Helderziendheid, genezers en paranormale wetenschap

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Helderziendheid, genezers en paranormale wetenschap

Berichtdoor On track! » 22 okt 2010, 09:36

Publicatie OIVO ivm Helderziendheid, genezers en paranormale wetenschap!

http://www.oivo-crioc.org/files/nl/5256nl.pdf

Er is een substantiële stijging merkbaar sinds 2007. Iemand een verklaring?

mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Re: Helderziendheid, genezers en paranormale wetenschap

Berichtdoor Astrosmurf » 22 okt 2010, 12:41

Een mogelijke verklaring: Tv programmas zoals "het zesde zintuig" dat promotie maakt voor dergelijke praktijken, en zendtijdopvullers zoals astrocontact. Geen idee of men aan de andere kant van de taalgrens ook dergelijke nonsens uitzend, maar ik vermoed van wel.
Astrosmurf

Berichtdoor Mees » 22 okt 2010, 12:48

Ik denk dat de blijvende programmatie van parapipo's op TV er niet vreemd zal aan zijn. Hoe vaker en hoe langer (in tijd) je ze toont, hoe meer een naiëf mens zijn bijgeloof bevestigd ziet als waarde- of zinvol.

Maar één van de opmerkingen (zie quote) in de aanbevelingen vind ik nu ook weer niet direct gepast.

"Het is toch wel begrijpelijk dat wie van geluk, liefde, roem, geld enz. droomt, daarvoor tot alles bereid is?"

Neen, dat is niet begrijpelijk want wie droomt er niet van geluk, liefde, roem, geld enz.? Dat betekent geenszins dat je daarvoor tot alles bereid bent.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor willem_betz » 23 okt 2010, 13:50

Mees schreef:Neen, dat is niet begrijpelijk want wie droomt er niet van geluk, liefde, roem, geld enz.? Dat betekent geenszins dat je daarvoor tot alles bereid bent.

De gewillige slachtoffers zijn eerder mensen die in de problemen zitten door pech met liefde, financien, job, gezondheid.
Wie goed in zijn vel zit zal waarschijnlijk geen beroep doen op die zelfverklaarde tovenaars
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Mees » 24 okt 2010, 17:14

Dat is zeker zo maar ik denk dat er toch nog een andere en belangrijkere oorzaak is, nl. een (totaal) gebrek aan nuchterheid en meestal ook wel aan enig verstand.

Ik heb net als velen mijn deel van de pech, het verdriet, het verlies, de wanhoop,... gehad maar nooit heb ik ook maar een seconde overwogen om een god te smeken, een helderziende te raadplegen, de kaarten te laten leggen, een Rozemieke op te vrijen, zout over mijn schouder te gooien of, godbetert, een kaarsje te doen branden.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Keer terug naar Meldpunt