Blueflame schreef:Take, voor alle duidelijkheid, bedoel je het volgende met biodynamisch:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologisch ... e_landbouw ?
In dat geval: geen commentaar
Mvg.
stefaandepraetere schreef:Ik ben in ieder geval enthousiast over mijn bio slager. De kwaliteit van het vlees is duizend maal hoger en zeker wat bijvoorbeeld gevogelte betreft wil ik dat in een test met enkel geur/smaak of zicht aantonen (in vergelijking met een klassieke plofkip). De duurdere prijs betaal ik met plezier (en compenseer ik door gewoon minder te kopen). Edoch, edoch, het is een ideaal biotoop om discussies over homeo, heilzaam ijslands bronwater en dergelijke aan te gaan! De bio planet ken ik enkel van naam maar het blijft vermoedelijk hetzelfde euvel nl het kind en het badwater
HERREBOUTKARL schreef:Een en ander is verklaarbaar met de invloed die de aantrekkingskracht van de maan heeft op het stilvallen van de sapstromen in gewassen in de herfst.
HERREBOUTKARL schreef:Daarnaast is reeds vastgesteld dat bepaalde configuraties van planeten een invloed hebben op radio-signalen.
HERREBOUTKARL schreef:Ik zeg niet dat je daarrond nu wilde fantasieën moet spinnen, …. .
HERREBOUTKARL schreef:…. , maar beter een paar eerlijke bollebozen daaromtrent eens laten naar vorsen.
HERREBOUTKARL schreef:Ik kan daar wel eens een paar referenties over opsnorren, maar dat zou wat opzoekingswerk vragen.
HERREBOUTKARL schreef:Over die invloed van maan en planeten op de groei van gewassen zou ik niet zo meteen het kind met het badwater weggooien. Ik herinner me een boek van een Oostenrijkse houtbewerker die zweerde bij het kappen van bomen bij bepaalde maanstanden, zoals een oude traditie dat hem geleerd had. Het leverde hem onder meer hout op dat ook onbehandeld niet interessant was voor houtwormen. Een en ander is verklaarbaar met de invloed die de aantrekkingskracht van de maan heeft op het stilvallen van de sapstromen in gewassen in de herfst. En dat is wel werkelijkheid. Het zou interessant zijn dat een houtinstituut daar eens een moderne studie aan wijdt, want het moet gezegd worden dat er heel veel oude houtstructuren nog onaangetast recht staan, die volgens experts al lang zouden moeten opgevreten zijn.
Het zou interessant zijn dat een houtinstituut daar eens een moderne studie aan wijdt, want het moet gezegd worden dat er heel veel oude houtstructuren nog onaangetast recht staan, die volgens experts al lang zouden moeten opgevreten zijn.
stefaandepraetere schreef:Uiteraard zullen onze reacties genoeg zeggen karl maar als jeHet zou interessant zijn dat een houtinstituut daar eens een moderne studie aan wijdt, want het moet gezegd worden dat er heel veel oude houtstructuren nog onaangetast recht staan, die volgens experts al lang zouden moeten opgevreten zijn.
interessant vindt moet je toch ook eens stilstaan bij het veel groter aantal houtstructuren dat wel aangetast is. Heb je een statistisch relevant argument om aan te tonen dat er bij de onaangetaste meer te vinden zijn die gemaakt zijn uit 'volle maan' hout of zoiets?
Vermoedelijk
a. bestaan die data niet
b. zijn alle verdere conclusies zinloos
mvg
stefaan
Digit schreef:HERREBOUTKARL schreef:Een en ander is verklaarbaar met de invloed die de aantrekkingskracht van de maan heeft op het stilvallen van de sapstromen in gewassen in de herfst.
Sapstromen vallen sowieso stil in de herfst, en de maan gaat dan sowieso door haar schijngestalten.HERREBOUTKARL schreef:Daarnaast is reeds vastgesteld dat bepaalde configuraties van planeten een invloed hebben op radio-signalen.
Juist. Uit datzelfde onderzoek is ook gebleken dat de winderigheid van bijgelovige martianen een invloed heeft op de libido van houtwormen, wat dan weer de houdbaarheid van die houtstructuren verklaart !HERREBOUTKARL schreef:Ik zeg niet dat je daarrond nu wilde fantasieën moet spinnen, …. .
Natuurlijk niet, niemand doet dat hier beter dan jijzelf !HERREBOUTKARL schreef:…. , maar beter een paar eerlijke bollebozen daaromtrent eens laten naar vorsen.
Het zal je verbazen, maar dat is uitgebreid gebeurd. Alleen zijn de resultaten daarvan duidelijk niet doorgedrongen in de kringen van zweefteven en mafkezen.HERREBOUTKARL schreef:Ik kan daar wel eens een paar referenties over opsnorren, maar dat zou wat opzoekingswerk vragen.
Begin maar bij Niburu, zolang die nog niet financiëel failliet zijn tenminste. Intellectueel waren ze het al van in den beginne !
Groetjes,
Digit
HERREBOUTKARL schreef:Zou u zich niet beter verplaatsen naar een Ketnet- of een VTM-kazoom forum? Dit helpt de geloofwaardigheid van dit forum allerminst vooruit.
HERREBOUTKARL schreef:...., het gaat ook om het kunnen herkennen van kaprijpe bomen, op de juiste manier ressuïeren en dan op het gepaste moment verzagen én het volledig verwijderen van het spint (en dat is al een groot voordeel, echter niet 100%). Alles bij mekaar genomen is het wel zinvol dat je je daar als houtbewerker in verdiept, want je kunt een produkt afleveren dat geen chemische behandeling nodig heeft - het is misschien niet zo meteen kostenbesparend, want het is omslachtiger, maar je hoeft je geen zorgen te maken over steeds strenger wordende ecologische voorwaarden. In die zin zou ik deze oude kennis liever levendig houden dan ze af te doen als sprookjes.
willem_betz schreef:Beste H-karl,
je bent op een skeptisch forum; dwz dat je hier niet zomaar mag orakelen over de waarde en juistheid van "oude kennis" zonder enige vorm van bewijs te leveren voor die beweringen.
Als je hier veronderstellingen komt presenteren alsof het bevestigde feiten zijn, dan kan het gebeuren dat iemand een parodietje maakt van jouw beweringen, niet om jou als persoon belachelijk te maken maar wel om duidelijk aan te tonen dat er nonsens werd uitgekraamd.
Sommige oude kennis is juist gebleken, veel andere is helemaal waardeloos tot zelfs schadelijk, en hoe maak jij het onderscheid ?
Digit schreef:HERREBOUTKARL schreef:...., het gaat ook om het kunnen herkennen van kaprijpe bomen, op de juiste manier ressuïeren en dan op het gepaste moment verzagen én het volledig verwijderen van het spint (en dat is al een groot voordeel, echter niet 100%). Alles bij mekaar genomen is het wel zinvol dat je je daar als houtbewerker in verdiept, want je kunt een produkt afleveren dat geen chemische behandeling nodig heeft - het is misschien niet zo meteen kostenbesparend, want het is omslachtiger, maar je hoeft je geen zorgen te maken over steeds strenger wordende ecologische voorwaarden. In die zin zou ik deze oude kennis liever levendig houden dan ze af te doen als sprookjes.
Maar niemand hier doet dit soort empirische kennis af als sprookjes, en ze verdient het zeker om bewaard te worden. Maar leer dan het kaf van het koren te scheiden. Die anthroposofische lulkoek over de invloed van de maan is van een totaal ander slag dan gedegen vakkennis. Graag de doelpalen laten staan waar ze horen !
Groetjes,
Digit
HERREBOUTKARL schreef:het is intrigerend hoe gefocused oude beschavingen waren op de sterren
HERREBOUTKARL schreef:Die lulkoek die daar rond de aarde cirkelt is gebleken al van veel groter belang geweest voor het leven op aarde dan je je ook maar van ver kunt inbeelden. de configuratie aarde-maan is niet alleen uniek, zo is ook onnatuulijk; over het onstaan van de maan is zelfs de wetenschap verdeeld; ik kan hier moeilijk alles wat ik ooit al geabsorbeerd heb neerschrijven, maar we bestaan in een heel unieke situatie.
HERREBOUTKARL schreef:En die aanwezigheid van die maan heeft wel degelijk veel meer invloed op ons bestaan dan we maar van verre kunnen vermoeden.
HERREBOUTKARL schreef:…. , maar het is intrigerend hoe gefocused oude beschavingen waren op de sterren.
HERREBOUTKARL schreef:Maar ik geef toe dat het vinden van die paar strohalmen gigantisch veel werk en energie vergt.
Digit schreef:HERREBOUTKARL schreef:Die lulkoek die daar rond de aarde cirkelt is gebleken al van veel groter belang geweest voor het leven op aarde dan je je ook maar van ver kunt inbeelden. de configuratie aarde-maan is niet alleen uniek, zo is ook onnatuulijk; over het onstaan van de maan is zelfs de wetenschap verdeeld; ik kan hier moeilijk alles wat ik ooit al geabsorbeerd heb neerschrijven, maar we bestaan in een heel unieke situatie.
Dat klopt, maar dat betekent niet dat er naast de gravitaire nú nog andere “etherische” invloeden actief zijn. Er bestaan ernstige vermoedens dat de maan een rol gespeeld heeft in de vorming van de biosfeer, maar dan alleen omdat de getijdenwerking de transitie van zeeleven naar land zou hebben gestimuleerd. En daar is niets mysterieus aan.HERREBOUTKARL schreef:En die aanwezigheid van die maan heeft wel degelijk veel meer invloed op ons bestaan dan we maar van verre kunnen vermoeden.
Als we het zelfs niet van verre niet kunnen vermoeden, hoe kun je het dan weten ? En als je inderdaad voldoende zekerheid hebt oml het hier te beweren, dan moet je toch minstens één voorbeeld kunnen geven en dat onderbouwen of minstens aannemelijk maken ! Zoniet kunnen we concluderen dat je er zomaar wat op los beweert ! Een “akte van geloof” ? “Maanziekte” ?
HERREBOUTKARL schreef:Laat nu net het fenomeen gravitatie een van de slechtst begrepen natuurverschijnselen zijn.
Keer terug naar Milieu & Voeding
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten