Skins

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Skins

Berichtdoor take » 15 jul 2009, 10:47

Mooi geupdate, maar door de slechte kontrasten kan ik het forum haast niet lezen. Is het mogelijk om individuele skins te aktiveren in het forum zodat slechte lezers als ik bijvoorbeeld subsilver2 kunnen gebruiken.
take

Re: Skins

Berichtdoor Blueflame » 15 jul 2009, 12:06

take schreef:Mooi geupdate, maar door de slechte kontrasten kan ik het forum haast niet lezen. Is het mogelijk om individuele skins te aktiveren in het forum zodat slechte lezers als ik bijvoorbeeld subsilver2 kunnen gebruiken.

Toch even vragen: bedoel je de tekst op zich, of bedoel je de rest, de omkadering zal ik maar zeggen.
Zoals bijvoorbeeld 'forumoverzicht' etc ?

Ik vrees dat dit niet zomaar direct individueel is aan te passen.
Zijn er nog mensen die hier problemen mee hebben ?
Luisteren doen we, ageren is natuurlijk nog iets anders :) .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor take » 15 jul 2009, 12:12

Het gebrek aan duidelijke kaders en de lichtgrijze text maken het voor mij erg moeilijk om het forum te kunnen volgen.

In de hoofdinstellingen kun je aktiveren dat forumleden zelf skins kunnen kiezen. In phpBB2 zijn dan 2 van de standaardkeuzes subsilver en subsilver2. Beide zijn voor mij redelijk leesbaar.

De forumadministratie hoeft dus niet zelf eindeloze mengden css en php te schrijven, alleen even aanvinken dat mensen zelf skins mogen kiezen.

edit:
Ergens onder General Board Settings kun je aanvinken dat users eigen styles mogen gebruiken en dan onder styles admin kun je een aantal styles aktiveren en eventuel meerdere downloaden.
Mevrouw Sickesz is een kwakzalver.
take

Berichtdoor Blueflame » 15 jul 2009, 18:34

Take,

hoe sommige dingen moeten ingesteld worden, weet ik wel hoor. Uiteraard bedankt voor zowel de uitleg als de feedback.
Persoonlijk vind ik ook sommige tinten nogal licht.
We zullen het bekijken (maar ik beloof niets. Aan dit forum is gesleuteld, zodat skins installeren mogelijk geen optie is. We bekijken het.).

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor take » 15 jul 2009, 18:44

Ik wacht het af. Ik zal niet mijn adem inhouden.

Maar meer kadertjes zodat je sneller de volgende post kunt vinden en donkerder text zouden veel helpen.
Mevrouw Sickesz is een kwakzalver.
take

Re: Leescontrast

Berichtdoor Heeck » 15 jul 2009, 21:30

Onderschrijf het vermoeiende lezen.
Dat lijkt inderdaad te komen doordat het onderscheiden van het heel lichte grijs van de kadervulling onbewust zoveel aandacht vraagt dat de letters daartegenover te weinig contrast hebben om makkelijk te lezen.

Wat moe zijnde gaan de letters zelfs dansen; dat was met de vorige SW niet zo.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor macetaria » 15 jul 2009, 23:42

Hello,

We hebben het contrast deze namiddag reeds wat sterker gemaakt, we zullen hier nog iets verder in gaan. Themes instellen is uitgeschakeld en dat willen we liever zo laten. We hebben zeer veel werk gehad om het forum goed te doen aansluiten bij de site en dat willen we zo houden. De templates van phpBB zijn vrij omvangrijk en niet altijd even ordelijk, dus het heeft soms wat tijd nodig om alles goed te zetten.

Het 'probleem' is dat wij op kantoor met vrij dure schermen werken, die een zeer groot bereik hebben en veel contrast geven. Soms maken we dan de fout om niet voldoende contrast in te bouwen. We werken er aan verder tot de meerderheid tevreden is.
Je moet er rekening mee houden dat een forum erg veel verschillende soorten tekst heeft (verschillende gebruikers, citaten, citaten in citaten, info over de gebruiker, info over het onderwerp, je kan opmaak in een tekst steken...) waardoor het zoeken is naar een goed evenwicht.

Ik stel volgende dingen voor:
- we zetten de tekst donkerder
- we maken het verschil tussen de posts duidelijker door bij de 'gekleurde' posts de tekst volledig zwart te zetten en de achtergrond nog donkerder.
- we zorgen ervoor dat de knop rechtsbovenaan (hadden jullie die nog niet gezien?) niet enkel de tekst vergroot maar ook het contrast.

We gaan jullie pakken op snelheid:
Al deze dingen brengen we met plezier in orde op donderdag 16/07, en ik zal het hier melden. Dan mogen jullie allemaal eens stevig refreshen en hier de opmerkingen geven :)
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 16 jul 2009, 00:17

macetaria schreef:Al deze dingen brengen we met plezier in orde op donderdag 16/07, en ik zal het hier melden. Dan mogen jullie allemaal eens stevig refreshen en hier de opmerkingen geven :)

Het is precies zoals macetaria zegt.
Jullie mogen hier opmerkingen plaatsen en wij lezen die , bespreken die en zoeken naar oplossingen.
Die oplossing is misschien niet altijd precies wat jullie gedacht hadden.
The lord works in mysterious ways.
De integratie van site en forum willen we uiteraard behouden: daar is nu zo hard aan gewerkt.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Heeck » 16 jul 2009, 09:10

Zo is contrast stukken beter !
Lekker. Dank.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor take » 16 jul 2009, 09:55

Al een stuk beter, graag nog een raam om elke post en dan is het helemaal rockandroll.

Tack!
take

Berichtdoor Theo Pepe » 16 jul 2009, 12:42

Ik zag gisteren het forum op mijn vaste computer ipv laptop, en ik dacht: "Wat is dit een goed scherm tov mijn laptop", maar bleek dat de contrasten al aangepast waren ondertussen.
Thanks, works for me!
Jan
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor macetaria » 16 jul 2009, 15:18

Intussen hebben we het contrast verder vergroot.
- meer verschil tussen witte en grijze vlakken
- tekst (nog) iets donkerder
- lijntjes tussen de posts iets donkerder
- gebruikersnaam (rechts) staat groter
- alle links staan een tint donkerder.
- afscheiding tussen de inhoud van de post en de gebruikersinfo (rechts) is duidelijker gemaakt.
macetaria
Site Admin

Keer terug naar Technische Zaken