Kangen water.

Homeopathie, osteopathie, chiropraxie, acupunctuur, kruidengeneeskunde, aromatherapie, Orthomoleculair (voedingssupplementen), Ayurveda, healing, Jomanda, ...

Kangen water.

Berichtdoor Oude Belg » 03 mei 2013, 21:10

Kangen Water is heerlijk water dat zuurstofrijk is, anti-oxidanten bevat, en je tot diep in de cellen hydrateert. Bovendien is het alkalisch water, waardoor je verzuring tegengaat en op die manier je lichaam preventief beschermt tegen ziektes. De eigenschappen van Kangen Water houden je supergezond en energiek, en helpen je zelfs alerter te zijn. Met een Kangen machine in huis ben je zeker van een gezond, milieuvriendelijk en een budget-vriendelijk huishouden!

Supergezond worden, kanker wordt vermeden, artsen zijn dolenthousiast, Japanse ziekenhuizen gebruiken het ook, en je bespaart er nog geld mee ook! Misschien een idee voor een gezamelijke skepp-aankoop? :twisted:

http://www.kangenwater.be/over/
Oude Belg

Re: Kangen water.

Berichtdoor Heeck » 04 mei 2013, 08:26

Beste Belg,

Besef dat er dozijnen van dit soort oplichtende wateren zijn voor je ze stuk voor stuk gaat aanhalen.
Zie hier een aanloopje:
http://skepp.be/nl/apparatuur/water-verbeteraars
Dat aan het eind doorverwijst naar een "gallery" waar ze denk ik allemaal wel vermeld staan.

Ze hebben nog een slimme verkooptruc:
hun installaties aan hotels verkopen om die hun zwembaden te energetiseren.
De hotels adverteren daarmee om zich te onderscheiden van de kangenloze hotels en zo rolt het Kangenballetje.

Roelannd
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Oude Belg » 04 mei 2013, 09:00

Heeck schreef:Beste Belg,

Besef dat er dozijnen van dit soort oplichtende wateren zijn voor je ze stuk voor stuk gaat aanhalen.
Zie hier een aanloopje:
http://skepp.be/nl/apparatuur/water-verbeteraars
Dat aan het eind doorverwijst naar een "gallery" waar ze denk ik allemaal wel vermeld staan.

Ze hebben nog een slimme verkooptruc:
hun installaties aan hotels verkopen om die hun zwembaden te energetiseren.
De hotels adverteren daarmee om zich te onderscheiden van de kangenloze hotels en zo rolt het Kangenballetje.

Roelannd

Sorry, soortgelijke toestellen staan inderdaad in de gallery. Ik had dat gezien, maar heb het toch doorgegeven omdat dit wel erg dicht bij huis is; een firma uit Hove distribueert dit. Kan dat wel volgens de Belgische wetgeving? Ik ga het eens aankaarten op een juridisch forum.
Oude Belg

Berichtdoor Renate » 04 mei 2013, 10:57

De site bevat niet eens een zogenaamde "Quack Miranda warning".
Renate

Berichtdoor Heeck » 04 mei 2013, 13:07

Renate schreef:De site bevat niet eens een zogenaamde "Quack Miranda warning".

De kreet "as such" was me tot heden onbekend. Het verschijnsel vanzelf niet.

Als je met "niet eens" de Rare Apparaten aanspreekt dan geldt het volgende:
Ik wil pertinent voorkomen dat het een overzicht wordt dat kwakgebruikers afschrikt, of alleen antikwakkers aantrekt.
Het liefste zag ik allerlei kwakgebruikers "hun" behandel-apparaat naslaan en nattigheid gaan voelen vanwege de echt gebruikte reclameteksten.
Uitleggen en tegenverklaringen zie ik niet aanslaan bij de kwakbeduvelden. Die zijn elders, waar ik wel naar verwijs, te vinden.

Wel zal je zien dat ik heel vaak zo een QMW uit de praktijk extra naar voren haal en afzet tegen de daarmee in tegenspraak zijnde verdere aanbevelingen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 04 mei 2013, 14:49

Heeck schreef:
Renate schreef:De site bevat niet eens een zogenaamde "Quack Miranda warning".

De kreet "as such" was me tot heden onbekend. Het verschijnsel vanzelf niet.

Als je met "niet eens" de Rare Apparaten aanspreekt dan geldt het volgende:
Ik wil pertinent voorkomen dat het een overzicht wordt dat kwakgebruikers afschrikt, of alleen antikwakkers aantrekt.
Het liefste zag ik allerlei kwakgebruikers "hun" behandel-apparaat naslaan en nattigheid gaan voelen vanwege de echt gebruikte reclameteksten.
Uitleggen en tegenverklaringen zie ik niet aanslaan bij de kwakbeduvelden. Die zijn elders, waar ik wel naar verwijs, te vinden.

Wel zal je zien dat ik heel vaak zo een QMW uit de praktijk extra naar voren haal en afzet tegen de daarmee in tegenspraak zijnde verdere aanbevelingen.

Roeland

Ik doelde op de website over het Kangenwater. Over het algemeen zie je op websites van kwakzalverijproducten een soort opmerking onderaan dat het een en ander niet bedoeld is als medisch advies en zo nog het een en ander, terwijl men in de hoofdteksten over het algemeen allerlei medische claims doet.
Renate

Berichtdoor Heeck » 04 mei 2013, 15:17

Renate,
1)
Ezeltje-prik opgelost.

2)
Zo op eerste gezicht heeft Kangen vermeden om niet toegestane medische claims te maken.
Reclame, dwz het aanprijzen van goederen en/of diensten, kan niet platweg worden verboden.
Dat wil zeggen dat er een grijs gebied is van toelaatbare reclame-uitingen.

Zie de services van de NL-StichtingReclameCode(Commissie), waar je enerzijds kan klagen en je anderzijds steun kunt krijgen:
http://www.reclamecode.nl/adverteerder/ ... paginaID=0 schreef:Graag verwijzen wij u ook naar onze website http://WWW.CHECKSRC.NL, waar SRC adverteerders stapsgewijs helpt naar een verantwoorde reclameboodschap.

Mijn hypothese:
Pas als een kwakker aan de gevaarlijke kant komt zal je de QMW vinden en dan nog soms uiteenlopend van heel in het oog lopend of ergens achteraf met hele kleine lettertjes.
Puur vanwege het juridische afdekken.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 04 mei 2013, 16:26

Ja, er staan geen echt medische claims op de website. Men claimt wel dat het imuunsysteem versterkt wordt.
http://www.kangenwater.be/over/kracht/
Toch zit men bij deze pagina wel heel erg op het randje met het plaatje van de borstkanker. Er wordt weliswaar niet gezegd dat het een geneesmiddel is, maar het wordt op z'n zachtst gezegd toch wel gesuggereerd.
Renate

Berichtdoor Heeck » 04 mei 2013, 16:46

Renate schreef:Toch zit men bij deze pagina wel heel erg op het randje met het plaatje van de borstkanker. Er wordt weliswaar niet gezegd dat het een geneesmiddel is, maar het wordt op z'n zachtst gezegd toch wel gesuggereerd.

Renate,
Natuurlijk doen ze dat zo, want dat (kanker en wat er op lijkt) spreekt aan op angst en dan kopen mensen hun anti-angst product.
Het gaat Kangen en andere kwakkers niet om de eerlijkheid het gaat ze om de business.

Vanwege internet en wat slimme site-ontwerpers die hoge google-counts aansturen kunnen ze veel meer bange mensen benaderen die ook vast anti-esmogtroep kopen en
vanwege internet bereiken ze veel meer mensen die het vanwege gewin willen slijten.

Zie het compensationplan voor Kangen:
http://www.youtube.com/watch?v=Wvt4EHGDHCA

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 04 mei 2013, 18:57

Ja, dat men probeert mensen angst aan te praten is mij ook wel duidelijk. Punt is hier echter dat men wel heel duidelijk de suggestie wekt dat Kangenwater een geneesmiddel is en dat mag men niet. Daarom doet men ook geen medische claims en opereert men zo veel mogelijk op het randje van wat men nog wel mag beloven.
Renate

Berichtdoor Heeck » 04 mei 2013, 21:10

Renate,

Alsof het toeval me in de kaart speelt:
Over vervolgbaarheid in NL, de implementatie van de int.nat. Wet op de oneerlijke handelspraktijken kan in BE net ietsje anders in elkaar zitten dan in NL
http://www.kwakzalverij.nl/1568/Alterna ... e_straffen

Over Kangenwater:
In de jongste Skepsis een heel uitleggend artikel over Kangenwater

R.
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Alternatieve behandelingen