Moet onze Lieven Heer het weer allemaal alleen doen.

Geloofspunten/theologie, fundamentalisme, creationisme, intelligent design, tegenstrijdigheden in godsdienstige geschriften, discriminatie, mirakelverhalen, religieuze belevingen, rituelen, waarden en normen ...

Re: Moet onze Lieven Heer het weer allemaal alleen doen.

Berichtdoor Planoudes » 14 dec 2009, 11:08

Ik hoop dat mijn allusie op Thich Nhat Nanh niet te obscuur was...
Wellicht is dat sommigen ontgaan.
Tantum religio potuit suadere malorum
http://atheistmovies.blogspot.com/
Planoudes

Berichtdoor marcdep » 14 dec 2009, 13:02

Deze allusie is mij in alle geval ontgaan. Maar dat begrijpt u wellicht.
marcdep

Berichtdoor Planoudes » 14 dec 2009, 14:14

De naam zegt u misschien niets, maar je moet toch ooit al het grapje gehoord hebben van de paus die stierf en toch terug naar de aarde kwam: hij had eindelijk kunnen kennismaken met god, maar het beviel hem niet want ... god bleek een zwarte lesbienne te zijn! :mrgreen:
De eerste die iets in die trant vertelde was dus Nhat Hanh, die erop wees dat god altijd als een blanke man werd verbeeld, terwijl niemand hem ooit gezien had. Voor hetzelfde geld kon god dus net zo goed zwart zijn, homosexueel, en waarom niet een vrouw? Je kon daarom maar beter oppassen met het discrimineren van deze groepen met het geloof als legitimatie. Dus kortom: een flinke knipoog naar de anthropomorfie van godsbeelden, en een aan de kaak stellen van discriminaties in naam van het geloof. Nhat Hanh was trouwens dikke maatjes met Martin Luther King. Zoals je misschien weet was King sterk beïnvloed door het denken van Paul Tillich, die het traditionele godsbeeld verwierp (de "persoonlijke" god in het traditionele theïsme) en eigenlijk een pionier was in het opvatten van god als een soort Intelligentie o.i.d. (iets wat tegenwoordig vaak als surrogaat wordt aangehangen in bepaalde hoeken). Het was eigenlijk al Kant die erop gewezen had dat het anders dan symbolisch voorstellen van god onvermijdelijk beperkingen met zich meebrengt, wat dan vroeg of laat tot tegenspraak moet leiden. Dus was het maar beter om god als huidskleurloos, geslachtsloos etc op te vatten. Vanuit die filosofie maakte Nhat Hanh dus zijn fijne opmerking (vergeet niet de context nl. het einde van het kolonialisme).
Dus ja, de god die Stefan gezien heeft past netjes in het evoluerende modebeeld.
Planoudes

Berichtdoor Digit » 14 dec 2009, 14:20

Toen god de man schiep maakte zij een grapje !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor marcdep » 14 dec 2009, 17:51

Digit schreef:Toen god de man schiep maakte zij een grapje !

Digit

Inderdaad, want als zwarte lesbienne moet je al goed gek zijn om een man te schapen,
laat staan een blanke.
marcdep

Berichtdoor willem_betz » 14 dec 2009, 18:24

was Adam blank? out of Afrikca man !
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Planoudes » 14 dec 2009, 18:26

marcdep schreef:
Digit schreef:Toen god de man schiep maakte zij een grapje !

Digit

Inderdaad, want als zwarte lesbienne moet je al goed gek zijn om een man te schapen,
laat staan een blanke.

Blasfemie, marcdep! Foei! :lol:
Mag jij als gelovige wel meelachen? :lol:

image006.jpg
Planoudes

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 14 dec 2009, 19:37

De geest van God die ik gezien heb was ook geslachtloos.Maar volgens mij was het tog een mannestem die mij met mijn missie terug naar de mensen stuurde.Maar ja bij mij waren het 7 geesten van God,dus elk geslacht en elke huidskleur zou dus wel kunnen door de bewoners van de hemel vertegenwoordigd zijn.

Dus de Geest van God ziet eruit,zoals de Belgische kunst paus (Jan Hoet) het noemt.Als het teken van wijsheid.Straf hé!!
De Bruyne Stefan

Berichtdoor marcdep » 14 dec 2009, 20:27

De Bruyne Stefan schreef:De geest van God die ik gezien heb was ook geslachtloos.Maar volgens mij was het tog een mannestem die mij met mijn missie terug naar de mensen stuurde.Maar ja bij mij waren het 7 geesten van God,dus elk geslacht en elke huidskleur zou dus wel kunnen door de bewoners van de hemel vertegenwoordigd zijn.

Dus de Geest van God ziet eruit,zoals de Belgische kunst paus (Jan Hoet) het noemt.Als het teken van wijsheid.Straf hé!!

Stefan,

er zijn ook veel vrouwen die een mannenstem hebben en dan nog een vraagje, stond die hij of zij misschien in zijnen bloten zodat je het geslachtsloze kon zien of eigenlijk... niet kon zien?

En heb je hem of haar, in feite aan het onzijdige gevraagd waarom hij, zij of het je naar de mensen terugstuurde en met welke boodschap, want daar heb ik nog niets van begrepen tot nu toe.
Buiten het teken van wijsheid,zijnde het laatste dat hier totaal ontbreekt. Dat is ook straf hé!!
marcdep

Berichtdoor Planoudes » 15 dec 2009, 08:15

Klikkerdeklik!

Things aren't always what they seem...
Planoudes

Berichtdoor Derrick » 17 dec 2009, 11:55

De gelijkenissen tussen deze topic en de discussies aan de toog van Café De Sportvriend, zijn treffend.
Je hebt enerzijds iemand die om diverse redenen een gemakkelijk slachtoffer is, en anderzijds een groepje van “humoristen” die zich hier vrolijk om maken De haantjes met de grootste bek trachten dan (niet bepaald op een fijnbesnaarde manier) de lachers aan hun kant te krijgen, ten koste van het slachtoffer.

Niets nieuws onder de zon dus. Maar toch ben ik nog verbaasd, en wel over ene Marcdep

marcdep schreef:Stefan,

er zijn ook veel vrouwen die een mannenstem hebben en dan nog een vraagje, stond die hij of zij misschien in zijnen bloten zodat je het geslachtsloze kon zien of eigenlijk... niet kon zien?

En heb je hem of haar, in feite aan het onzijdige gevraagd waarom hij, zij of het je naar de mensen terugstuurde en met welke boodschap, want daar heb ik nog niets van begrepen tot nu toe.
Buiten het teken van wijsheid,zijnde het laatste dat hier totaal ontbreekt. Dat is ook straf hé!!

Beste Marc, als ik me niet vergis, heb je je ergens op dit forum geout als arts. Toen ik je bijdragen op deze topic las, moest ik onwillekeurig denken aan de memorabele serie Meneer Doktoor op Canvas. Daarin worden een aantal kleurrijke figuren ten tonele gevoerd die meer dan een halve eeuw geleden huisdokter waren, toen dat beroep nog de nodige status had. Wat mij opviel was dat al die doktoren -ieder op zijn manier- blijk gaven (op het eerste zicht althans) van een sterk sociaal engagement ten opzichte van de zwakkeren in de samenleving.

Als ik jouw bijdragen in deze topic lees, stel ik vast dat het niet alleen de status van meneer doktoor is, die teloor gegaan is….. Als iemand zelf zegt dat hij al jarenlang onder psychiatrische behandeling is en zich op die manier zeer kwetsbaar opstelt, verwacht men niet onmiddellijk dat hij vierkant zal uitgelachen worden door een huisarts.

Maar om positief te eindigen: Als er iets is waarvoor ik gehecht ben aan mijn kleine landje, is het wel het feit dat ik nog steeds mijn eigen meneer doktoor mag kiezen, niet alleen op basis van zijn kennis maar ook op basis van zijn bekwaamheid tot enige empathie.

Derrick
Tegen moedwil en domheid hebben zelfs de goden geen verhaal
Derrick

Berichtdoor marcdep » 17 dec 2009, 12:11

Beste Derrick,
je vergist je wel degelijk, want ik heb me hier nog nooit geout als dokter, want ik ben nl geen dokter.Maarik geef grif toe dat ik mij niet kan inhouden als ik dwaze bijdragen lees,
Als iemand, psychiatrische patient of niet bijdragen post, dan heb ik ook het recht om bijdragen te posten.
Misschien, heb ik ook psychiatrische bijstand nodig. Wie weet?

Wat uw positieve noot betreft, daar ben ik het volledig eens met u.

Toen mijn echtgenote enkele jaren terug een afspraak afbelde met de huisarts omwille van het feit dat ze die avond lessen volgde in Engelse antiek en het hem ook meedeelde was zijn antwoord: "wil je jezelf nog verkopen misschien", goed wetend dat mijn vrouw zich toen in een bijna terminaal stadium bevond van uitgezaaide borstkanker.Van empathie gesproken.
Resultaat, we hebben een andere doktoor gekozen.
marcdep

Berichtdoor Planoudes » 17 dec 2009, 12:46

Derrick schreef:De gelijkenissen tussen deze topic en de discussies aan de toog van Café De Sportvriend, zijn treffend.
Je hebt enerzijds iemand die om diverse redenen een gemakkelijk slachtoffer is, en anderzijds een groepje van “humoristen” die zich hier vrolijk om maken De haantjes met de grootste bek trachten dan (niet bepaald op een fijnbesnaarde manier) de lachers aan hun kant te krijgen, ten koste van het slachtoffer.

Er wordt niet met personen gelachen, wel met god. Ik hoop dat je dat onderscheid kunt maken.
Er is geen enkele reden om met Stefan te lachen. In tegenstelling tot veel andere gelovigen hier behoudt hij altijd zijn waardigheid en is er geen morzel kwaadaardigheid in zijn verhalen te bespeuren.
Planoudes

Berichtdoor Derrick » 17 dec 2009, 17:39

marcdep schreef:Beste Derrick,
je vergist je wel degelijk, want ik heb me hier nog nooit geout als dokter, want ik ben nl geen dokter.

Beste Marc,

Mijn fout! In plaats van te schrijven “als ik me niet vergis”, had ik de tijd moeten nemen om wel degelijk zeker te zijn dat ik me niet zou vergissen.

Die tijd heb ik nu wel genomen en ik heb inderdaad vastgesteld dat je geen huisarts bent, maar dat je osteopathie gestudeerd hebt.
Als je nu zelf van oordeel bent dat hetgeen ik in mijn voorgaande bijdrage geschreven heb over huisartsen, bij uitbreiding niet van toepassing is op osteopaten (bestaat dat woord wel?), kan je gerust alles wat in die bijdrage specifiek op jou betrekking had, als onbestaande beschouwen.

Derrick
Tegen moedwil en domheid hebben zelfs de goden geen verhaal
Derrick

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 17 dec 2009, 17:40

Misschien stel ik mij kwetsbaar op ?Ik heb me nog nooit ongemakkelijk gevoeld op dit forum.

Tenslotte heb ik ook de carriere van mijn huisarts mogen meemaken al 13 jaar. Van huisarts naar proffesor naar diensthoofd academische opleiding van huisartsen op de K.U.L. de oudste en waarschijnlijk ook voornaamste universiteit van de lage landen.Het heeft me drie jaar geduurd om deze persoon te overtuigen dat ik van de geesten van God kwam,maar vandaag mogen de personen die het niet geloven petrol pissen van de proffesor.
Dus wie zich kwetsbaar opsteld ik met mijn waarheid die voor 99,9% te bewijzen valt.Of onze anonieme forumgangers waar God tog de identiteit van kent.Gelukkig hebben mijn tegenstanders geen kinderen want die zullen maar ne keer de schupsteel overtrekken.Of iets erger om een vb:te stellen.

Groeten van het samenhangende heelal met onze lieven Heer en zijn zeven geesten.

Overigens word de Satanistische sekte Skepp door heel veel voorname wetenschappers afgedaan als een bende "avonturiers".

Ik voel me dus heel goed in mijn vel en dat is nooit anders geweest of tog voor niet lang.We gaan den duivel bekeren!!! :shock:
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Planoudes » 17 dec 2009, 18:55

Wat bedoel je met "de schupsteel overtrekken"? Die uitdrukking ken ik niet.
Planoudes

Berichtdoor marcdep » 18 dec 2009, 08:46

Derrick schreef:
marcdep schreef:Beste Derrick,
je vergist je wel degelijk, want ik heb me hier nog nooit geout als dokter, want ik ben nl geen dokter.

Beste Marc,

Mijn fout! In plaats van te schrijven “als ik me niet vergis”, had ik de tijd moeten nemen om wel degelijk zeker te zijn dat ik me niet zou vergissen.

Die tijd heb ik nu wel genomen en ik heb inderdaad vastgesteld dat je geen huisarts bent, maar dat je osteopathie gestudeerd hebt.
Als je nu zelf van oordeel bent dat hetgeen ik in mijn voorgaande bijdrage geschreven heb over huisartsen, bij uitbreiding niet van toepassing is op osteopaten (bestaat dat woord wel?), kan je gerust alles wat in die bijdrage specifiek op jou betrekking had, als onbestaande beschouwen.

Derrick

Derick,

wat ook de opleiding van een mens is, dat heeft totaal niets te maken met het feit of je al of niet empathie voelt met een persoon.
We zijn hier op een forum en soms lees je de meest hilarische bijdragen waarbij je wenkbrauwen serieus gaan fronsen.
Dan kan ik beginnen zeveren, zoals ze dit in Westvlaanderen noemen.
Maar dat heeft niets te maken met de echte wereld waarin ik leef.
Ikzelf heb een kind en echtgenote verloren, dat heeft me verbitterd en zelf heb ik een zwaar depressieve periode meegemaakt.
In mijn praktijk kom ik mensen van alle slag tegen en ik moet eerlijk toegeven dat ik zeer empathisch met mijn patienten omga, niettegenstaande mijn eigen psychische problemen.
Dagelijks moet ik de klachten aanhoren van rug-, knie-, heup, nekproblemen en van alles nog wat, terwijl ikzelf met een gebroken hart zit en toch moet ik voor hun klachten openstaan. Ik voel me net een afvalcontainer waar mensen hun klachten kunnen lozen.

Maar... door mijn doorgemaakte ziekte heb ik symptomen van het syndroom La Tourette en krijg ik soms de onhebbelijke behoefte om mensen na te apen, in hun huid te kruipen en mee te gaan in hun soms waanzinnige denkwereld.
Maar nooit is het mijn bedoeling om mensen belachelijk te maken of te kwetsen.
Dat het er soms over was in mijn bijdragen hier geef ik grif toe, waarvoor mijn excuses.
marcdep

Berichtdoor The Menace » 19 dec 2009, 00:49

Marc schreef:Dagelijks moet ik de klachten aanhoren van rug-, knie-, heup, nekproblemen en van alles nog wat, terwijl ikzelf met een gebroken hart zit en toch moet ik voor hun klachten openstaan. Ik voel me net een afvalcontainer waar mensen hun klachten kunnen lozen.

Dat klinkt m.i. alsof het tijd is om uit te kijken naar een ander beroep (of anders toch om heel hard met jezelf aan de slag te gaan).
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Blueflame » 19 dec 2009, 00:54

The Menace schreef:
Marc schreef:Dagelijks moet ik de klachten aanhoren van rug-, knie-, heup, nekproblemen en van alles nog wat, terwijl ikzelf met een gebroken hart zit en toch moet ik voor hun klachten openstaan. Ik voel me net een afvalcontainer waar mensen hun klachten kunnen lozen.

Dat klinkt m.i. alsof het tijd is om uit te kijken naar een ander beroep (of anders toch om heel hard met jezelf aan de slag te gaan).

Dat denk ik ook.
Komaan Marcdep: kop op !
Veel te veel mooie dingen in het leven om te ontdekken. Niet blijven knies-knarren bij oude herinneringen.
Al mag je mooie herinneringen wel koesteren natuurlijk.
Ik doe dat ook.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor The Menace » 19 dec 2009, 02:55

Blue schreef:kop op !

Niet rottig bedoeld naar Blueflame, maar 'kop op' is dan wel weer een beetje een dooddoener, als je diegenen bent kwijtgeraakt die juist het allerbelangrijkst voor je waren. Evenals het feit (jawel!) dat er nog heel veel mooie dingen te ontdekken zijn (althans, mij konden al die mooie dingen een paar jaar geleden gestolen worden).

Verbittering is volgens mij een teken dat je op een verkeerde manier met de situatie om gaat. Dat je (onbewust) 'eist' van de wereld om je heen, dat die zich gedraagt zoals jij het wil, wat natuurlijk volkomen onterecht is (iets wat op dit forum toch wel duidelijk moge zijn).

Ik weet niet hoe lang het bij jou nu geleden is, Marc. Als het allemaal nog redelijk vers is, heb je natuurlijk alle reden om te zwelgen in je verdriet. Maar als we inmiddels enkele jaren verder zijn, zou ik zeggen; werk aan de winkel!
The Menace

Berichtdoor marcdep » 19 dec 2009, 11:48

Ik ben inmiddels 57 jaar en heb me 30 jaar te pletter gewerkt, ik heb alles bereikt wat een mens kan bereiken en als je dan 'binnen' bent dan verlies je het mooiste wat je hebt, inmiddels bijna 3 jaar geleden(08.01.2007.)
Een jaar voordien vernemen dat je eigen vrouw nog maximum een jaar te leven heeft, daar sta je dan.
Dan moet je daar overheen kunnen komen.
Zopas naar een onderbesneeuwd kerkhof geweest en dan moeten lezen: "kop op".
ja natuurlijk, het leven gaat verder.
Maar hoe? en waarom?
Voor de kinderen en kleinkinderen zekers?

Binnenkort wensen ze mij allen een 'gelukkig' nieuwjaar.
Gelukkig is anders!
http://www.youtube.com/watch?v=zbxsmcT7GOk
marcdep

Berichtdoor Blueflame » 19 dec 2009, 11:55

marcdep schreef:Zopas naar een onderbesneeuwd kerkhof geweest en dan moeten lezen: "kop op".

Marc,

het was in elk geval goed bedoeld.
Een uitnodiging om van het leven nog iets moois te maken, ondanks tegenslag.
Ik begrijp volkomen dat dat niet altijd eenvoudig is.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Moet Marc het allemaal alleen doen.

Berichtdoor The Menace » 19 dec 2009, 13:52

Drie jaar is relatief nog niet lang geleden, dus het is niet meer dan menselijk dat je je er op dit moment nog zo bij voelt. Ik zou het vreemd vinden als het anders was.

ja natuurlijk, het leven gaat verder.
Maar hoe?

Adem blijven halen. (dat is het meest serieuze antwoord dat ik kan geven)
en waarom? Voor de kinderen en kleinkinderen zekers?

Ja. In de eerste jaren wel.
En daarna langzaamaan steeds meer voor jezelf.
Binnenkort wensen ze mij allen een 'gelukkig' nieuwjaar.

Ik wens jou een gelukkige rest van je leven. Ook al voelt het voor jou voorlopig nog verre van gelukkig, ik wens het je toch.

En tijd heelt misschien niet alle wonden, maar ze verzacht ze wel (zeker als je zelf actief met je verwerking aan de slag gaat!). Na verloop van tijd gaat dat ruimte geven om te genieten van kleine dingetjes.

En als je je van die kleine dingetjes en van die mooie momenten bewust bent, weet ik zeker dat je voorlopig nog even niet, maar uiteindelijk blij zult zijn dat je deze wereld nog mee mag maken.

Maar nogmaals; het is niet goed als je je op je werk een afvalcontainer voelt. Daar moet je op de één of andere manier echt iets aan doen.
The Menace

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 19 dec 2009, 20:21

Deze topic is niet het eenzame harten bureau.Van mij mag je gerust uw hart luchten,geen enkel probleem.Met inbegrip dat ik wel al meer meegemaakt heb met mensen die mij de rug toekeren.

Zoals een vriendin die beweerde voor mij geboren te zijn.Die mij zonder reede de rug toekeerde.Een paar jaar later werd haar vriend die uitbater was van de "professor" een coctail bar,café,hotel te Leuven door zijn venoot de keel overgesneden,zij was zwanger en raakte bij een miskraam haar baby kwijt,ze bleef hierbij liggen.

In het hospitaal kreeg ze als opmerking of ze het tog door had dat de zwangerschap beëindigd was.Aldus de vriendin was ik en haar moeder de enige mensen die dit verhaal zo kende.

Dus ge kunt tog maar beter maatjes zijn met onze Lieven Heer, een minimum aan begrip toonen,voor de problematiek waar ze bij Skepp nog altijd niet zijn uitgeraakt.Want ik ken nog verhalen van mensen die mij de rugtoekeerden.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor willem_betz » 21 dec 2009, 04:09

de eerste reactie op die video was :wink: :
"If you could reason with religious people, there would be no religious people". - House
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor The Menace » 22 dec 2009, 09:56

Stefan, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om jou de rug toe te keren. En al helemáál niet in jouw eigen topic!

Ik kan er alleen slecht tegen als iemand zich doodongelukkig voelt en daarom wilde ik proberen om Marc een piepklein zetje in de goede richting te geven. Mijn excuses als dat naar jou toe verkeerd overkwam.

Groetjes en alvast hele fijne feestdagen gewenst,

Dennis
The Menace

Berichtdoor axxyanus » 22 dec 2009, 15:11

marcdep schreef:Ik ben inmiddels 57 jaar en heb me 30 jaar te pletter gewerkt, ik heb alles bereikt wat een mens kan bereiken en als je dan 'binnen' bent dan verlies je het mooiste wat je hebt, inmiddels bijna 3 jaar geleden(08.01.2007.)
Een jaar voordien vernemen dat je eigen vrouw nog maximum een jaar te leven heeft, daar sta je dan.

Dat hangt natuurlijk af van wat je juist met "overheen komen" bedoelt. De kans is groot dat het verdriet van het verlies en andere emoties nog zeer lang de kop op zullen steken. Dat is niet abnormaal. Het is niet zozeer zaak om er overheen te kunnen komen maar eerder een zaak om het mee te kunnen dragen. Niet dat je het achter je laat maar dat het geen onoverkomelijke hindernis meer is. Niet dat je het oplost maar dat je het een plaats kan geven.

marcdep schreef:Zopas naar een onderbesneeuwd kerkhof geweest en dan moeten lezen: "kop op".

Tja een forum als dit leent zich nu eenmaal niet goed voor adekwatere reacties.

marcdep schreef:ja natuurlijk, het leven gaat verder.
Maar hoe? en waarom?

Tja een antwoord op die vraag, daar ga je niet veel aanhebben. Dat is een beetje zoals vragen hoe je moet fietsen. Alle antwoorden die je krijgt gaan niet verhinderen dat je toch op die fiets zal moeten kruipen en oefenen. Op de zelfde manier zullen de antwoorden die je krijgt op de vraag hoe en waarom je door het leven moet, niet verhinderen dat jij je eigen weg naar die antwoorden moet zien te vormen.

Ik zit wel een beetje met het volgende:
marcep schreef:Ik voel me net een afvalcontainer waar mensen hun klachten kunnen lozen.

Dan vraag ik mij af om het zo oneerbiedig te verwoorden: Wie zijn jouw afvalcontainers? Waar kan jij terecht om eens gewoon je zelf te zijn, waar je je niet sterk moet voordoen, waar je kan tonen hoe gekwetst jij je nog steeds voelt?
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 22 dec 2009, 17:25

Zoals jullie al eerder uit mijn berichten konden lezen.Voel ik mij nou "spiritueel" met den tweeling verbonden .Mijn moeder is nammelijk tweeling en ik voel me dus ook ééne van den tweeling.
Marcdep geloof het of niet den tweeling van de Heilige fammillie is geboren op 8.01.1938.
Dus in medeleven met u ga ik deze verjaardag van mijn moeder geen buitensporig drankverbruik tot mij laten komen.Ook zal ik mijn entousiasme een beetje temperren.
Mijn inziens is echter had u respect voor de Heilige famillie getoont,dan waren u dierbaren waarschijnlijk nog in leven.
Toeval of passcontrole? :shock:
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Fishstick » 23 dec 2009, 14:53

De Bruyne Stefan schreef:Mijn inziens is echter had u respect voor de Heilige famillie getoont,dan waren u dierbaren waarschijnlijk nog in leven.

Da's onder de gordel imo.
Fishstick

Berichtdoor Planoudes » 23 dec 2009, 14:55

Ik denk niet dat Stefan hiermee in de hemel zal komen :twisted:
Godslaster verkondigen is vragen om een one way ticket to hell.... :twisted:
Planoudes

Berichtdoor Digit » 23 dec 2009, 15:02

Planoudes schreef:Ik denk niet dat Stefan hiermee in de hemel zal komen :twisted:
Godslaster verkondigen is vragen om een one way ticket to hell.... :twisted:

Toch wel :

Zalig de eenvoudigen van geest, want zij zullen god zien ! (en de schelen zelfs twee keer !) :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mees » 23 dec 2009, 15:03

De Bruyne Stefan schreef:Mijn inziens is echter had u respect voor de Heilige famillie getoont,dan waren u dierbaren waarschijnlijk nog in leven.

Ik voel het zelfs nog erger aan dan Fishstick. Ik vind zo'n uitspraak gewoon degoutant en onmenselijk hard t.o.v. Marc.

Aan de andere kant is het een gemakkelijk te weerleggen bewering... gezien iedereen sterft, heeft dus waarschijnlijk nog niemand respect getoond voor de heilige familie.
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor Peepoll » 23 dec 2009, 15:15

Dit vind ik een beetje heel grof, Stefan.
Jezelf (en je familie) zo belangrijk vinden, verheven boven alle anderen... En dan nog Marcdep zelf als schuldige aanwijzen voor het verlies van zijn dierbaren...
Peepoll

Berichtdoor Planoudes » 23 dec 2009, 15:18

Ik weet niet of het echt wel zo erg is. Het is van een belachelijkheid die gewoon zielig is. We moeten niet onder stoelen of banken steken dat De Bruyne Stefan, laten we het positief formuleren, niet van de begaafdste is. Als zo iemand dan zo'n uitspraak doet... tja. Heeft niet veel te betekenen natuurlijk.

Stefan, we gedogen jou uit een soort medelijden, maar drijf het niet te ver.
Planoudes

Berichtdoor marcdep » 23 dec 2009, 15:39

axxyanus schreef:
marcdep schreef:Ik ben inmiddels 57 jaar en heb me 30 jaar te pletter gewerkt, ik heb alles bereikt wat een mens kan bereiken en als je dan 'binnen' bent dan verlies je het mooiste wat je hebt, inmiddels bijna 3 jaar geleden(08.01.2007.)

Dat hangt natuurlijk af van wat je juist met "overheen komen" bedoelt. De kans is groot dat het verdriet van het verlies en andere emoties nog zeer lang de kop op zullen steken. Dat is niet abnormaal. Het is niet zozeer zaak om er overheen te kunnen komen maar eerder een zaak om het mee te kunnen dragen. Niet dat je het achter je laat maar dat het geen onoverkomelijke hindernis meer is. Niet dat je het oplost maar dat je het een plaats kan geven.

Tja een forum als dit leent zich nu eenmaal niet goed voor adekwatere reacties.

marcdep schreef:ja natuurlijk, het leven gaat verder.
Maar hoe? en waarom?

Tja een antwoord op die vraag, daar ga je niet veel aanhebben. Dat is een beetje zoals vragen hoe je moet fietsen. Alle antwoorden die je krijgt gaan niet verhinderen dat je toch op die fiets zal moeten kruipen en oefenen. Op de zelfde manier zullen de antwoorden die je krijgt op de vraag hoe en waarom je door het leven moet, niet verhinderen dat jij je eigen weg naar die antwoorden moet zien te vormen.

Ik zit wel een beetje met het volgende:
marcep schreef:Ik voel me net een afvalcontainer waar mensen hun klachten kunnen lozen.

Dan vraag ik mij af om het zo oneerbiedig te verwoorden: Wie zijn jouw afvalcontainers? Waar kan jij terecht om eens gewoon je zelf te zijn, waar je je niet sterk moet voordoen, waar je kan tonen hoe gekwetst jij je nog steeds voelt?

Eenieder die patienten behandelt is een afvalcontainer, want patienten doen bij god niets anders dan hun klachten formuleren aan het adres van de zorgverlener en daar kan ik heel goed inkomen, ware het niet dat ikzelf in een diepe depressie zat en dan de domste klachten moest aanhoren en vooral van oude mensen die wekelijks hun zelfde klachtenpatroon ten berde brengen.
Als mensen mij vragen hoe het met me gaat dan antwoord ik steeds "heel goed, geen probleem", want mijn patienten komen niet voor mijn problemen, maar voor hun problemen opgelost te krijgen.
En geen patient kan mij ooit het verwijt maken dat ik met een dondersmoel rondloop, integendeel zelfs.
Uiterlijk doe ik mij voor als optimist, maar in mijn binneste sterf ik van het pessimisme.

Waar ik mijn gevoelens kon uiten ?
Bij Prof Manu Keirse. Die man voelt heel goed aan hoe een mens zich kan voelen. En natuurlijk ook bij mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en nog het best helemaal alleen.

Aan Stefan,

no hard feelings.
marcdep

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 24 dec 2009, 11:47

No hard feelings!! Zoveel te beter. Want het verband tussen de verjaardag van den tweeling 8.01 en de verschrikkelijke gebeurtenis van Marcdep op 8.01.Niemand ziet dat dit dezelfde datum is.

Over het gedoog op mijn eigen topic wil ik het met Skepp nog eens over hebben.

Overigens voel ik en ook mijn fammillie niet dat we meer zijn dan een ander.Zeker mezelf met mijn maatschappelijke uitsluiting door de Belgische fascisten.

Vandaag konden we voor de zoveelste keer lezen dat Kardinaal Daneels zig met een Golfke verplaatst die hij zelf bestuurd.Wel beste Kardinaal onze lieven Heer verplaatst zig met een lijnkaart met de bus.Overigens heb ik deze lijn kaart van het VAPH.Dus dat de Kardinaal zo geen lijn kaart heeft wijst eralleen al op dat hij geen dienaar van God is anders had hij dezelfde handicap als mij.

De vrijzinnigen zeggen dat de Kardinaal zig moet schamen.Onze lieven Heer zegt dat de Kardinaal zig moet schamen.

Voor een onbeschaamde brengt de kardinaal met een inkomen van meer dan 7500 euro het er allesins goed van af.

Om nog ne keer terug te komen op de Heilige fammillie,het zijn de geesten van God die mij met de opdracht naar de wereld gestuurd hebben om over hun te praten.De medische wereld zegt dat hierover de bewijzen zijn lees het psychiatrisch verslag maar eens op deze topic.Als ge problemen hebt met de realitiet,probeer je dan afzijdig van dit onderwerp te houden.In plaats van als ne geobsedeerde onzin te spuien.Vanin september 2009 geregistreerd en nu al de pretentie hebben dat zijn mening de mening van elke forum ganger is en ook die van SKepp.
Als ge problemen hebt met de medische wereld stuur hun dan een brief.
Als God ons gelast heeft met onze missie mogen wij zeggen dat wij de Heilige fammillie zijn zonder ons meer te voelen dan een ander.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Planoudes » 24 dec 2009, 11:57

Sukkelaar.
Planoudes

Berichtdoor marcdep » 24 dec 2009, 12:07

hoe lang moeten wij hier nog die onzin lezen?
En laat uw Heilige fammillie maar waar ze is en leg geen correlatie met mij.
marcdep

Berichtdoor willem_betz » 24 dec 2009, 17:58

De Bruyne Stefan schreef:Om nog ne keer terug te komen op de Heilige fammillie,het zijn de geesten van God die mij met de opdracht naar de wereld gestuurd hebben om over hun te praten.
.../..
Als God ons gelast heeft met onze missie mogen wij zeggen dat wij de Heilige fammillie zijn zonder ons meer te voelen dan een ander.

Stefaan, we wensen je prettige feestdagen, voor jezelf en voor jouw 7 geestjes :wink:
willem_betz
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Godsdienst/Religie