blauwe luchtfoto's van Mars op NASA-database

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Re: blauwe luchtfoto's van Mars op NASA-database

Berichtdoor willem_betz » 19 aug 2009, 23:32

een klein woordje van bewondering voor het talent van Thomas!
Al tientallen keren werden zijn verschillende complottheorieen weerlegd, dan zegt hij heel vriendelijk: "thanks, interessant, ik heb wat bijgeleerd". Maar de volgende dag lijkt het wel dat hij zijn hard-disk volledig heeft gewist en begint hij met evenveel enthousiasme aan het volgende complot. Het lijkt wel "The never Ending Story" !
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kitty » 20 aug 2009, 15:54

Wat is trouwens het alternatief indien NASA mbt het marsgezicht echt iets achterhoudt? Dat het een echt gefabriceerd gezicht is? Wat weer tot de conclusie leidt dat er wezens op mars leven, cq hebben geleefd, die een beeld konden bouwen waar dit het hoofd van is? En dat is waarschijnlijk? Ook acht je het waarschijnlijk dat NASA zulke ontdekkingen zou achterhouden? Wat heeft men dan aan zo'n ontdekking als je dat niet wereldkundig maakt? Kortom, wat zou het voordeel zijn voor NASA iets achter te houden waar ze als organisatie een enorme doorbraak mee zouden hebben en een enorme glorie mee zouden behalen?

Het is mooi hoor om allerlei theorieën te bouwen om vermeende misleiding door NASA, maar dat houdt dan dus in dat je rekening houdt met een wel heel erg onwaarschijnlijke uitkomst van die misleiding. Ik vraag mij af of je mensen die daadwerkelijk denken dat er op Mars een restant van een gebeeldhouwd beeld aanwezig is, wel serieus kan nemen. Ga je niet van die waarschijnlijkheid uit, dan vraag ik mij vervolgens af waarom je uit zou gaan van misleiding omtrent het marsgezicht door NASA.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty

Berichtdoor Thomas » 23 aug 2009, 13:21

Kitty schreef: Ik vraag mij af of je mensen die daadwerkelijk denken dat er op Mars een restant van een gebeeldhouwd beeld aanwezig is, wel serieus kan nemen.

Goeie vraag. Wanneer het vanuit onverdachte hoek lijkt te komen en de reputatie van diegene die erover bericht ok lijkt (door Digit en Fishstick weerlegd), dan wil ik naar de argumenten kijken. Hoagland leek me op het eerste zicht zo iemand. Hij was wetenschappelijk adviseur voor CBS-News en consultant bij NASA.

Zo zijn er ook tal van mensen, waarvan je niet goed kan inschatten waarom ze naar buiten komen met 'bizarre' informatie waaruit blijky dat de Amerikaanse regering informatie achterhield:

Een voormalig Canadese minister van defensie, die dus betrokken was bij militaire operaties vertelt bvb. het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=RGyFWyNuF3s

Leroy Gordon Cooper (6 Maart 1927 – 4 October 2004) was een ingenieur en Amerikaans astronaut. Hij getuigde van UFO's. Bedenk dat zo iemand betrokken was bij de projecten.
http://www.youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc
Informatie die blijkbaar niet via de officiële weg naar buiten komt.

Edgar Dean Mitchell (Hereford, Texas, 17 september 1930) is een Amerikaans astronaut.
Mitchell studeerde industrieel management op de Carnegie Institute of Technology. Nadat hij in 1952 zijn diploma haalde trad hij in dienst van de United States Navy waar hij testpiloot werd. Hij studeerde door en promoveerde aan de Massachusetts Institute of Technology in de luchtvaarttechniek
http://www.youtube.com/watch?v=CwE0vDuT ... re=related

Philip J. Corso (May 22, 1915–July 16, 1998) was een Amerikaanse leger officier.
Hij getuigt bvb. in een boek van het Roswell incident.

Merk op dat het allemaal gaat om mensen die én betrokken waren bij ruimte-exploratie én een opleiding hebben gehad in het kritisch evalueren van informatie.

Zo is er nog een hele waslijst van mensen, die én getraind zijn in een wetenschappelijke informatieverwervingswijze én betrokken waren bij projecten, die naar buiten komen met informatie die niet mag geweten zijn.

Ik weet niet of die betrokken mensen die beweren dat er cover-up operaties geweest zijn of aan de gang zijn, of we die informatie zomaar niet serieus kunnen nemen.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 23 aug 2009, 16:11, in totaal 2 keer bewerkt.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor Timmber » 23 aug 2009, 13:40

Thomas schreef:Merk op dat het allemaal gaat om mensen die én betrokken waren bij ruimte-exploratie én een opleiding hebben gehad in het kritisch evalueren van informatie.
Ik weet niet of die betrokken mensen die beweren dat er cover-up operaties geweest zijn of aan de gang zijn, of we die informatie zomaar niet serieus kunnen nemen.

Die zogenaamd sceptische invalshoek die je hanteert is weliswaar een mooie vondst van je om je flauwekul te blijven spuien maar zet echt geen zoden aan de dijk. 1 of 2 astronauten op 500 hebben een andere mening en gelijk ben je er als de kippen bij om die mening subtiel (nu ja) naar voor te schuiven. Dat de 499 andere astronauten een andere mening hebben vergeet je gemakshalve maar weer eens graag.
Timmber

Berichtdoor Thomas » 23 aug 2009, 13:54

Timmber schreef:
Thomas schreef:Merk op dat het allemaal gaat om mensen die én betrokken waren bij ruimte-exploratie én een opleiding hebben gehad in het kritisch evalueren van informatie.

Die zogenaamd sceptische invalshoek die je hanteert is weliswaar een mooie vondst van je om je flauwekul te blijven spuien maar zet echt geen zoden aan de dijk. 1 of 2 astronauten op 500 hebben een andere mening en gelijk ben je er als de kippen bij om die mening subtiel (nu ja) naar voor te schuiven. Dat de 499 andere astronauten een andere mening hebben vergeet je gemakshalve maar weer eens graag.

Timmber als je beweert dat je interviews kan aantonen van 499 astronauten die hun andere mening hierover uiten, kan je er minstens 5 plaatsen om je stelling mee te onderbouwen. Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Thomas op 23 aug 2009, 14:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas

Berichtdoor Thomas » 23 aug 2009, 14:18

willem_betz schreef:een klein woordje van bewondering voor het talent van Thomas!

Dank u. :)

Al tientallen keren werden zijn verschillende complottheorieen weerlegd.

Dat lijkt me wel een heeel ruime interpretatie voor hier en daar een goed tegenargument, waarbij ik inderdaad erken dat ik van de informatie iets bijleer. Een erkenning wat ik van sommigen nog voor de eerste keer moet lezen...
Dit duiden als 'tientallen weerleggingen' lijkt mij toch wel iets te sterk door de bocht.
Over welke complottheorieën heb je het dan precies, Willem (noem er minstens 10 van die 10-tallen en de 10-tal weerleggingen...Ik wed dat je bij 10 of minder blijft steken :wink:. Succes! )

dan zegt hij heel vriendelijk: "thanks, interessant, ik heb wat bijgeleerd".

Inderdaad. Vriendelijkheid, een bedanking en een erkenning dat je ook iets bijleert uit de argumenten van de discussiepartner.
Dit is iets wat ik van de andere kant zelf weinig mag bemerken. . Iets wat ik essentieel vind in een discussie: goede argumenten kunnen erkennen van de tegenpartij, vooral als het je eigen stelling ondergraaft. Dat is het moeilijkste. Dat is pas de stijl van de ware filosoof, zeg maar. (niet dat ik dat ben, aangezien ik mij er niet altijd direct bij neerleg)

Essentieel dus voor een goede discussie. Ik doe het tenminste gedeeltelijk. Erkenning geven voor goede tegenargumenten. Weliswaar bij een afzonderlijk goed tegenargument, interessante betogen enz... Maar 10-tallen bedankingen voor 10-tallen weerleggingen van 10-tallen complottheorieën, moet ik toch nog op het spoor zien te komen.

Lijkt me eerder wishfullthinking.

Maar de volgende dag lijkt het wel dat hij zijn hard-disk volledig heeft gewist en begint hij met evenveel enthousiasme aan het volgende complot. Het lijkt wel "The never Ending Story" !

Het beginnen aan een ander complot wil zeggen dat ik, indien dat idd. zo zou zijn, de eventuele weerlegging van het vorige wel degelijk op mijn hard-disk had bewaard. Ik leg echter een volgende theorie ter discussie.
Alhoewel ik het skeppforum als enorm talentvol zou beoordelen wanneer het elke dag een complottheorie weerlegt, waar ikzelf de ochtend van dezelfde dag enthousiast aan begonnen was. LIjkt me wat een karikatuur en niet strokend met de feiten.

Ik zie dat alleen maar als: zaken hier ter skepsis voorleggen, waar ik dit forum toch als ideaal voor zie. Een goede reality-check of realiteitstoetsing.
Maar de karikatuur die u hiervan maak, wil ik toch sterk nuanceren.

Maar.. inderdaad. Als ik nu nog eens schrijf: 'je hebt gelijk' of 'dit is interessant, ik leer hier uit', kom ik niet geloofwaardig over, omdat ik daarna weer iets anders ponneer dat in dezelfde lijn lijkt te liggen.

Misschien lees ik op het forum zelf te weinig en zoek te vaak info op op internet ter onderbouwing van mijn topics hier.
Ik zal dus vanaf nu nog wel schrijven, maar vooral ook goede onderwerpen doorlezen op het forum zelf.
Er staat intussen massa interessante info op dit SKEPP-forum, waar ik zelf te weinig bij stilgestaan heb.

mvg
Thomas
Thomas

Berichtdoor Thomas » 23 aug 2009, 16:16

Kitty schreef:Het is mooi hoor om allerlei theorieën te bouwen om vermeende misleiding door NASA, maar dat houdt dan dus in dat je rekening houdt met een wel heel erg onwaarschijnlijke uitkomst van die misleiding. Ik vraag mij af of je mensen die daadwerkelijk denken dat er op Mars een restant van een gebeeldhouwd beeld aanwezig is, wel serieus kan nemen. Ga je niet van die waarschijnlijkheid uit, dan vraag ik mij vervolgens af waarom je uit zou gaan van misleiding omtrent het marsgezicht door NASA.

Inderdaad, er zijn mensen die uitgaan van structuren op mars als overblijfselen van een beschaving vanwaaruit ze pas theorieën kunnen opbouwen over vermeende misleiding door NASA. Wie enkel vertrekt of zich baseert op huidige kennis, denkt vrij snel aan gezichtsbedrog. Aangezien een veronderstelde aanwezigheid van zo'n structuren veel te vergezocht is.
Thomas

Berichtdoor Timmber » 23 aug 2009, 23:57

Thomas schreef:
Timmber als je beweert dat je interviews kan aantonen van 499 astronauten die hun andere mening hierover uiten, kan je er minstens 5 plaatsen om je stelling mee te onderbouwen. Ik ben benieuwd.

Ben jij ooit al eens iemand tegengekomen die tegen jou zei:" Gisteren heb ik geen auto gezien."?

Ter info: http://www.skepsis.nl/astronauten.pdf
Timmber

Berichtdoor Fishstick » 24 aug 2009, 09:20

Het beste bewijs dat er geen complot of coverup bestaat is het feit dat die personen dit vrij kunnen beweren zonder represaille.
Fishstick

Berichtdoor Thomas » 24 aug 2009, 12:49

Timmber schreef:
Thomas schreef:

Ben jij ooit al eens iemand tegengekomen die tegen jou zei:" Gisteren heb ik geen auto gezien."?

Neen, maar als jij beweert dat er 499 astronauten zijn die een mening daarover hebben, wil ik die mening graag horen. In werkelijkheid hebben ze er geen mening over geformuleerd. Ofwel zeg je iets zinnigs over 499 astronauten die een andere mening zouden blijken hebben, ofwel zwijg je erover als ze helemaal geen mening erover hebben geformuleerd mbt het onderwerp. As simple as that.
Thomas

Berichtdoor Thomas » 24 aug 2009, 12:52

Fishstick schreef:Het beste bewijs dat er geen complot of coverup bestaat is het feit dat die personen dit vrij kunnen beweren zonder represaille.

Zolang ze niet au serieux genomen worden is er geen probleem.
Thomas

Berichtdoor Digit » 24 aug 2009, 13:27

Thomas schreef:…. Hoagland leek me op het eerste zicht zo iemand. Hij was wetenschappelijk adviseur voor CBS-News en consultant bij NASA.

Hij beweerde zélf dat te zijn geweest ! Daar is geen bevestiging van !

Thomas schreef:Zo zijn er ook tal van mensen, waarvan je niet goed kan inschatten waarom ze naar buiten komen met 'bizarre' informatie waaruit blijky dat de Amerikaanse regering informatie achterhield:

Een voormalig Canadese minister van defensie, die dus betrokken was bij militaire operaties vertelt bvb. het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=RGyFWyNuF3s

Over die kwiet schreef ik al eerder op vr mei 22, 2009 2:05 pm :

Ik schreef:Die Canadese ex-minister heeft (in functie zijnde) ooit overheidsfondsen vrijgemaakt voor de aanleg van een "ufo-landingsbaan", en hij heeft die zélf officiëel zelf ingehuldigd. Ófwel beschikte hij toen over een technisch document met de vereisten die een ufo stelt aan zijn landingsbaan, en dan had hij dat beter gepubliceerd, ófwel was de man goed gek. Er is trouwens nooit een ufo op geland. Zijn collega-politici hebben in elk geval dezelfde conclusie getrokken als ik, want relatief kort daarna heeft hij met een smoes ontslag genomen of gekregen, en heeft hij nooit meer een regeringsfunctie bekleed !

Thomas schreef:Leroy Gordon Cooper (6 Maart 1927 – 4 October 2004) was een ingenieur en Amerikaans astronaut. Hij getuigde van UFO's. Bedenk dat zo iemand betrokken was bij de projecten.
http://www.youtube.com/watch?v=dvPR8T1o3Dc
Informatie die blijkbaar niet via de officiële weg naar buiten komt.

Cooper heeft ooit in het kwaktijdschrift “Omni” verklaard dat :
- Hij enkel ufo’s gezien heeft boven Duitsland, lang vóór hij astronaut werd. En die zijn verklaarbaar !
- Geen enkele astronaut op betrouwbare wijze ufo’s heeft waargenomen.
- De USAF géén cover-up bedreef, en dat hij voldoende goed geplaatst was om dat te weten.
- Hij overwoog om klacht neer te leggen tegen journalisten die zijn uitspraken verdraaiden !
Het verhaal van de Edwards AFB-schotel is van "horen zeggen" ! Op het getoonde filmpje is niets te zien !

Thomas schreef:Edgar Dean Mitchell (Hereford, Texas, 17 september 1930) is een Amerikaans astronaut.
Mitchell studeerde industrieel management op de Carnegie Institute of Technology. Nadat hij in 1952 zijn diploma haalde trad hij in dienst van de United States Navy waar hij testpiloot werd. Hij studeerde door en promoveerde aan de Massachusetts Institute of Technology in de luchtvaarttechniek
http://www.youtube.com/watch?v=CwE0vDuT ... re=related

Als je het interview goed beluistert, dan hoor je dat Mitchell het enkel heeft over Roswell en dat ook hij alles heeft van “horen zeggen”, en dan nog enkele decennia post factum. Hij spreekt trouwens voortdurend over “rumour” (= geruchten) !

Thomas schreef:Philip J. Corso (May 22, 1915–July 16, 1998) was een Amerikaanse leger officier.
Hij getuigt bvb. in een boek van het Roswell incident.

Dat boek handelt eveneens uitsluitend over Roswell ! Het verscheen 50 (vijfig !!!) jaar na de feiten. De man (senator) die het voorwoord schreef, schreef er achteraf over :

Wikipedia schreef:When it was released, the book contained a forward written by Strom Thurmond, for whom Corso had once served as an aide. Thurmond wrote, "He has many interesting stories to share with individuals interested in military history, espionage and the workings of our Government." The forward did not mention anything about UFOs, since Thurmond had assumed the book was a straightforward memoir . When he learned about the book's contents, Thurmond asked for his forward to be retracted, saying, "I know of no such 'cover-up,' and do not believe one existed."

Over Roswell : http://www.skepdic.com/roswell.html

-----------------

Wat hier wel erg typisch is, is dat je de Canadese ufoloot opnieuw opvoert alsof er niets gebeurd is ! Ik heb daarna nochtans je debatstijl, je argumenten en je geloofwaardigheid eens ernstig op de analysetafel gelegd op ma mei 25, 2009 8:59 pm ! Herlees daar vooral het stuk over de kernargumenten tégen, en laat a. u. b. verdere waaspraat achterwege tot je dáár een fatsoenlijk antwoord op hebt gegven !

Daarna heb je dat topic trouwens verlaten om er pas op vr aug 07, 2009 7:32 pm terug op te duiken onder de valse vlag van pseudo-skepticus ! Nu herbegin je gewoon opnieuw alsof je de tegenargumenten niet gelezen hebt !

Shame on you !

Digit

P. S. Wat betreft die astronauten is het zo klaar als een klontje dat Timmber gelijk heeft : niemand loopt naar de pers om te gaan vertellen dat er niets te vertellen valt ! Dat zou trouwens geen nieuws zijn ! Kom jij soms van een andere planeet dat je niet schijnt te weten hoe de pers werkt ! Als je de naam Wilfried De Brouwer laat vallen in kringen van F-16-piloten, dan krijg je alle reacties tussen smalend meesmuilen en proestend gelach. Niemand gaat naar de pers omdat ze van oordeel zijn dat iedereen met een greintje hersens toch wel zal weten hoe de vork in de steel zit. Ik ben geneigd om ze gelijk te geven !
:wink:
Laatst bijgewerkt door Digit op 24 aug 2009, 13:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Fishstick » 24 aug 2009, 13:46

Thomas schreef:
Fishstick schreef:Het beste bewijs dat er geen complot of coverup bestaat is het feit dat die personen dit vrij kunnen beweren zonder represaille.

Zolang ze niet au serieux genomen worden is er geen probleem.

Met andere woorden, mensen met complot theorieën moeten niet serieus genomen worden, dit uit veiligheidsoverwegingen voor die persoon, moest het toch eens waar zijn.

Got it.
Fishstick

Berichtdoor Thomas » 24 aug 2009, 13:47

Digit, ik verschiet er wel van hoe snel je links naar je vroegere posts kan vinden. Het zal dan wel zo zijn zoals jullie hier zeggen.
Thomas

Berichtdoor Digit » 24 aug 2009, 13:50

Mijn zoekmachine is nu eenmaal gebouwd met buitenaardse technologie die ze in Roswell gevonden hebben ! :twisted:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Dwarsdenker » 24 aug 2009, 14:34

Ik had gisteren al het vermoeden dat Thomas serieus met ons kl... aan het rammelen is. Volgens mij zit hij in een complot om dit forum te versmachten onder de marsmannekes, geesten die uit het lichaam treden en andere reptielachtige wezens met slechte bedoelingen. :twisted:
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Thomas » 24 aug 2009, 14:45

Da's pas een complottheorie. Misschien overdrijf ik idd. wel een beetje.
Ik kan mijn tijd eigenlijk beter besteden.
Thomas

Berichtdoor Digit » 24 aug 2009, 14:51

Thomas,

Het minste dat we hier kunnen vragen is dat je de geloofwaardigheid van je bronnen tenminste zelf een beetje probeert in te schatten vooraleer ze hier triomfantelijk rond onze oren te slaan als waren het bewijzen. Terwijl het niets anders is dan oeroude herkauwde en herhaaldelijk weerlegde waaspraat ! Dit wordt écht vermoeiend, en de verleiding om het als bewust tergen te zien groeit ook bij mij !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Astrosmurf » 24 aug 2009, 18:38

Mitchell is opgegroeid in de streek van Rosswell. De ufogekte is hem met de paplepel ingegeven. Zoiets laat sporen na. Dat het tot astronaut schoppen geen garantie is voor een nuchter bestaan, werd al gestaafd door zijn collega Irwinn. Deze richtte een expeditie in om te zoeken naar de ark van Noach. Welke ook niet gevonden werd trouwens.
Astrosmurf

Berichtdoor The Menace » 24 aug 2009, 23:33

Digit schreef:Dit wordt écht vermoeiend, en de verleiding om het als bewust tergen te zien groeit ook bij mij !

Digit, je bent niet de eerste die ik zoiets hoor (zie) zeggen op dit forum. Niet de eerste dus die zich stoort aan een ander.

Het is natuurlijk niet verplicht om alles wat op dit forum geplaatst wordt, van A tot Z te lezen. Wees een beetje selectief en reageer alleen op diegenen bij wie je het gevoel krijgt dat die echt iets willen leren (zonder plaat voor hun kop te hebben), of van wie jij iets kunt leren.

Zeker weten dat dat leidt tot minder ergernis.
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Digit » 25 aug 2009, 08:58

Dennis,

Ik weet die "ergernis" écht wel te relativeren hoor ! En de houding die je voorstelt zou mij juist eerder ergernis bezorgen.

Ik discussiëer nl. niet hoofdzakelijk om de opponent te overtuigen, want dat lukt toch vrijwel nooit. Mijn doelpubliek bestaat eerder uit de "passanten", die soms naar dit forum komen om "de andere stem" eens te horen. En onweerlegde waaspraat wekt dan alleen maar de indruk dat het géén waaspraat zou zijn. Ik voel mij als maatschappelijk geëngageerd scepticus nu eenmaal wat "geroepen" om waaspraat te bestrijden en onze maatschappij er, voor zover mogelijk, tegen te "vaccineren". Dat beetje ergernis neem ik er dan maar bij. Maar dat moet trouwens iedereen doen die zich voor één of andere "zaak" inzet !

Maar toch bedankt voor de bezorgdheid !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor The Menace » 25 aug 2009, 11:28

Digit schreef:Ik discussiëer nl. niet hoofdzakelijk om de opponent te overtuigen, want dat lukt toch vrijwel nooit. Mijn doelpubliek bestaat eerder uit de "passanten", die soms naar dit forum komen om "de andere stem" eens te horen. En onweerlegde waaspraat wekt dan alleen maar de indruk dat het géén waaspraat zou zijn. Ik voel mij als maatschappelijk geëngageerd scepticus nu eenmaal wat "geroepen" om waaspraat te bestrijden en onze maatschappij er, voor zover mogelijk, tegen te "vaccineren". Dat beetje ergernis neem ik er dan maar bij. Maar dat moet trouwens iedereen doen die zich voor één of andere "zaak" inzet !

Tja, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Een dierenarts denkt bij een dier dat tegenwerkt ook niet: 'Oh, hij wil niet. Nou, dan laat maar.'
(waarbij dat dier natuurlijk niet zozeer je opponent is, als wel de passanten)
(mm, slecht voorbeeld eigenlijk)

En wéér heb ik vandaag iets geleerd! Dankjewel.
The Menace

Berichtdoor Thomas » 25 aug 2009, 12:35

The Menace, door enkel selectief te lezen wat in kraam past, sluit je ook de kans uit dat je misschien iets tegenkomt wat toch leerrijk is, ookal dacht je bij de aanvang dat het 'waaspraat' was. Mijn idee is om (als leek) soms ook andere visies 'uit te proberen' en die aan de realiteitstoetsing (op kritische fora) te onderwerpen.
Thomas

Berichtdoor Digit » 25 aug 2009, 12:43

Thomas schreef:The Menace, door enkel selectief te lezen wat in kraam past, sluit je ook de kans uit dat je misschien iets tegenkomt wat toch leerrijk is, ookal dacht je bij de aanvang dat het 'waaspraat' was.

Dat is zowat het flauwst mogelijke excuus om waaspraat genre Hoagland, Von Däniken, Corso en aanverwante goed te proberen praten. Je kan evengoed het stort van Caïro nazoeken op massieve goudstaven !

Thomas schreef:Mijn idee is om (als leek) soms ook andere visies 'uit te proberen' en die aan de realiteitstoetsing (op kritische fora) te onderwerpen.

Als je niet zo lui of onwillig was om zélf wat te zoeken, dan kon je op 10 minuten tijd al een behoorlijke schifting maken en de grootste troep achterwege laten (vooral reeds weerlegde troep !). Nu lijkt het er op dat je die troep juist uitzoekt om te komen trollen !

Verder is dit een drogreden van jewelste : als je als leek iets wil bijleren, dan begin je gewoon met een paar goede populair-wetenschappelijke boeken. Zonder een minimum aan wetenschappelijke basis ben je op het internet gewoon een vogel voor de kat : de onzin overtreft daar de ernstige informatie met een faktor van minstens 1/10 aan volume !

Groetjes,

Digit

P. S. Zie mijn opmerking over de Canadese minister. Ik heb het videootje nog eens bekeken, en daar bewijst die man met zijn opmerking over brekend kristal dat hij wetenschappelijk totaal analfabeet is ! En uit zoiets wil je zogezegd iets "leerrijks" peuren ! Lamenielache !
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Thomas » 25 aug 2009, 13:11

Digit schreef:
Verder is dit een drogreden van jewelste : als je als leek iets wil bijleren, dan begin je gewoon met een paar goede populair-wetenschappelijke boeken. Zonder een minimum aan wetenschappelijke basis ben je op het internet gewoon een vogel voor de kat : de onzin overtreft daar de ernstige informatie met een faktor van minstens 1/10 aan volume !

ok, akkoord.
Thomas

Berichtdoor The Menace » 25 aug 2009, 14:55

The Menace, door enkel selectief te lezen wat in kraam past, sluit je ook de kans uit dat je misschien iets tegenkomt wat toch leerrijk is...

Thomas of Maarten,

Ik lees enkel datgene wat me interesseert. Iets kan best leerrijk zijn, maar als ik met het onderwerp niks heb, dan heb ik er niks mee. En dan ga ik er al helemaal geen tijd en energie in steken, als het ellenlange lappen tekst zijn. En zéker niet als ik al bij de eerste regels mijn ernstige bedenkingen heb, over de beargumentatie of over het nut voor mij om het te lezen.
Veel van Valianths teksten bijvoorbeeld vond ik ook onleesbaar. Daar scroll ik doorgaans snel doorheen, tot ik een nuttige bijdrage van iemand anders tegenkom.

Blijkbaar ben ik nou eenmaal iets minder maatschappelijk geëngageerd dan Digit en enkele anderen hier.
Anderzijds zijn Digit en die enkele anderen stukken beter in staat dan ik om een drogman, stroreden of wat dan ook, onderuit te halen. Ik zit nog altijd meer in mijn leerfase, dan dat ik weet hoe de hele wereld in elkaar zit. Niet dat iemand ooit uitgeleerd kan zijn, maar ik leer hier meer, dan dat ik het gevoel heb anderen iets te kunnen leren. Echt verantwoordelijk voor andermans tekst (zoals Digit) voel ik me dan ook niet. En dan kom ik weer uit bij het begin; ik lees datgene wat me de moeite waard lijkt. Als iemand me op mijn zenuwen werkt met zijn gezeur, dan sla ik het over.

Groetsels, Dennis
The Menace

Berichtdoor Fishstick » 25 aug 2009, 15:13

The Menace schreef:Veel van Valianths teksten bijvoorbeeld vond ik ook onleesbaar. Daar scroll ik doorgaans snel doorheen, tot ik een nuttige bijdrage

Hoe bedoelth u toch?
Fishstick

Vorige

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?