"Paranormale gaven"... eindelijk bewezen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Re: "Paranormale gaven"... eindelijk bewezen

Berichtdoor JDM » 21 jul 2010, 10:45

Laat het snoeven en kom ter zake aub.
Uit de forumregels:
7. Een partij mag een standpunt niet als afdoende verdedigd beschouwen als het niet met behulp van een geschikt argumentatieschema op correcte wijze verdedigd is.

Wat stel je voor?

Na de zoveelste link naar Victor Zammit, zelfs met de hulp van dwarsdenker, begrijp je nog niet dat het boek van Victor
een geschikt argumentatieschema is.
Dit waarschijnlijk omdat je de moeite niet doet om het te lezen.
En dat is het verschil tussen de 2 sceptici groepen en hun manier van werken.

Ik ben zoals Victor open-minded, dit wil zeggen dat we alle informatie bekijken en conclusies trekken.
Closed-minded, zoals de meeste hier, geloven niets en denken bij voorbaat het antwoord te kennen zonder de feiten te raadplegen.

Dus zoals ik al voorstelde kunnen we samen het boek van Victor met al zijn onderzoeksgebieden hier neerposten als
pleidooi. Op deze manier ga je het dan teminste gelezen hebben.
Je kan nog kiezen tussen Nederlands of Engels. :wink:

Victor zegt :
Door mijn kennis als advocaat, en mijn universitaire trainingen in psychologie, geschiedenis en wetenschappelijke methoden, heb ik zorgvuldig verschillende aspecten van wetenschappelijk onderzoek naar het paranormale en kennis van het hiernamaals uitgezocht en ik heb de zaak op zo'n manier beredeneert dat het technisch gezien als objectief bewijsmateriaal zou kunnen dienen in de Supreme Court in Amerika, de House of Lords in Engeland, de High Court in Australië en in elke beschaafde legale jurisdictie over de hele wereld.

Het zal dan waarschijnlijk wel voldoen voor een forum zoals dit ! :lol: :lol: :lol:
JDM

Berichtdoor Mees » 21 jul 2010, 10:53

JDM schreef:Victor zegt :
Door mijn kennis als advocaat, en mijn universitaire trainingen in psychologie, geschiedenis en wetenschappelijke methoden, heb ik zorgvuldig verschillende aspecten van wetenschappelijk onderzoek naar het paranormale en kennis van het hiernamaals uitgezocht en ik heb de zaak op zo'n manier beredeneert dat het technisch gezien als objectief bewijsmateriaal zou kunnen dienen in de Supreme Court in Amerika, de House of Lords in Engeland, de High Court in Australië en in elke beschaafde legale jurisdictie over de hele wereld.

Zelf een dummy als ik weet bij zo'n uitspraak direct dat Victor helemaal niet bewijst dat zijn redenering als objectief bewijsmateriaal in een rechtbank zal aanvaard worden. Hij zegt het alleen maar. ZIe jij het verschil?
En dus neen, dat is inderdaad niet voldoende op een skeptisch forum.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor JDM » 21 jul 2010, 11:09

nog iets van Victor :

ON SKEPTICISM: WHEN ‘CLOSED-MINDED’ SKEPTICAL SCIENTISTS PUSHED IDIOCY TO ITS EXTREME
Like many scientists, experimenters, investigators and writers I am an open minded skeptic and will judge on results. But of great danger to society are the closed minded skeptics who could hold up progress for many valuable years. What’s wrong with closed minded skeptics?

(8) Skeptical traditional closed minded scientists called Edison's light bulb "a completely idiotic idea"
(9) Skeptical biologists ridiculed Pasteur's suggestion that germs cause disease - they called it, "a ridiculous fiction."
(10) Penicillin was not accepted by the medical scientific establishment for ten years after it was discovered.
Bijlagen
skephoofd in het zand.jpg
skephoofd in het zand.jpg (3.73 KiB) 3956 keer bekeken
JDM

Re: "Paranormale gaven". demo door JDM

Berichtdoor Heeck » 21 jul 2010, 11:17

JDM,

Verzorg een kleine onberispelijke demo van welk bovennatuurlijks ook en je zal verzekerd zijn van onverbloemde aandacht.
Zammit is te ver weg en verwart al jaren het juridisch met het wetenschappelijk aantonen.

Demo dus, want anders kom je heel de Niburu, het blad Frontier, grenswetenschappen van velerlei smaak etc. ook nog binnenkruien en daar heb ik jou niet voor nodig.

DEMO van het meest miniscule miserabele bovennatuurlijke fenomeentje dus. Niets meer en niets minder.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 21 jul 2010, 11:20

JDM schreef:nog iets van Victor :

ON SKEPTICISM: WHEN ‘CLOSED-MINDED’ SKEPTICAL SCIENTISTS PUSHED IDIOCY TO ITS EXTREME
Like many scientists, experimenters, investigators and writers I am an open minded skeptic and will judge on results. But of great danger to society are the closed minded skeptics who could hold up progress for many valuable years. What’s wrong with closed minded skeptics?

(8) Skeptical traditional closed minded scientists called Edison's light bulb "a completely idiotic idea"
(9) Skeptical biologists ridiculed Pasteur's suggestion that germs cause disease - they called it, "a ridiculous fiction."
(10) Penicillin was not accepted by the medical scientific establishment for ten years after it was discovered.

Dat is de bekende weg. Zie http://skepp.be/artikels/debat/debattec ... nschappers .
Met deze technieken wordt een soort kader opgetrokken, maar zegt verder niets. Dat is bladvulling die niet ter zake doet.
Bring on the facts ! Show me the evidence!

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor wim » 22 jul 2010, 11:11

JDM schreef:(8) Skeptical traditional closed minded scientists called Edison's light bulb "a completely idiotic idea"

Aha, prachtige voorbeelden, daar kunnen we iets mee demonstreren:

(8) De gloeilamp werd als idioot beschouwt, maar ze werkte fantastisch goed. We zien tegenwoordig miljarden gloeilampen rondom ons.
(9+10) Niemand geloofde in ziekteverwekkers, maar het werkte allemaal zoals Pasteur beweerde. Tegenwoordig zien we een miljardenindustrie rondom antibiotica. We zijn nog nooit zo gezond geweest.
(11) Niemand geloofde in het paranormale. Er gelooft nog altijd bijna niemand in. Er is geen florerende industrie rondom...

Mooie voorbeelden van hoe wetenschap werkt. Ideeen die op het eerste zicht vreemd lijken maar weldegelijk werken, zullen altijd aanvaard worden. Geld is een goede motivator hiervoor.

Waarom zien we na duizenden jaren dan nog altijd geen goed draaiende paranormale industrie met impact op iedereens leven? Ik gebruik dagelijks gloeilampen en af en toe antibiotica, maar ik merk niets van paranormale zaken. Werkt het misschien toch niet?
wim

Berichtdoor kil » 22 jul 2010, 11:28

Waarom zien we na duizenden jaren dan nog altijd geen goed draaiende paranormale industrie met impact op iedereens leven? Ik gebruik dagelijks gloeilampen en af en toe antibiotica, maar ik merk niets van paranormale zaken. Werkt het misschien toch niet?
Volledig mee eens

Neem nu de mediums die zogezegd helpen bij politiezaken. Waarom worden die niet en masse aangenomen/gebruikt? Blijkbaar kunnen "simpele" inspecteurs het beter.
kil

Berichtdoor willem_betz » 22 jul 2010, 11:35

Je bent een beetje te optimistisch ! De para-industrie draait redelijk goed. Zie maar bijv de televisie-horoscopentrekkers, de mediums die praten met overleden geliefden en andere parasieten die teren op de goedgelovigheid van mensen in nood. Waarom al die helderzienden niet wekelijks de lotto winnen is me nog steeds een raadsel :D
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor JDM » 22 jul 2010, 11:59

(11) Niemand geloofde in het paranormale. Er gelooft nog altijd bijna niemand in. Er is geen florerende industrie rondom...

Even samenvatten:
http://www.scientificexploration.org/ta ... rlife.html
http://www.skeptiko.com/garret-moddel-b ... -colorado/
http://whitecrowbooks.com/michaeltymn/month
http://www.silvercordcircle.com/Silverc ... mship.html
http://www.youtube.com/watch?v=czZ9xF0zs6s
http://www.youtube.com/watch?v=4TQcedvx ... re=related
http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Schwartz
http://www.youtube.com/watch?v=DCn2ckvg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=zHMtwWIa ... r_embedded
http://www.skeptic.org.uk/news/2010/2494
http://video.google.com/videoplay?docid ... 482&hl=en#
http://www.rait.airclima.ru/russian_scientists.htm

Bij al de bovenstaande links is het antwoord van jullie
" We geloven het niet breng ons een parapippo die het laat zien, bij voorkeur in de Benelux. "

Het zou inderdaad veel eenvoudiger zijn wanneer er zo iemand jullie test zou ondergaan.
De vraag is waarom komen ze niet?
Jullie antwoord : " Er zijn er geen, het zijn allemaal bedriegers. "

Laat ik u eerst en vooral zeggen, ik ben open-minded-sceptisch maar ik geloof in het hiernamaals zoals de feiten nu zijn.
Dit wil zeggen, ik ga akkoord met julie verzoek " laat iemand het bij ons demonstreren ", maar ik echt toch ook geloof aan bepaalde zaken uit de bovenstaande links.
Ik veeg ze dus niet zomaar van tafel.

Nu terug naar jullie verzoek "laat iemand het bij ons demonstreren "
Voor ik door te surfen op jullie website kwam had ik nog nooit gehoord van SKEPP en de geldprijs voor een paranormale prestatie.

Hierbij de vraag: Hoe laten jullie de buitenwereld weten dat deze test bestaat?
( een melding voor en na het zesde zintuig zou goed zijn )
Weten al de mensen die zich uitgeven voor medium, die aanwezig zijn op paranormale beurzen
( ook een industrie :wink: ), weten die dat SKEPP en de test bestaat?

Zijn jullie zelf aanwezig op dergelijke beurs met een stand? Of ben je niet toegelaten?
( dat laatste zou ik verkeerd vinden )

Ik zou gerust op zo een beurs elke parapippo ( om jullie naam te gebruiken ) persoonlijk willen uitnodigen.
Bij een " neen ik ga niet ... " , zou ik een goede reden willen horen.
Is deze reden er niet, zou ik die persoon inderdaad in twijfel trekken en aanzien als een bedrieger die gebruik maakt van de
beursbezoekers hun onwetendheid.
Sancties tegen deze personen zijn dan noodzakelijk, het grote publiek moet dit dan weten.

Het kaf van de koren scheiden vind ik goed. Op dat vlak sta ik achter jullie werk.
Maar niet als een close-minded persoon, ik blijf openstaan voor het feit dat er misschien 1 of 2 ergens zijn
die wel die test moeten kunnen doorstaan.
En de huidige stand van BDE's blijft mij ook vertrouwen geven, ondanks jullie commentaar dat meestal enkel is
"we geloven die BDE'ers niet "

Ik kan mij eenvoudig niet voorstellen dat de BDE'ers en vooral de kinderen, dit allemaal verzinnen.
En wanneer het een resultaat is van een storing in de hersenen?
Waarom dan die elementen zoals uittreding, ruimer bewustzijn, kwalen die weg zijn in die andere wereld zoals blinden die kunnen zien, ontmoeting en gesprek overledenen, ...?
Het feit dat ongeveer 60 personen op 300 patiënten deze ervaring heeft en niet iedereen?
Medisch hebben de meeste mensen toch dezelfde klachten, aandoeningen?

Een zware hoofdpijn of iets dergelijks zou eenvoudiger zijn te leiden tot hersenen die verkeerd functioneren,
dan die elementen.
JDM

Berichtdoor Digit » 22 jul 2010, 13:08

JDM schreef:Maar niet als een close-minded persoon, ik blijf openstaan voor het feit dat er misschien 1 of 2 ergens zijn
die wel die test moeten kunnen doorstaan.

Hallelujah !

Breng ze ons, als ze het aandurven, en we zijn er uit !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 22 jul 2010, 13:37

de uitvluchten die ze gewoonlijk gebruiken:
de prijs is niet echt
skepp is niet eerlijk
geen tijd, veel te druk met mensen helpen
zie het reglement voor de prijs:
http://skepp.be/prijzen/sisyphus-prijs-%E2%82%AC10000
en
http://skepp.be/sites/default/files/voorwaarden_sisyphus.pdf
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 22 jul 2010, 14:55

JDM,

"Put your money where your mouth is !"

Ik zal dat doen ! Om het aanbod nog wat aantrekkelijker te maken wil ik zelf een aanbod doen om § 3 wat te verzachten :

Skepp schreef:3. Om frivole aanmeldingen te vermijden, moet er tevens een som van 50 €
(vijftig euro) betaald worden op de rekening van SKEPP 001-2168478-22. Dit
bedrag zal volledig terugbetaald worden indien de pre-test met succes wordt
volbracht.

Ik beloof op mijn eer dat ik voor de eerste twee paragnosten die jij aanbrengt en die de pré-test op een eerlijke manier zouden afleggen, maar falen en dat toegeven, de € 50 uit eigen zak zal terugbetalen. Op die manier riskeren eerlijke mensen helemaal niets, behalve hun eigen tijd en evt. verplaatsingen.

Ik vraag Wim Betz om te bevestigen dat hij weet wie ik in de realiteit ben, en dat hij mij ten gepasten tijde aan mijn belofte zal houden.

Daarnaast wil ik dit aanbod uitbreiden tot maximaal twee andere paragnosten die zich langs andere weg aanmelden, maar die kunnen aannemelijk maken dat :
a) zij de test met eerlijke intenties afleggen én
b) die € 50 voor hen een probleem vormt.

Let wél : terugbetalen ! Ik schiet die niet voor : wie de boel belazert, dat probeert of zijn kat stuurt, die is zijn sollen kwijt !

Wat denk je ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 22 jul 2010, 16:00

JDM schreef:. . ondanks jullie commentaar dat meestal enkel is
"we geloven die BDE'ers niet "

JDM,
Wel secuur blijven !
De rapporteerders van BDE werden juist wel geloofd, alleen hun interpretaties en verklaringen die richting boven- & buitenhiernumaals gaan werden niet voor zoete koek aangenomen.

Over de verklaring van de verschijnselen heb je nog huiswerk liggen:
Wat is jouw commentaar dan op de stukken van Van Woerlee die ik je doorgaf ?
Of heb je geen commentaar en schuif je zulks ongelezen terzijde ?
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor JDM » 22 jul 2010, 21:03

r.

Ik leerde van Van Woerlee dat er bij 17% van de patiënten door hartmassage voldoende bloeddruk is om het bewustzijn te behouden. Juist?
Deze 17% is volgens hem de 18% van Van Lommel.

Maar hoeveel tijd zat er tussen de hartstilstand en hartmassage?
Bv. Bij een ongeluk, is er direct iemand in de buurt die deze hartmassage is begonnen?

Wat die orgaandonatie betreft.
Weten jullie iets van overdracht karaktereigenschappen, humeur, roken, ... via de organen naar de ontvanger?
JDM

Berichtdoor Heeck » 22 jul 2010, 22:53

JDM,
Speciaal legde ik je allereerst voor dat je BDE verwarde met een aanvaarden van een boven- en/of buitennatuurlijk hiernumaals.
Dáár ga je niet op in, noch stel je je uitlating bij.

Waar je wel op inschiet is het gelijkschakelen van 17 met 18%; maar dat is allemaal de issue niet.

Vervolgens ga je over op wéér een andere oude koe: immateriële verstekelingen bij orgaandonaties.
a) Natuurlijk is dat geen nieuws voor me, want al jaren verbaas ik me over de gulzig aandoende goedgelovigheid van velen.
b) Voor de rest van hetzelfde laken een pak als bij de telekinese, chatten met overledenen via een begaafde, ectoplasmatische befoefeling, helderhorendheid, reïncarnatie, vorige levens, etc.:

Demo, om te zien of het fenomeen bestaat of dat er alleen in wordt geloofd, of misschien wel wordt befoefeld, of dat er in feite niets meer aan de hand is dan toeval, dat op degeen die het overkomt zo een indruk maakt dat de ratio akuut vrijaf neemt.
Een soort superverliefdheid op het persoonlijk ervaren.

Demo, demo, demo . . . .
Ooit heb ik nog wel eens 10.000€ ingezet, maar ook toen kwam er geen demo.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor JDM » 22 jul 2010, 23:05

Die orgaan vraag is omdat Van Lommel dat in zijn boek schrijft en ik uw gedacht wilde kennen?
Van Lommel zegt / schrijft dat het gebeurd is dat de ontvanger eigenschappen krijgt van de gever.
vb een karaktereigenschap of beginnen roken, ...
Is dit juist? dat is mijn vraag.
We hebben het hier over het boek van Pim en controleren wat Pim daarin schrijft.

JDM,
Wel secuur blijven !
De rapporteerders van BDE werden juist wel geloofd, alleen hun interpretaties en verklaringen die richting boven- & buitenhiernumaals gaan werden niet voor zoete koek aangenomen.

Over de verklaring van de verschijnselen heb je nog huiswerk liggen:
r.

Heeck, in bovenstaande vraag je me duidelijk wat mijn commentaar is op de uitleg van Van Woerlee.
Ik geef u een bewijs dat ik het heb gelezen en een bijhorende opmerking.

Bv. Bij een ongeluk, is er direct iemand in de buurt die deze hartmassage is begonnen?

En wat doe jij?
Er niet meer op ingaan omdat je niets kunt antwoorden op mijn opmerking.
Wat lullen over mijn orgaanvraag ( ook aangehaald door Van Woerlee, dus ik blijf bij de les )
en terug een demo vragen van een medium. ( dit is hier bij Van Woerlee nu niet het punt, we bespreken hier BDE )
JDM

Berichtdoor Digit » 23 jul 2010, 09:20

JDM schreef:Ik leerde van Van Woerlee dat er bij 17% van de patiënten door hartmassage voldoende bloeddruk is om het bewustzijn te behouden. Juist?
Deze 17% is volgens hem de 18% van Van Lommel.

Dat zal zéér moeilijk te documenteren zijn. Simpelweg omdat diegene die hartstilstand vaststelt meestal ook dadelijk hartmassage zal toepassen. Over wat vooraf ging is dan nog weinig met zekerheid te zeggen.

Deze gevallen hebben overigens geen bewijskracht. Enkel die gevallen waarin met zekerheid kennis is verworven in een periode waar dat met zekerheid onmogeijlk langs zintuiglijke weg kon gebeuren onderbouwen het bestaan van "los" bewustzijn. En het is aan de believers om die aan te brengen.

JDM schreef:Wat die orgaandonatie betreft.
Weten jullie iets van overdracht karaktereigenschappen, humeur, roken, ... via de organen naar de ontvanger?

Een zware operatie heeft altijd psychische gevolgen en invloed op het gedrag. Maar hoe je dat zou moeten koppelen aan de herkomst van transplantaten is mij de vraag. Als je iets betekenisvol hebt daarover, dan wil ik dat wel bekijken. Maar youtube- of Zammit-links of andere faeces bovine hoef je van mijn part niet aan te dragen !

En kan je hier viewtopic.php?p=61253#p61253 nog eens naar kijken ? Of ben je toch alleen maar geïnteresseerd in uitvluchten om niets te tonen ? Bijzonder merkwaardig, want als er überhaupt iets te tonen valt, dan zou dat zéér eenvoudig te doen zijn ! Vandaar dat er besluiten kunnen getrokken worden aan de hardnekkige onwil van de voorstanders om er aan te beginnen. En die besluiten zijn verre van gunstig voor jouw stelling !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Astrosmurf » 23 jul 2010, 11:48

JDM schreef:Wat die orgaandonatie betreft.

Toevallig ken ik 3 personen die een transplantatie ondergaan hebben. 2 met een levertransplantatie, 1 met een harttransplantatie. Dat zijn identiek dezelfde mensen gebleven, alleen drinken en roken ze niet meer. Maar dat zal eerder te maken hebben met hun gezondheidstoestand dan met de eigenschappen van de donor.
Die donoren zijn trouwens anoniem, het kan gebeuren dat een orgaan vanuit het buitenland geleverd wordt,en ook de arts de donor niet kent. Hoe kan je dan iets zinvol zeggen over meegetransplanteerde karaktereigenschappen?
Astrosmurf

Berichtdoor Mees » 23 jul 2010, 12:05

En ik durf al helemaal niet denken aan wat een xenotransplantatie dan zal geven als gevolgen.... knorknorknor. :lol: :lol: :lol:
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Heeck » 23 jul 2010, 13:17

JDM,

De door jou opgebrachte issue betreft een veelheid aan boven- en buitennatuurlijke onderwerpen.
Het is vanzelf zinloos om als non-experts te doen alsof we wel experts zouden wezen als expertise onontbeerlijk is om iets te beoordelen.
Ook is het niet zinvol als jij een zinsdeel ophoest als bewijs van iets te hebben gelezen, want dat zegt nog steeds niets over jouw begrip over de ongerijmdheden van een vleeschloos bewustzijn.

Wat wel duidelijk valt te bevatten is dat alles wat jij zo om en nabij hebt opgebracht geen bewijs kent:
Bestaan voor en of na de dood, los van het vleesch zogezegd als voorbeeld.
Ingaan op cardiologische details moesten we aan van Woerlee en Van Lommel overlaten,
Behalve natuurlijk als een van twee, in dit geval Van Lommel zijn bevindingen opblaast tot een bestaan na de dood, terwijl het via Van Woerlee en anderen ook nog, duidelijk is dat de betreffende patiënt nooit overleden was. Het heet ook BIJNA Dood Ervaring.

Ook veel anders droeg je aan:
telepathie, telekinese, materialiseringen en wat je nog meer binnenkruide. Kosten allemaal energie om te realiseren die ergens vandaan moet komen. Vind de bron en je hebt de befoefelaar.

Lever dus een demo, of op zijn minst een omschrijving van een zinvolle proef, want daarmee kan worden blootgelegd wat er loos is. Daar zit de expertise, de befoefelkunde van de demonstrateur, in verpakt.
Juist omdat ik die befoefelkunde niet 100% beheers, maar wel vaak hebben meegemaakt wordt de demo zo belangrijk. Bij heel goede befoefelaars heb je een beroepsgoochelaar nodig om die expertise aan te leveren die nodig is om niet te worden beduveld.

Eindeloos bewust neerschrijven van alles dat niet kan worden aangetoond, zoals jij hier aan het doen bent, dat vind ik eindeloos zinloos.

Zodra een man met een varkenshart ejaculaties van minstens het tienvoudig volume krijgt dan heb je mijn aandacht weer. Wel wil ik dat ook gedemonstreerd zien. Inclusief bewijs van de ejaculatie-omvang vóór de transplantatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ejaculatie
Tot dan zie ik die orgaan-transplantatie-verstekelingen meer in de trant van de klassieke leer dat walnoten goed voor je hersenen zouden zijn omdat ze er oppervlakkig op lijken. Of in de trant van mijn moeder die me vroeger vroeg of ik paardenvlees had gegeten als ik in de contramine was.

Veel van dat soort op extreem simpele gelijkenissen gebaseerde overtuigingen vind je aangehaald in een boek van Bruce Hood "Supersense", dat ik je bij deze aanbeveel.
Namelijk dat wat we ergens aan vast associëren wordt gezien als een soort substantie die ergens aankleeft en je kan besmetten.
In werkelijkheid is er geen substantie die besmet.
Aan de trui van een moordenaar zit geen "moordenaars-essentie" die het dragen ervan jou tot moordneigingen zou brengen. Idem wil de prijs van een huis wel eens zakken als daar een gruwelijke moord is gepleegd. Alsof er een smet aan het huis kleeft.

Idem de transplantaties. Mijn gedrag zit niet in mijn transplanteerbare lever of nier, maar beïnvloedbaren met mentale smetvrees brengen de onderwerpen steeds opnieuw op. Klinkt zó lekker simpel dat er altijd weer zijn die er in meegaan.
Kwallen en andere simpele organismen kan je wel opdelen terwijl ze al hun eigenschappen bewaren. Waren we maar kwallen dan was transplanteren een makkie. Alleen door wie en waarom de moeite ?

Demo, demo, demo !!
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor JDM » 23 jul 2010, 15:19

Uit jullie reactie wat die orgaanwissel betreft komt naar voor:
Pim Van Lommel heeft ook hier maar wat geschreven in zijn boek.

Zo nu weet ik jullie mening, sommigen hier zien niet het verschil tussen een mening vragen of een overtuiging
neerschrijven.

Digit, nog even wachten ik ben nu nog met Heeck bezig
Heeck :
Lever dus een demo, of op zijn minst een omschrijving van een zinvolle proef, want daarmee kan worden blootgelegd wat er loos is. Daar zit de expertise, de befoefelkunde van de demonstrateur, in verpakt.
Juist omdat ik die befoefelkunde niet 100% beheers, maar wel vaak hebben meegemaakt wordt de demo zo belangrijk. Bij heel goede befoefelaars heb je een beroepsgoochelaar nodig om die expertise aan te leveren die nodig is om niet te worden beduveld.

Weet je dat er op deze manier al te werk is gegaan? ken je die experimenten?
JDM

Berichtdoor Heeck » 24 jul 2010, 08:41

JDM,

Het wachten is op je demo !
Tot die tijd loketje dicht.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor JDM » 24 jul 2010, 12:08

THE 'SCOLE EXPERIMENTS'
Bij deze experimenten waren meester Illusionisten aanwezig om te kijken of er bedrog was gepleegd.
zie :

http://www.thescoleexperiment.com/artcl_01.htm

Professor Hastings is a highly accomplished magician who has worked professionally in that capacity and continues to give talks and demonstrations on the subject. In his written verdict submitted to us he insists that the phenomena at Scole could not be produced by sleight of hand or trickery. In his own words: “The behaviours described in the Report are not ones which can be produced by magicians under the close conditions of the Scole investigation, and some can't be produced under any conditions".

These then are the three magicians who have taken the trouble to be present at Scole or to study the Report and to comment upon it to us. Given that in addition no magician took up our invitation to replicate the phenomena under the conditions operating at Scole we are left with the conclusion that the phenomena witnessed there by us cannot, in the light of present knowledge, be dismissed as trickery, no matter how clever.
JDM

Berichtdoor Digit » 24 jul 2010, 13:34

JDM,

Overduidelijk een boekenverkoop-website. Hoeveel commissie strijk je op ?

Net als Roeland wacht ik op je demo. Die nooit zal komen omdat je steeds verdere uitvluchten zal zoeken !

Zie overigens viewtopic.php?p=61253#p61253 voor mijn aanbod !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor JDM » 24 jul 2010, 13:52

Digit,

IK wil hieraan meewerken hoor, let op ik ben geen medium.
Wat ik bedoel is, ik wil meezoeken naar een medium hoewel ik ook goed besef dat dit een uitdaging zal worden.
Ik ben er zeker van dat de meerderheid valsspelers zijn die hard zullen weglopen wanneer ik ze wil uitnodigen.

Nog even terug komen op dit, ik heb geen antwoord gehad

Hierbij de vraag: Hoe laten jullie de buitenwereld weten dat deze test bestaat?
Weten al de mensen die zich uitgeven voor medium, die aanwezig zijn op paranormale beurzen
( ook een industrie ), weten die dat SKEPP en de test bestaat?

Zijn jullie zelf aanwezig op dergelijke beurs met een stand? Of ben je niet toegelaten?

Ik geef dus de parapippo's nog het voordeel van de twijfel, omdat ze misschien niet weten dat skepp en de prijs bestaat.

In afwachting gaan we nog even verder met The Scole experimenten :
http://www.victorzammit.com/book/dutch/ ... dutch.html

THE 'SCOLE EXPERIMENTS': " For the open-minded skeptic, the evidence collected over a period of six years and with more than five hundred sittings by the Scole experimenters and the afterlife team is absolute, definitive, irrefutable and irretrievably proven. Many regard the Scole experiment as the greatest recent afterlife experiments conducted in the Western world. When Skeptics attack the evidence for the afterlife you will find that they are all strangely silent about the Scole experiments. While they theorize about how physical mediums could have cheated not one of them has offered to conduct even one demonstration to produce even a fraction of the phenomena that these wonderful experiments produced on a weekly basis for over six years in several different countries under the strictest scrutiny in premises that were often assigned to the group on short notice."
JDM

Berichtdoor Thomas » 24 jul 2010, 14:30

Wat ik een probleem vind is dat mensen op dit discussieforum zeggen in een stelling te geloven waarna voor argumenten verwezen wordt naar een boek.
Een boek van een voor commentaar en kritiek onbereikbare auteur.
Op die manier kan hier geen discussie ontstaan.

Wanneer iemand een stelling in een eigen topic ter discussie wil stellen, mogen de forumleden aannemen dat het de topicstarter zelf is, die kort en bondig kan beargumenteren en verdedigen waarom hij of zij erin gelooft. Daarvoor verwijzen naar boeken of andere auteurs is te gemakkelijk en wijst ook niet echt op het erg kritisch zijn van betreffende topicstarter zelf. Hij gelooft de auteur op zijn woord, zonder zelf blijkbaar goed te weten waarom.
Belangrijke vraag is dus eerder:
Waarom gelooft de topicstarter in een stelling van de auteur.
Daarvoor hoeven wij het boek niet te lezen.
We hoeven enkel te weten op basis waarvan topicstarter besluit een stelling aan te nemen.
Dat maakt het makkelijker voor skeptici om topicstarters er op te wijzen dat iets ofwel niet logisch is ofwel geen afdoende bewijzen heeft ofwel reeds weerlegd werd met tegenbewijzen.

Daarentegen verwijzen naar hele boeken, die skeptici moeten gaan lezen, van voor commentaar totaal onbereikbare auteurs maakt een zinvolle discussie praktisch gezien onmogelijk.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor JDM » 24 jul 2010, 15:59

Daarentegen verwijzen naar hele boeken, die skeptici moeten gaan lezen...

Waarom niet ?

Ik doe dat ook, anders hoor je maar 1 klok luiden en die zomaar geloven is ook niet sceptisch zijn.

IK heb juist deze link gevonden op het forum, ik zal het boek wel bekijken:
http://www.skepsis.nl/helderziendheid_bekeken.html

Ook heb ik het verslag van de BDE van Pam Reynolds in het boek The unholy legacy van G.M. Woerlee
gelezen.

Dit noem ik ernstig zelfonderzoeken en niet alleen voortgaan op informatie van een pro of contra paranormaal persoon.

Onafhankelijk van wat je zelf momenteel geloofd alle informatie bestuderen is de kunst !!!
dat is wat men bedoeld met open-minded sceptisch zijn en dat ben ik BLUEFLAME !!
Wat kwam ik hier anders op dit forum zoeken denken jullie?
JDM

Berichtdoor JDM » 25 jul 2010, 11:32

ON CLOSED-MINDED SKEPTICSM: there is a class of people in the world who do not have the skills, the competence, the ability to perceive the paranormal with true empirical equanimity - NO MATTER HOW POWERFULLY STRONG THE EVIDENCE. I received a couple of emails concerning a closed minded skeptic Prof Richard Wiseman. Last week I mentioned that this guy accepts the evidence of remote viewing at the same time stating we 'need more evidence.' This IS what I am talking about. This closed minded guy - who is representative of all closed minded skeptics - is a psychologist (NOT a pedigree scientist) - who gets attention and funding by opposing the paranormal. The hard line skeptics made him a 'Fellow' for his dissemination of closed minded, anti-paranormal, anti-afterlife evidence. Does anyone really expect this guy to have the equanimity to perceive the paranormal and the afterlife in a balanced way? NEVER! Ignore him - and IGNORE ALL negative skeptics. Guaranteed, they will lead you astray - and guaranteed also, one day they will have to swallow their negativity and their closed-mindedness and accept the validity of the paranormal and the afterlife.
JDM

Berichtdoor Lorre » 25 jul 2010, 11:50

Lorre

Berichtdoor Thomas » 25 jul 2010, 14:44

JDM schreef:Waarom niet ?

Omdat het niet praktisch is op een forum een heel boek te gaan bediscussiëren. Plus, dat daaruit blijkt dat je zelf niet kunt argumenteren. Je moet bij gebrek aan eigen argumentering doorverwijzen naar een andere auteur, die hier geen discussie zal voeren. Zo ontsla je jezelf van een kritische discussie.
Je moet zelf eigen argumenten kunnen geven waarom je van een stelling overtuigd bent i.p.v. je ervan af te maken door naar iemands boek te wijzen, die hier toch niet zal reageren op kritiek.

Daarbij komt dat je zo'n boek zelfs niet hoeft te lezen als je slechts een aantal cruciale dingen weet. (methode van onderzoek, voor-oordelen auteur, voorliefde van soorten conclusies auteur, enz.). Als je weet waar de mosterd vandaan komt en wat er over beweerd wordt, hoef je de mosterd zelf vaak niet eens te bekijken.

Ik doe dat ook, anders hoor je maar 1 klok luiden en die zomaar geloven is ook niet sceptisch zijn.

Je doet dan alsof het om twee gelijkwaardige meningen gaat. Dat is het niet. De ene 'klok' luidt naar de maat van: zich blootstellen aan kritiek door vakgenoten, strenge procedures voor experimenten respecteren, kritiek toelaten.
De andere klok maakt een boek buiten de wetenschap om, om maar niet aan die kritiek en experimenten door vakgenoten te moeten onderworpen worden.
De klokken zijn dus niet evenwaardig. Je kan ze dus ook niet bekijken alsof ze evenwaardige geluiden zijn uit twee verschillende hoeken.

Voor een leek geldt 'zomaar geloven' wel bij auteurs die hun bevindigen publiceerden in wetenschappelijke vakbladen en die door vakgenoten niet konden weersproken werden.

IK heb juist deze link gevonden op het forum, ik zal het boek wel bekijken:
http://www.skepsis.nl/helderziendheid_bekeken.html

Je hebt gelijk: het komt dan ook uit een betrouwbare hoek: onderzoek.

Ook heb ik het verslag van de BDE van Pam Reynolds in het boek The unholy legacy van G.M. Woerlee
gelezen.
Dit noem ik ernstig zelfonderzoeken en niet alleen voortgaan op informatie van een pro of contra paranormaal persoon.

Dat is goed. Maar volgens mij is dat zelfs overbodig en niet efficiënt om alle invalhoeken te gaan lezen. Je hoeft enkel uit te sluiten wat niet betrouwbaar is en niet voldoet aan strenge criteria van onderzoek.
Je moet je dus enkel maar beperken tot erkende wetenschappelijke publicaties over het onderwerp. Want daar wordt voldaan aan criteria waaraan andere publicaties niet voldoen. Plus lezen alleen is niet genoeg: je moet ook nog de juiste conclusies kunnen trekken. Je moet dus (als leek) de criteria kennen en kunnen hanteren waarmee je onderscheid maakt tussen juiste conclusies en foute.

Onafhankelijk van wat je zelf momenteel geloofd alle informatie bestuderen is de kunst !!!

Totaal verkeerd: je moet eerst betrouwbare van niet-betrouwbare informatie kunnen scheiden op basis van de wijze van publicatie. Is het 'zomaar een boekje', dan is dat onbetrouwbaar. Is hetzelfde geschreven in een wetenschappelijk tijdschrift dat de toets van het experiment en tegenkritiek van vakgenoten heeft weerstaan: dan is het informatie, het bekijken waard.

dat is wat men bedoeld met open-minded sceptisch zijn en dat ben ik BLUEFLAME !!

Open-minded zijn is vooral dan het moeilijkst: openstaan voor weerleggingen en onaangename conclusies en je daarbij neerleggen, ookal had je het graag anders gezien.
Wat kwam ik hier anders op dit forum zoeken denken jullie?

bevestiging voor een reeds ingenomen positie?
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Digit » 25 jul 2010, 18:33

JDM schreef:Nog even terug komen op dit, ik heb geen antwoord gehad

JDM schreef:Hierbij de vraag: Hoe laten jullie de buitenwereld weten dat deze test bestaat?

Ik geef dus de parapippo's nog het voordeel van de twijfel, omdat ze misschien niet weten dat skepp en de prijs bestaat.

Ik ga niet naar parabeurzen, tenzij ik een vrijkaart zou krijgen ! Ik weiger immers principiëel om ook maar één cent uit te geven die kwak ten goede komt.

Volgens mij doen we genoeg inspanningen om de prijzen bekend te maken. Maar het kan altijd beter. Vandaar nog maar een voorstel : jij bezoekt waarschijnlijk regelmatig beurzen. Ik bezorg je – op mijn kosten – elk gewenst aantal (binnen redelijke grenzen) inschrijvingsdocumenten voor de prijs. In ruil overhandig jij die aan parapippo’s die interesse hebben en geef je hun contactgegevens aan Skepp (hun dat wél melden !). Je kan dan zelf een groep creëren die op de hoogte is van de prijs. Als jij gelijk hebt, dan zijn wij € 10.000 armer en staan we met de billen bloot. In het andere geval heb je zelf één excuus minder ! Wat denk je ?

JDM schreef:In afwachting gaan we nog even verder met The Scole experimenten :
http://www.victorzammit.com/book/dutch/ ... dutch.html

Doe jij dat maar rustig in je eentje ! En liefst elders ! Sinds ik dit gelezen heb is mijn belangstelling weg !

JDM schreef:
Thomas schreef:Daarentegen verwijzen naar hele boeken, die skeptici moeten gaan lezen...

Waarom niet ?

Die “andere” klok horen we nu al jááááren (eeuwen zelfs). Altijd dezelfde noot, en dan nog keivals ook. Wat we echter nóóit te zien krijgen zijn de eieren die ze beweert overal te leggen ! Voor de dag ermee : stop het geblaat en toon ons eens wat échte wol die we kunnen zien en voelen !

Daarnaast onderschrijf ik ten volle de uitstekende bijdrage van Thomas dienaangaande !

JDM schreef:Onafhankelijk van wat je zelf momenteel geloofd alle informatie bestuderen is de kunst !!!

Je hoeft niet de hele zee leeg te drinken om te weten dat ze zout is ! En de boom kent men aan zijn vruchten. De Nonsensicarius Zammitii heeft ondertussen bewezen om klaar te zijn voor de kettingzaag van Ockham ! Méér tijd hoeven we daar niet aan te verknoeien.

JDM schreef:dat is wat men bedoeld met open-minded sceptisch zijn en dat ben ik BLUEFLAME !!

Tiens ! Ook de uitstekende link van Lorre een bekijken ! Bijzonder leerzaam over de cultus van de “open mind” !

JDM schreef:Wat kwam ik hier anders op dit forum zoeken denken jullie?

De prediking van het zweefvangelie van de Zammit-nonsens-sekte. Je lijkt wel de lokale hogepriester te zijn !

En nu graag de klepel gaan zoeken en de gelegde eieren tonen in plaats van voortdurend uitvluchten op te voeren !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Strijder » 02 aug 2010, 22:27

JDM schreef:Hierbij de vraag: Hoe laten jullie de buitenwereld weten dat deze test bestaat?

Niemand weet daarvan, anders is Digit meteen platzak :lol:
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Blueflame » 02 aug 2010, 23:29

Strijder schreef:

Strijdertje: dat jij niet veel weet is mij duidelijk.
Zowel VTM als de kandidaten van het zesde zintuigen weten van het bestaan van SKEPP.
Let maar niet te veel op het geblaat van "strijder". Het is wat veel wat hij her en der op dit forum op dit moment post om allemaal direct op te antwoorden, maar het stelt inhoudelijk allemaal niet zo veel voor.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Strijder » 03 aug 2010, 00:17

Blueflame schreef:
Strijder schreef:

Strijdertje: dat jij niet veel weet is mij duidelijk.
Zowel VTM als de kandidaten van het zesde zintuigen weten van het bestaan van SKEPP.
Let maar niet te veel op het geblaat van "strijder". Het is wat veel wat hij her en der op dit forum op dit moment post om allemaal direct op te antwoorden, maar het stelt inhoudelijk allemaal niet zo veel voor.

Mvg.

Verstuur morgen een persbericht zou ik zeggen ;-)
We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter. ~Max Planck
Strijder

Berichtdoor Strijder » 03 aug 2010, 01:37

Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar de voorwaarden van de test. En het bedrag wat er tegenover staat.

Wie weet namelijk zijn er wel mensen die aan de test mee willen werken. Het wordt immers eens tijd dat de prijs word uitgeloofd.

:mrgreen:
Strijder

Berichtdoor willem_betz » 03 aug 2010, 03:54

Strijder schreef:Eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd naar de voorwaarden van de test. En het bedrag wat er tegenover staat.

niet zo moeilijk te vinden, zie http://skepp.be/prijzen/sisyphus-prijs-%E2%82%AC10000
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 03 aug 2010, 09:22

Strijder schreef:

Ik heb mezelf voor € 100 borg gesteld voor de prijs. De rest komt van anderen.

Mijn voorstel : we (jij en ik) deponeren daarnaast élk € 100 bij Skepp. Ik riskeer dan € 200. Je engageert je om ten laatste op 31/12/2010 een ernstig kandidaat voor de test aan te brengen. Die moet ten laatst op 30 juni 2011 de test met succes hebben afgelegd. Dan zijn die € 200 voor jou, anders voor mij.

Wat denk je ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor JDM » 10 sep 2010, 22:00

VICTOR: MOST RECENT VIDEO YOUTUBE- in defence of mediums and psychics: A number of mediums and psychics asked me to do a video on the so-called psychic challenge offered by the extroverted, flamboyant cynical negatively entrenched closed-minded J.Randi. They wanted me to point out how how unfair, unreasonable and inequitable it is for him to attack mediums and psychics saying that if they had any psychic skills they would take on his $1m challenge. This is because non-aligned scientific experts, psychics and mediums and even lawyers like myself, state that Randi's challenge is a joke- "It's the greatest hoax in paranormal history " - and it is set-up in such a way that nobody can beat it. I have been advising mediums and psychics for some twenty years to completely ignore the challenge - it is a complete waste of time, money and energy. Watch the video ...

http://www.youtube.com/watch?v=_91wrhZh ... _embedded#!

nog een goede website : http://www.debunkingskeptics.com/hijackingterms.php

veel kijk- en leesplezier
JDM

Berichtdoor Blueflame » 11 sep 2010, 12:50

JDM schreef: and it is set-up in such a way that nobody can beat it.

En nog valt hunne frank niet!
Wat zegt dat denk je?

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 12 sep 2010, 14:45

JDM,

di jul 20, 2010 9:42 am :

Ik schreef:Als buitenzintuiglijke waarneming bestaat, dan is dat pompgemakkelijk te bewijzen. Maar dáár durven/kunnen/willen jullie duidelijk niet aan !

di jul 20, 2010 4:18 pm :

Ik schreef:Heb je nu écht niets te tonen, of kan je alleen maar lullen over het gelul van die Zammit die het ook maar heeft van het gelul van nog een of andere lichtgelovige oelewapper ?

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=61253#p61253

Digit schreef:JDM,

"Put your money where your mouth is !"

Ik zal dat doen ! Om het aanbod nog wat aantrekkelijker te maken wil ik zelf een aanbod doen om § 3 wat te verzachten :

Skepp schreef:3. Om frivole aanmeldingen te vermijden, moet er tevens een som van 50 €
(vijftig euro) betaald worden op de rekening van SKEPP 001-2168478-22. Dit
bedrag zal volledig terugbetaald worden indien de pre-test met succes wordt
volbracht.

Ik beloof op mijn eer dat ik voor de eerste twee paragnosten die jij aanbrengt en die de pré-test op een eerlijke manier zouden afleggen, maar falen en dat toegeven, de € 50 uit eigen zak zal terugbetalen. Op die manier riskeren eerlijke mensen helemaal niets, behalve hun eigen tijd en evt. verplaatsingen.

Ik vraag Wim Betz om te bevestigen dat hij weet wie ik in de realiteit ben, en dat hij mij ten gepasten tijde aan mijn belofte zal houden.

Daarnaast wil ik dit aanbod uitbreiden tot maximaal twee andere paragnosten die zich langs andere weg aanmelden, maar die kunnen aannemelijk maken dat :
a) zij de test met eerlijke intenties afleggen én
b) die € 50 voor hen een probleem vormt.

Let wél : terugbetalen ! Ik schiet die niet voor : wie de boel belazert, dat probeert of zijn kat stuurt, die is zijn sollen kwijt !

Wat denk je ?

vr jul 23, 2010 9:20 am :

Ik schreef:Of ben je toch alleen maar geïnteresseerd in uitvluchten om niets te tonen ? Bijzonder merkwaardig, want als er überhaupt iets te tonen valt, dan zou dat zéér eenvoudig te doen zijn ! Vandaar dat er besluiten kunnen getrokken worden aan de hardnekkige onwil van de voorstanders om er aan te beginnen. En die besluiten zijn verre van gunstig voor jouw stelling !

za jul 24, 2010 1:34 pm :

Ik schreef:Net als Roeland wacht ik op je demo. Die nooit zal komen omdat je steeds verdere uitvluchten zal zoeken !

zo jul 25, 2010 6:33 pm :

Ik schreef:Die “andere” klok horen we nu al jááááren (eeuwen zelfs). Altijd dezelfde noot, en dan nog keivals ook. Wat we echter nóóit te zien krijgen zijn de eieren die ze beweert overal te leggen ! Voor de dag ermee : stop het geblaat en toon ons eens wat échte wol die we kunnen zien en voelen !

Kortom, JDM, nog altijd niets om ons te laten zien, zeker ? Zo zal het wel blijven, daar ben ik gerust in !

En dus rustig verder zwanskloot Zammit verder napapegaaien ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

VorigeVolgende

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie