Het verloren continent Atlantis

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Berichtdoor Jive1 » 14 feb 2009, 16:41

Hey!

Die laatste bewering van jou, Digit, daar sta ik ook volledig achter.
Greetz
Jive1
To be or not to be, that is the question!
Jive1

Berichtdoor wolkenstein » 14 feb 2009, 16:43

LordDragon schreef:
Dit is een theorie waar vele "ufoloten" me de huid voor vol schelden, maar ik houd voet bij stuk dat het aantoont dat de vliegende schotels geen buitenaardse oorsprong hoeven te hebben. Dada aliens.

En hoe zit het dan m'n beste LD, met de oorsprong van de ruimtetuigen uit de veda's waarop de geïnspireerde enginering van duitsers/amerikanen zich volgens jou immers op zou baseren? Rara hoe rijmt zich dat dada?

Nada dada aliens!
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 14 feb 2009, 16:52

Misschien kwamen die uit Shangri-la, net zoals de B-25's van Doolittle ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 14 feb 2009, 16:53

@jive ik ben over de vraag bezig waarmee dit topic opgestart is. Over buitenaards bezoek ben ik ongeveer dezelfde mening aan als Digit, het is mogelijk, wel zeer onwaarschijnlijk, maar niet compleet uit te sluiten. Echter het beeld dat je krijgt op sites zoals niburu, dat ze met duizenden rond de aarde vliegen, a volonte, dat is er sterk over.

Daarom zoek ik een deel van de antwoorden ook in militaire experimenten.

@Digit ok dan weet je ook dat amerika het bestaan van de blackbird ontkent heeft tot half de jaren 70. Het toestel vloog al in 1962, en heeft meegedaan in de vietnam oorlog. Daarna konden ze het natuurlijk niet meer ontkennen.

De Aurora, x-43, is het nieuwste tuig in het stalletje, voor zover we weten.

http://www.milnet.com/nasa/x-43.htm

http://www.youtube.com/watch?v=pGtK8S0QRSo

http://www.aerospaceweb.org/aircraft/recon/aurora/

Naar men vermoed testen ze die al sinds begin jaren 90, en pas enkele jaren geleden werd het vrijgegeven.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Timmber » 14 feb 2009, 16:54

LordDragon schreef:Ufoloten zoals ze hier worden genoemd gaan er onherroepelijk van uit dat de roswell crash een alien schip betreft en dat de amerikanen daar hun geheime technologie van haalden.

Na grondig onderzoek en uitpluizen van het vliegende schotel fenomeen, al eens afgevraagd waarom ze in de jaren 50 het over "flying sourcers" hebben in amerika? Kwam ik op het spoor van een andere theorie;

Het thule geselschaft, deed in1911 de eerste tests met een vrill, een soort vliegende schotel. In 1911 dus nog voor de eerste wereldoorlog. De eerste modellen presteren niet bijster, en men is vanuit militair oogpunt gedesillusioneerd omdat men geen zware wapens zoals een kanon, op de vrill's kan plaatsen. In 1924 start men een nieuw projekt, dat leid tot de ontwikkeling van raketten. Bedoeling is een onafhankelijk projectiel te ontwikkelen dat een lange afstand kan overbruggen. Maar het thule geselshaft weet bij Hitler toch opnieuw fondsen los te krijgen voor de nieuwe vrill's, de Haunebeu's. Men meent met deze toestellen heel snel over grote afstanden manschappen en materiaal te kunnen verplaatsen.
Von Braun en zijn groep wetenschappers slagen er al in 1936 in om een raket te produceren.

Ook oppenheimer, alhoewel zelf amerikaan van geboorte, maar met joods duitse ouders, komt in aanraking met het nazi rijk. Tijdens het onderzoek naar het genruik van atoomenergie, komt Oppenheimer in confrontatie met de vernietigende atoomkracht, wat later zal leiden tot de ontwikkeling van de atoombom. Oppenheimer is dan wel geen echte duitser, hij heeft een jaar in Duitsland 1926-1927 gestudeert in Göttingen. En mogelijk daar inspiratie opgedaan.

Van Von Braun weten we dat hij vlak na de oorlog in het geheim is overgebracht naar de verenigde staten. Hij is echter niet de enige.

Von Braun werd met zijn overgebleven team van ingenieurs in het geheim naar Amerika gebracht, samen met veel materiaal waaronder 300 treinwagons met raketonderdelen en bouwtekeningen. Een groot deel van zijn ingenieurs was overigens in handen gevallen van de Russische troepen. De Amerikaanse operatie gebeurde in het kader van de geheime projecten "Overcast" en "Paperclip" van de Amerikaanse overheid om belangrijke naziwetenschappers over te brengen naar Amerika.

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Wernher_von_Braun

Duizenden nazi wetenschappers worden naar amerika overgebracht en aan het werk gezet op geheime basisen. Von Braun en zijn team komen in Fort Bliss in Texas terecht. Maar een groot deel van de nazi wetenschappers wordt naar area 51 gestuurd, alwaar enkele jaren later een schotel crasht. Eerst is het een luchtballon, daarna wordt om bepaalde redenen het gerucht dat het om een alien craft zou gaan aangewakkerd en de aliens zijn geboren.

1e conclusie; het is mogelijk gezien voorgaande informatie, dat de amerikanen het schotel project van de nazi's verder gezet hebben. De onfortuinlijke roswell crash dienden ze te camoufleren. Niemand mocht weten dat ze in het geheim al die technologie al hadden. De ultieme cover, he dat waren wij niet dat was een buitenaards wezen. Geeft hen carte blanche tegen de russen, als er boven russisch luchtruim een tuig gesignaleerd wordt dat ongelooflijk snel gaat en een rare vorm heeft, dan zijn dat zeker de amerikenen niet want zie er is al een alien craft gecrashed in roswell, dat moeten dus aliens zijn.

Maar waar heeft het Thule geselshaft die data vandaan om een vrill of haunebau te kunnen maken. Wat bracht hen op het idee? Dan stel ik dat de Veda's, en zeker niet ezechiel, een mogelijke inspiratiebron waren. Ik zeg niet dat ze daarom kant en klare beschrijvingen hebben gevonden, het was zeker geen doe het zelf handboek, maar wel dat het hen op ideeën heeft gebracht. Die twee wereldoorlogen spelen natuurlijk ook een grote rol in de spoed ontwikelling van technologie. Het thule geselshaft en Hitler zelf waren fans van de vedische cultuur, en andere oude culturen zoals de egyptenaren. In die tijd werd het duikers materiaal ook grondig verder ontwikkeld en doet men alsmaar meer ontdekkingen van onder de zeespiegel gelegen bouwwerken. Dit kan hun geloof in voorgaande beschavingen een sterke boost gegeven hebben.
Onder het nazi rijk alleen al spreken we van meer dan 35 jaar onderzoek en proefmodellen, proefvluchten met schotel modellen. IS het dan zo een rare gedachtengang om die roswell affaire door een andere bril te zien dan door de alien bril?

2e conclusie, gezien het futuristische ontwerp van de vril, kan je niet anders dan je afvragen wat hen op dat idee heeft gebracht. Aangezien we weten uit officiele documenten dat het thulegeselschaft sterke interesse vertoonde in oude geschriften, zogenaamd onder het mom van esoterie, kunnen zij hun inspiratie wel eens uit de veda's gehaald hebben.

Dit is een theorie waar vele "ufoloten" me de huid voor vol schelden, maar ik houd voet bij stuk dat het aantoont dat de vliegende schotels geen buitenaardse oorsprong hoeven te hebben. Dada aliens.

Ik heb zelf tweemaal een zwarte driehoek gezien begin de jaren 90; voor de geïnteresseerden TR3B. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dat het alien stuff was; Het lijkt me meer aannemelijk dat na 40 jaar de amerikanen hun tuigen geperfectioneerd hebben.

http://groomlakes4.blogspot.com/2007/09 ... ogram.html

je vind er nog andere zoals de blackbird die op stal staan. (trouwens ook heel lang ontkent dat die werkelijk bestond.)
MVG, LD.

Ik snap u niet ze. Je maakt een nette, onderbouwde uitleg over waarom de kans klein is dat er in Roswell aliens zijn gecrasht om er vervolgens iets warrigs bij te sleuren als zou de inspiratie voor wat er misschien wel neer gestort is daarvoor uit oude geschriften komen. Wat een flauwekul zeg. Op NGC hebben ze er een tijd terug een aflevering of 2 aan besteed en afgaande op de verklaringen en vaststellingen mogen we toch aannemen dat er gewoon een soort weerballon in neergestort.
Enfin als jij wil geloven dat wetenschappers oersaaie mensen zijn die nooit de nodige fantasie kunnen hebben om wonderlijke dingen uit te vinden moet je dat zelf maar weten, maar ik zie geen enkele afwijking in de evolutie van luchtvaarttechniek die niet logisch te verklaren is.
Timmber

Berichtdoor LordDragon » 14 feb 2009, 17:10

@Wolk

LordDragon schreef:

En hoe zit het dan m'n beste LD, met de oorsprong van de ruimtetuigen uit de veda's waarop de geïnspireerde enginering van duitsers/amerikanen zich volgens jou immers op zou baseren? Rara hoe rijmt zich dat dada?

Nada dada aliens!

Voila, daar gaan we :P

@ Timber
om er vervolgens iets warrigs bij te sleuren als zou de inspiratie voor wat er misschien wel neer gestort is daarvoor uit oude geschriften komen. Wat een flauwekul zeg.

Flauwe kul? Was het niet Da Vinci die in de middeleeuwen reeds helikopters vliegtuigen duikboten enz uittekent? Waren het niet de Japanners die reeds in het jaar 600 na Chistus projektielen kenden die afgevuurd werden met een eenvoudig soort raketten? Waren het niet de romeinen die aqua en viaducten bouwden lang voor Christus?

Enfin als jij wil geloven dat wetenschappers oersaaie mensen zijn die nooit de nodige fantasie kunnen hebben om wonderlijke dingen uit te vinden moet je dat zelf maar weten, maar ik zie geen enkele afwijking in de evolutie van luchtvaarttechniek die niet logisch te verklaren is.

ik ook niet :roll: Het is volgens mij niet omdat een wetenschapper zich ergens op baseert of ergens inspiratie opdoet dat dit afdoet aan de creativiteit van zijn werk?

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 14 feb 2009, 17:13

LordDragon,

Het is mogelijk dat dergelijke toestellen (SR 71 of Aurora) aan de basis liggen van enkele bona-fide ufo-waarnemingen. Maar ze volstaan geenszins als verklaring van de massale en donkerbruine onzin-diarrhee waarmee de ufoloten ons overspoelen !

Aerospaceweb betwijfelt trouwens expliciet het bestaan van Aurora !

Groetjes,

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 14 feb 2009, 17:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 14 feb 2009, 17:19

LordDragon schreef:@ Timber
om er vervolgens iets warrigs bij te sleuren als zou de inspiratie voor wat er misschien wel neer gestort is daarvoor uit oude geschriften komen. Wat een flauwekul zeg.

Flauwe kul? Was het niet Da Vinci die in de middeleeuwen reeds helikopters vliegtuigen duikboten enz uittekent? Waren het niet de Japanners die reeds in het jaar 600 na Chistus projektielen kenden die afgevuurd werden met een eenvoudig soort raketten? Waren het niet de romeinen die aqua en viaducten bouwden lang voor Christus?

De tuigen van Da Vinci zijn allemaal nagebouwd : bezoek eens het "Clos Lucé" in Amboise. Géén enkel bleek te werken, meestal wegens erg fundamentele ontwerpfouten.

De Japanse projectielen waren gebaseerd op buskruit, nu niet bepaald wereldschokkend !

De geschiedenis van de bouwkunst is een lang en continu verhaal. Met héél véél menselijk vernuft, maar géén wonderen, buitenaardse of andere !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 14 feb 2009, 17:32

De tuigen van Da Vinci zijn allemaal nagebouwd : bezoek eens het "Clos Lucé" in Amboise. Géén enkel bleek te werken, meestal wegens erg fundamentele ontwerpfouten.

Hewel nadien hebben wetenschappers zich erop gebaseerd en de boel geperfectioneerd.

De Japanse projectielen waren gebaseerd op buskruit, nu niet bepaald wereldschokkend !

Nu niet neen, toen wel :)

De geschiedenis van de bouwkunst is een lang en continu verhaal. Met héél véél menselijk vernuft, maar géén wonderen, buitenaardse of andere !

ik heb het nergens over wonderen, met die bouwkunst wil ik gewoon aantonen, dat wij ons in het moderne westerse beschaving nog steeds bedienen van dingen die voor het eerst uitgedacht en uitgewerkt zijn door een beschaving zoals die van de Romeinen. ik heb het ook helemaal niet over buitenaardsen, groen of grijs, ik heb het over de aliens op planet earth, de mens dus. :D

MVG, LD.

Ps, idd werd het bestaan van hyper x toestellen enkele jaren geleden nog in twijfel getrokken, maar het stukje film, met de man van nasa spreekt boekdelen, neen? (ze willen er commerciële aandacht voor)
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 14 feb 2009, 17:48

LordDragon,

1) Klopt niet, toch zeker niet helemaal ! Er zijn fundamentele verschillen tussen het tuig van Da Vinci en de eerste helicopter van Sikorski. Da Vinci's ontwerp is de uiting van een droom. Dat van Sikorski van doorgedreven studie ! Dat het idee van Da Vinci Sikorski heeft geïnspireerd zal wel kloppen. Maar Sikorski heeft de droom waar gemaakt. En dát doe je niet al dromend, maar al werkend !

2) Het feit dat Japanners en Chinezen ooit begonnen zijn met eenvoudige buskruit-raketten waarop later is voortgewerkt door o. a. William Congreve, is niet onderbouwend voor de bewering dat de veda's vertellen over moderne wapens en transportmiddelen. Dat laatste doen deze trouwens alleen in sterk "bijgewerkte" vertalingen op ufoloten-websites.

3) Akkoord, maar die continuïteit is er ook in de lucht-en ruimtevaart. Geen aanleiding om te dromen van "oude beschavingen", of ze nu al dan niet "aards" zijn !

4) Militaire technologie is inderdaad meestal eerst geheim, dan bekend, en dan commerciëel exploiteerbaar, zie GPS. Ik twijfel er niet aan dat er op dit eigenste ogenblik talrijke geheime militaire projecten lopen, en niet alleen in Amerika. Ik sluit zelfs niet uit dat sommige hiervan aanleiding gaven tot ufo-meldingen. Maar van daar tot hogergenoemde ufoloten-diarrhee is een lange weg, en daarop ga ik niet mee !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 16 feb 2009, 02:59

1/ Zo maak je dromen waar, dat is toch deel van het menselijke vernuft? Of denk je dat op elke schilderij die ik maak de objecten zomaar verschijnen? Ik moet er ook voor werken hoor.

2/ het is wel onderbouwend ivm het staven dat er elementen uit vorige beschavingen worden overgenomen en geperfectioneerd.

opmerking: als je me betere dan de door jou aangehaalde "bijgewerkte" vertalingen kan bezorgen is dat steeds welkom.

3/
Geen aanleiding om te dromen van "oude beschavingen", of ze nu al dan niet "aards" zijn !

Aub Digit, wees redelijk, heb ik de Romeinse en Egyptische beschaving "gedroomt", das te veel eer :D

4/ ufoloten diaré, hmz, waarom is dit ufoloten diaré? Je rijdt met een auto, die zou nooit kunnen bestaan/functioneren zonder de kennis van het wiel, of desnoods rijd je met een fiets. Maar de uitvinding van het wiel is niet overgenomen van voorgaande beschavingen? Ik dacht dat we gebruik maakten van de evolutie van onze voorvaders.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Mars » 16 feb 2009, 03:24

LordDragon schreef:Aub Digit, wees redelijk, heb ik de Romeinse en Egyptische beschaving "gedroomt", das te veel eer :D

Hij is redelijk. De woorden staan niet voor niets tussen aanhalingstekens: refererend naar zogenaamd bestaande beschavingen zoals Atlantianen en Lemurianen. De "oude beschavingen" waar die zweverige types graag op 'geilen'.

4/ ufoloten diaré, hmz, waarom is dit ufoloten diaré? Je rijdt met een auto, die zou nooit kunnen bestaan/functioneren zonder de kennis van het wiel, of desnoods rijd je met een fiets. Maar de uitvinding van het wiel is niet overgenomen van voorgaande beschavingen? Ik dacht dat we gebruik maakten van de evolutie van onze voorvaders.

Dat vinden (geloven!) veel ufoloten niet, vandaar de bewoording "hogergenoemde ufoloten-diarrhee" ;). Ufoloten denken (geloven!) onder andere dat onze voorouders niet capabel genoeg waren om zo vindingrijk te zijn.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Mars

Berichtdoor Digit » 16 feb 2009, 09:58

Aan wat Mars zegt heb in feite niets toe te voegen.

Alleen ter staving het startpunt van onze discussie op Do Feb 12, 2009 12:47 am :

LordDragon schreef:Digit, wat is je commentaar ivm de veda's en stanza's en dat de nazi's daaruit hun vliegende schotel modellen gehaald hebben en kennis voor andere aandrijvingen? Dat daarna de amerikanen de nazi wetenschappers voor hen laten werken hebben zal je wel weten, Oppenheimer A-bomb, Von Braun raketten. Geen groen mannekes dus, maar mogelijk wel iets bruikbaars voor technologische doeleinden uit "vorige beschavingen"?

MVG, LD.

Let op de aanhalingstekens in relatie met de Veda's !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 16 feb 2009, 11:37

Even dit bekijken : http://en.wikipedia.org/wiki/Vril

Het hele Vril-verhaal is ontstaan als een SF-roman die door de theosofen ernstig is genomen. Later komen Bergier, Pauwels en Gurdieff erbij, wat op zich een voldoende waarborg is voor totale crackpot !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 16 feb 2009, 15:51

Let op de aanhalingstekens in relatie met de Veda's !

De Vedische beschaving is toch een voorgaande beschaving, net zoals de Egtpyische of de Romeinse?

Goed, ik zal mijn bakkes dan maar houden over vliegende Nazi schotels. De waarheid heb ik niet in pacht, maar als je alles op een rijtje zet lijkt het mij toch een mogelijkheid met een hoge waarschijnlijkheidsgraad. De link die je plaatste haalt de vrill onderuit op basis dat de Nazi's een stel esoterische flippers waren, maar dat is heel eenzijdig en er wordt niks gezegd over Haunebau of de poolse basissen. Dat stelletje esoterische flippers is er dan wel in gelukt om raketten te bouwen, maar het is uitgesloten dat ze geëxperimenteerd hebben met andere soorten tuigen of aandrijving. :roll:

Ik heb er mijn twijfels bij, maar ik laat het even zo.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 16 feb 2009, 16:16

LordDragon,

De nazi's hebben o. a. de Walther-aandrijving gebouwd voor onderzeeboten, en dat was behoorlijk vooruitstrevend. En ze hebben met kernenergie geëxperimenteerd ! http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaar_water http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacht_op_h ... en_in_WOII

De link die ik plaatste haalt dat verhaal onderuit op basis van het feit dat Vril als eerste beschreven is in een roman van Edward Bulwer-Lytton : "The Coming Race", fictie dus. De eersten die het ernstig genomen hebben waren de theosofen, die klaarblijkelijk niet beseften dat het een roman was, net zoals er nu nog mensen rondlopen die denken dat "The X-Files" een documentaire was ! Het is aan de nazi's gekoppeld door Wilhelm Landig, die wél een volbloed esoterische flipper was : http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Landig !

In dat laatste artikel vind je ook een aantal verwijzingen voor nazi-belangstelling voor het occulte, vooral via de SS. En de raketten werden niet gebouwd door esoterische flippers, maar door wetenschappers die voor hen werkten. En eerder heb ik al aangetoond dat in dit rakettenverhaal wél de continuïteit terug te vinden is die in het Vril-fabeltje ontbreekt !

En ik herinner nog eens aan mijn post van Vr Feb 13, 2009 5:05 pm, in het bijzonder :

Ik schreef:We hebben aardbevingsbommen gehad (http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_quake_bomb ), kernbommen, neutronenbommen en clusterbommen, allemaal vrolijk toegepast (behalve de neutronenbommen, al lagen/liggen die naar verluid wél gereed op Kleine Brogel, voor het geval … ) !

We hadden talloze conflicten, waarin supertechnologie aardig van pas zou gekomen zijn ! Zouden de Amerikanen die nederlaag in Vietnam geslikt hebben als ze Ho-Tchi-Minh naar boven hadden kunnen beamen (beam me up, Scotty ! :wink: ) met Atlantis- of veda-technologie? Ik denk van niet !

De essentie van mijn argumentatie is dat we de Walther-aandrijving, de kernreactoren, de raketten, straalmotoren en aanverwante doorheen de geschiedenis kunnen volgen terwijl zoekwerk naar de Vril altijd bij esoterie en ufologie terecht komt. Daarnaast passen de eerste perfect in de fysica, en de Vril helemaal niet. Ik moet het eerste goede argument om in de Vril te geloven dus nog tegenkomen ! Mijn inschatting van de waarschijnlijkheden verschilt dus drastisch van de jouwe !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 16 feb 2009, 17:47

Ik vroeg om je mening en die heb je gegeven waarvoor dank. Ik kan echter niets uitsluiten dat ik niet met 100% zeker weet of niet weet.

Digit schreef

En ik herinner nog eens aan mijn post van Vr Feb 13, 2009 5:05 pm, in het bijzonder :

Ik schreef:
We hebben aardbevingsbommen gehad (http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_quake_bomb ), kernbommen, neutronenbommen en clusterbommen, allemaal vrolijk toegepast (behalve de neutronenbommen, al lagen/liggen die naar verluid wél gereed op Kleine Brogel, voor het geval … ) !

We hadden talloze conflicten, waarin supertechnologie aardig van pas zou gekomen zijn ! Zouden de Amerikanen die nederlaag in Vietnam geslikt hebben als ze Ho-Tchi-Minh naar boven hadden kunnen beamen (beam me up, Scotty ! Wink ) met Atlantis- of veda-technologie? Ik denk van niet !

ik snap helemaal niet wat je daarmee wil zeggen. Het is gewoon een sarcastische opmerking die een link maakt tussen schotelvormige tuigen en beam me up scotty, vermoedelijk om het in het belachelijke te trekken. Zo een opmerkingen doen mij afstand nemen van een discussie.

Tot zover dus mijn alternatieve poging voor een mogelijke verklaring van schotelvormige tuigen, die er dus volgens jou nooit geweest zijn :D

Er is trouwens toch niet veel interesse in dit topic en ik wil vermijden dat dit uitloopt op een vechtdebat tussen twee personen. (want zoals ik al zei de waarheid heb ik niet in pacht)

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 16 feb 2009, 18:09

LordDragon,

Het is niet omdat ik een vraag wat speelser formuleer dat ik ze niet ernstig bedoel ! Ik zal ze anders formuleren :

Hoe verklaar jij de Amerikaanse nederlaag in Vietnam uitgaande van de veronderstelling dat de Amerikanen over super-geavanceerde schoteltechnologie zouden beschikken, met alles wat daarbij hoort ?

Er zijn ongetwijfeld enkele min-of-meer schotelvormige experimentele vliegtuigen geweest, maar dan wel degelijk met klassieke aandrijving en aerodynamica. Ik kan ze niet zo snel terugvinden. Ze hebben echter niets met de ufomania te maken. Enkele waarnemingen zijn mogelijks terug te voeren op bijzondere tuigen (zo ken ik persoonlijk minstens één geval waarin een laagvliegende C5-A voor een "vliegende driehoek" werd aangezien). Maar de ufomania berust op verkeerde waarnemingen, later aangevuld met sensatiezoekerij, overdrijvingen, leugens en bewust bedrog. Zie Klass, Sagan, Gardner, ...... .

En zonder "de waarheid in pacht" te hebben durf ik bovenstaande te stellen met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" ! Daarvoor ben ik voldoende in de materie beslagen !

Groetjes,

Digit

http://www.unmuseum.org/realsauc.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_V-173
http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_XF5U
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 16 feb 2009, 19:30

Hoe verklaar jij de Amerikaanse nederlaag in Vietnam uitgaande van de veronderstelling dat de Amerikanen over super-geavanceerde schoteltechnologie zouden beschikken, met alles wat daarbij hoort ?

Hier nog even op antwoorden

Ik ga ervan uit dat die schoteltechnologie toen nog niet op punt stond, iets wat in experimentele fase is kan je moelijk inzetten in een oorlog. (alles wat erbij hoort? Toch niet beam me up scotty, ik ga van een schotelvormig vliegtuig uit met bv nucleaire aandrijving. Daarmee doel ik geenzins op startrek tuigen met beamers en warp speed.)

En over oorlogen winnen en verliezen, supertech is niet alleen betreffende vliegtuigen. De amerikanen hadden toen alwel atoombommen, die hebben ze ook niet gebruikt.

Het is me nu wel al duidelijk dat het voor jou uitgesloten is hoor.

Er zijn ongetwijfeld enkele min-of-meer schotelvormige experimentele vliegtuigen geweest, maar dan wel degelijk met klassieke aandrijving en aerodynamica.

Die zijn er ook, maar hoe weet jij zeker dat ze enkel met klassieke aandrijving getest zijn? Een scram jet is nu ook niet bepaald klassiek, of een ionenmotor.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Timmber » 16 feb 2009, 20:05

LordDragon schreef:

Hier nog even op antwoorden

Ik ga ervan uit dat die schoteltechnologie toen nog niet op punt stond, iets wat in experimentele fase is kan je moelijk inzetten in een oorlog. (alles wat erbij hoort? Toch niet beam me up scotty, ik ga van een schotelvormig vliegtuig uit met bv nucleaire aandrijving. Daarmee doel ik geenzins op startrek tuigen met beamers en warp speed.)

En over oorlogen winnen en verliezen, supertech is niet alleen betreffende vliegtuigen. De amerikanen hadden toen alwel atoombommen, die hebben ze ook niet gebruikt.

Het is me nu wel al duidelijk dat het voor jou uitgesloten is hoor.

Er zijn ongetwijfeld enkele min-of-meer schotelvormige experimentele vliegtuigen geweest, maar dan wel degelijk met klassieke aandrijving en aerodynamica.

Die zijn er ook, maar hoe weet jij zeker dat ze enkel met klassieke aandrijving getest zijn? Een scram jet is nu ook niet bepaald klassiek, of een ionenmotor.

MVG, LD.

FYI: in WOI werden tanks al massaal ingezet vooraleer ze op punt stonden. Of een wapen al dan niet word ingezet hangt meer af van de krijgskansen dan van iets anders. Hetzelfde voor helicopters en straaljagers in WO2. Of the Hunley in de Amerikaanse Burgeroorlog. Enfin als je wat moeite doet kan je voor elke oorlog wel zo iets vinden.
Timmber

Berichtdoor Digit » 17 feb 2009, 10:43

LordDragon,

Even de bewijslast situeren waar hij écht thuis hoort :

Welke aanwijzingen heb je dat bepaalde ufowaarnemingen veroorzaakt zijn door geheime nazi-tuigen ?

Hoe stel je je dat voor ? Wanneer hebben de Amerikanen overgenomen of zitten die nazi's nog altijd op Antartica ? Zo ja, hoe doen ze dat dan om te overleven én onzichtbaar te blijven ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 17 feb 2009, 19:29

A Er werden tijdens de WO verschijnselen gemeld zoals de foo fighters.(ik laat de vrill en Haunebau documenten even weg)
B In oa Polen werden geheime militaire basissen gevonden, die werden snel ontmanteld en integraal naar amerika verscheept, zoals ze met Von Braun en zijn raketten gedaan hebben.(alles moest weg voor de russen er aan kwamen) Bij Von Braun geeft men toe dat het om raketten gaat, waarom mogen we niet weten wat er in die andere basissen gevonden is, en waarom de russen dat niet mochten hebben?
C In amerika in 1947 op area 51 stort een "ufo" neer, een mogelijke aanwijzing dat men daar de experimenten verder zet. (meer dan duizend nazi wetenschappers zijn overgebracht naar amerika in de geheime operaties Overcast en Paperclip. Von Braun en zijn rocket team worden uitbundig gefotografeerd en gedocumenteerd, maar waar zijn die andere nazi wetenschappers allemaal gebleven?)
D Begin de jaren 50 komt de flying soucer in het beeld, van waar komt die schotelvorm? In SF verhalen uit de prille vorige eeuw zoals bv Jules verne, spreekt men van duikboten en raketten, maar nergens over vliegende schotels. Merkwaardig toch dat dit pas na de WOII en na de Roswell crash verandert.(in de veda's worden dan wel weer schotelvormen beschreven)
E Dat de Nazi's op antartica gezeten hebben kan, maar dat ze zich daar nu nog steeds ophouden is zeer onwaarschijnlijk. Maar of dat enige relatie heeft met hun schoteltuigen betwijfel ik aangezien ik er niet van uit ga dat de nazi's erin geslaagd zijn een deftige schotel te ontwerpen, die ook functioneel kon ingezet worden. Ook omdat er grote aanwijzingen zijn dat ze daar met duikboten naartoe zijn getrokken.
F Blijkbaar lukt het niet zo goed met die schotels want ze crashen al wel eens, telkens wordt de dekmantel aliens gebruikt, welk natuurlijk zever is.Zo is er in 1974 ook weer een ufo gecrasht, met aliens. Het is merkwaardig dat die aliens altijd crashen, welk me doet vermoeden dat er wel geexperimenteerd wordt met tuigen die als ze gezien worden of crashen aan aliens worden toegeschreven. Makkelijk is dat. Ook tijdens de koude oorlog is dit een goed excuus, wanneer een experimenteel tuig uitvliegt (hieronder vallen ook straaljagers die op grote hoogte aan grote snelheden kunnen vliegen) wordt het afgedaan als iets alien, de amerikanen hebben zo een technologie niet, zeggen ze. De russen kunnen hen dan ook nergens van beschuldigen. Je hebt merkwaardig veel ufo sightings in rusland vananf de jaren 50. Aliens of spionagetuigen?
G Tegen de jaren 70 amper 35 jaar na de eerste raket van Von Braun, is de raket aandrijving en straaljet algemeen bekend en ingeburgerd. Je moet je niet echt afvragen hoe dat komt het is grotendeels de olie industrie die bepaald dat motoren op fosiele brandstoffen naar voor geschoven worden. Echter men werkt ook aan nucleaire aandrijvingen, zie nucleaire duikboten.(dus de mogelijkheid dat zij experimenteerden met nieuwe aandrijvingen op vliegende tuigen vind ik niet uit te sluiten. Als voorbeeld neem ik de ion engine: http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_thruster )
H Eind jaren 80 is er dan weer een verschuiving in ufoland, plots ziet men overal vliegende driehoeken. Alien visit? Of is het de amerikanen eindlijk gelukt om de schotels van de nazi's te perfectioneren.

Ik beweer niet dat dit "de waarheid" is. Maar als ik alles mooi op een rijtje zet zie ik wel enige continuiteit en categoreer ik het onder mogelijkheden. Er zijn heel wat crashes, en telkens wordt het rondgestrooid dat het om aliens gaat, zo zouden ze al meer dan 20 bodies geborgen hebben van die aliens. Omdat ik de mogelijkheid dat er aliens alsmaar af en aan vliegen over duizenden lichtjaren, die dan wel plots crashen op de planeet aarde, zeer onwaarschijnlijk acht, verkies ik oa deze alternatieve theorie die ik mogelijk acht.

Voor de duidelijkheid, enkele links, de tweede is van een ufomania site, daar kan je zien dat ze beweren al heel wat bodies geborgen te hebben. Het voederen van een mythe als cover up voor experimenten? Of groene mannetjes die als ze de aarde tegenkomen de neiging hebben om te crashen, ook al vliegen ze zonder problemen 100 lichtjaar door het heelal. (dit laatste lijkt me een contradictie in terminus)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_al ... FO_crashes

http://www.ufologie.net/htm/crashes.htm

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 18 feb 2009, 10:42

LordDragon,

A. Inderdaad nog niet verklaard. Maar het deel daarvan dat toetsbaar écht is lijkt véél méér op een natuurverschijnsel (bolbliksem) dan op technologie. Overgroot deel van de foto's op ufolotensites manifest vervalst !
B. Graag onderbouwing, inbegrepen waarom men Von Braun niet "stil kon houden", en de rest wél ?
C. Sprookje ! Tenzij je goede onderbouwing kan brengen ! En ja, wáár zijn de andere nazi-wetenschappers gebleven ? En waar zijn, in eerste instantie, de bewijzen dat ze er ooit waren ?
D. De oorsprong van het woord "schotel" is bekend : Kenneth Arnold sprak van "boomerang-vormige tuigen" die bewogen als een "schotel die over het water ketst". De journalist heeft dit erg benadrukt, en vanaf dan zag iedereen "schotels". De waarneming van Arnold berust vrijwel zeker op vogels, gewoon omdat er niet genoeg Hö 229's voorhanden waren !
E. Bij grondig onderzoek blijft daar vrijwel niets van over.
F. Enige ernstige onderbouwing van een "schotel-crash" beschikbaar ?
G. Kernreactoren zijn te zwaar en te riskant voor gebruik in de dampkring, ionenmotoren te zwak. De meeste beschrijvingen van aandrijfsystemen van ufo's op de ufolotensites vallen onder de categorie "te-zot-om-los-te-lopen". Vandaar dat je ze niet tegenkomt in het zwerk !
H. De driehoekmanie is ontstaan door één welbepaalde foto waarvan vaststaat dat het de boordlichten van een gewoon verkeersvliegtuig zijn ! De rest is massahysterie, mediasensatie en platte onzin op ufolotensites. De C5-A waarvan ik eerder sprak was ook eerst beschreven als "driehoekig". De getuige gaf trouwens later toe de C5-A op mijn foto's duidelijk te herkennen, en altijd vermoed te hebben dat het een vliegtuig was. De free-lance journalist had dat echter voor "onmogelijk" verklaard en een stevige onkostennota ingediend op basis van een voorpagina-artikel. Ik heb trouwens zelf ook eens een "vliegende driehoek" gezien (de ilusie was perfect), maar zodra hij dichterbij kwam bleek het een gewoon verkeeersvliegtuig te zijn. Moest het wat eerder in de wolken verdwenen zijn, dan zat ik nu óók met een "onverklaarbaar raadsel". Zie http://www.caelestia.be/article05.html "alfarano". So much for flying triangles !

Je schreef:Ik beweer niet dat dit "de waarheid" is.

Dat is het ook niet, maar je schijnt het wél te geloven ! :wink:

Je schreef:Maar als ik alles mooi op een rijtje zet zie ik wel enige continuiteit en categoreer ik het onder mogelijkheden.

Controleer de betrouwbaarheid van de bronnen, en het valt 100 % onder de absurditeiten !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 18 feb 2009, 14:13

FYI: Zowel de Amerikanen als de Russen hebben geëxperimenteerd met vliegtuigen met atoomaandrijving.
Timmber

Berichtdoor LordDragon » 18 feb 2009, 15:32

A bolbliksem is een mogelijkheid, maar die achtervolgen geen vliegtuigen.
B Ik heb niet gezegd dat men Von Braun niet kon stil houden. Het lijkt eerder dat men Von Braun promoot als afleidingsmanouvre, vandaar de vraag waar zijn die andere wetenschappers gebleven.
C Sprookje is jouw subjectieve mening. Zoek op project Overcast en Paperclip. je kan hier alvast beginnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Paperclip
D zeer raar dat je dat dan wel gelooft.
E http://www.nujij.nl/oude-nazi-basis-op- ... 8077.lynkx
F zoek op Roswell dat is het bekendste voorbeeld waarin men beweert dat het om een schotel met aliens gaat.
G er is weldegelijk geexperimenteerd met atoom aandrijving,
www.natutech.nl/00/nt/nl/file/200804111 ... gtuig.html -
en een ionen motor in combinatie met een scram jet dan heb je al een deftig ruimteschip. (de scramjet om je los te maken van de zwaartekracht van een planeet en de ion engine om je voort te stuwen door de ruimte)
H wat een manke link. Lichtshows van discotheken geven geen spookbeelden op radars. Bij de achtervolging waren er twee lock ons, dat kan ook niet met discolichten. Een beetje verder in de link wordt duidelijk dat het leger niet goed weet wat ze ermee aan moeten en dan maar er "creratief" mee omgaan. Het leger is iid zeer creratief maar een officieel rapport met twee lock ons is niet te ontkennen, en dat zat effe in de buik.

Dat is het ook niet, maar je schijnt het wél te geloven !

Dit heeft niks met geloven te maken, dit is het onderzoeken van mogelijkheden van zaken waarbij men rekening moet houden met oa de creativiteit van het leger om experimenten te coveren zoals hun verhaal van de roswell aliens.

Controleer de betrouwbaarheid van de bronnen, en het valt 100 % onder de absurditeiten !

zoals die laatste link van jou? :D

MVG, LD.

PS in voorgaande plaatste je een link waarin blijkt dat de naam de "vrill" uit een sf boek komt. Daaruit wordt afgeleid dat de hele vrill en haunebau troep niet bestaat. Dat is ook een vrij manke redenering als je rekening houd met het feit dat het merendeel vliegtuigen schepen of projecten een exotische naam gegeven wordt. Het is niet dat je bv de benaming de Jules Verne op een vliegtuig plakt dat dat vliegtuig dan per definitie niet bestaat omdat Jules Verne een sf schrijver was uit een vorige eeuw.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Re: Het verloren continent Atlantis

Berichtdoor Henriette » 18 feb 2009, 16:11

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Re: Het verloren continent Atlantis

Berichtdoor redwasp » 18 feb 2009, 16:35

vrede,

ajoin007 schreef:Hallo,

ik weet dat ik nogal wat topics begin maar dit zijn allemaal items waar ik graag eens de mening van de rest zou willen horen.

Zou het compleet uitgesloten zijn dat dit ooit heeft bestaan?
Zou het niet kunnen dat er effectief een vergevorderde beschaving heeft bestaan en dat die vergaan is.

Misschien zou het wel kunnen dat onder de poolkappen, onder 3km ijs wel degelijk Atlantis lag.

lijkt me een vreemde vraagstelling. het gaat niet echt om de vraag of het compleet uitgesloten zou zijn dat atlantis ooit heeft bestaan. het is onmogelijk om het bestaan van iets volledig uit te sluiten. de vraag die we beter stellen is: is het aannemelijk dat het continent atlantis (in de vorm die we kennen via plato of via blavatsky) heeft bestaan? het antwoord op die vraag is negatief. er bestaan (behalve in de werken van bovengenoemden en hun adepten) geen bewijzen, geen aanwijzingen. geen sporen... niets dat op het bestaan van dat continent wijst.

we kunnen plato's fantasie als een bron van informatie beschouwen en zijn filosofische metaforen voor letterlijke beschrijvingen nemen, maar dan moeten we eigenlijk ook geloven dat de mensheid vroeger uit cirkelvormige 'tweelingzielen' bestond (aristophanes'discours over de oorsprong van de mens in plato's symposium) en dat wij allemaal vastgebonden in de grot zitten te kijken naar een soort cinema van schaduwen (allegorie van de grot in zijn politeia).

we kunnen ook geloof hechten aan de buitenzintuiglijke informatie die blavatsky ontving van de hindoe-mahatmas uit tibet. als we dat echtergaan doen, dan moeten we er zo veel nonsensen bijnemen, dat we evengoed alle wetenschap overboord kunnen gooien en ons compleet vastbijten in haar esoterisch obscurantisme.

behalve deze literaire bronnen (die zelf niet het minste materiële bewijs aandragen) zijn er geen beschrijvingen van dit stuk land. er is geen enkele reden om aan te nemen dat het bestaan van atlantis waarschijnlijker is dan het bestaan van de legendarische productie-eenheid op de noordpool waar elfen in opdracht van de kerstman speelgoed vervaardigen.

zouden we de vraag in het begin dan niet kunnen herformuleren als:

herformulering door redwasp schreef:(...)
Zou het compleet uitgesloten zijn dat dit rijk van de Kerstman ooit heeft bestaan?
Zou het niet kunnen dat er effectief een vergevorderde beschaving heeft bestaan en dat die vergaan is.

Misschien zou het wel kunnen dat onder de poolkappen, onder 3km ijs wel degelijk de illustere elfenfabriek lag.

de door mij opnieuw geformuleerde vragen zijn niet meer of minder relevant dan de oorspronkelijke. het grote verschil is dat de believers in het ene geval esoterici uit het gevolg van blavatsky zijn en de andere keer kinderen die nog niet beter weten.

vrede,

redwasp
la illaha ila allah, wahdahu, la sharikalahu
redwasp

Berichtdoor Timmber » 18 feb 2009, 18:40

LordDragon schreef:B Ik heb niet gezegd dat men Von Braun niet kon stil houden. Het lijkt eerder dat men Von Braun promoot als afleidingsmanouvre, vandaar de vraag waar zijn die andere wetenschappers gebleven

Net als Von Braun naarstig aan het werk gezet, of in de USSR of in de USA.
Je redeneert zo krom als maar kan zijn: "We hebben duizend nazi's aan het werk gezet dus als Von Braun bij NASA aan slag is gegaan waar zijn die andere 999 dan mee bezig geweest?" Antwoord: Dat weten we niet van iedereen zeker. Jouw interpretatie is dan:" Zie je wel dat ze in het geheim op de pool ufo's hebben gebouwd! Terwijl een normalere interpretatie zou zijn: Dat weten we gewoon niet en vergt nader onderzoek.

Verder maak ik de volgende opmerkingen: Als de USA een belangrijke nederlaag geleden hebben waar zijn dan die tientallen bodybags gebleven? Waarom bestaat er geen organisatie in de VS die zich richt op het terugvinden van die dierbare overledenen / vermisten?
Heel dat verhaal van die duikboten is gebaseerd op het feit dat 2 duikboten ruim na afloop van de oorlog in Argentinië zijn aangekomen. Niet zo verwonderlijk als je rekening houdt met de afstand en de snelheid van die U-Boten.

Scramjet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Scramjet
2 zaken die we moeten onthouden: Scramjets hebben zo hun beperkingen en 2004.

Maar even recapituleren: een organisatie van oud nazi's gevestigd op de Zuidpool die al in 1950 kunnen wat de NASA/USAAF pas in 2004 voor elkaar krijgen zitten al die tijd te wachten op Godot ipv op eenvoudige wijze de wereldmacht over te nemen en een 4e Reich te vestigen?
En het broeikaseffect is eigenlijk een lange termijn wapen van de vredelievende Amerikanen teneinde de Nazi's van de Polen te verdrijven?
Timmber

Berichtdoor Digit » 18 feb 2009, 19:19

Timmber schreef:FYI: Zowel de Amerikanen als de Russen hebben geëxperimenteerd met vliegtuigen met atoomaandrijving.

Er zijn inderdaad feasibility-studies geweest. Maar verder dan het "vervoeren" van een niet-werkende reactor in een B-36 is het vrijwel zeker niet gekomen.

@ LordDragon,

Paperclip is bekend, maar het is ook vrij goed bekend waaraan die mensen gewerkt hebben, en nazi-teljoren zijn daar niet bij !

Voor de rest zou ik een massa links moetenposten, maar gezien jij een goede link van Wim Van Utrecht naast je neer legt zie ik daar het nut niet van in.

Om af te sluiten met die beweerde lock-on's : de betrokken piloten hadden (waarschijnlijk in opdracht van de minister) door De Brouwer zwijgplicht opgelegd gekregen. In luchtmachtkringen is echter bekend dat zij er zeker van zijn dat zij géén buitengewone tuigen hebben ontmoet. Het lock-on verhaal is aldaar nog steeds goed voor een stevige lachbui zoals ik enkele jaren geleden bij een bezoek aan een interceptiesmaldeel heb mogen ervaren. Wat die lock-on's veroorzaakt heeft is met grote waarschijnlijkheid bekend (en het is iets banaals !), maar ik ga niet de moeite nemen om het je uit te leggen !

Over en uit !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 18 feb 2009, 19:22

Je redeneert zo krom als maar kan zijn: "We hebben duizend nazi's aan het werk gezet dus als Von Braun bij NASA aan slag is gegaan waar zijn die andere 999 dan mee bezig geweest?" Antwoord: Dat weten we niet van iedereen zeker. Jouw interpretatie is dan:" Zie je wel dat ze in het geheim op de pool ufo's hebben gebouwd! Terwijl een normalere interpretatie zou zijn: Dat weten we gewoon niet en vergt nader onderzoek.

Je schuift redeneringen in mijn schoenen die ik niet heb gemaakt, die zuidpoolbasis heeft digit aangehaald, misschien kunnen we er nu een maanbasis bijhalen? :roll: Voor de theorie die ik aandraag speelt dat geen rol, poolbasis noch maanbasis hebben niets te maken met het feit dat de amerikanen nazi technologie kunnen overgenomen hebben.
Je kan er natuurlijk allerlei randredeneringen bijhalen om de kern van de redenering te verdoezelen of de boel belachelijk te maken.

Alles wat ik beweer valt onder menselijk vernuft, niet meer maar ook niet minder. En verder onderzoek ben ik geenzins tegen, maar dan wel niet dingen in mijn schoenen schuiven die ik niet gezegd heb.

mijn antwoord bij het naar voor schuiven van een poolbasis

E Dat de Nazi's op antartica gezeten hebben kan, maar dat ze zich daar nu nog steeds ophouden is zeer onwaarschijnlijk. Maar of dat enige relatie heeft met hun schoteltuigen betwijfel ik aangezien ik er niet van uit ga dat de nazi's erin geslaagd zijn een deftige schotel te ontwerpen, die ook functioneel kon ingezet worden. Ook omdat er grote aanwijzingen zijn dat ze daar met duikboten naartoe zijn getrokken.

en dat was een antwoord op de voorgaande vraag van Digit.

Hoe stel je je dat voor ? Wanneer hebben de Amerikanen overgenomen of zitten die nazi's nog altijd op Antartica ? Zo ja, hoe doen ze dat dan om te overleven én onzichtbaar te blijven ?

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Timmber » 18 feb 2009, 19:48

LordDragon schreef:

Je schuift redeneringen in mijn schoenen die ik niet heb gemaakt, die zuidpoolbasis heeft digit aangehaald, misschien kunnen we er nu een maanbasis bijhalen? :roll: Voor de theorie die ik aandraag speelt dat geen rol, poolbasis noch maanbasis hebben niets te maken met het feit dat de amerikanen nazi technologie kunnen overgenomen hebben.
Je kan er natuurlijk allerlei randredeneringen bijhalen om de kern van de redenering te verdoezelen of de boel belachelijk te maken.

Alles wat ik beweer valt onder menselijk vernuft, niet meer maar ook niet minder. En verder onderzoek ben ik geenzins tegen, maar dan wel niet dingen in mijn schoenen schuiven die ik niet gezegd heb.

mijn antwoord bij het naar voor schuiven van een poolbasis

en dat was een antwoord op de voorgaande vraag van Digit.

MVG, LD.

Duh. De Amerikanen hebben natuurlijk wetenschappers en bijgevolg kennis van de nazi's overgenomen, daar is toch niks geheim aan? Dat ontkent hier toch niemand? Los daarvan had ik toch graag een antwoord op de vraag waarom de USAAF/NASA pas in 2004 realiseert wat ze volgens jou net na de oorlog al, geholpen door nazi-wetenschappers (Duitsers maw.) in en rond Roswell in de praktijk gebracht hebben?
Verder zou ik graag horen met welk soort aandrijving die schotels voldoende hoogte wonnen om daarna hun theoretische en nog 50 jaar lang onderzoek nodig hebbende scramjets in te schakelen? Dan vergeten we nog de ionenmoter, operationeel sinds 1998. Verder impliceert jou stelling dat de NASA een schertsinstellling is en dat de vele biljoenen dollars die de VS aan ruimtevaart hebben gespendeerd totaal overbodig waren en enkel dienden als rookgordijn.
Timmber

Berichtdoor LordDragon » 18 feb 2009, 20:25

@ Digit

Paperclip is bekend, maar het is ook vrij goed bekend waaraan die mensen gewerkt hebben, en nazi-teljoren zijn daar niet bij !

Ok Digit je weet er alles over mij goed hoor. Je was er waarschijnlijk zelf bij :wink:

Voor de rest zou ik een massa links moetenposten, maar gezien jij een goede link van Wim Van Utrecht naast je neer legt zie ik daar het nut niet van in.

Een goede link van Wim van Utrecht? Een man die beweert dat disco lichten warnemeningen op radars veroorzaken en die er de ballon van van die bruselaar bijhaalt kan ik onmogelijk serieus nemen. Al eens naar de referenties bij zijn artikel gekeken? the new ufologist :P

Op je andere opmerking ga ik niet reageren. Het is jouw volste recht daar niet de moeite toe te nemen.

@Timmber

Waar heb ik ook weer gezegd dat de roswelianen scramjets hadden? Ik haalde de mogelijkheid van een atoommotor aan.

A working ion thruster was built by Harold R. Kaufman in 1959 at the NASA Glenn facilities. It was similar to the general design of a gridded electrostatic ion thruster with mercury as its fuel.

bron http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_thruster

1959 officieel erkend eerste ion engine, ja waarom duurt het zolang he dat ze hem officieel in gebruik nemen pas in 1998 volgens jou? ik heb daar ook vragen bij.

Verder impliceert jou stelling dat de NASA een schertsinstellling is en dat de vele biljoenen dollars die de VS aan ruimtevaart hebben gespendeerd totaal overbodig waren en enkel dienden als rookgordijn.

Wil je aub ophouden met in mijn plaats stellingen te bedenken en te posten en dan nog eens beweren dat ik die gezegd heb? Dank u.

Ik porbeer een onderscheid te maken wat volgt zijn mijn woorden;

militaire doelstellingen komen niet altijd overeen met ruimtevaart. Met een F16 kan je veel doen maar je kan er niet mee naar de maan. Als Nasa daarnaast meedoet aan een militair project veronderstel ik dat ze zwijgplicht hebben. Soms gebeuren er ongelukken en dan moet men een cover up verzinnen.

Dat betekent iets helemaal anders dan de door jou aan mij toegeschreven woorden.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Timmber » 18 feb 2009, 21:38

LordDragon schreef: en een ionen motor in combinatie met een scram jet dan heb je al een deftig ruimteschip. (de scramjet om je los te maken van de zwaartekracht van een planeet en de ion engine om je voort te stuwen door de ruimte)

Timmber schreef:Verder impliceert jou stelling dat de NASA een schertsinstellling is en dat de vele biljoenen dollars die de VS aan ruimtevaart hebben gespendeerd totaal overbodig waren en enkel dienden als rookgordijn.

Dat is geen stelling van mij. Dit is een gevolg van jou stelling. Als ze al in 1948 tot ruimtereizen per vliegende nazi schotel in staat waren dan is per definitie zo goed als alles wat NASA daarna nog heeft gedaan zo goed als zinloos. Welk nut heeft het namelijk om mensen per verouderde raket gebaseerd op reeds lang voorbijgestreefde principes naar de maan te sturen? Uw verhaal mist samenhang. Je combineert gewoon een paar halve waarheden met wat gratuite aannames.
Timmber

Berichtdoor LordDragon » 18 feb 2009, 22:23

Als ze al in 1948 tot ruimtereizen per vliegende nazi schotel in staat waren dan is per definitie zo goed als alles wat NASA daarna nog heeft gedaan zo goed als zinloos.

Wil je aub eens zeggen waar "ik" zeg dat ze in 1948 ruimtereizen konden maken?

Welk nut heeft het namelijk om mensen per verouderde raket gebaseerd op reeds lang voorbijgestreefde principes naar de maan te sturen?

Met een f 16 geraak je ook niet naar de maan, dus sommige aandrijvingen zijn van toepassing om rond de aarde te vliegen en andere dan weer om in de ruimte te reizen.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 19 feb 2009, 14:26

LordDragon schreef:Een goede link van Wim van Utrecht? Een man die beweert dat disco lichten warnemeningen op radars veroorzaken ....

Een typisch voorbeeld van een volslagen kromme stroman-redenering, die toch zo typisch is voor ufoloten !

Nergens beweert Wim Van Utrecht zoiets ! De waarheid is dat een waarneming van een discobeam te velde door ufoloten gecombineerd wordt met verhalen over "radar-engelen" (storingen) om zo een betrouwbare ufo-waarneming te construeren. In de realiteit hebben beide waarnemingen niets met elkaar te maken en is het verband er bij gesleurd zonder zelfs de tijdstippen en/of locatie te controleren.

Een analoog verhaal is het Bentwaters-sprookje (Bentwaters 1) : daar beweren ufoloten dat een ufo door twee radars onafhankelijk van elkaar werd waargenomen, en dat dat de mogelijkheid van storingen uitsluit. Als het eerste waar is, dan is het tweede inderdaad héél waarschijnlijk gezien de aard van de storingen (tenzij de radars én de waarneming op één rechte lijn liggen). De waarheid in het Bentwatersgeval is dat een militair gebied afgedekt wordt door 4 (vier !) radars ! We noemen ze A, B, C en D. Op een avond waarbij de atmosferische omstandigheden gunstig waren voor storingen neemt radar A rond 21:00 een onbekende echo waar die even later weer verdwijnt. B, C en D nemen op dat ogenblik niets waar ! Omstreeks 23:00 neemt radar B een onbekende echo waar op een positie die niet overeenstemt met de eerdere waarneming van A. Op dit ogenblik nemen A, C en D evenwel helemaal niets waar ! Toch blijft Bentwaters bij de ufoloten een klassiek geval dat beschreven wordt als een onafhankelijke waarneming door twee radars, wat storingen zou uitsluiten.

De rest van LordDragon's argumentatie is integraal van hetzelfde niveau. Alleen ben ik niet bereid om de tijd op te offeren die nodig is om dat aan te tonen. Verzinnen gaat nu eenmaal véél sneller dan verklaren. Aan deze éne waarheid dankt de ufologie nu eenmaal haar voortbestaan !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 19 feb 2009, 15:29

Bedankt voor de complementen, het is in deze niet wat het is, het is wat Digit zegt wat het is. (je hebt niet het alleenrecht om links te ontkrachten,

The owner of the disco had been trying to attract youngsters by projecting a rotating xenon lamp onto the cloud-deck. Despite the fact that a local UFO group had already identified the culprit, the light-show continued to spark off UFO reports in the area until December 16th, when, after the Belgian Air Force had sent two F-16 fighter planes into the air to identify the lights, the Public Prosecutor's Office ordered the disco manager to switch off his installation.

de luchtmacht vliegt heus niet uit om disco lichten te identificieren, plus dat het artikel duidelijk beweert dat men wist dat het discolichten waren, waarom zouden ze dan nog uitvliegen? Dit krijg je als je debunkt om te debunken, dan grijp je naar net dezelfde soort praat dan als je believer bent.)

Dus, debunken om te debunken vertrouw ik evenmin als "believen".

Het zij zo dat jij voor jezelf bepaalt hebt dat het zo is en niet anders kan zijn.

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 19 feb 2009, 15:37

LordDragon schreef:Bedankt voor de complementen, het is in deze niet wat het is, het is wat Digit zegt wat het is. (je hebt niet het alleenrecht om links te ontkrachten,

The owner of the disco had been trying to attract youngsters by projecting a rotating xenon lamp onto the cloud-deck. Despite the fact that a local UFO group had already identified the culprit, the light-show continued to spark off UFO reports in the area until December 16th, when, after the Belgian Air Force had sent two F-16 fighter planes into the air to identify the lights, the Public Prosecutor's Office ordered the disco manager to switch off his installation.

de luchtmacht vliegt heus niet uit om disco lichten te identificieren, plus dat het artikel duidelijk beweert dat men wist dat het discolichten waren, waarom zouden ze dan nog uitvliegen? Dit krijg je als je debunkt om te debunken, dan grijp je naar net dezelfde soort praat dan als je believer bent.)

Dus, debunken om te debunken vertrouw ik evenmin als "believen".

Het zij zo dat jij voor jezelf bepaalt hebt dat het zo is en niet anders kan zijn.

MVG, LD.

Wat bewijst dit ?

Graag reactie !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 19 feb 2009, 15:45

Dat den alwetenden Von Utrecht wat mij betreft ook met varkens schiet :D

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor Digit » 19 feb 2009, 16:00

Het verhaal gaat als volgt :

1. Dancinguitbater installeert licht in Halen.
2. Lokale ufomeldingen.
3. Lokale bekendheid van het fenomeen.
4. Toevallige passant (van elders !) met "lange arm" ziet "ufo's" boven Halen tijdens ufogolf en alarmeert luchtmacht, want niet bekend met fenomeen.
5. Luchtmacht scramblet 2 gereedstaande F-16' (QRA - quick reaction alert) en "identificeert" ufo als discolicht. Normale procedure : QRA moet veiligheid in de lucht garanderen en indringers weren - beschikt niet over inventaris van dancingverlichting !
6. Procureur laat licht doven.

Zo is het gegaan (ik ken de streek én het "geval" van nabij !), en zo geeft Wim het ook beknopt weer. Zoveelste bron van ufo-hilariteit in de luchtmacht.

Je ziet het maar weer : simpele logica is vaak al te moeilijk in de ufoland ! :wink:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor LordDragon » 19 feb 2009, 16:49

Despite the fact that a local UFO group had already identified the culprit, the light-show continued to spark off UFO reports in the area until December 16th, when, after the Belgian Air Force had sent two F-16 fighter planes into the air to identify the lights,

Desondanks een lokale ufogroep het fenomeen al had geidentificieerd.

Toch nog ufo reportings

tot op 16 december 2 F 16's de lucht in gestuurd worden om de lichten te identificeren.

Waarvan ze dus al wisten dat het lichten waren ... dus waarom vliegen ze dan nog uit? ik ga geloven dat de belgische luchtmacht benzine verspilt aan discolichten identificieren??? O ja dat kwam door dien langen arm typ, dat moet wel een zeer lange arm geweest zijn.

Kan het nog hillarischer, contradictie in terminus, en ik haal er dan die ballon van dien brusselaar die op menig festivalletje te bewonderen was met een doorsende van 2,5 meter nog niet bij.Dat verschillende soorten vliegtuigen onrechtmatig zijn waargenomen als de vliegende driehoek ga ik niet ontkennen, maar dat speelgoed balonnetje sjah.

Maar jij bent er 100% zeker van

Zo is het gegaan

amen, :roll:

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

VorigeVolgende

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?