goden uit de kosmos

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

goden uit de kosmos

Berichtdoor frietje344 » 21 dec 2006, 15:28

Hey,

Ik heb laatst het boek van Alford Alan"goden uit de kosmos"gelezen.
Heel kort samengevat: wij zijn een producht van een genetische manipulatie van de goden. bewijzen hiervan zijn te vinden bij de maya's en de egyptenaren.
Als je het leest klinkt het allemaal heel aannemelijk, hij heeft er dan ook een tienjarig onderzoek op zitten.
Ik wou er nog wat meer over te wetem komen en ben op het net beginnen lezen. toen ontdekte ik dat hij op alles is teruggekomen, maar vind niet waarom... vind dit zeer bizar.
Weet er iemand van jullie waarom hij zijn eigen theorie weerlegd?

Groetjes
Ikke 8)
frietje344

Berichtdoor Frodo » 21 dec 2006, 20:23

Dag Frietje,

Alan Alford is niet de eerste die met zo'n zaken afkomt. Hij haalde zijn inspiratie ongetwijfeld bij "Erich von Däniken". Ik moet je waarschijnlijk niet vertellen dat hun theorietjes door archeologen en geschiedkundigen niet aanvaard worden.

bewijzen hiervan zijn te vinden bij de maya's en de Egyptenaren.

Het is toch heel vreemd dat mensen die serieus aan wetenschappelijk onderzoek doen daarvan geen bewijzen vinden. Zie het zo:
Spectaculaire claims hebben spectaculair bewijs nodig, bewijs dat geen twijfel meer overlaat. Is dat bewijs er niet, of toch niet overtuigend genoeg, is het logischer om de meest aannemelijke verklaring te geloven. Er zijn toch al gigantisch veel aanwijzingen gevonden die de evolutie van aap tot mens staven. Waarom hecht je geen geloof aan de duizenden boeken die hierover geschreven zijn maar wel aan een boekje over genetische manipulatie van kosmos-bezoekers?

toen ontdekte ik dat hij op alles is teruggekomen, maar vind niet waarom... vind dit zeer bizar.

Zijn website laat toch geloven dat hij nog steeds op het "goden zijn kosmonauten" pad loopt. Hierzo

MVG

Frodo
"Caution: Cape does not enable user to fly."

- Batman costume warning label, Wal-Mart (USA), 1995
Frodo

Berichtdoor Timmber » 21 dec 2006, 22:02

Frodo schreef:Dag Frietje,

Alan Alford is niet de eerste die met zo'n zaken afkomt. Hij haalde zijn inspiratie ongetwijfeld bij "Erich von Däniken". Ik moet je waarschijnlijk niet vertellen dat hun theorietjes door archeologen en geschiedkundigen niet aanvaard worden.

bewijzen hiervan zijn te vinden bij de maya's en de Egyptenaren.

Het is toch heel vreemd dat mensen die serieus aan wetenschappelijk onderzoek doen daarvan geen bewijzen vinden. Zie het zo:
Spectaculaire claims hebben spectaculair bewijs nodig, bewijs dat geen twijfel meer overlaat. Is dat bewijs er niet, of toch niet overtuigend genoeg, is het logischer om de meest aannemelijke verklaring te geloven. Er zijn toch al gigantisch veel aanwijzingen gevonden die de evolutie van aap tot mens staven. Waarom hecht je geen geloof aan de duizenden boeken die hierover geschreven zijn maar wel aan een boekje over genetische manipulatie van kosmos-bezoekers?

toen ontdekte ik dat hij op alles is teruggekomen, maar vind niet waarom... vind dit zeer bizar.

Zijn website laat toch geloven dat hij nog steeds op het "goden zijn kosmonauten" pad loopt. Hierzo

MVG

Frodo

Ik ben voor de grap eens gaan lezen daar:" Since I discovered the Knowledge..." :roll:
Timmber

Berichtdoor Digit » 21 dec 2006, 22:18

Hij verwijst ook naar Robert B(e?)auval en Book-Of-Toth !

Bullshit galore !

Als hij zijn theorie ooit weerlegd zou hebben, dan is dat in een onbewaakt helder moment gebeurd !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor frietje344 » 22 dec 2006, 12:49

Hey,

Wil maar even zeggen dat ik niet alles klakkeloos geloof wat er in dat boek staat, maar ik ben wel op zoek naar antwoorden en die kunnen de exacte wetenschappen me ook niet geven.
Ben lang voorstander geweest van het darwinisme, maar wat met de missing link?
En hoe verklaar je de nasca lijnen, stonehenge die precies de 19jarige maancylclus weergeeft en dat gebouwdt is toen er nog geen mensen waren.
Wat met de figuren op het paaseiland en de stenen die gebruikt zijn bij de maya tempels, die zijn zo precies gehouwen, daar hadden ze nog geen materiaal voor...het zijn zulke dingen die me nieuwsgierig maken.
We zullen wel nooit de waarheid te weten komen. maar dat vermindert de drang niet om over deze dingen te lezen.
Maar ik blijf wel sceptisch en geloof niet alles wat ik lees. Ik ben nu eenmaal een pragmaticus :P dat is ook waarom ik op zoek ben naar de ware reden waarom hij zijn theorie heeft ingetrokken

GRTZ
frietje344

Berichtdoor Psycop » 22 dec 2006, 19:49

frietje344 schreef:Ben lang voorstander geweest van het darwinisme, maar wat met de missing link?

Dewelke bedoel je? "Missing links" worden bijna dagelijks gevonden en het plaatje van de evolutie wordt elke dag duidelijker. Voor mensen hebben ze een hominide gevonden van 7 miljoen jaar oud (onlangs op Canvas), dat afkomstig is van een soort die verwantschap met huidige mensen vertoont, maar al duidelijk een afsplitsing is van pakweg de chimpansee/bonobo.

frietje344 schreef:En hoe verklaar je de nasca lijnen,

Die zijn door mensen gemaakt en worden nu nog steeds ritueel afgelopen ter verering van lokale goden (of geesten of whatever).

frietje344 schreef: stonehenge die precies de 19jarige maancylclus weergeeft en dat gebouwdt is toen er nog geen mensen waren.

Kom kom, toen waren er al wel mensen, en Stonehenge is door mensen gebouwd hoor.
frietje344 schreef: Wat met de figuren op het paaseiland en de stenen die gebruikt zijn bij de maya tempels, die zijn zo precies gehouwen, daar hadden ze nog geen materiaal voor...het zijn zulke dingen die me nieuwsgierig maken.

En wat met de piramiden, de chinese muur, de uitvinding van het wiel en gebouwen van andere verloren/verdwenen beschavingen. Wat met de hangende tuinen van Babylon... Allemaal door mensen gebouwd. Op dat moment waren het dé technische hoogstandjes van die tijd. Maar zeker niet onhaalbaar om te maken.

frietje344 schreef:
We zullen wel nooit de waarheid te weten komen. maar dat vermindert de drang niet om over deze dingen te lezen.
Maar ik blijf wel sceptisch en geloof niet alles wat ik lees. Ik ben nu eenmaal een pragmaticus :P dat is ook waarom ik op zoek ben naar de ware reden waarom hij zijn theorie heeft ingetrokken

Ik weet niet wat er interessant is aan een reden zoeken waarom een foute theorie is ontkracht. Ze bleek fout en hopelijk heeft Alford daarom zijn fantasie verlaten (of hij heeft er een andere bedacht die hem waarschijnlijker leek)...

mvg
Psycop
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Berichtdoor Sirius » 12 aug 2007, 18:09

frietje344 schreef:Hey,

Wil maar even zeggen dat ik niet alles klakkeloos geloof wat er in dat boek staat, maar ik ben wel op zoek naar antwoorden en die kunnen de exacte wetenschappen me ook niet geven.
Ben lang voorstander geweest van het darwinisme, maar wat met de missing link?
En hoe verklaar je de nasca lijnen, stonehenge die precies de 19jarige maancylclus weergeeft en dat gebouwdt is toen er nog geen mensen waren.
Wat met de figuren op het paaseiland en de stenen die gebruikt zijn bij de maya tempels, die zijn zo precies gehouwen, daar hadden ze nog geen materiaal voor...het zijn zulke dingen die me nieuwsgierig maken.

GRTZ

De Goden leefden eertijds met de mensen samen, in het Atlantische tijdperk, zij zijn de boodschappers tussen mens en Kosmos.

Darwin was op het verkeerde spoor gezet met zijn evolutietheorie door duistere krachten, de gevallen Engelen . :twisted:
De aap komt nu wel eerder uit de mens dan omgekeerd . :)
Mens bestond al geestelijk voor ons planetenstelsel of zonnestelsel bestond en is geschapen met behulp van de Goden .
Christus was ge hoogste Elohim .Elohims zijn zeer hoge Engelen .
De Zon bestaat uit de Lichtwezens die zich eertijds afscheidden van de aarde.Daardoor kon pas de mens zich stoffelijk gaan ontwikkelen .
De Maya's wisten dit en aanbaden de Zon, de Zonneenergie is de Christusenergie.
:idea:
Sirius

Berichtdoor Digit » 13 aug 2007, 10:42

Sirius,

Wat je hier schrijft is in strijd met alles wat we weten, en er is niet één spat bewijs dat ook maar één bewering uit wat je zegt juist is.

Ik heb er geen ander woord voor dan onzin !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 13 aug 2007, 11:58

Sirius:
Darwin was op het verkeerde spoor gezet met zijn evolutietheorie door duistere krachten, de gevallen Engelen . Twisted Evil
De aap komt nu wel eerder uit de mens dan omgekeerd . Smile

Zeer verhelderend! Maar toch een kleine rechtzetting: de bewoners van Altlantis waren apen geworden door het toedoen van de gevallen engelen, en daarom werden ze door de lichtwezens vernietigd, nadat die eerst de pyramides hadden gebouwd en het dodenboek geschreven, waarvan nog enkele verloren bladzijden per eerst ongeluk in de Maya-pyramides waren verzeild geraakt maar dan later door de cosmische krachten via Stonehenge toch weer onder de Sfinx zijn begraven. Juist is juist!
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor zuurSTOF » 13 aug 2007, 12:43

willem_betz schreef:Sirius:
Darwin was op het verkeerde spoor gezet met zijn evolutietheorie door duistere krachten, de gevallen Engelen . Twisted Evil
De aap komt nu wel eerder uit de mens dan omgekeerd . Smile

Zeer verhelderend! Maar toch een kleine rechtzetting: de bewoners van Altlantis waren apen geworden door het toedoen van de gevallen engelen, en daarom werden ze door de lichtwezens vernietigd, nadat die eerst de pyramides hadden gebouwd en het dodenboek geschreven, waarvan nog enkele verloren bladzijden per eerst ongeluk in de Maya-pyramides waren verzeild geraakt maar dan later door de cosmische krachten via Stonehenge toch weer onder de Sfinx zijn begraven. Juist is juist!

Sorry Willem, maar je hebt vergeten er bij te vertellen dat uit de darmontlasting van die Atlantis bewoners, voor ze aap zijn geworden, de flora op aarde is ontstaan.
zuurSTOF

Berichtdoor Digit » 13 aug 2007, 12:54

Darmflora dus !
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Henriette » 13 aug 2007, 20:50

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor axxyanus » 14 aug 2007, 09:07

Henriette schreef:Ik weet dat bacteriën aldaar darmflora heten... maar ik zou het persoonlijk darmfauna noemen. (spastisch hè hoe zulke kleine incorrecte dingetjes me kunnen storen) :lol: :wink:
PS ff voor duidelijkheid: niet jouw maar algemeen aanvaarde naamgeving.

t is een leuk klein universum daarbinnen...

Historisch gezien is darmflora juister dan darmfauna. Volgens de huidige inzichten zijn beiden even juist/fout.

Oorspronkelijk begon men met een indeling in rijken. Het plantenrijk, het dierenrijk maar ook het mineralenrijk. Binnen deze indeling werden bacteriën bij de planten ingedeeld.

Tegenwoordig heeft men meer omvangrijke groepen. Planten en dieren horen dan beide in het domein van de eukarioten. Bacteriën hebben hun eigen domein. Je hebt ook nog het domein van de archaea.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Henriette » 14 aug 2007, 11:33

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor zuurSTOF » 14 aug 2007, 11:47

Henriette schreef:iig erg interessant, bedankt voor het paadje.

Waar een darmontlasting naartoe leiden kan. :wink:
zuurSTOF

Berichtdoor Henriette » 14 aug 2007, 12:19

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Goden uit de kosmos

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 31 dec 2007, 12:21

Nog eventjes mee geven wat ik geloof,en meegemaakt heb.

Ten eerste geloof ik in de evolutie theorie van de mens.Wel geloof ik dat de evolutie zo ver was,dat die van uit de hemel (God,goden,geesten watever) het tijd vonden om aan deze evolutie van de mens rechtstreeks deeltenemen.Zo geloof ik niet dat er niet meer mannelijke en vrouwelijke aardbewoners waren dan Adam en Eva.Maar geloof ik wel dat die van hierboven met Adam contact gezocht hadden en gevonden.
Zo geloof ik dat in deze evolutie Jezus dus van de Heilige geest kwam.Ik geloof niet dat maria als maagd zwanger werd.Wel geloof ik dat Jezus ook een vorm van wiegedood gehad zou hebben.Met de bewoners uit de hemel contact zou gehad hebben.Door de geest (letterlijk) van God naar de aarde is gestuurd en over deze geest moest komen prediken op aarde.
Zo geloof ik ook dat deze hemelse bewoners 1000 jaar geleden de Leuvense Dijl rood liet zien van het bloed van de slag met de Noormannen.Dat ik op 22.08.1968 op aarde moest komen,met een moeder die een tweelingbroer had (een godshuwelijk) die Godelieve diende te noemen.Dat ik Stefan noem is ook geen toeval.Dat dus die hemelse bewoners zeker deelnemen aan de leef wereld van de mensen.Overigens is het dan ook zeker geen toeval dat er twee treinongevallen plaats vonden in onze tuin,waarvan het ergste van na de tweed wereldoorlog.Dat de ontsporing van deze trein recht in onze tuin past (treinwagons waren opgeplooit in harmonica,tuin+/-20m breed).En ik dus zelf het gevoel heb steeds meer meegemaakt te hebben dan iemand anders.Ook kwa geestelijke ontwikkeling denk ik dat ik goed zit.Kwa intellegentie is het na de eerste Latijnse steeds bergaf gegaan.Hoewel ik met mijn diploma HSB-Keuken uit Anderlecht meer dan tevreden ben.
Nog even meegeven dat ik persoonlijk met deze hemelse figuren contact heb gehad,op de zolder St-Annastraat 23 te Leuven,ook volgens mij tijdens BDE toen ik +/-2jaar oud was.Dat ik van die geesten bij de mensen moest gaan prediken dat ze in de hemel de mensen in het hoog houden.Dat aan mijn missie een beloning is verbonden(als ik groot ben mag ik naar de hemel waar het gras groener is).
Dat dit door de medische wereld onderzocht is en dat de bewijzen hiervan zijn.(bewijzen tussen aanhalingstekens)
De Bruyne Stefan

Een beetje dit een beetje dat nog wat van hier en daar.

Berichtdoor aghoe » 05 mei 2008, 16:38

Een beetje dit een beetje dat.

Na het lezen van het boek, al waren de Goden kosmonauten van Erich von daniken.
Ben ik mij iets verder gaan verdiepen in het ontstaan van dit alles.
Dit is waar ik me in vind en sta open voor elke onderzochte waarheid die meer logies is
Aan de natuur om mij heen en de werking van het bruisende leven in en rond ons.
waar ze vroeger geloofde dat geen leven mogelijk was buiten de bescherming van een planeet, hebben ze ontdekt, kometen kunnen in hun kern bacterieel leven vervoeren door de ruimte.
wat ook de logica van al het gedachten goed hier ondersteund.
De aarde was woest en ledig maar gelouterd door het vuur, kometen kwamen op hun tijd de aardkorst werd afgekoeld door de vermenging van water zwavel en microscopische kleine stofdeeltjes die door de verdamping de atmosfeer hebben gecreëerd .
Waar de kometen hun inslag kende overwon het water en is de voor bereiding naar de zeeën.
Zo er plaatsen ontstonden waar het bacterieel leven zich goed kon ontwikkelen.
Door de warmte is er een hoge verdamping, zo het water het vuur onder controle nam,
In het water was leven, in het water door steeds veranderde temperaturen, vochtgehalte, atmosferische druk, heeft het leven zich telkens geëvolueerd naar het best mogelijke van leven, Dit proces van aanpassing aan omgeving is in de natuur en aan de mens niet vreemd.
Het is de drijfveer van alle leven in verandering overleven.
En als ik de bijbel serieus mag nemen is volgens mij alle leven in het water naar zijn vorm geworden.
Wat zeker moet worden geweten is!
Elk diersoort heeft een eigen taal een manier waardoor ze met elkander in contact staan, de mens is om zich bewust te worden van het geheel en wat toevallig is ontstaan uit het niets tot ondersteuning is in het verder worden van dat waar niemand een begin van kent,
daar de oerknal is geweest was daarvoor de positieve en negatieve wat het mogelijk maakte een knal te geven die ze nu in de ruimte nog horen.
Voor het ego van de mens het overnam, hadden de mens zich ontwikkeld ieder naar de noot van leven op het land.
Waar de natuur het toeliet is de mens op vruchten en zaaddragend gewas gaan leven,
Wat een heel andere beïnvloeding geeft naar de vorming, ( de maag richt het oog )
Tot de maag gevuld is, wat bij zaad dragend gewas meer aandacht was naar voeding was, deels de inzichtelijke vorming van geest, wat met vlees veel vlugger is, hadden die mensen meer tijd om zich zogezegd buiten de natuur gaan te gedragen door het voortplanting gevoel naar het genot gaan te beleven.
Wat allemaal zich vormde naar de noden voor het ontwikkelen van de geest voor de kennis van het geheel.
Dit is mijn inzicht en ondervinding, met in gedachten wat ik uit meerdere bronnen verneem en ergens thuis kan brengen bij de verdere voordplanting van het geheel.
Positief of negatief beschreven in de oudheid.
Ik bergrijp best als een goede vriend onterecht word gekruisigd en je hebt dat laten gebeuren
Je zijn leven uit schuldgevoel zo wit en zuiver mogelijk beschrijft.
En de het word wel een beetje gedraaid naar het goed van het gedane kwaad, zo is de mens
We mogen het verstandelijk verliezend aan het gevoel verder beleven, maar weet dat mensen die er zijn aan overgeleverd verder en verder weg dwalen van een waarheid niet meer weten waarheen.
We kunnen ook de naar de waarde van het mens zijn ons herstelen zo onze gevoelens hersteld worden zo we niet hoeven te weten om te zijn! Maar er zijn om te weten.
De bijbel
Er word een sluier gelegd naar de boom des leven die ook deels het verleden bevat van dat wat wij waren voor de misleiding uit macht het overnam de ontwikkeling van de spirituele mens.
Ik weet er zijn mensen met verdomd schrikbarende krachten in hen, die momenteel nog door de onderdrukking van het overdenken wat ons is aangeleerd geremd zijn in het spreken naar de geest van het oordeel.
Ik vind het wel leuk zoude er nog mensen zijn die niet hun waarheid, maar mee werkte aan een logische waarheid waar wij recht op hadden maar door het macht spel nu en uit het verleden ons niet word gegeven.
Aghoe
geen vrede zonder gelijkheid!!
Geen gelijkheid zonder vrede.
aghoe

Re: Een beetje dit een beetje dat nog wat van hier en daar.

Berichtdoor Blueflame » 05 mei 2008, 16:51

aghoe schreef:Een beetje dit een beetje dat.

Na het lezen van het boek, al waren de Goden kosmonauten van Erich von daniken.

Zo te zien en te lezen heeft dat geen goed gedaan.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor aghoe » 06 mei 2008, 09:58

Ik hoor niet, ik zie niet, maar spreken kan ik.

Ga je dat vertelen aan die twee dokters, twee specialisten en een leraar die bij ons gesprek nergens een weerwoord konden leggen.
Ik wel naar hun gedachten over het ontstaan van de aarde en de geestelijke groei van onze gedachten goed.
Maar goed, er zijn er altijd die slimmer zijn dan zij die het hebben onderzocht.
En er zijn er altijd die het beter weten dan zij die het hebben beleeft.
aghoe
geen vrede zonder gelijkheid!!
Geen gelijkheid zonder vrede.
aghoe

Berichtdoor Elennaro » 06 mei 2008, 12:43

Wat hebben dokters, specialisten en leerkrachten te maken met geestelijke groei en het ontstaan van de aarde?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Seppe » 06 mei 2008, 16:05

frietje344 schreef:Ik heb laatst het boek van Alford Alan"goden uit de kosmos"gelezen.
.....
Weet er iemand van jullie waarom hij zijn eigen theorie weerlegd?

Wat is het verschil tussen een theorie en een godsdienst?
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Saille » 07 mei 2008, 16:22

ik vind dat altijd zo denigrerend naar onze eigen geschiedenis toe, alsof mensen niet zelf in staat zijn/waren knappe dingen te doen.
Ik lees nu een boek "de eerste mens" over de ontwikkeling en evolutie van de mens. Prachtig om te zien hoe men de meest delicate kunst en praktische gebruiksvoorwerpen maakte met beperkte middelen (niet meer dan wat stenen).
Stonehenge is gemaakt door mensen uit het neolithische tijdperk (toen bestond homo sapiens al meer dan 100.000 jaar). Mensen met ogen in hun kop die dus prima kunnen waarnemen hoe de maancyclus loopt.
Nasca: enorm veel tijd en rekenwerk moet daar in gezeten hebben, en een onvoorstelbaar doorzettingsvermogen, prachtig toch?
Uit egypte is bekend dat de piramides werden gebouwd met slimme bouwkundige trucs, oa het aanleggen van een schuine helling onder twee hoeken, waardoor de hellinghoek niet te hoog werd om een blok naar boven te kunnen slepen zonder dat de helling extreem lang hoefde te zijn. Ook denk ik dat de Maya's met het nodige geduld en de rekenkundige kennis die ze hadden perfect in staat waren hun monumenten te bouwen. Vergeet niet dat in dezelfde tijd men in rome ook al het coloseum bouwde en riolering en verwarmingsbuizen in gebouwen had.
Saille

Berichtdoor redwasp » 03 okt 2008, 20:46

assalaam alaikum,

hoe warriger men schrijft, hoe meer nonsense men voor waarheid kan doen doorgaan.

ik zou van mensen als aghoe en stefan wel eens een exacte formulering van hun gedachten willen lezen. misschien zou ik dan begrijpen wat ze bedoelen. ik vrees echter dat hun warrige hersenspinsels, eenmaal vertaald naar een meer exact discours, hun eigen nonsensicaliteit als een poedelblote keizer tentoon zouden stellen.

en zelfs als het niet exact kan, ik zou het wel leuk vinden als de meeste zinnen van hun schrijfsels op zijn minst de klassieke opbouw hebben. nederlandse grammatica is meer dan een vriendelijk bedoelde suggestie, het is een vrij practische richtlijn die communicatie mogelijk maakt.

assalaam alaikum,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Goden uit de kosmos

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 06 okt 2008, 19:43

Eigenlijk vind ik het de moeite niet om te reageren,maar ik heb een klein beetje tijd over.

Ten eerste worden mijn gedachten door specialisten psychiatrie niet als rare gedachten aanzien.
Ten tweede denk ik dat dit forum bestemd is voor van Buso tot de academische wereld en na Buso mag het van mij nog lager,Kris en Yves uit man bijt hond zijn voor mij gerust welkom,dat noemt dan diversiteit.Of ook nog sociale integratie van personen met een handicap.
Dus wat mij betrefd zijn mijn teksten best leesbaar anders lees je ze nog maar eens opnieuw.
Dat de Noormannen bij de slag rond Leuven de Dijl deden rood zien van het bloed.Dat zijn de feiten van de Belgische geschiedenis.
Dat in Leuven een man rondloopt met een psychotische overtuiging dat hij letterlijk van de 7 geesten van God komt.Dat zijn de fijten uit de medische wereld.Overigens zeggen de doktors dat deze overtuiging voor hun bewezen is bewezen tussen aanhalingstekens.

Dus als je aan mijn teksten niet uitgeraakt,vertel ne keer welke tekst ik nader dien te verklaren,geen enkel probleem.

Salaam alikum
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Peepoll » 11 dec 2008, 10:56

De Bruyne Stefan schreef:Dat de Noormannen bij de slag rond Leuven de Dijl deden rood zien van het bloed.Dat zijn de feiten van de Belgische geschiedenis.
Dat in Leuven een man rondloopt met een psychotische overtuiging dat hij letterlijk van de 7 geesten van God komt.Dat zijn de fijten uit de medische wereld.Overigens zeggen de doktors dat deze overtuiging voor hun bewezen is bewezen tussen aanhalingstekens.

Nogmaals Stefan, het is inderdaad een feit dat jij ervan overtuigd bent dat je de 7 geesten van god hebt "gezien". Dat is niet hetzelfde als het feit dat god bestaat. Dat is zelfs geen feit, want het is niet bewezen... Probeer de twee uiteen te halen, en geen niet-opgaande vergelijkingen te maken, dankuwel.
Peepoll

Berichtdoor Guido Leenders » 20 jan 2009, 16:01

Hij is waarschijnlijk plots tot de jaren van verstand gekomen. :twisted:
Ik heb zelf een tijdje meegedraaid met von Däniken, maar na een tijdje ga je beseffen dat dat allemaal flauwe kul is. Wij zijn gewoon geëvolueerd uit een eencellig organisme. het klinkt natuurlijk reuze als zouden we gekweekt zijn door goden. Maar dan moeten die nog bestaan ook.
Goden zijn uitgevonden door de mensen om een verklaring te geven voor onbegrijpelijke dingen om hen heen. (Ik weet het dat ik zulks niet zou mogen zeggen, maar fuck de tegenstanders!) nadien zijn de emnsen demonen gaan bedenken om zichzelf weer wat angst aan te jagen. (Dank je wel, Yoko Tsuno.)
En een andere hogere beschaving ergens in de ruimte? Ik mag er niet aan denken. Als je ziet wat de beschaafde westerling allemaal heeft uitgevreten met de zwarten en de indianen...
Laat ons hopen dat we nooit worden 'ontdekt' door een buitenaardse beschaving.
Hoogbegaafdheid is de kunst te aanvaarden wat men enkel kan verklaren door tegen de eigen overtuiging in te gaan.
Guido Leenders

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?