visioenen.

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

visioenen.

Berichtdoor daimenz » 28 sep 2012, 22:57

Iedereen geeft het maar steeds over paranormaal, maar nooit over visioenen zien.

Jaren geleden had ik er ooit 1. ik kan het posten als het moet. en bewijzen zwart op wit.
Al jaren lang ben ik op zoek om een Deftige uitleg waarom had ik het dan, en erna nooit niet meer.

Ik ben op deze site terecht gekomen door die reclame dat ze nu maken, maar deze interseerd me totaal niet.
ik Ben Al Meer dan 15 jaar op zoek, om visioenen Info. Deftige info.
en Ja internet staat vol met troep, en deze lees ik niet ,
Dit is mijn Enige wens Hoe en waarom Ergens een deftige info tevinden over visioenen.

Mijn visioenen was Toekomstig gericht , en geeft plaats gevonden.
Nothing is what it seems
daimenz

Re: visioenen.

Berichtdoor Ludde » 29 sep 2012, 12:05

teken schreef: en bewijzen zwart op wit.

Waar wacht je op...?
Ludde

Berichtdoor Gps » 30 sep 2012, 00:30

Een visioen bewijzen, ( wat ook als bewijs ervaart word) betekent dat je hier een visioen plaatst en er bij verteld, wanneer het uitkomt.

Ik zelf heb twee ervaringen die ik als visioen kan omschrijven.

Het kwam echter volkomen spontaan, en bewijzen kan ik dat nooit.

Het roept bij wel vragen op.

Hoe kan ik een stukje toekomst zien ?
Toeval ?
Korstsluiting ? ( in de hersenen)

Ik heb er inmiddels vrede mee.

Over bewijzen dat je paranormale gaven hebt, is hier ook nog wat te vinden. :mrgreen:
viewtopic.php?f=9&t=2391
Gps

Berichtdoor daimenz » 01 okt 2012, 15:22

het visioen dat ik had gebeurde ca 20 Min later.

-ik zat in een auto, " onderweg terug van weggeweest zoiets " en plots zag ik alles voor me gebeuren. Alles erop en eraan.
de persoon ging niet naar huis al vroeg ik het 100 keer.(ik zei gaat u nu naar huis waarop die antwoorde ja.)
maar dit deed ie niet , die reedt naar een feest. en onderweg knalde die tegen Een boom zoals m'n visioen.
ik kon alles beschrijven.

- ik belde 2 ziekenhuisen zonder pardon omdat die niet thuis was,

en hoe gek het ook klinkt op het derde ziekenhuis vroeg ik niet om de persoon maar ik vertelde
wat er gebeurt was tot in de details. zelfs waar het matriaal in de auto is gevlogen door de knal.

deze foto zag ik later ook in de gazet en alles klopte dan ook.

Het hospitaal dacht dat ik voorvluchtig was. maar hoe leg je zoiets uit.
ik ben hem dan ook gaan bezoeken.

dit was het in het kort.

-
Mijn vraag hier is infeite, hoe komt een visioen er plots.
en dan nog toekomst gericht.
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor Ludde » 01 okt 2012, 16:27

... en dan nu nog het bewijs "zwart op wit"...

Ludde
Ludde

Berichtdoor stefaandepraetere » 01 okt 2012, 18:08

teken, lees eens de topic die gps je doorgestuurd heeft en begin ook met een schriftje. Nog beter, typ je visioen uit en schrijf je ermee in voor de skepp prijs. Nodig me dan wel uit om een pint te komen drinken van je miljoen ;)

mvg
stefaan
stefaandepraetere

Berichtdoor Gps » 01 okt 2012, 22:32

Een schrift beginnen is echt een goed idee.
Zolang je eerlijk tegen jezelf bent, is dat de manier om bewijs te verzamelen.

Paranormale gaven zijn nog niet bewezen. Dat zegt niet alles, maar er is wel serieus onderzoek naar verricht.
En een zekere meneer rhandi, wil ook graag bewijs zien.

Het boek dat ik gelezen heb, zie topic, is echt interessant, al is het soms wat droge stof.

Edit:
Eén van mijn visioenen.

Ik zit overdag achter me pc en zie ineens een fimpje ? afspelen.
(lastig uit te leggen, ik was klaar wakker)

Na dit visioen? zat mij iets zeer dwars. Ik meende zeker te weten ( hoe kan ik dat weten ? ) dat er meer als twee mensen waren.
( in het filmpje kwamen er twee mensen de trap op )

Een paar weken later gebeurd, er precies wat ik eerder "zag".
Ik liep meteen de gang op, want ik wilde weten hoeveel mensen het waren, het waren er drie.
De derde was nog uit het zicht.

Mooi verhaal, voor mij persoonlijk 100% waar, maar wat bewijst dit ? Niets. :wink:
Gps

Berichtdoor Nederlander » 02 okt 2012, 08:11

En we wachten nog altijd op het zwart-op-witte-bewijs...

:twisted:
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Re: visioenen

Berichtdoor daimenz » 25 apr 2013, 14:26

ik zal het eens proberen te omschrijven.

- we kwamen van Vichte winkel molecule de autostrade richting Kortrijk.

*- Juist voor het binnen rijden van Kortrijk in de bocht op de autostrade ' de bocht duurt niet lang in een normaal leven laat het zo omschrijven.
zag ik een beeld voor me terwijl ik ook de weg zag.

( in mijn visioen was ik lang heel lang weg. in werkelijke tijd is dit een sec zoiets. in visioen tijd.. uren of zo.)

*-mijn vriend achter het stuur nog iemand achterin. en ik naast de bestuurder.

ik zag de auto in een boom geknald ,de boom stond recht voor in de voor koffer van de auto. , zijn schoen van de bestuurder lag op het Dashboard rechts vooraan.
en de bestuurder lag er kreupel bij.

plots vroeg die iets aan mij , want ik reageerde en het beeld was weg. ik was precies gevroren van wat nu.
zeg ik het hem of niet. dit was de angst zeggen of niet zeggen. ( je krijg het niet over je lippen op het moment zelf)
toen die me thuis afzette vroeg ik ' gaat u naar huis waarop die onzeker antwoord ...ja...
en ik het vroeg het een paar keer omdat ik wist dat die naar een feest ging gaan op die plaats.
die plaats is Zwevegem Knokke er stond een feest tent. juist 50 meter voor een café.

dus die ging weg en ik wist niet wat gedaan , je kan de woorden niet over je lippen krijgen van wat je weet. het is bizar.
ca 20 - 30 min later belde ik naar zijn huis die woonde samen met nog iemand ; en die wist me te vertellen dat de bestuurder nog niet thuis is.

En nu komt het Bizar ' ik nam de telefoon , belde naar het hospitaal en vroeg als die daar was.
en bij het laatste hospitaal vroeg ik niets ik legde gewoon uit wat er gebeurd was ' zonder dat ze ooit kon zeggen hallo met wie spreek ik.(lol) maar was zo.
waarop het antwoord klonk zou je u kunnen komen aanmelden en de bestuurder ligt op kamer.....nr....(weet ik niet meer)

ik heb die gaan bezoeken, ik vertelde alles erop en eraan. en toen zei die inderdaad maar hoe kan dit.
wel ik weet het ook niet .

- het bizarste is seder dien het ik het niet meer. wat Spijtig is. maar wat waarschijnlijk ook goed is.
Zie' Wat als we onze toekomst weten , dan is er geen leven meer.

ik zeg altijd ' wij kunnen niet in de toekomst , we leven ernaar. of t'n zei iemand een middel weet om onze toekomst te zien.
want wat nog niet is kan altijd komen. wil je weten wat , ga er naar toe. hoe moet ik het uitleggen... ga naar uw toekomst ontmoet hem.
wat een spijtige zaak is , want niemand wil zijn toekomst weten al fascineer het ons. het antwoord zal zijn. had ik het geweten. spijt achteraf.

-
ik kan dit niet zo goed uitleggen op een forum.
Nothing is what it seems
daimenz

Re: visioenen

Berichtdoor Ludde » 26 apr 2013, 11:48

teken schreef:ik kan dit niet zo goed uitleggen op een forum.

Inderdaad... het is allemaal heel warrig en dit verhaal is zeker en vast geen bewijs.

Ik geloof wel dat jij er van overtuigd bent dat je dit echt meemaakte en dat je alleen maar heel goede bedoelingen hebt. Een visioen is iets dat onze hersenen ons laten geloven zonder dat dit echt gebeurt. Het is zo overtuigend dat diegene die het meemaakt er vast van overtuigd is.
Het heeft sterk dezelfde eigenschappen als waanvoorstellingen.
Een persoon uit mijn directe omgeving werd recentelijk geopereerd en de dag na het ontwaken kreeg die heel sterke hallucinaties. Dit is nu enkele weken achter de rug, maar toch blijft deze persoon er van overtuigd dat het allemaal werkelijk werd beleefd.

Onze hersenen zijn een ongelooflijk instrument, waar we lang nog niet alles van weten.
Visioenen, zoals jij die definieert zijn echter onbestaande.

groetjes,
Ludde
Ludde

Berichtdoor daimenz » 26 apr 2013, 13:49

Inderdaad... het is allemaal heel warrig en dit verhaal is zeker en vast geen bewijs.

Ik geloof wel dat jij er van overtuigd bent dat je dit echt meemaakte en dat je alleen maar heel goede bedoelingen hebt. Een visioen is iets dat onze hersenen ons laten geloven zonder dat dit echt gebeurt. Het is zo overtuigend dat diegene die het meemaakt er vast van overtuigd is.
Het heeft sterk dezelfde eigenschappen als waanvoorstellingen.
Een persoon uit mijn directe omgeving werd recentelijk geopereerd en de dag na het ontwaken kreeg die heel sterke hallucinaties. Dit is nu enkele weken achter de rug, maar toch blijft deze persoon er van overtuigd dat het allemaal werkelijk werd beleefd.

Onze hersenen zijn een ongelooflijk instrument, waar we lang nog niet alles van weten.
Visioenen, zoals jij die definieert zijn echter onbestaande.

had mijn visioen geweest zoals u beweerd ' zogezegd gebeurt' dan moet ik mij zelf na al die jaren gek verklaren. en dit hier zeker niet typen.
ik zag een Film afspelen manier van spreken. alles erop en eraan. zelfs tot zijn schoen op het dashboard rechts vooraan en de boom in zijn voor koffer.
ik heb hier nog na al die jaren zijn ketting dat ie droeg. ik belde het Hospitaal , ik ben hem gaan bezoeken.

Als dit allemaal waanzin is zoals u zegt ' dan stel ik me de vraag ' ben ik gek ,
ik wens hier bij.. dat gij ooit een levens echt Visioen krijgt het zwaarste uit dat er maar kan zijn dan zal je anders typen.

Visioenen, zoals jij die definieert zijn echter onbestaande

ik ben akkoord dat Onze hersenen een ongelooflijk instrument zijn , daar ben ik zeker mee eens.
en dat mijn visioen onbestaande is , ben ik niet mee akkoord.

u beweerd precies ' dat ik me alles inbeeldde, dat ik hem bezocht belde etc.. en dat zijn kettingetje hier ook fake is.
ik legde hem alles uit in het ziekenhuis. en die had zo een zwart mooi ketting , ik zei...oh..mss als aandenken, en ik kreeg het.

als dit allemaal gek is dan moet ik naar een huis met gekken.

je kan me altijd toevoegen op skype daimenz
dan kan ik het beter uitleggen dan te typpen. en zoals ik zegde , mijn Visioen ' Wat ik zag recht voor mijn ogen. kan je niet met woorden zo goed uitleggen.
het is precies 2 beelden in elkaar. mijn beeld de autostrade en daarin het andere beeld wat er zal gebeuren. alles erop en eraan klaar en duidelijk.
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor Renate » 26 apr 2013, 14:32

De vraag is of u zich het een en ander juist herinnert.
Renate

Berichtdoor Oude Belg » 26 apr 2013, 15:57

Gewoonlijk is er een basis aanwezig (ongerustheid bv), en dan begin je je voor te stellen wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Als er dan iets gebeurd is, kan ons geheugen niet passende zaken uitwissen, en wat overblijft aanvullen met latere informatie. Voor jezelf lijkt het dan een waar visioen. Nee, het is geen bedrog, nee, je bent niet gek. Ons brein is er echter op ingesteld patronen te zien, te ontdekken, en, indien nodig, patronen te creëren. Aangezien het brein dat zelf voor elkaar gebracht heeft, is het voor die persoon niet van de realiteit te onderscheiden. Ik heb dat ook al meegemaakt, en nog heel veel anderen ook.
Oude Belg

Berichtdoor Magnolia » 26 apr 2013, 21:01

Voorgevoelens bestaan zeker, en een visioen is een zeer sterk voorgevoel.
Meestal wordt het pas een voorgevoel genoemd nadat het uitgekomen is.
Daardoor onthouden we het ook beter! :wink:

Er zitten dingen in je verhaal die niet zo vreemd zijn.
Bijvoorbeeld als je iemand vraagt of hij naar huis gaat en hij zegt van ja maar doet nee .... dat kun je meestal op afstand "ruiken" je ziet het aan de houding, de beweging, aan allerlei kleine dingen waarvan men zich niet bewust is maar die men wel opmerkt.
Dan heb je ook een indruk van hoe iemand achter het stuur zit en rijdt, jullie gaan door een bocht en het gaat zo vast al niet meer... ergens in je hersenen slaat zich dat op.
Zo kunnen indrukken zich snel combineren tot één beeld, maar dat beeld kun je ontrafelen door de indrukken en hun de oorsprong te achterhalen.

Mijn mooiste visioen was geen visioen.
De derde dochter van (nu nog) onze Kroonprins werd geboren. Er werd hem gevraagd of hij al een naam had, die had hij nog niet, maar, zo zei hij: "Ik heb wel een idee!"
Ik zag het gesprek op de tv, ik zag hoe hij keek en ik wist het. Heb de naam van tevoren aan anderen geschreven, en bingo! het klopte.
Iedereen verbaasd hoe ik dat wist, en ik was verbaasd dat anderen het niet aan zijn gezicht hadden gezien.
Had ik er naast gezeten, dan had ik u dit natuurlijk niet verteld.
Dit voorbeeld is onschuldig en vriendelijk, vandaar dat het mij niet kwelt. :lol:
Magnolia

Berichtdoor daimenz » 26 apr 2013, 21:03

ik ben kwaad en ben hier weg voor simpele redenen zoals Voorgevoelens bestaan zeker, en een visioen is een zeer sterk voorgevoel.
een visioen of hoe u het noemt ; wat ik had is niets van wat jullie allemaal posten niets.Noppes.
jullie fantaseren ,

kijk he, want ik kan hier niet meer volgen. ik denk zelf dat sommige niet snappen want een werkelijk echt visioen is.
ik post het mijne in de hoop meer info te vinden in het hoe waarom en de mogelijkheden.

Beeld u aub dit in , of doe het . Zet de tv aan kijk naar het nieuws en dan. zet de tv uit.
en stel u voor alles wat u zag in het nieuws kleuren en geuren alles erop en eraan weet u en niemand anders op de werld bol.
dit is de shot hem zelf. Dit beeld en niets anders zo zag ik het Accedent recht voor mijn eigen ogen.

en het antwoord na dit is " GEEN ' je hebt er de woorden niet voor , wat doe je , vertellen niet vertelllen , de angst is tegroot om iets en niets tedoen.
korton is er niets meer. het is wat nu. en daar blijvt het bij.

zie ik stop er mee, want ik denk toch dat velen van jullie niet snappen wat ik wil posten, jullie winden er een grap en fantasie om.
maar geloof me. zo is het zeker niet.

moest iemand intresse hebben in mijn verhaal en het willen posten dan kan je me toevoegen op skype of mail me als dit niet lukt.
teken@telenet.be en skype naam daimenz

bb spijtig dat ik niet vind wat ik zocht. zo een grote forum naam maar infeit is dit hiet een fantasie plaats.
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor Blueflame » 26 apr 2013, 22:14

teken schreef:ik ben kwaad en ben hier weg voor simpele redenen zoals Voorgevoelens bestaan zeker, en een visioen is een zeer sterk voorgevoel.

Natuurlijk bestaat een voorgevoel. Ik ontken dat geenszins.
Feit is dat het aantal voorgevoelens niet overeenkomt met het aantal daadwerkelijk uitgekomen voorgevoelens.
Eenvoudiger gezegd: voorgevoelens komen even vaak niet uit dan wel en waarschijnlijk zelfs meer. Ik heb daar geen cijfers over. Het zou aan U zijn om mij de cijfers die het tegendeel beweren aan te reiken, want het tegendeel is een wel zeer onwaarschijnlijke bewering.

Het is wanneer ze wel uitkomen dat er een bijzondere betekenis aan wordt gegeven. De niet-uitgekomen voorgevoelens/voorspellingen worden vergeten.
zo een grote forum naam maar infeit is dit hiet een fantasie plaats.

Nou ..... nee, net niet. Wij weten dat heel wat zaken fantasietjes zijn en nemen die dan ook niet zomaar voor waar aan.
Het eten van bepaalde champignonnetjes stimuleert het zien van roze olifantjes, maar daarom bestaan roze olifantjes nog niet.
Trouwens ..... wat beweert u eigenlijk?

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 27 apr 2013, 13:39

Jaren geleden al was er iemand op het forum die wanhopig was omdat ze voorgevoelens had van rampen en die kwamen telkens uit. De remedie was: een schriftje bijhouden waarin ze elk voorgevoelen opschreef. Na korte tijd bleek dat ze honderden voorgevoelens had en dat er maar heel weinig uitkwamen. Genezen! 8) Probeer eens.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Magnolia » 27 apr 2013, 21:01

willem_betz schreef:Jaren geleden al was er iemand op het forum die wanhopig was omdat ze voorgevoelens had van rampen en die kwamen telkens uit. De remedie was: een schriftje bijhouden waarin ze elk voorgevoelen opschreef. Na korte tijd bleek dat ze honderden voorgevoelens had en dat er maar heel weinig uitkwamen. Genezen! 8) Probeer eens.

Dit gaat over één visioen, al van jaren geleden. De beelden vooraf waren zeer duidelijk, als een reportage op de tv, zo begrijp ik, en de gebeurtenis heeft kort daarna ook plaatsgevonden.
Andere visioenen zijn of waren er niet. De vraag is (denk ik): waar komt juist dit ene visioen zo ineens vandaan ?

De situatie is dus tegengesteld aan alsmaar voorgevoelens hebben van rampen, deze was éénmalig en helaas spot-on.
Ik denk dat het onthouden wordt juist omdat het zo extreem was.
Bijhouden van alle voorgevoelens in een schriftje zal m.i. in dit geval niet direct leiden tot een oplossing of tot de oplossing die de poster wenst.
Magnolia

Berichtdoor stefaandepraetere » 27 apr 2013, 22:41

Magnolia,

het idee van het schriftje kwam er vanuit het korte/lange termijn geheugen spel. Soms gaan indrukken van een seconde geleden naar het lange termijn geheugen waardoor het lijkt alsof je al lang wist dat die gebeurtenis zou gebeuren, een déjà vue zeg maar. Hou een schriftje bij en die verkeerde opslag heeft geen effect.
Of je dat nu een visioen of iets anders noemt maakt niet echt verschil denk ik, of zie jij dat anders?

mvg
stefaan
stefaandepraetere

Berichtdoor Magnolia » 28 apr 2013, 11:10

stefaandepraetere schreef:Magnolia,

het idee van het schriftje kwam er vanuit het korte/lange termijn geheugen spel. Soms gaan indrukken van een seconde geleden naar het lange termijn geheugen waardoor het lijkt alsof je al lang wist dat die gebeurtenis zou gebeuren, een déjà vue zeg maar. Hou een schriftje bij en die verkeerde opslag heeft geen effect.
Of je dat nu een visioen of iets anders noemt maakt niet echt verschil denk ik, of zie jij dat anders?

mvg
stefaan

Ik denk dat dit op zich een goede methode is, maar ik vraag me af of deze in dit geval relevant is. Er is immers sprake van één visioen en sindsdien is het niet meer zo voorgekomen, zegt de schrijver.
Had hij gemeld dat het sindsdien regelmatig gebeurt, ja dan zou het bijhouden van een schriftje toepasselijk zijn.

Kun je mij uitleggen wat de zin is van het bijhouden van een schriftje in dit geval ?

Ik ben het overigens met je eens over de sprongen van het geheugen.
Heb het gisteren weer meegemaakt.
Eén van de routes naar mij huis leidt via een smalle weg. Aan één kant staan huizen met hoge hagen langs de tuin.
Bij het eerste huis kun je de uitrit zien. Bij het tweede niet.
Ik kwam aanrijden in de auto en dacht: als daar nou onverhoeds een auto uit de uitrit zou komen, van dat tweede huis... Ik zag het voor me.
Bij het derde huis pal ernaast stuift inderdaad een zwarte auto achteruit de weg op.
De bestuurder zag mij op tijd en reed weer terug.
Evengoed schrok ik toch en achteraf zit in mijn visioen die zwarte auto die ik pas daarna gezien heb. Ook rijdt in dat visioen de auto achteruit, terwijl dat aanvankelijk niet zo duidelijk was.
Ik wil wel opmerken dat ik géén tijd gehad zou hebben om een en ander te noteren in een schriftje.
Magnolia

Berichtdoor stefaandepraetere » 28 apr 2013, 11:40

Ik denk dat dit op zich een goede methode is, maar ik vraag me af of deze in dit geval relevant is. Er is immers sprake van één visioen en sindsdien is het niet meer zo voorgekomen, zegt de schrijver.
Had hij gemeld dat het sindsdien regelmatig gebeurt, ja dan zou het bijhouden van een schriftje toepasselijk zijn.

Kun je mij uitleggen wat de zin is van het bijhouden van een schriftje in dit geval ?

hallo Magnolia,

Ik denk dat het hem er net om gaat om via zelfcontrole na te gaan of er echt een visioen geweest is. Het probleem van een geheugenfout is denk ik dat je nadien niet meer zelf objectief kan nagaan of je visioen er geweest is of niet omdat alles in je brein schreeuwt dat de gebeurtenis al lang in je brein was opgeslagen voordat ze had plaats gevonden. Ergens logisch denk ik anders zou het ook nooit overtuigend overkomen. Vergelijk het met een valsmunter die 'vals' op zijn briefjes zou zetten, ook niet echt overtuigend dunkt me.
Of je het nu visioen, déjà vue, toekomstzicht, voorspellende vermogens of weet ik wat noemt doet er wat mij betreft niet echt toe.

mvg
Stefaan
ps : ik voorzie dat de aperitief mij straks zal smaken, neh ;)
stefaandepraetere

Berichtdoor Oude Belg » 28 apr 2013, 11:40

Ik kwam aanrijden in de auto en dacht: als daar nou onverhoeds een auto uit de uitrit zou komen, van dat tweede huis... Ik zag het voor me.
Bij het derde huis pal ernaast stuift inderdaad een zwarte auto achteruit de weg op.

Misschien heb je onbewust iets waargenomen dat daarop wees : het dichtslaan van een deur, het draaien van een motor, het knerpen van grind, de geur van uitlaatgas ..... We hebben 5 zintuigen!
Oude Belg

Berichtdoor Blueflame » 28 apr 2013, 13:24

Magnolia schreef:Ik kwam aanrijden in de auto en dacht: als daar nou onverhoeds een auto uit de uitrit zou komen, van dat tweede huis... Ik zag het voor me.
De bestuurder zag mij op tijd en reed weer terug.
Evengoed schrok ik toch en achteraf zit in mijn visioen die zwarte auto die ik pas daarna gezien heb. Ook rijdt in dat visioen de auto achteruit, terwijl dat aanvankelijk niet zo duidelijk was.
Ik wil wel opmerken dat ik géén tijd gehad zou hebben om een en ander te noteren in een schriftje.

Dit is mijn inziens geen visioen, want zulke gedachten zou ik ook wel hebben als ik door dat straatje zou rijden.
Volgens mij zijn dat gewoon tekenen van een verstandige chauffeur, die zich bewust is van de (mogelijke) gevaren op de weg.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor daimenz » 28 apr 2013, 14:16

ik ben terug :p

Als een voorgevoel een sterk visioen lijkt , waarom zag ik dan het beeld afspelen van de gebeurtenis, lijkt me interessant.
ik zag iets wat een andere nog niet wist en wat hem te wachten stond. alles erop en eraan pure realiteit .zoals je stond er bij en je keek ernaar.

ik had die fenomeen jaren geleden en seder dan niet meer. ik noem het maar fenomeen omdat ik niet weet hoe en wat.
lijkt beter dan het woord visioen. of was het helderziend in de moderne tijd met video ingebouwd. lol
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor stefaandepraetere » 28 apr 2013, 14:35

Als een voorgevoel een sterk visioen lijkt , waarom zag ik dan het beeld afspelen van de gebeurtenis, lijkt me interessant.
ik zag iets wat een andere nog niet wist en wat hem te wachten stond. alles erop en eraan pure realiteit .zoals je stond er bij en je keek ernaar.

Daar gaat het hem net over maar het schijnt niet echt tot je door te dringen. Zonder bewijzen die nadien controleerbaar zijn (schrift, opnames, weet ik veel) heb je niets dat een 'mind trick' niet kan verklaren!
stefaandepraetere

Berichtdoor Magnolia » 29 apr 2013, 00:12

stefaandepraetere schreef: Zonder bewijzen die nadien controleerbaar zijn (schrift, opnames, weet ik veel) heb je niets dat een 'mind trick' niet kan verklaren!

Hoe zou dat moeten met schrift of opnames?
Iemand heeft een voorgevoel dat er iets mis kan zijn met een vriend.
Gaat hij dan zijn voorgevoel met bijbehorende beelden op schrift stellen en een notaris zoeken om het document te laten waarmerken met datum en tijd ??
De telefoon pakken om na te vragen of de vriend goed is thuisgekomen, lijkt mij een veel logischer actie.
Magnolia

Berichtdoor stefaandepraetere » 29 apr 2013, 08:02

Iedere keer opschrijven zal vooral helpen om de niet uitgekomen visioenen bij te houden. De notaris er bij halen lijkt me wat overdreven hoor.
stefaandepraetere

Berichtdoor Magnolia » 29 apr 2013, 13:03

stefaandepraetere schreef:Iedere keer opschrijven zal vooral helpen om de niet uitgekomen visioenen bij te houden. De notaris er bij halen lijkt me wat overdreven hoor.

Geen notaris? Dan zie ik de bui al hangen: ".... bewijs maar eens dat je dat toen vooraf hebt opgeschreven en niet nadat het al was gebeurd!" :lol:

Maar verder gaat dit draadje niet over niet-uitgekomen visioenen, en er valt dus niets bij te houden.
Teken heeft éénmaal een visioen gehad, het was een heftige ervaring, en verder claimt hij niks, hij is op zoek naar een verklaring en een uitleg.
Magnolia

Berichtdoor Digit » 29 apr 2013, 13:33

Magnolia schreef:Geen notaris? Dan zie ik de bui al hangen: ".... bewijs maar eens dat je dat toen vooraf hebt opgeschreven en niet nadat het al was gebeurd!" :lol:

Het is dan ook niet de bedoeling om langs deze weg wat-dan-ook tegensprekelijk te bewijzen. Het is enkel de bedoeling dat de betrokkene zélf ervaart dat zijn ervaringen met zijn gave op bias berusten, en wel op het vergeten van de missers. Hij kan nu bij élke déjà-vu ervaring nazien of er eerder wel degelijk een visioen geweest is van elk visioen nazien of het wel ingelost wordt. Meestal blijkt de gave dan gewoon onbestaande! En sommigen zijn dan ook zo eerlijk om dat toe te geven.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 29 apr 2013, 14:03

gewoon een eenvoudig rekensommetje: elke dag hebben miljarden mensen dromen, of voorgevoelens, en door die grote hoeveelheid kan het niet anders dan dat er alle dagen wel bij zijn die "uitkomen". Daar is niets merkwaardig aan.
Het zou pas merkwaardig worden als één persoon regelmatig of dikwijls voorgevoelens (visioenen ) krijgt die uitkomen, maar dan moeten we dit nog afwegen tegenover de totale hoeveelheid "ingevingen" die die persoon dagelijks produceert.
Recent heb ik ergens gelezen dat de Bayesiaanse probabiliteitsberekening hier zeer nuttig kan zijn om de illusies van "dit kan geen toeval zijn" weg te redeneren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorema_van_Bayes zie ook "sensitiviteit" en "specificiteit" en a-priori waarschijnlijkheid.
Nog een element is dat een dergelijk voorgevoel een hele reeks details omvat waarvan sommige dan lijken te kloppen met de latere gebeurtenis, maar een aantal zijn er zelfs in tegenspraak mee. Die worden dan zedig vergeten.
Vergelijk het met iemand die een lotto invult en een sterk gevoel heeft dat hij dit keer zal winnen. Van de vele deelnemers zijn er elke keer wel een paar voor wie dat juist zal zijn.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor stefaandepraetere » 29 apr 2013, 15:28

Teken heeft éénmaal een visioen gehad, het was een heftige ervaring, en verder claimt hij niks, hij is op zoek naar een verklaring en een uitleg.

Dat is net wel een belangrijke claim die ik in twijfel trek. Als dat werkelijk een unieke ervaring is en die komt exact uit dan is dat nogal straf. Als dat één van een hele lijst is die min of meer uitkomt dan is het eerder gewoon statistische logica zoals de logica dat er elke week wel iemand de lotto wint (waarbij het wel enorm straf zou zijn dat u volgende week één keer een lotterijticketje koopt en het groot lot wint). Daarvoor dient net het schriftje.
stefaandepraetere

Berichtdoor Magnolia » 30 apr 2013, 10:45

willem_betz schreef:Recent heb ik ergens gelezen dat de Bayesiaanse probabiliteitsberekening hier zeer nuttig kan zijn om de illusies van "dit kan geen toeval zijn" weg te redeneren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorema_van_Bayes zie ook "sensitiviteit" en "specificiteit" en a-priori waarschijnlijkheid.

Hallo WB, het voorbeeld van Wikipedia gaat over een test voor reumatoïde artritis. Met welke variabelen en kansen moet de vergelijking worden ingevuld voor het geval van het visioen van teken?

(terzijde: lastige nick heb je gekozen, teken. Valt in een zin niet of verkeerd op)
Magnolia

Berichtdoor Digit » 30 apr 2013, 11:03

Magnolia,

Ik denk dat je nu onredelijke vragen aan het stellen bent. In de eerste plaats is de vraag in welke mate het verhaal van "teken" na ettelijke hervertellingn nog waarheidsgetrouw is en daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven. Het feit dat sommige verklaarbare maar zeldzame gebeurtenissen nu eenmaal onverklaard blijven wegens onvoldoende beschikbaarheid van gegevens is in de realiteit natuurlijk onvermijdelijk. Al wordt het in de zweefteverij natuurlijk maar al te graag misbruikt!

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Magnolia » 30 apr 2013, 14:47

Digit schreef:Magnolia,

Ik denk dat je nu onredelijke vragen aan het stellen bent. In de eerste plaats is de vraag in welke mate het verhaal van "teken" na ettelijke hervertellingn nog waarheidsgetrouw is en daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven. Het feit dat sommige verklaarbare maar zeldzame gebeurtenissen nu eenmaal onverklaard blijven wegens onvoldoende beschikbaarheid van gegevens is in de realiteit natuurlijk onvermijdelijk. Al wordt het in de zweefteverij natuurlijk maar al te graag misbruikt!

Groetjes,

Digit

Ja, èn?

WB meldt dat de Bayesiaanse kansberekening behulpzaam kan zijn en ik vraag hem om de formule concreet te maken.
Ik zie daar niets onredelijks in.
Als je vindt dat de Bayesiaanse kansberekening hier met de haren wordt bijgesleept,
daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven.

dan moet je bij WB zij en niet bij mij.

Intussen wacht ik het antwoord van WB met belangstelling af.

mvg
Magnolia

Berichtdoor Digit » 30 apr 2013, 16:28

Magnolia schreef:Als je vindt dat de Bayesiaanse kansberekening hier met de haren wordt bijgesleept,
daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven.

dan moet je bij WB zij en niet bij mij.

Ik vind niet dat de Bayesiaanse (of andere kansberekening) er hier met de haren wordt bijgesleept, wel integendeel. Dergelijke overwegingen laten toe om in te zien dat, gegeven een groot aantal gebeurtenissen, bepaalde opvallende gebeurtenissen perfect aan de statistische verwachting kunnen beantwoorden. De "dat kan geen toeval zijn"-reactie komt dan voort uit het feit dat men ze niet afzet tegen de set die ze gegenereerd heeft, maar tegen een subset daarvan, in casu de ervaring van de betrokkene. Kijk naar de lotto. De kans dat een bepaald formulier de hoofdpot wint is wel bijzonder klein. Wanneer iemand daar met zijn derde formulier in slaagt kan hij dit ervaren als een wonder, wat het uiteraard niet is.

Nu is het voor de lotto nog mogelijk om daar cijfers op te plakken, maar met verhalen zoals dat van "teken", waarvan de elementen oncontroleerbaar zijn, en mogelijks door zijn geheugen zijn "opgeschoond", is dat quasi onmogelijk. Er desondanks op aandringen is volgens mij dus inderdaad onredelijk, en zeker er op blijven aandringen. Nu zou ik nog wel een voorbeeldje kunnen geven van wat ik "subset-vertekening" zou kunnen noemen, maar ik denk niét dat je dáár op zit te wachten!

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 01 mei 2013, 00:22

Om enige betrouwbare berekening te kunnen doen is het nodig om OP VOORHAND een zicht te hebben op het aantal en inhoud van de voorspellingen, en daarna te kunnen zien hoeveel er daarvan uitkomen.
Achteraf beweren is te gemakkelijk.
Wie regelmatig een betrouwbare visie heeft op de toekomst zou nu al schatrijk moeten zijn. :?
Zo eenvoudig is de Bayes berekening
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor daimenz » 16 mei 2013, 03:06

ik denk dat er velen niet weten wat een visioen werkelijk is .
Een visioen is een beeld Film die zich afspeelt recht voor uw ogen terwijl je uw eigen omgeving nog ziet.
Precies alsof je Door een Dias plaatje kijkt , je ziet het beeld op de Dias en nog steeds uw eigen omgeving.
maar bij uw eigen omgeving zal je niet lang stil staan want het Visioen beeld Zal u fixeren om dit te zien.

zoals ik al eerder zegde , ik kan het niet zo goed in tekst vorm zetten.
ik kan het wel uitleggen ik heb skype naam is daimenz als je me toevoegt dan kan u het mss hier neer zetten.

*- Over voorgevoelens ik weet wat dit is , en mensen met wie ik samen werk en die me kennen weten dit maar al te goed.
ik spreek niet over voorgevoelens ik zeg gewoon zoals het is , het floept eruit. en dit is het. en wie dit weet maakt er gebruik van ,
en wie dit niet weet zal het snel ondervinden ,

ze hebben me eens 2 maal bij de kraag genomen in casino. dit is een paar jaar geleden.

1 ste keer ' ik stond daar met nog iemand die soms eens speelt, het is een leuk spel maar ik zelf zet er geen geld tegen.
ik had jetons en met wie ik mee was ook ,
Er stonden ca 15a20 mensen aan die tafel , en ik stond daar en zei steeds Nul. iedereen keek alsof ik gek was of zo.
maar ik zei dit nr steeds keer op keer , en dan Zei madam reine va plu , en BAM de nul , iedereen kwam zot en ik besefte nog niet waarom.
Dan de 2 de rond idem. en dan ja kwam er zo ne mens naar me blablabla....
(ja achter af alles goed bekeken vond ik me zelf wel gek , als ik me zelf er zo zie staan en wel 10 keer een nr herhaal precies zo een mens met autisme ueh)

2 de keer , iemand werkte op m'n zenuwen , ik zei hem vriendelijk ga op talfen nr zoveel.. zet in en u zal winnen ,
Die bekeek me zo van wie ben gij wel , maar die deed het , en won. ik kreeg wel geen bedankje maar het liet me zo ie zo koud.
ps : kheb die wel verweten :p ik zei boer moet je geen bedankt zeggen, lol

En 3de keer ja ik zuurde , Manupulitie was echt perongeluk maar ze hebben me wel uitbetaald.

Wat het bizarste is dat ik steeds heb ,en er niet kan aan doen is ' ik kom binnen in een winkel naar interesse omdat ik iets wil kopen ,
maar dan , ik koop er niets ik ga naar de kassa ik vertel wie de persoon is , en dat de boel bv Failliet of zo...zal gaan in de X tal weken .
ik vlieg dan wel buiten maar die X tal weken later is het zo. spijtige zaak.
Dat mens snapte niet dat ze een ander job moest zoeken , in plaats mij buiten te smijten. lol

Dit zijn voorgevoelens en soms zo sterk dat het er gewoon uit floept ,
en de lijst is lang. als je over voorgevoelens spreekt.
maar ik ben zeker dat je niet wilt gaan shoppen met me lol ,

wel ja dit is het zo een beetje in het kort verteld.

het is zo van , Vraag me niet hoe en wat , ik zal het u zelf zeggen als de tijd het beslist op het juiste moment en dit moment weet ik zelf nooit.
op vragen het ik geen antwoord.
Tis niet dat ik nu kan zeggen dit of dat , zeker niet , Tis gewoon weg trek het met niet aan , en als het er is ,of iets dat moet komen , of wat dan ook , weet ik zelf nooit.
dan smijt ik het op tafel. want het staat manier van spreken zo geschreven.
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor Heeck » 16 mei 2013, 08:38

Teken,
Je hebt er duidelijke voorbeelden tussen die best turfbaar zijn:

Je zal vaker winkels bezoeken dan alleen die welke failliet gaan (binnen een maand).
Noteer ze met hun adres allemaal en controleer ze allemaal iedere twee weken of zo.

Dan krijg je:
a) De winkels die zomaar zonder visioen binnen een maand failliet gingen
b) De winkels die met visioen binnen een maand failliet gingen {waar je het nu alleen over hebt }
c) De winkels die zonder visoen zeker nog een maand in business bleven
d) De winkels die met visoen toch niet binnen een maand failliet gingen. { fout visoen }

Het beroerde is vanzelf dat bij winkels die op omvallen staan iedereen vaak al van te voren kan merken dat er geen handel meer loopt.
Die mompelen dan misschien tegen zichzelf: "Ik moet nog zien dat die het eind van de maand haalt."
Op die nuchtere manier heb ik zeker ook visioenen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor daimenz » 19 mei 2013, 00:00

Heeck schreef:Teken,
Je hebt er duidelijke voorbeelden tussen die best turfbaar zijn:

Je zal vaker winkels bezoeken dan alleen die welke failliet gaan (binnen een maand).
Noteer ze met hun adres allemaal en controleer ze allemaal iedere twee weken of zo.

Dan krijg je:
a) De winkels die zomaar zonder visioen binnen een maand failliet gingen
b) De winkels die met visioen binnen een maand failliet gingen {waar je het nu alleen over hebt }
c) De winkels die zonder visoen zeker nog een maand in business bleven
d) De winkels die met visoen toch niet binnen een maand failliet gingen. { fout visoen }

Het beroerde is vanzelf dat bij winkels die op omvallen staan iedereen vaak al van te voren kan merken dat er geen handel meer loopt.
Die mompelen dan misschien tegen zichzelf: "Ik moet nog zien dat die het eind van de maand haalt."
Op die nuchtere manier heb ik zeker ook visioenen.

Roeland

lol
was het maar zo , en dit zijn geen visioenen geeft er niet mee te maken.
Nothing is what it seems
daimenz

Berichtdoor Blueflame » 19 mei 2013, 00:45

daimenz schreef:lol
was het maar zo , en dit zijn geen visioenen geeft er niet mee te maken.

Mja, toch wel.
En op deze weg gaan we doorgaan.

We gaan hier niet gewoon wat neuzelen hé?
Dat doe je maar op je eigen site.
Blueflame
Site Admin

Volgende

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie