Jozef Rulof, Getuigen van jehovah, Opus Dei, Scientology, Mormonen, Avatar, De Graalbeweging, School voor Filosofie, Steiner-pedagogie, Moon, Children Of God, Pinkstergemeenten, Belgische Wicca, Belgische Kerk van Satan, Sahaja Yoga, ... Ook info ivm het sektenrapport, slachtofferhulp, en studies over sekten.

Berichtdoor barthold » 21 nov 2006, 00:36

Op het werk, de Vlaamse Landmaatschappij, maakt iemand, dan nog wel via de afdeling "Vorming", promotie voor een cursus in "management, communicatie, bewustzijn...". We worden uitgenodigd op een infosessie. Er wordt ook verwezen naar een webstek, nl. www.avatar.be (je wordt omgeleid naar www.avatar.nl), waar men voor meer informatie terecht kan. Als ik op de webstek rondstruin, word ik nogal ongemakkelijk van de terminologie en de wetenswaardigheden die me verdacht erg veel ruiken naar onzin en charlatanisme.

Is er weet van deze nieuwe wijze van "contributing to the creation of an enlightened planetary civilisation" (zie openingspagina webstek)? Ik zou op het werk aan de alarmbel willen trekken en me verzetten tegen het organiseren van de infosessie (die is vrijdag al), liefst goed "gewapend". Sowieso ga ik me ertegen verzetten, op hoger echelon. :cry:
barthold

Berichtdoor Raafje » 22 nov 2006, 01:09

Dag barthold,

Om een juiste indruk te krijgen wat Avatar precies inhoud, zou ik je adviseren om eens op de naam Harry Palmer te gaan googlen. Even uit mijn hoofd weet ik te melden dat Harry Palmer de leider van de Avatar is. Hij is een ex-Scientology aanhanger en heeft ergens in de tachtiger jaren Avatar uitgedacht. Zover ik er, in het verleden, eens ben ingedoken, rook het voor mij niet fris, ik kan mij nog herinneren dat het nogal de sektekant uitging. Maar kortom dat zijn even spontaan bovenkomen drijvende gedachtes.

Eventueel bezorg ik je morgen verdere informatie, die dien ik op te zoeken in mijn documenten.

Groetjes...Raafje
Niets is tijdverlies, als je van de dag geniet!
Raafje

Sessie op het werk is afgeblazen

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 13:17

Bericht van de dienst vorming van de VLM (gisteravond, 17 uur):

"De infosessie over de ˜Avatar™-technieken die gisteren werd aangekondigd zal wegens omstandigheden NIET plaatsvinden."
barthold

De boodschapper (ondergetekende) moet zich al verdedigen

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 15:32

Mijn reactie aan het afdelingshoofd van de VLM (ter verdediging):

Ann,

Ik heb enkel op het BESLOTEN forum van Skepp een vraag geplaatst over Avatar, dat is dus NIET het wereldwijde Internet. Daarna heb ik 4 mails met informatie doorgestuurd naar Sandy. Ik heb ook met Sandy afgesproken er verder geen ruchtbaarheid aan te geven en hem de kans te geven er met Els Abts over te praten, en met andere mensen, zoals jij.

Het is op het BESLOTEN forum van Skepp dat ik de zaak aangekaart heb, en NIET op het volle Internet, zoals nu wel door bepaalde mensen als gerucht wordt verspreid op de VLM. Skepp ( http://www.skepp.be/ ) is een gedegen organisatie, vrij van religieuze en politieke opvattingen, en een studiekring voor kritische evaluatie van pseudo-wetenschap en het paranormale. De leden van Skepp zijn ernstige mensen: Skepp is geen roddelcircuit.

Bovendien ga ik er niet mee akkoord dat men nu op de boodschapper zit te schieten. Dit is niet eerlijk. Ik heb juist willen beletten, door informatie op te vragen en ze door te spelen, dat de VLM een slechte naam zou krijgen. Het is de dienst "Vorming" die de blunder beging de hele zaak niet ten gronde na te gaan, alleszins niet met dezelfde ijver als wanneer ik naar een cursus of opleiding of zo wil gaan. Bovendien was ik niet de enige boodschapper.

De volgende keer denk ik dat ik de kat uit de boom kijk, en rustig afwacht tot de gepaste personen met rode kaken van schaamte de zaak moeten rechtzetten.

Vriendelijke groeten,

Barthold Van Acker
barthold

Berichtdoor windsurfer » 22 nov 2006, 15:42

ik kan me vergissen, maar dit forum is voor jan en alleman toegankelijk, dus publiek.
windsurfer

Je hebt gelijk, publiek

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 16:13

Windsurfer, je hebt gelijk. Maar toegankelijk is dan toch nog niet hetzelfde als informatie verspreiden op het wereldwijde Internet.

Ik wordt ervan beschuldigd de naam van de VLM te besmeuren door de affaire over de infosessie over Avatar-technieken wereldwijd op het Internet te plaatsen. Ik heb dit enkel op het forum hier aangebracht.
barthold

Re: Je hebt gelijk, publiek

Berichtdoor BenZ » 22 nov 2006, 17:42

barthold schreef:Windsurfer, je hebt gelijk. Maar toegankelijk is dan toch nog niet hetzelfde als informatie verspreiden op het wereldwijde Internet.

Ik wordt ervan beschuldigd de naam van de VLM te besmeuren door de affaire over de infosessie over Avatar-technieken wereldwijd op het Internet te plaatsen. Ik heb dit enkel op het forum hier aangebracht.

Ja, barthold, je hebt de naam van de VLM internationaal besmeurd. Dit is (een deel van) het internet en in minstens 2 landen is men de nederlandse taal machtig. :)

En nu doe je het weer. Je kaart de kinderachtige wijze van opereren aan die het VLM erop nahoudt.

En nu ernstig: pas op! Dit soort kwesties kan danig uit hand lopen. Nogal wat organisaties tolereren niet dat de vuile was wordt buitengehangen. En dan is de boodschapper wel zeker de klos. Raad: eerst intern aankaarten, liefst met medestanders. Advies vragen aan de buitenwereld alleen anoniem zowel v.w.b. organisatie als betrokkenen.

Sterkte,
BenZ
BenZ

Re: Je hebt gelijk, publiek

Berichtdoor windsurfer » 22 nov 2006, 17:48

barthold schreef:Windsurfer, je hebt gelijk. Maar toegankelijk is dan toch nog niet hetzelfde als informatie verspreiden op het wereldwijde Internet.

Een vraag dan: wanneer is iets 'verspreiden over internet' en waarom is dat het neertypen op een openbaar, voor iedereen zonder wachtwoord te lezen forum, niet iets 'verspreiden over internet'?
windsurfer

Sorry, maar...

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 17:52

Windsurfer, loop naar de maan. Ik ga hier geen discussie voeren over het geslacht der engelen. De zaak gaat niet door op het werk. Dat is wat nu telt.
barthold

Re: Sorry, maar...

Berichtdoor TUUR » 22 nov 2006, 17:59

barthold schreef:Windsurfer, loop naar de maan. Ik ga hier geen discussie voeren over het geslacht der engelen. De zaak gaat niet door op het werk. Dat is wat nu telt.

Als het wat voor je betekent: ik heb veel respect voor wat je gedaan hebt. Liepen er wat meer mensen met dezelfde moed en kritische zin rond. Dat meen ik oprecht, goed gedaan en ik hoop dat de eventuele moeilijkheden die je op je werk ondervindt niet uit de hand lopen. Hoe kan je beter iemand overtuigen om iets niet te doen(zoals scientology-cursussen volgen of avatar onzinsessies) door er mee te dreigen er ruchtbaarheid aan te geven of er daadwerkelijk ruchtbaarheid aan te geven. Als er geen ranzig kantje aan de te volgen cursus zit zou niemand er zich aan storen dat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt, toch?
Ik denk niet dat iemand zich druk maakt moest je berichtje stellen:"VLM organiseert infosessie over duurzaam landgebruik".
Groeten,
Tom
"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 18:11

Ja, ik wil ook Windsurfer geen ongelijk geven, maar ik heb deze zaak maar op 1 plaats gepost op het Internet en dat is op dit forum. En ik was verkeerd met mijn gedachtengang dat het een besloten forum is.

Bedankt, Tom, alleszins voor deze opsteker. En ja, zojuist bij de personeelschef (de Ann uit de mail) geweest en alles uitgepraat. Ze gaan vanaf nu zulke dingen van onder tot boven uitkeren en omkeren om zeker te zijn dat ze niet nog eens in zo'n affaire trappen. Maar wat is zeker zijn? Al die charlatanerie is tegenwoordig heel leep uitgewerkt. De trukendoos die gebruikt wordt is groot. Vooral met woorden wordt gespeeld. Vergelijk het maar "intelligent design" i.p.v. "creationism", ook zo'n leep pseudo-wetenschappelijk tintje dat die nonsens krijgt.

Ik heb een pluim gekregen omdat ik de zaak aangekaart heb, hier op de VLM. Mja, en tegelijkertijd heb ik wel een serieuze ezelsstamp gekregen, erbovenop. Maar ik kan er wel tegen. Blijkbaar had ik niet mogen stellen dat de dienst "Vorming" geblunderd heeft. Ik heb me daar misschien wel iets te sterk uitgedrukt. Er is hier ook een roddelcircuit opgestart geweest om me persoonlijk in diskrediet te brengen en daarmee alsnog de infosessie door te kunnen laten gaan. Dat is uiteindelijk niet gelukt.

Vreemd is wel dat, althans volgens de personeelschef, Avatar "erkend wordt door het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap" als bonafide organisatie. Er kunnen zelfs opleidingscheques voor aangevraagd worden.

Ik wil hierbij besluiten dat ik het een en ander in het vervolg, bij gelijkaardige gevallen, veel strategischer en taktischer moet spelen. Dat ben ik in dit geval niet echt in geslaagd. Dat geef ik toe.
barthold

Berichtdoor Heeck » 22 nov 2006, 18:47

Barthold,
Bij deze hart onder de riem. Vasthouden !

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 18:55

Dit is met toch wel vreemd: Avatar (of EPC, of Star's Edge) komt nergens voor in de lijst van erkende opleidingscentra voor opleidingscheques ( http://opleidingscheques.vlaanderen.be/ ... actions.do ).
barthold

Berichtdoor Juan » 22 nov 2006, 19:26

barthold schreef:Ik wil hierbij besluiten dat ik het een en ander in het vervolg, bij gelijkaardige gevallen, veel strategischer en taktischer moet spelen. Dat ben ik in dit geval niet echt in geslaagd. Dat geef ik toe.

Je enige 'blunder' is dat je het niet anoniem gevraagd hebt, en de naam van jezelf en je werkgever hier openlijk hebt gezet. Goed gedaan dus maar volgende keer iets subtieler.
Juan

Berichtdoor Heeck » 22 nov 2006, 19:40

barthold schreef:Dit is met toch wel vreemd: Avatar (of EPC, of Star's Edge) komt nergens voor in de lijst van erkende opleidingscentra voor opleidingscheques ( http://opleidingscheques.vlaanderen.be/ ... actions.do ).

Barthold,

Kan het wezen dat "erkenningen" worden verhaspeld ?
Mogelijke betekenissen (hier in NL tenminste):

1) Wetenschappelijk erkend,
2) Als opleiding(sinstituut) erkend, wat niets zegt over het wetenschappelijk gehalte van hetgeen dat wordt onderwezen.
3) Door de belastingen "erkend" als aftrekpost voor de belastingen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor barthold » 22 nov 2006, 20:38

Ik heb totaal geen idee van wat de criteria zijn om een opleidingscentrum te erkennen. Ik ga zien of ik aan die informatie kan geraken bij de VDAB.
barthold

Re: Sorry, maar...

Berichtdoor windsurfer » 23 nov 2006, 13:26

barthold schreef:Windsurfer, loop naar de maan. Ik ga hier geen discussie voeren over het geslacht der engelen. De zaak gaat niet door op het werk. Dat is wat nu telt.

Zeur dan niet...
windsurfer

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2006, 16:37

barthold schreef:Ik heb totaal geen idee van wat de criteria zijn om een opleidingscentrum te erkennen. Ik ga zien of ik aan die informatie kan geraken bij de VDAB.

Barthold,

Hier een begin, waar je gelijk kunt zien dat ik een voor de hand liggende vergat: geldigheid van het diploma als toegangsbewijs voor beschermde beroepen, verdere opleidingen etcetera,

Roeland
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ ... creditatie

r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 26 nov 2006, 17:48

Beste barthold,
het is misschien al wat laat, maar goed. Mogelijk interesseren u deze links :
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 4804#54804 en van daar verder naar : http://www.hetparool.nl/nieuws/2006/NOV/18/p1.html

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 26 nov 2006, 18:09

Ik heb totaal geen idee van wat de criteria zijn om een opleidingscentrum te erkennen. Ik ga zien of ik aan die informatie kan geraken bij de VDAB.

Zijn initiatief heeft de maatschappij behoed om een enorme blunder te begaan. We moeten waakzaam zijn, want ook scientology tracht via een van hun mantelorganisaties (WISE) zich te infiltreren in de hogere regionen van de zakenwereld ovv zgn cursussen. Ik ken al minstens drie directieleden van grote ondernemingen die die jongens nog net op tijd aan de deur hebben gezet.
Een ander aspect is dat kwakcursussen er in slagen zich te laten erkennen door de VDAB en/of het ministerie van middenstand. Ik zou moeten gaan graven in mijn archief om die terug te vinden, maar nu geen tijd daarvoor, maar het blijkt dat ze zeer breeddenkend zijn in het erkennen van allerlei lessen of trainingen die op een of andere manier iemand aan een inkomen kunnen helpen.
Heeft iemand zin om daar eens wat dieper op in te gaan en enig opzoekwerk te doen?
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Piet5 » 27 nov 2006, 18:57

Avatar staat op de lijst van "squirrel-organisaties" bij scientology. Deze organisaties krijgen een dreigbrief i.v.m. het auteursrecht van Hubbard over de scientology-geschriften ter voorkoming van een alternatieve scientologykerk naast de bestaande scientologykerk.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor dreamcat » 01 dec 2006, 18:25

Avatar-trainingen kan je ook gratis online downloaden, inclusief critische artikelen over die club, zie:

http://www.avatarscam.com/
Qui custodiet custodes?
dreamcat

Berichtdoor Anton » 03 dec 2006, 11:39

Terug naar de praktijk van het alledaagse. In Amsterdam is er commotie omdat het UWV, Nederlands grootste uitkeringsinstantie die o.a. honderduizenden werkloosheidsuitkeringen door het gehele land verzorgt, samenwerkt met de Avatar-organisatie van ˜goeroe™ Harry Palmer. Doel is om werklozen via een reïntegratieproces op Avatar-basis weer aan de slag te krijgen. Alle kosten worden door het UWV vergoed, zelfs de reis naar het Avatar-hoofdkantoor in Florida om daar een gevorden-training te volgen (incl. verblijfskosten in totaal zo™n 7.000 Euro). Voormalig Avatar-master en dissident Ronald Cools heeft gewaarschuwd voor de praktijken van Avatar en is verontwaardigd dat de overheid geld aan deze trainings besteed. Hij zegt in het dagblad Het Parool van 18 nov. dat aan cursisten een geloofssysteem wordt aangereikt waarbij hen geleerd wordt dat zij bezeten zijn door astrale geesten die verantwoordelijk zijn voor ziektes, niet goed functionerende organen, dwangmatig gedrag en psychische problemen. Het UWV liet daarop weten dat cliënten die bij Avatar in reïntegratie zijn niet ontevreden zijn. De Amsterdamse gemeenteraad heeft er weinig problemen mee dat het UWV werklozen cursussen laat volgen bij Avatar.

Uit het geheim materiaal van de Avatar Wizard Cursus (bron Ronald Cools) :

"Geobsedeerde en leugenachtige entiteiten proberen een plan of doel af te maken dat incompleet was tijdens hun aardse leven. Feitelijk proberen ze jouw astrale lichaam af te dekken met het hunne. Zo weet je niet meer wie wie is. Ze manipuleren jouw gedrag door gevoelens te creëren van ontevredenheid. Wanneer je obsessief gedreven wordt om iemand te verslaan of iets te bereiken, kan deze motivatie komen van obsessieve entiteiten. Je zult nooit succes verkrijgen of genoegdoening, want zij parasiteren op jouw innerlijke strijd. Net voordat je slaagt, saboteer je jezelf. Geobsedeerde entiteiten zijn verantwoordelijk voor de meeste zelf-destructieve gedragingen. Entiteiten intensiveren jouw verlangen om een bepaalde gewoonte voort te laten duren. Verlangende en zich verzettende entiteiten oefenen invloed uit via jouw astrale lichaam op jouw handelingen op het fysieke niveau. Zij proberen een bepaald verlangen te vervullen wat tijdens hun leven een gewoontepatroon was, of ze proberen zich tegen dat verlangen te verzetten. De overeenkomsten tussen jouw gewoonte en de hunne, voedt en versterkt hen. Entiteiten versterken jouw verlangen om een bepaalde gewoontepatroon voort te zetten. Ze kunnen zelfs jouw controle volledig ondermijnen, zodat je de controle over je leven verliest.

Wat een gebakken lucht! Zie voor een discussie ook: http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=9026
Anton

Berichtdoor lukasdigigraaf » 02 apr 2009, 17:25

Ik ben een artikel aan het schrijven over de Avatar 'cursussen'. Ik ben daarvoor dringend op zoek naar (ex) cursusdeelnemers, (ex) masters e.d. om te intervieuwen. Anonimiteit wordt indien gewenst zeker gerespecteerd. lukas.roels@skynet.be
Lukas Roels
lukas.roels@skynet.be
www.digigrafie.be
lukasdigigraaf

Re: Avatar

Berichtdoor macetaria » 15 jul 2009, 11:36

Lukas: zou je ons iets kunnen laten waten indien het artikel afgerond is?
macetaria
Site Admin

Berichtdoor lukasdigigraaf » 15 jul 2009, 12:44

Het artikel dat ik heb geschreven staat nu in het Skepp tijdschrift 'Wonder...', het zomernummer (2009/2). Reacties, commentaren, eigen ervaringen met Avatar? lukas.roels@skynet.be
Lukas Roels
lukas.roels@skynet.be
www.digigrafie.be
lukasdigigraaf

Berichtdoor macetaria » 16 jul 2009, 00:40

ok prima, dan komt het ook op de site. Ikzelf heb gelukkig geen ervaring met avatar, maar hopelijk zorgt de publicatie op de site voor extra reacties. Doe me er aan denken dat ik het bij de favorieten (links) plaats :)
macetaria
Site Admin

Berichtdoor onderzoekavatar » 29 apr 2010, 12:14

Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar avatar. En voor dit onderzoek ben ik op zoek naar ex-avatar deelnemers die mij (anoniem kan natuurlijk) over hun ervaringen met avatar zouden willen vertellen. Je kunt contact met mij opnemen via onderzoekavatar@hotmail.com
onderzoekavatar

Keer terug naar Klachtenlijn over sekten of sektarisme - sektenleiders en goeroes