"Alien" neergestort in Rusland?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: "Alien" neergestort in Rusland?

Berichtdoor Blueflame » 06 mei 2011, 13:22

Mees schreef:Ik vraag me nu al weken af waarom ze jouw eindeloze priet- en waaspraat (en beschouw dit als een compliment want meestal haal je zelfs dat niveau niet) blijven tolereren op dit forum.

Als je op de kermis wat aandacht wil trekken, is het hebben van een forumaap misschien geen slecht idee. Ofte: Thomas is een goed voorbeeld van hoe het allemaal niet moet.

Thomas schreef:Hier is de site van 'the Jerusalem weather station'
Om de beelden van 28/01/2011 te vinden wat er gebeurde om 01:03 kan je hier op klikken en vul de datum in van 28/01/2011:
http://www.02ws.com/station.php?section ... php&lang=0

Wat opvallend is, is dat 01:07 weg is uit de databank. Voor elke andere dag geldt dat niet.
Zonder te beweren dat dat nu een bewijs is dat data worden achtergehouden, is dat vreemd toeval.
Vooral wetende dat deze camera automatisch om de 10 minuten een beeld schiet. Waarom enkel dat er van tussen is, is
mij toch een raadsel.

Toen je dit schreef, wist ik er ook niet onmiddellijk raad mee en ben - in tegenstelling tot jezelf - op onderzoek gegaan. Ik heb wat opgezocht welke video-software geschikt zou zijn en welke 'handelingen' met welke commando's konden uitgevoerd worden. Ffmpeg bleek geschikt te zijn om van een .flv een frame-per-frame weergave in .jpg te krijgen. Het was dan ook rap gezien dat er overal gaten vallen. In dit topic lijkt mij dat dan ook zeer relevant. Dat is te zeggen. Het gaat inderdaad niet over een Alien die in Rusland is neergestort, maar wel over een zijtak die JIJ hier ter sprake hebt gebracht als argument. Dat argument wordt onderuit gehaald. Dan moet je je nu niet distantiëren van dit argument, maar toegeven dat je argumentatie fout was. Wat jij doet is gewoon oneerlijk.

Ik heb ook de indruk dat jij nooit iets onderzoekt, klakkeloos gelooft wat een ander je op prulsites vertelt, maar hier wel van de scepticus verwacht dat hij het allemaal op een presenteerblaadje voorschotelt.

Ga je nu met deze informatie op een andere site of forum pronken als 'Thomas-de-fantastische-scepticus'?
Ik zal jou eens iets vertellen. Het zout op de patatten moet je verdienen. En of je het er wel of niet op strooit, zou wel eens van meerdere factoren kunnen afhangen. Je moet goed lezen wat er staat. En on topic blijven!
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Thomas » 06 mei 2011, 18:23

Het gaat inderdaad niet over een Alien die in Rusland is neergestort, maar wel over een zijtak die JIJ hier ter sprake hebt gebracht als argument. Dat argument wordt onderuit gehaald. Dan moet je je nu niet distantiëren van dit argument, maar toegeven dat je argumentatie fout was. Wat jij doet is gewoon oneerlijk.

Ja, je hebt daarin gelijk. Maar ik gaf toch eerder hier toe dat ik het uitgezocht had en dat er inderdaad meerdere frames ontbraken? Dat je daar een punt had. (zie antwoord op je vroegere post daaromtrent hierboven)
Ik geef toe: dat filmpje bewijst inderdaad niks en de claim van de posters van die video alsdat dat het bewijs zou zijn blijkt een foute claim. Ik ben trouwens de enige die op Youtube zelf de link naar de site had geplaatst waar mensen het zelf kunnen checken dat de claim dat dat het bewijs moet zijn, niet klopt.
De andere kant van dit verhaal is dat heel wat zichzelfnoemende skeptici op youtube dat verhaal bekritiseren, en claimen a priori zonder dat ze enig onderzoek deden dat het vals is en een hoax. Ze doen uitspraken, zonder ook maar enig bewijs voor te leggen van hun claim.
Ze gingen nog eens niet naar de website 'Jerusalem weather station' kijken om uit te zoeken wat er werkelijk van aan is.
Is dat dan het alternatief?
Zoals ik zelf al eerder zei: je moet het in het midden laten als je het niet kan onderzoeken en indien wel moet je je inderdaad, zoals je zegt, neerleggen bij de resultaten van onderzoek. Maar wat sommige skeptici in de regel doen (jij hier nu niet Blueflame) is al op voorhand de claim roepen dat het een hoax is zonder zelf enige onderzoek te hebben gedaan om die claim mee te onderbouwen dat het een zelfgemaakt filmpje is. Soms is onderzoek nu eenmaal niet mogelijk. Youtube staat vol van die ononderzochte kreten a la Mees van 'het is vals', zonder dat hun claim het resultaat is van onderzoek. En daar wil ik tegen in gaan, omdat dat gewoon niet fair is en omdat er ook achteraf naar verwezen wordt als 'zie je wel' nog zo een. Als je het niet weet: zeg dat dat dan, maar claim niet a priori dat het niet kan. En als je het onderzocht hebt en het blijkt vals, erken dat dan ook. Wat ik hier ook doe.
Anders ben je gewoon niet consequent.
Kijk naar Mees: die doet geen enkele moeite van onderzoek maar roept wel de claim: 'het is allemaal waaspraat'. Die twijfelt zelfs niet zoals jij, terwijl jij tenminste nog twijfelt, zoals het ook hoort, en gaat uitzoeken voor je er iets over zegt. En inderdaad, je hebt gelijk: er ontbreken meerdere frames. Dus ja, ik wil me houden aan 'onderzoek' voor zover dat mogelijk is, en anders is de correcte houding (vind ik): niet weten en het voordeel van de twijfel geven.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Mees » 06 mei 2011, 19:32

Thomas schreef:... Youtube staat vol van die ononderzochte kreten a la Mees van 'het is vals', zonder dat hun claim het resultaat is van onderzoek. En daar wil ik tegen in gaan, omdat dat gewoon niet fair is en omdat er ook achteraf naar verwezen wordt als 'zie je wel'.

... en weer een boute domme leugen: nergens heb ik beweerd dat dat flutfilmpje vals is. Ik becommentarieer niet het filmpje maar ik pareer wel jouw opmerkingen erover (dat is hier de bedoeling).
Maar voor de waarheid heb je overduidelijk niet het minste gevoel. Of je bent gewoon dom of je bent een, helaas dan nog zeer slechte, leugenaar... en ik vrees zelfs dat je beide bent. Correctie, ik vrees het niet want jij bewijst het over en over again.
Het is hoedanook ronduit smerig, overal maar heel specifiek in een sceptisch forum, om iemand foute quotes toe te schrijven. Je bent hier dus absoluut niet op je plaats.

Thomas schreef:Kijk naar Mees: die doet geen enkele moeite van onderzoek maar roept wel de claim: 'het is allemaal waaspraat'.

En opnieuw ... dom en gelogen en bewust fout geciteerd.
Gelogen, omdat ik niet beweerde dat "het" allemaal waaspraat is maar wel dat "jij" nu al wekenlang priet- en waaspraat verkondigt. Dom, omdat iedere lezer dat wezenlijk verschil (het /jij) hier heel gemakkelijk kan checken. EN dat jij priet- en waaspraat verkondigt moet ik niet onderzoeken, je duwt het hier zeer overvloedig onder onze neus.

Thomas schreef:Kijk naar Mees: ... Die twijfelt zelfs niet zoals jij.

Opnieuw dom en gelogen voor bovenvermelde redenen. Ik becommentarieer het filmpje niet, ik becommentarieer wel jouw beweringen.

Besluit: jij bent een domme leugenaar en dat bewijs je hier, nogmaals helaas want het is werkelijk ergerlijk, elke dag.

En dat ik niet alleen ben in deze vaststelling blijkt uit vele reacties van vele andere forumgangers. Maar om een voor mij totaal onbegrijpelijke reden slaag jij er in om prachtige volzinnen te schrijven terwijl je helemaal niet in staat bent om begrijpend te lezen (wat je dus totaal ongeschikt maakt om aan schriftelijke discussies deel te nemen). Nu, dat is pas echt wonderlijk, je hoeft het mysterie dus helemaal niet verder dan jezelf te zoeken.

Gezien jij er een sport van maakt om andere forumgangers met één of enkele sleutelwoorden fout te citeren, vind ik dat hier toch wel eens degelijk mag op gereageerd worden door de forumbeheerders. Elke discussie is zinloos als je zelfs deze elementaire regel niet kan opbrengen.

En vergis ik me nu of heb ik hier of elders gelezen dat jij Maarten Vergucht, alias Thomas, uitschreeuwde dat je een goddelijke openbaring kreeg over één van je vele prietstokpaardjes (en dat je dat nog echt meende ook en ons eerstdaags zou verblijden met die openbaring). Maar ik vind het helaas nergens meer terug. Of maakt dat deel uit van die posts van jou die om een of andere reden plots verdwijnen (zoals een ufo op een Youtube-filmpje)?
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Thomas » 06 mei 2011, 19:39

Mees, je moet je er nu niet proberen uitpraten. Je veralgemeende gewoon simplistisch en hebt nog eens niet de moeite gedaan om inhoudelijk met argumenten te roepen. Dat verraad een soort lompheid in je denken. Je houdt daarnaast blijkbaar graag een dagboek bij van wat mensen tot hiertoe schreven om te argumenteren mbt een specifiek onderwerp in plaats van argument per argument te beoordelen en te bespreken?
Leer eens echt inhoudelijk te discussiëren zou ik zeggen.
Weet je hoe dat aankomt als iemand in een onnozel zinnetje zegt: het is allemaal waaspraat, terwijl jij moeite doet je ideeën goed te onderbouwen. Wat op een forum toch nog mag, of niet?
Waar voor dient een discussieforum dan?
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Mopje » 06 mei 2011, 19:47

Thomas schreef:Leer eens echt inhoudelijk te discussiëren zou ik zeggen.

Dat mag dan toch wel de druppel zijn...
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Mees » 06 mei 2011, 19:53

Thomas schreef:Mees, je moet je er nu niet proberen uitpraten. Je veralgemeende gewoon simplistisch en hebt nog eens niet de moeite gedaan om inhoudelijk met argumenten te roepen. Dat verraad een soort lompheid in je denken. Je houdt daarnaast blijkbaar graag een dagboek bij van wat mensen tot hiertoe schreven om te argumenteren mbt een specifiek onderwerp in plaats van argument per argument te beoordelen en te bespreken?
Leer eens echt inhoudelijk te discussiëren zou ik zeggen.
Weet je hoe dat aankomt als iemand in een onnozel zinnetje zegt: het is allemaal waaspraat, terwijl jij moeite doet je ideeën goed te onderbouwen. Wat op een forum toch nog mag, of niet?
Waar voor dient een discussieforum dan?

Wat bazel je over "uitpraten"? Jij beweert dingen die niet beweerd zijn (wat jij denkt doet er niet toe, wel wat ik schrijf), jij citeert andere deelnemers bewust verkeerd.
Jij bent de kampioen in het bijsleuren van andere onzin in een topic en ik heb geen dagboek nodig om jouw waaspraat bij te houden.
Verder is het onmogelijk om inhoudelijk met iemand te discussiëren die liegt en bewust fout citeert.
Ik begrijp best dat het niet leuk is om te horen dat je waaspraat verkondigt maar als je dat doet, dan is het hier de plaats om dat te zeggen. Live with it.

Denk jij nu werkelijk dat hier ook maar één forumganger je serieus neemt (tenzij een verdwaalde andere gelovige)? Als ik me vergis, mogen ze me gerust terechtwijzen.
Mees

Berichtdoor Blueflame » 06 mei 2011, 20:20

Thomas schreef:
Blueflame schreef:Het gaat inderdaad niet over een Alien die in Rusland is neergestort, maar wel over een zijtak die JIJ hier ter sprake hebt gebracht als argument. Dat argument wordt onderuit gehaald. Dan moet je je nu niet distantiëren van dit argument, maar toegeven dat je argumentatie fout was. Wat jij doet is gewoon oneerlijk.

Ja, je hebt daarin gelijk. Maar ik gaf toch eerder hier toe dat ik het uitgezocht had en dat er inderdaad meerdere frames ontbraken? Dat je daar een punt had. (zie antwoord op je vroegere post daaromtrent hierboven)

Dit is dan wel het toppunt! Na ga jij nog beweren dat jij tot de vaststelling gekomen bent dat er overal frames ontbreken. Wat dacht je dat ik hier ( viewtopic.php?p=70066#p70066 ) en hier ( viewtopic.php?p=70116#p70116 ) kwam vragen? Of ik zout op mijn eitje mocht?

Thomas schreef:Ik ben trouwens de enige die op Youtube zelf de link naar de site had geplaatst waar mensen het zelf kunnen checken dat de claim dat dat het bewijs moet zijn, niet klopt.

Aha! Ik had dus toch gelijk dat je met een ander zijn veren gaat lopen.
Mooie kerel ben jij.
Gelukkig lig ik daar niet van wakker.

Mees schreef:En vergis ik me nu of heb ik hier of elders gelezen dat jij Maarten Vergucht, alias Thomas, uitschreeuwde dat je een goddelijke openbaring kreeg over één van je vele prietstokpaardjes (en dat je dat nog echt meende ook en ons eerstdaags zou verblijden met die openbaring). Maar ik vind het helaas nergens meer terug. Of maakt dat deel uit van die posts van jou die om een of andere reden plots verdwijnen (zoals een ufo op een Youtube-filmpje)?

Neenee, ik heb enkele post verwijderd op verzoek van Thomas om hem tegen zichzelf te beschermen.
Het gaat waarschijnlijk om dit topic: viewtopic.php?f=18&t=2479 .

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Mees » 06 mei 2011, 20:32

Blueflame schreef:
Mees schreef:En vergis ik me nu of heb ik hier of elders gelezen dat jij Maarten Vergucht, alias Thomas, uitschreeuwde dat je een goddelijke openbaring kreeg over één van je vele prietstokpaardjes (en dat je dat nog echt meende ook en ons eerstdaags zou verblijden met die openbaring). Maar ik vind het helaas nergens meer terug. Of maakt dat deel uit van die posts van jou die om een of andere reden plots verdwijnen (zoals een ufo op een Youtube-filmpje)?

Neenee, ik heb enkele post verwijderd op verzoek van Thomas om hem tegen zichzelf te beschermen.
Het gaat waarschijnlijk om dit topic: viewtopic.php?f=18&t=2479 .

Bedankt Blue (ik kan me voorstellen dat dat verwijderen meer dan nodig was :roll: ).
Mees

Berichtdoor Digit » 12 mei 2011, 15:58

Thomas,
Op do mei 05, 2011 9:47 pm herhaal jij voor de zoveelste keer je volkomen onterechte beschuldiging tegen mij als zou ik gedurende lange tijd ufoloot geweest zijn :
Thomas schreef:Digit, met permissie gezeg, maar jij had de helft van je leven (dus ong. 31 jaar / nvdr) zelfs geen filmpjes nodig om believer te zijn.

En dat ondanks dat ik die beschuldiging reeds op ma mei 02, 2011 9:43 am weerlegd had :
Ik schreef:En die 5 jaar zijn dan nog aan de ruime kant ! Maar zelfs dan : onze skepticus-bij-uitstek (volgens hemzelf althans) heeft altijd de mond vol over "inhoudelijke reacties". Zelfs al had ik mij gisteren "bekeerd", het is de kwaliteit van mijn argumenten die moet tellen, niet mijn tijdstip van bekering of mijn activiteiten daarvoor. En zelfs dáár hoef ik mij niet voor te schamen : mijn aarzelend “ufolotenschap” was van korte duur en heeft zich altijd beperkt tot het oprecht en hoopvol zoeken naar geloofwaardige getuigenissen. Die ik nooit gevonden heb. Wat mij dan weer tot het scepticisme gebracht heeft !

Het loopt nu stilaan de spuigaten uit. Zelfs voor een officiëel aangestelde forumaap annex negatief voorbeeld zoals jij is dit iets té veel !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 03 jan 2012, 11:51

Thomas schreef:Astronauten (bvb. buzz Aldrin) die getuigenissen doet van ufo's zijn meer waard dan sceptici die nooit een stap in de ruimte hebben gedaan.

Het duurt soms even vooraleer je grondig definitief onzin kan weerleggen, maar meestal komt het wel.
http://www.youtube.com/watch?v=E7RUwbqr ... r_embedded

Met dank aan Maarten Koller, via http://www.kloptdatwel.nl .

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?