stefaandepraetere schreef:Ongelooflijk. Enerzijds is het lachwekkend, anderzijds verwacht ik zeker rond 21 december mensen die compleet door het lint gaan om te ontsnappen aan het einde. Triestig.
Als ze daarmee enkel zichzelf in de voet schieten ga ik er toch eens hartelijk om lachen.stefaandepraetere schreef:http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1376218/2012/01/10/Amerikanen-bouwen-bunkers-en-doden-huisdieren-uit-vrees-voor-einde-van-de-wereld.dhtml
Ongelooflijk. Enerzijds is het lachwekkend, anderzijds verwacht ik zeker rond 21 december mensen die compleet door het lint gaan om te ontsnappen aan het einde. Triestig.
Uiteraard, vandaar dat ik het zo specifiek neerschreef.Renate schreef:Het probleem is natuurlijk dat ze niet alleen zichzelf in de voet schieten. Men is bijvoorbeeld geneigd huisdieren of kinderen te doden, of veel geld uit te geven voor een bunker. Als dit geld vervolgens verspild blijkt te zijn kunnen de psychische consequenties wel eens zo groot zijn dat ze ook hun weerslag op de maatschappij hebben.
Dat zijn dan zeer kleinschalige problemen. Daarmee wil ik uiteraard niet de problemen in dat gezin minimaliseren.Renate schreef:Ook een beperkt aantal gelovigen kan voor problemen zorgen, zij het op een kleine schaal. Bijvoorbeeld als van een gezin een deel wel in de onheilsprofetieën geloofd en een ander deel niet, zal dit een ontwrichtende invloed op het gezin hebben. Stel dat vader het complete vermogen van het gezin in de bouw van een bunker steekt, dan heeft dit ook gevolgen voor de andere gezinsleden, die het hier misschien helemaal niet mee eens zijn.
Axl schreef: Kunnen "planetary alingments" aardbevingen veroorzaken?
Digit schreef:Axl schreef:Ramses schreef:Artikels van de laatste twee dagen, we gaan er allemaal aan! (dat laatste kan je alvast niet weerleggen)
Stiekem zou ik het wel spannend vinden om het einde der tijden te kunnen meemaken.
Wie weet komen de aliens ons wel redden.![]()
Vulkaanuitbarsting Canarische Eilanden.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/Extreme-Aarde/article/detail/1333079/2011/10/13/Onderzeese-vulkaan-barst-uit-voor-kust-Canarisch-eiland.dhtml
Boosaardige IJslandse vulkaan Katla vertoont verhoogde activiteit
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/Extreme-Aarde/article/detail/1333649/2011/10/14/Boosaardige-IJslandse-vulkaan-Katla-vertoont-verhoogde-activiteit.dhtml
Tsunami's, aardbevingen,... Er is iets ernstigs op komst
http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/Extreme-Aarde/article/detail/1333171/2011/10/13/Tsunami-s-aardbevingen-Er-is-iets-ernstigs-op-komst.dhtml
Ja ik heb een vraagje over dat laatste artikel. Wil het zeggen als er meer aardbevingen en tsunmai's zijn dat er iets groots opkomst?
- 1) El Hierro : ligt vlak bij de lokale "hot spot" : vulkaanuitbarstingen zijn daar normaal !
- 2) Als de Katla druk opbouwt - wat normaal is bij een actieve vulkaan - zal hij vrijwel zeker vroeg of laat uitbarsten. Dat doen vulkanen nu eenmaal. Dat proces wordt nauwkeurig gevolgd met clinometers en seismografen, maar blijft toch altijd redelijk onvoorspelbaar.
- 3)Steve Alten schreef:"Ik zal niet verrast zijn als we een signaal krijgen om de oostkust te evacueren. Uiteindelijk zijn de feiten er al de hele tijd", zegt Alten. "In het geval van de Cumbre Vieja moeten we ons niet afvragen of het zal gebeuren, maar eerder wanneer."
Gemakkelijke voorspelling : de Cumbre Vieja zal waarschijnlijk - in geologische termen - "binnenkort" uitbarsten en/of instorten, en zou daarbij inderdaad een (voor New York) katastrofale tsunami kunnen veroorzaken. Pakweg dubbel zo hoog als in Japan. En "binnenkort" betekent hier : in de komende 100.000 jaar of zoiets. Ook hier wordt de zaak gevolgd, en er is geen reden tot paniek op korte termijn. Overigens, de Teneguia, gelegen op La Palma zélf, aan het einde van de Cumbre Vieja, is najaar 1971 nog eens stevig uitgebarsten, en de Cumbre Vieja heeft toen niet bewogen. La Restinga ligt ruim 100 km verderop aan de andere kant van El Hierro en er het is duidelijk dat de hot spot zich van de eilanden weg beweegt.
Hoe dan ook, de aardkorst is nog niet tot rust gekomen en zal ons met regelmaat op "schokkende" gebeurtenissen blijven takteren. Maar dat is niet hetzelfde als het einde van de wereld. Dat laatste is puur sensatiemakerij ! De enige vulkaan die een werkelijk "wereldschokkende" uitbarsting zou kunnen opleveren is de Yellowstone-caldeira. En ook dat zal onze aardkloot wel overleven. Veel mensen wellicht niet, maar zo gaat het nu eenmaal.
Groetjes,
Digit
Axl schreef:DUs die vulkanische as van yellowstone gaat voor de meeste doden zorgen?
ja dat de kans zo klein is, dat besef ik maar ik vroeg me af we na zo iets nog een bepaalde "vorm" van normaal leven kunnen leiden, dat we nog zou ik zeggen eens na de voetbal kunnen gaan, op restaurant gaan of worden we dan terug naar de oertijd geblazen.
Ik sprak net met een vulkanologe en zei dat we ier in europa nog wel verder kunnen met de dagdagelijkse dingen. Hier in belgië na de uitbarsting van yellowstone
Meester frans schreef:De wereld zit al in een catastrofale fase. 7 miljard mensen in 1950 waren het er maar 2,5 miljard.
Het financieel/economisch systeem is al ontploft. Humane catastrofe is zich al aan't voltrekken in de EU.
Realiteit niets doemdenken.
Meester frans schreef:De wereld zit al in een catastrofale fase. 7 miljard mensen in 1950 waren het er maar 2,5 miljard.
Het financieel/economisch systeem is al ontploft. Humane catastrofe is zich al aan't voltrekken in de EU.
Realiteit niets doemdenken.
Keer terug naar Voorspellingen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast