Waarschuwing voor malware

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Waarschuwing voor malware

Berichtdoor Hanky » 18 nov 2010, 13:16

Bij het aanklikken van Topic Godsdienst/Religie > Stel dat God wel bestaat (Luther) krijg ik op mijn scherm: de website bevat elementen van de website webarh, en dan dot com, die mogelijke malware bevat.

Die waarschuwing doet zich alleen hier voor, bij geen van de andere topics van het Skepp-forum.

Ik heb veel over voor discussie over godsdienst ... haha... maar dit risico niet.

Ik weet niet of en wat daar aan te doen is.

Hopelijk zet ik dit ook op de juiste plek, Blueflame.
Hanky

Re: Waarschuwing voor malware

Berichtdoor Fishstick » 18 nov 2010, 13:26

Heb je dit op de eerste pagina van het topic? Of op een specifieke?
Fishstick

Berichtdoor Blueflame » 18 nov 2010, 13:56

Ja, dat probleem is gekend, maar is geen probleem hoor.
Dat is een waarschuwing voor één van de sites van één van de foto's van Planoudes.
Niks van aantrekken: het kan niets doen op jouw computer.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Hanky » 18 nov 2010, 14:43

@ Fishstick: dus niet bij het hele topic godsdienst/religie, maar alleen bij dat subtopic van Luther; probeer maar, maar misschien ligt het ook wel aan de 'strengheid' van je eigen anti-virus en aanverwante zaken pakket (in zijn geheel bij mij: betaalde Internet 'security').

@Blueflame: op zich neem ik dat graag aan op jouw gezag, maar voor een toevallige passant kan het ook redelijk afschrikwekkend zijn; en er zal toch ook geen 'wereld' aan informatie instorten als die betreffende link - probleem gekend zoals jullie het zo mooi zeggen - van Planoudes gewoon verwijderd wordt, of is dat geen oplossing?
Hanky

Berichtdoor Hanky » 25 nov 2010, 20:20

Misschien vond je het de moeite niet meer om op mijn vraag nog te antwoorden, Blueflame, of vergat je het. Maar dezelfde malware boodschap verscheen nu ook bij het topic Voorspellingen>>In 2012 zal een wereldcatastrofe plaatsvinden.

Nou zal die laatste niet plaatsvinden, en mogelijk ook niet een catastrofe met mijn computer, als ik die malware boodschap negeer (en dat doe ik niet want ik heb al ooit ellende op dat gebied achter de rug). Maar ook voor toevallige 'gasten' is dat niet aantrekkelijk.

Zag bij Downtime dat Macetaria daar een en ander oploste, zou hij misschien hier misschien ook een oplossing voor hebben, door de veroorzakers (de gekende in het vorige geval, een bepaald plaatje, maar mogelijk ook in dit geval, en dan waarschijnlijk weer iets anders) van die boodschap gewoon weg te nemen van dat topic?

Of moet ik toch concluderen dat 'de bescherming' op mijn eigen computer wat te sterk is ingesteld?
Hanky

Berichtdoor Hanky » 25 nov 2010, 21:52

Krijg nou wat! Op dat waarschuwingsschermpje staat dan ook nog: Ga voor meer info over dit probleem ...naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van Google voor webarh dot com.

Nou ja, laat ik daar eens kijken dacht ik. En oeps Google Chrome wordt meteen afgebroken bij aantikken van die link! Schrik me een hoedje. En dan met aangeraden knop Herstellen (van Google Chrome) kom ik vervolgens meteen op de pagina Voorspellingen>>> in 2012. Niks van wat je je bij het woord Diagnose voorstelt maar gewoon springen naar die pagina. ...

Nou ja, dus misschien alleen Google Chrome vindt het in eerste instantie gevaarlijk? (En dan ook nog alleen de eerste keer? Want daarna komt die waarschuwing niet meer bij het topic. ) En andere browsers niet? Ik snap het even niet...

Probeer nu via Windows Internet Explorer bij dat andere geval...Godsdienst/Religie>>>Topic van Luther. Geen enkele waarschuwing en direct naar de pagina. Dus het is iets van Google Chrome...

Tja, ik denk dat ik begin te begrijpen waarom Blueflame niet meer reageerde?
Hanky

Berichtdoor Hanky » 25 nov 2010, 22:06

Nou ja, dus misschien alleen Google Chrome vindt het in eerste instantie gevaarlijk?
(En dan ook nog alleen de eerste keer? Want daarna komt die waarschuwing niet meer bij het topic. )

Klopt niet, als je eenmaal de site verlaten hebt. Hij (Google Chrome) komt er bij herbezoek weer even vrolijk mee....
Hanky

Berichtdoor Gps » 25 nov 2010, 22:52

Ik heb dat 2012 topic bezocht.

Ik zie geen boodschap. Ik gebruik Firefox met adblock.
Gps

Berichtdoor Blueflame » 25 nov 2010, 22:55

Neen, het klopt wat Hanky zegt: het is alleen met Google Chrome.
Ik zal het nog eens bekijken want ik ben vergeten hoe het weer precies zat.

Zoals ik reeds zei: het is niets om je ongerust over te maken.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 25 nov 2010, 23:31

Hm.
Ik kan geen enkele fout regenereren.
Google Chrome 7.0.517.41 beta, Linux.
Ik geloof dat het alleen met de beta 5-serie was.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Hanky » 26 nov 2010, 00:24

Dank voor de reacties, Blueflame (en Gps overigens). Als ik die -tot nu toe twee- topics ook nog 'bij' wil houden doe ik het wel via dat schoonheidswonder van Bill. Wat een detailonderzoek ook weer Blueflame! Wist ik maar evenveel van mensen als computers. :lol:
Hanky

Berichtdoor Gps » 26 nov 2010, 02:57

Hanky schreef:Dank voor de reacties, Blueflame (en Gps overigens). Als ik die -tot nu toe twee- topics ook nog 'bij' wil houden doe ik het wel via dat schoonheidswonder van Bill. Wat een detailonderzoek ook weer Blueflame! Wist ik maar evenveel van mensen als computers. :lol:

:oops:

Kan ik mij hier nog uit praten, door te zeggen dat ik ook op Suse 11.3 Firefox en adblock gebruik. ?? :mrgreen:

Even serieus ik las inderdaad even over iets heen, maar ook op Linux gebruik ik dus geen chrome.
Ik kan dus niet kijken of ik het dan ook zie.
Gps

Keer terug naar Technische Zaken