Hervonden herinneringen:bestaan ze echt?

Aardstralen, wateraders, wichelroeden, leylijnen, Loch Ness, hypnose, UFO-meldingen, complottheorieën, het Mars gezicht, buitenaardse wezens, aliens, buitennatuurlijk graancircels, de Yeti, ...

Hervonden herinneringen:bestaan ze echt?

Berichtdoor Linsey » 01 feb 2007, 12:59

De laatste jaren heerst er heel wat controverse over de authenticiteit van hervonden herinneringen* aan seksueel misbruik. Naar aanleiding van mijn afstudeerscriptie ben ik daarom op zoek naar mensen met zulke herinneringen die naar aanleiding van een spontane gebeurtenis (bv. geboorte kind) of naar aanleiding van een therapiesessie naar boven kwamen. Door aan dit onderzoek mee te doen, helpt u ons inzicht te verwerven in de geheugenmechanismen die bij deze herinneringen spelen. Indien u interesse hebt, kan u vrijblijvend mailen naar L.Raymaekers@student.unimaas.nl
Ook mensen met een verleden van seksueel misbruik en herinneringen eraan die altijd aanwezig geweest zijn (bv. Men heeft altijd geweten een slachtoffer van seksueel misbruik geweest te zijn) , kunnen zich via bovenstaand adres melden.

Met vriendelijke groet,

Linsey Raymaekers
Masterstudente Neuropsychologie
Studentassistente Experimentele Psychologie
Universiteit Maastricht

* 'hervonden herinneringen'=herinneringen die enige tijd afwezig waren, bv. die pas op latere leeftijd naar boven kwamen
Linsey

Re: Hervonden herinneringen:bestaan ze echt?

Berichtdoor alice » 04 okt 2008, 03:15

Linsey schreef:De laatste jaren heerst er heel wat controverse over de authenticiteit van hervonden herinneringen* aan seksueel misbruik. Naar aanleiding van mijn afstudeerscriptie ben ik daarom op zoek naar mensen met zulke herinneringen die naar aanleiding van een spontane gebeurtenis (bv. geboorte kind) of naar aanleiding van een therapiesessie naar boven kwamen. Door aan dit onderzoek mee te doen, helpt u ons inzicht te verwerven in de geheugenmechanismen die bij deze herinneringen spelen. Indien u interesse hebt, kan u vrijblijvend mailen naar L.Raymaekers@student.unimaas.nl
Ook mensen met een verleden van seksueel misbruik en herinneringen eraan die altijd aanwezig geweest zijn (bv. Men heeft altijd geweten een slachtoffer van seksueel misbruik geweest te zijn) , kunnen zich via bovenstaand adres melden.

Met vriendelijke groet,

Linsey Raymaekers
Universiteit Maastricht

* 'hervonden herinneringen'=herinneringen die enige tijd afwezig waren, bv. die pas op latere leeftijd naar boven kwamen

Hoi, ik had niet eens uw posting gezien , maar poste vandaag een hele hoop dingen over het onderwerp , mijn hypothese mag dan heel bizar klinken, maar ik wilde toch een proberen of je er iets in ziet :)
Ik zou het zelfs heel fijn viinden te horen wat je denkt van dit verhaal

viewtopic.php?t=1368
Groetjes Monika
alice

Berichtdoor alice » 05 okt 2008, 06:07

Linsey schreef:De laatste jaren heerst er heel wat controverse over de authenticiteit van hervonden herinneringen* aan seksueel misbruik. Naar aanleiding van mijn afstudeerscriptie ben ik daarom op zoek naar mensen met zulke herinneringen die naar aanleiding van een spontane gebeurtenis (bv. geboorte kind) of naar aanleiding van een therapiesessie naar boven kwamen. Door aan dit onderzoek mee te doen, helpt u ons inzicht te verwerven in de geheugenmechanismen die bij deze herinneringen spelen. Indien u interesse hebt, kan u vrijblijvend mailen naar L.Raymaekers@student.unimaas.nl

Met vriendelijke groet,

Linsey Raymaekers
Universiteit Maastricht

Mischien was mijn verhaal te lang en breed uiteengezet , ik verlies altijd mijn geduld omdat mensen die niet weten wat ik juist wil zeggen beginnen te schelden over "conspiracy theorien " en al dat meer, en ik verlies dan altijd de draad en wil alles ineens uitleggen.

Ik heb hierover wat contact met Randy Noblit , en zoek W Karikker te contacteren en ook de duitse collegas die er in duitsland mee bezig zijn, de herwonnen herinnering van trauma gebaseerde mindcontrol experimenten is een epidemie momenteel, idem is dat het geval voor "targeted individuals" . Beiden rapporteren dezelfde "symptomen" plots opkomende herinneringen en "radio golven of aanverwante technologie . De ene groep lijkt "geprogrammeerd in kindertijd (maar wordt er zich nu van bewust ) de andere lijkt nu geprogrammeerd te worden , maar wordt zich bewust van het feit dat dit bezig is ...sinds de kindertijd ...reactie welkom , Monika

Date: Tuesday, July 22, 2008, 5:49 PM
I am James Randy Noblitt and I have a Ph.D. in Clinical Psychology. I am a practising and licensed Clinical Psychologist. I have written a book which includes the subject of mind control, and also I have seen many patients reporting that they were abused in mind control experiments. Some of these allegations are that mind control experiments have been done either within certain agencies of the United States government, or within the auspices of these agencies. I feel it's very, very important that these allegations be investigated thoroughly. We already know that the United States government has been occasionally involved in other kinds of unfortunate activities such as studies involving syphilis with black people and other such similar situations. This is something that needs serious scientific and congressional investigation.

Later nadat ik de situatie uitzette, een stukje uit zijn mail als reactie ..

Hi Monika,
I mostly work with people who say that they were ritually abused and they are also dissociated. Some of them say that they think they are currently harassed by radio or similar technology, but some of them say there programmed to have this belief by their abuser group, whom they say used radio and radio-like devices during their abuse and programming. Some of them say that during their abuse and programming they were forced to watch virtual images while wearing headsets with goggles that projected these images.
Is this the same thinkg you are talking about or is it different?
If what you are talking about is different how does it work?
Randy
alice

Berichtdoor Faction Fictory » 05 okt 2008, 09:21

alice schreef:

Met vriendelijke groet,

Linsey Raymaekers
Universiteit Maastricht

Mischien was mijn verhaal te lang en breed uiteengezet , ik verlies altijd mijn geduld omdat mensen die niet weten wat ik juist wil zeggen beginnen te schelden over "conspiracy theorien " en al dat meer, en ik verlies dan altijd de draad en wil alles ineens uitleggen.

ergens een concpiracy theorie achter vemoeden is toch niet schelden?
Het voelt voor jou als schelden aan en dat gegeven zou je aan het denken moeten zetten ;-)

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor alice » 12 okt 2008, 03:06

Faction Fictory schreef:
alice schreef:

Met vriendelijke groet,

Linsey Raymaekers
Universiteit Maastricht

ergens een concpiracy theorie achter vemoeden is toch niet schelden?
Het voelt voor jou als schelden aan en dat gegeven zou je aan het denken moeten zetten ;-)

Gr

IK Had het niet meteen over het melden dat dit op conspiracy "leek" ,en dat zefs het waarom ervan interressant kon zijn , want dat is juist, maar over al die mensen die zonder één argument te horen of weerleggen of overdenken gewoon zeggen allee , gij zijt zot :?

ik snap da wel, he? Maar het feit dat ik blijf argumenten aanbrengen, zou eerder hen aan het denken moeten zetten.
Eerst een vooral over waar ik mee begon : de reden dat de contraverse rond die zozegde herinneringen is ontstaan , en wat de argumenten zijn van beide partijen, natuurlijk hebben de mainstream mensen gelijk dat ALL dit soort herinnerigen vals of waar zijn, dat is gewoon consequent, maar waarom plots zoveel "gelovigen" ? waarom was dat vroeger niet?
Omdat inderdaad het om iets nieuws gaat, omdat het samengaat met heel heftige emoties, en ....belangrijk ....de getuigenissen dikwijls overeen komen bij verschillende mensen .....dat moet te denken geven , niet waar ?
Intusen zitten de meesten heel onozel te doen over mijn eindconclusie, (ik zou daar normaal echt nooit opkomen, wist niets van aliens, niets van mindcontrol , niet een van herwonnen herinneringen) maar zien niet meer waar het begon , ipv net dat begin te overdenken , er is veel meer nog dat daarover te zeggen valt ...echt zunne :wink: :idea: Groetjes Monika
ps , ik heb echt heel goede redenen voor veel dingen , heel goede redenen ....tja
alice

Keer terug naar Fictie of werkelijkheid?