehoord dat de ziekte niet altijd met koorts begint.
Renate

Berichtdoor Oude Belg » 04 dec 2014, 01:24

Probleem is toch al lang opgelost?

CURE FOR EBOLA VIRUS

Dr. Gail Derin studied the symptoms of Ebola Zaire, the most deadly of the three that can infect human beings. Dr. Vickie Menear, M.D. and homeopath, found that the remedy that most closely fit the symptoms of the 1914 "flu" virus, Crotalus Horridus, also fits the Ebola virus nearly 95% symptom-wise! Thanks go to these doctors for coming up with the following remedies:

1. Crotalus Horridus (rattlesnake venom) 2. Bothrops (yellow viper) 3. Lachesis (bushmaster snake) 4. Phosphorus 5. Merc. cor.

If you are not in the U.S., you must locate your closed homeopathic practitioner and ask him or her to order these remedies for you from Hahnemann Pharmacy, (510) 327-3003 (Albany, California, a suburb of Oakland). If your country's laws allow you to call a homeopathic pharmacy directly, do so. In any case be sure to find a homeopathic practitioner you can work with. Do not try to take care of yourself without the further education and experience that a homeopath can give you.

If you're not sure where to find your closest homeopath, call the National Center of Homeopathy, (703) 548-7790, Take this article with you and let a homeopath read it and instruct you on how to use the remedies.

During the Spanish influenza epidemic of 1918, eighty percent of the people treated with allopathic drugs died. Eighty percent of the people who took homeopathic remedies, mostly Crotalus Horridus, survived. We are once again faced with a virus that is poised sweep our country.

This article appears in the forthcoming book by Dr. Eileen Nauman, "Poisons That Heal". Published by: Light Technology Publishing, P.O. Box 1526, Sedona, AZ 86339, (520) 282-6523 This reprint is provided as a service from: The San Francisco Medical Research Foundation 20 Sunnyside Avenue, Suite A-156 l Mill Valley, CA 94941 (415) 381-4061 l Fax: (415) 381-2645
Copyright © 1996. The Light Party.
Oude Belg

Berichtdoor willem_betz » 04 dec 2014, 02:16

During the Spanish influenza epidemic of 1918, eighty percent of the people treated with allopathic drugs died. Eighty percent of the people who took homeopathic remedies, mostly Crotalus Horridus, survived.

Het enige dat niet verdund wordt door de homeopathen zijn hun leugens :roll:
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Wetenschap