Mijn reactie aan het afdelingshoofd van de VLM (ter verdediging):
Ann,
Ik heb enkel op het BESLOTEN forum van Skepp een vraag geplaatst over Avatar, dat is dus NIET het wereldwijde Internet. Daarna heb ik 4 mails met informatie doorgestuurd naar Sandy. Ik heb ook met Sandy afgesproken er verder geen ruchtbaarheid aan te geven en hem de kans te geven er met Els Abts over te praten, en met andere mensen, zoals jij.
Het is op het BESLOTEN forum van Skepp dat ik de zaak aangekaart heb, en NIET op het volle Internet, zoals nu wel door bepaalde mensen als gerucht wordt verspreid op de VLM. Skepp (
http://www.skepp.be/ ) is een gedegen organisatie, vrij van religieuze en politieke opvattingen, en een studiekring voor kritische evaluatie van pseudo-wetenschap en het paranormale. De leden van Skepp zijn ernstige mensen: Skepp is geen roddelcircuit.
Bovendien ga ik er niet mee akkoord dat men nu op de boodschapper zit te schieten. Dit is niet eerlijk. Ik heb juist willen beletten, door informatie op te vragen en ze door te spelen, dat de VLM een slechte naam zou krijgen. Het is de dienst "Vorming" die de blunder beging de hele zaak niet ten gronde na te gaan, alleszins niet met dezelfde ijver als wanneer ik naar een cursus of opleiding of zo wil gaan. Bovendien was ik niet de enige boodschapper.
De volgende keer denk ik dat ik de kat uit de boom kijk, en rustig afwacht tot de gepaste personen met rode kaken van schaamte de zaak moeten rechtzetten.
Vriendelijke groeten,
Barthold Van Acker