kerk wijst homoseksualiteit aan als oorzaak van pedofilie

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

kerk wijst homoseksualiteit aan als oorzaak van pedofilie

Berichtdoor Thomas » 13 apr 2010, 13:51

Het seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk heeft te maken met homoseksualiteit en niet met het celibaat. Dat heeft de tweede man van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone, maandag gezegd op een persconferentie in Chili.
Een van de misbruikschandalen in Chili draait om een priester die seks had met jonge meisjes. Maar volgens Bertone heeft het misbruik door priesters louter te maken met homoseksualiteit.

'Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie. Maar veel anderen hebben aangetoond, naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem', aldus Bertone.

Bertone’s uitspraken leidden tot woedende reacties, vooral onder Chileense homo’s. 'Dit is een perverse strategie van het Vaticaan om zich te ontdoen van zijn eigen ethische en morele verantwoordelijkheid', zei Rolando Jimenez, de voorzitter van de Beweging voor de Integratie en Bevrijding van Homoseksuelen in Chili.

De Standaard. 13/04/2010

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... bsection=2
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Re: kerk wijst homoseksualiteit aan als oorzaak van pedofilie

Berichtdoor kil » 13 apr 2010, 19:28

Waar haalt die man dat? Als ik zo iets beweer, moet ik wetenschappelijke artikels aanbrengen om mijn standpunt te staven. Het zullen onderzoeken des hemels zijn misschien :twisted:
Maar ik maak me geen illusie: desnoods had hij het op de duivel gestoken. Zo lang de schuld maar niet bij de daders zelf ligt. Ondanks de tristesse van al die schandalige gebeurtenissen amuseer ik me kostelijk met elke commentaar waarbij ze zichzelf in de voet schieten. Dit niveau mogen ze nog even aanhouden.
kil

Berichtdoor Heeck » 13 apr 2010, 19:52

Het Vaticaan is onbetrouwbaar:
Eerder was er ook eens een bericht over lekke condooms die daarom niet zinvol zouden zijn om AIDS te bestrijden.

Het Vaticaan is betrouwbaar :
In het ontduiken van morele schuld, zie aidsbestrijding die zonder lekke condooms zou kunnen.
In het ontduiken van wereldlijke schuld, zie alle rookgordijnen om nagelaten aangifte bij het openbaar ministerie aan het gezicht te onttrekken.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor redwasp » 13 apr 2010, 20:09

vrede,

kil schreef:Ondanks de tristesse van al die schandalige gebeurtenissen amuseer ik me kostelijk met elke commentaar waarbij ze zichzelf in de voet schieten. Dit niveau mogen ze nog even aanhouden.

zelf homo zijnde vind ik het iets moeilijker om me kostelijk te amuseren wanneer ik zie dat ook de katholieken weer steeds driester worden in hun homofobie. ik die dacht dat zoiets stilaan het alleenrecht van de moslim- en evangelical-fundamentalisten geworden was.

vrede,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor kil » 13 apr 2010, 20:22

redwasp schreef:vrede,

kil schreef:Ondanks de tristesse van al die schandalige gebeurtenissen amuseer ik me kostelijk met elke commentaar waarbij ze zichzelf in de voet schieten. Dit niveau mogen ze nog even aanhouden.

zelf homo zijnde vind ik het iets moeilijker om me kostelijk te amuseren wanneer ik zie dat ook de katholieken weer steeds driester worden in hun homofobie. ik die dacht dat zoiets stilaan het alleenrecht van de moslim- en evangelical-fundamentalisten geworden was.

vrede,

redwasp
Dag redwasp,

Ze kunnen moeilijk hun OT/NT verloochenen, dus een portie homofobie behoort tot de nodige "christelijke waarden". Ze keren gewoon terug naar de kern van hun geloof :wink:

Groetjes
kil

Berichtdoor redwasp » 13 apr 2010, 21:10

vrede,

kil schreef:
redwasp schreef:vrede,

vrede,

redwasp
Dag redwasp,

Ze kunnen moeilijk hun OT/NT verloochenen, dus een portie homofobie behoort tot de nodige "christelijke waarden". Ze keren gewoon terug naar de kern van hun geloof :wink:

Groetjes

vrede,

had nooit gedacht dat ik nog eens zoiets zou schrijven: de pantzerpaus en zijn nieuw-rechtse golf doet me waarempel bijna heimwee krijgen naar die goeie oude karol wojtyla.

vrede,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 14 apr 2010, 11:15

En aan wat wijd de Kerk hun niet erkening van Onze Lieven Heer.This ne rosse,dikke,scheele en zo'n afspiegeling van het bovennatuurlijke is voor de kerk ook weer teveel van het goeie.Wat homofielen betreft die zijn voor mijn part niet beter dan de slechte pastoor ook van deze voor België 1 miljoen tellende vereniging geen erkening van Onze Lieven Heer.Dus voor beide van deze groeperingen blijf maar worstelen met jullie eigen identiteit.Want op de vraag wie ben ik komt steeds een dom antwoord.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Geen » 14 apr 2010, 16:28

Voltaire had het er in Candide (geloof ik) al over: als daar in het Vatikaan een groepje clerici achter de 'nobele wilde' aanlopen en opmerken "Wat een mooie jongen!" Nu, als de homoseksualteit aan de basis ligt van pedofilie, waarom doen die paters het dan niet met elkaar?
Geen

Berichtdoor Heeck » 14 apr 2010, 16:43

Geen,
Welke pater zou daarover nu willen rapporteren ?
Gastheer en feestganger bij toerbeurt.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Geen » 14 apr 2010, 18:24

't Was inderdaad een retorische vraag.
Geen

Berichtdoor Thomas » 15 apr 2010, 16:10

Zou het kunnen dat veel van die teksten over 'de HEER die men lief dient te hebben' in zo'n mannenwereld van een homo-erotische connotatie getuigen?
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 16 apr 2010, 21:01

De Heer die men dient lief te hebben!!Dat moet voor mannen zeker niet naar het sexueele overtegaan.Ik heb genoeg aan mijn 1 vriendinnetje en overigens dien je iedereen graag te zien.Hoewel ik het zelf ook heel moeilijk heb met personen die het helemaal verkorven hebben a la Dutroux.Maar volgens mij gaat het bij pedofilie veleer om de machtspositie en dit bij homosexualiteit weer veel minder.
Dus het beste is doe maar gewoon!
De Bruyne Stefan

Keer terug naar Godsdienst/Religie