Ban- en Spamstand 2008

Vermelding en status van verbannen leden en spammers.

Ban- en Spamstand 2008

Berichtdoor Sisyphus » 27 jan 2008, 14:57

Ban- en Spamstand 2008

1. Zondag 27/01/2008 om 13:45
Samuel krijgt definitieve ban, voor deze: viewtopic.php?p=18675#18675
en voorgaande waarschuwingen 23.09.2005: viewtopic.php?t=179
Sisyphus
Beheerder

Sam en kent.

Berichtdoor Blueflame » 31 jan 2008, 23:05

Donderdag 31 januari 2008 om 13:05 :

Op 28 januari registreren gebruikers 'sam' en 'kent' zich. Dit is één en dezelfde persoon. Meer dan één account is principieel niet toegestaan op dit forum. Geen sock puppetry op dit forum. Dit is niet alleen jezelf zand in de ogen strooien, het is bovendien misleidend en bedrieglijk naar de andere forumgebruikers toe.
Alhoewel we goed wisten dat dit een dubbel account was [ we wisten zelfs meer ] lieten we even begaan.
Reeds op 30 januari echter dienden 2 posts van kent verwijderd te worden wegens ad hominem. Op concrete vragen scheen sam niet te willen antwoorden.
Redenen genoeg voor een onmiddellijke definitieve ban.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Seppe

Berichtdoor Blueflame » 08 apr 2008, 16:57

Dinsdag 4 april 2008 om 16:20 :

Wegens herhaaldelijk overtreden van de forumregels ( "Take it or leave it" voldoet absoluut niet aan de voorwaarden en de opzet van dit forum ) en herhaalde persoonlijke aanvallen, krijgt Seppe een gele kaart.

Eerste verwittiging, zonder praktische gevolgen.
Laatst bijgewerkt door Blueflame op 20 apr 2008, 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Sisyphus » 18 apr 2008, 00:54

Vrijdag 19 april 2008 om 00:45

Seppe is geband voor een week na tweede klacht.

Reden: vuilbekkerij: zie viewtopic.php?p=23899#23899

Werd enkele dagen reeds vriendelijk verzocht om het debat toch een klein beetje netjes te houden.
Sisyphus
Beheerder

Wolkenstein.

Berichtdoor Blueflame » 13 jun 2008, 15:48

Vrijdag 13 juni 2008 om 15:40

De volgende mededeling heeft betrekking op het poneren van een bepaalde stelling - de zogenaamde S.I.T door Wolkenstein - alsof dit een aanvaarde wetenschappelijke stelling is, conform alle relevante eisen en dit stelselmatig in meerdere topics, steeds opnieuw, eventueel met lichte variaties. Vooral de paranormale invalshoek is bijzonder storend. Deze stelling werd reeds meerdere malen weerlegd. Het is dan ook bijzonder vervelend deze stelling steeds opnieuw tegen te komen, alsof deze algemeen aanvaard is. Niets is dus minder waard.

"Wolkenstein's "theorie" gaat ongeveer om het volgende. Het 'ik' bestaat niet. Het 'ik' is slechts een illusie die in het brein wordt opgewekt. [ Kunnen we inkomen, maar : ] Het aldus opgewekte 'ik' is een soort weerspiegeling van het collectieve 'ik'.

Wat dat collectieve 'ik' is en hoe die weerspiegeling tot stand zou kunnen komen is nooit verklaard.
Wolkenstein beweert dat zijn bewering door Damasio gestaafd wordt, doch niets is minder waar. Damasio noemt het 'geest', maar soit: "De geest is een persoonlijk, verborgen, inwendig en onbetwist subjectief iets. Het lichaam en zijn hersenen zijn openbare, zichtbare, uitwendige en ontegenzeglijk objectieve dingen."
Persoonlijk en onbetwist subjectief. Dus hier is zeker geen sprake van iets collectiefs.

Een voorbeeld kan u hier vinden: viewtopic.php?p=23031#23031 .
Gelieve ook de reactie van Willem Betz, daar net onder, op te merken : Onze huis-trol zou graag dit topic nog eens vanaf het begin overdoen. Dit is niet de eerste verwittiging richting Wolkenstein. Zie viewtopic.php?p=19871#19871 .
Als ook : viewtopic.php?p=24359#24359

Als een gewiekste forumvampier houdt Wolkenstein zich vervolgens even in, om, in een aanverwant topic, gewoon opnieuw te beginnen, zoals gezegd soms in licht gewijzigde vorm, alsof er niets gebeurd is.

Een vrij recent voorbeeld is te vinden vanaf ongeveer hier: viewtopic.php?p=25584#25584 , waar het collectieve 'ik' vervangen wordt door 'neurologische correlaten'.
Dit mondt uit in het volgende alhier : viewtopic.php?p=25593#25593 .
axxyanus schreef:
wolkenstein schreef:
axxyanus schreef:
wolkenstein schreef:
Digit schreef:
Mijn grijze massa is enkel met de rest van het universum verbonden via mijn zintuigen. Het is dus niet aangetoond dat het universum enige "neurologische correlaten" heeft, anders dan de afzonderlijke en individuele breinen ! Die werden individueel door emergentie gegeneerd tijdens de groei van het lichaam in de baarmoeder ! En die sterven mét hun individuele inhoud bij de dood van het individu.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurologie

Digit

Niet enkel via de zintuigen. Ook via de fundamentele krachten. anders zou je grijze massa niet kunnen bestaan. Het is aangetoond dat het universum onder meer planeten heeft waarvan er minstens 1 met daarop allerlei leven. Neuzen, snuiten, poten, voelsprieten en hersens en zo meer behoren net als planeten tot het universum en bestaan niet los daarvan.

Volstrekt naast de kwestie. Het geeft op geen enkele manier aan waarom de grijze massa van individuele organismen zou moeten gezien worden als de grijze massa van de aarde of van het universum. Die grijze massa staat namelijk op geen enkel moment in voor de manier waarop de aarde of het universum als geheel zich gedraagt.

O jawel. Als de zwaartekracht plots verstek zou laten gaan wat zou er dan met jouw grijze massa gebeuren denk je?

En wat valt er, beste man, voor neuronen nog te boodschappen zonder de electromagnetische kracht?

Je zit er weer naast. Het ging over hoe de grijze massa niet instaat voor het gedrag van de aarde of het universum. Jij haalt voorbeelden aan over hoe een verandering in het universum mijn hersenen zou beïnvloeden, maar ik heb zo'n beïnvloeding niet tegengesproken.

en aansluitend :

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=25616#25616 schreef:
wolkenstein schreef:
Digit schreef:Brengen die vier fundamentele krachten informatie en/of bewustzijn over op het niveau van het brein ?

Niet direct, wel indirect. Het electromagnetisme speelt wel een prominente rol bij signaal overdracht van neuronen. En de chemische omzettingen kunnen niet zonder de fundamentele krachten. Een brein kan niet onstaan of werken zonder de volledige werking van de vier krachten.

Inderdaad, maar dan heb je het over de interne werking van het brein zelf, maar niet over de informatieoverdracht met de buitenwereld. Die laatste verloopt weliswaar langs electromagnetische weg via onze zintuigen en zenuwen, maar de electromagnetische kracht is hier signaaldrager, en geen signaal als dusdanig. Je haalt er dus irrelevante waarheden bij. De kern is en blijft dat je nog steeds geen argumenten hebt aangebracht voor bewustzijn buiten het afzonderlijke brein van het levende individu, laat staan voor een koppeling tussen of met het afzonderlijke bewustzijn in dergelijke breinen.

Je SIT komt dus niet voorbij het niveau van een vaag, herhaaldelijk weerlegd verzinsel !

Dit lijkt ons nu wel stilaan meer dan genoeg.
Daar we er van overtuigd zijn dat het Wolkenstein geenszins aan intelligentie an sich ontbreekt, kunnen we niet anders dan besluiten dat het hier puur intellectuele oneerlijkheid betreft. Aangezien niemand zoveel vrije tijd heeft en daar niemand zin heeft zijn spaarzame vrije tijd te besteden aan het steeds opnieuw weerleggen van het reeds weerlegde, zetten we er hier een punt achter.

"Wolkenstein, onze voorraad schoten-voor-de-boeg raakt stilaan op, verdere herhaling en re-ponering zal andere gevolgen opleveren, waarbij een ban zeker niet uitgesloten is ! "

Dinsdag 26 augustus 2008 om 17:30

Ondanks meerdere verwittigingen slaagt Wolkenstein er opnieuw in om in een topic zijn SIT te introduceren.
ref. viewtopic.php?p=29801#29801

2. Ik ken maar één wereld, maar alstublieft: ga je gang en verlicht mij. Vertel over andere werelden met nieuwe natuurwetten en vreemde wezens. Vertel mij hoe ik daar geraak en hoe ik daar kan overleven zonder dat mijn atomen uit elkaar vallen of zo. Ik wil in zo'n nieuwe wereld wel eens een beetje gaan experimenteren. Ik heb nog nooit in een andere wereld geleefd, en of ik ooit in een andere wereld zal leven hangt van jouw antwoorden af.
Dat je nog nooit in een andere wereld geleefd zou hebben is maar de vraag. Hoe kun je daar zeker van zijn? Hoe zeker kun je er van zijn dat je niet ooit in een andere wereld zult leven? Mij persoonlijk lijkt het uiterst waarschijnlijk, d.w.z. volgens een door mij gevolgde logica waarbij ik het begrip identiteit heel anders zie. Maar dat is een andere discussie die ik niet ga aanzwengelen.

Zoals door Willem_Betz reeds gemeld :

Wolk heeft weeral gelijk! Voor hem maken argumenten geen verschil, dat is zijn "sterkte" . Hij heeft zo zijn ideetjes en daar zal enig argument of redenering niets aan veranderen.

Daarom werd besloten Wolkenstein in eerste instantie 2 weken verplichte vakantie te geven om eens na te denken over wat argumenten zijn en om af te leren steeds weer met zijn reeds meermalen weerlegde theorietje af te komen.
Laatst bijgewerkt door Blueflame op 26 aug 2008, 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 23 aug 2008, 00:38

Zaterdag 23 augustus 2008 om 00:38

Betreft gebruiker De Bruyne Stefan .

Wij begrijpen zijn situatie en knijpen een oogje dicht [ forumregels ] en laten hem - menslievend als we zijn - zijn ideeën en gedachten op dit forum enigszins ventileren.
Dit is echter geen vrijgeleide tot wild-posten en dubbel-posten. M.a.w.: hij moet niet overdrijven. Niet elke gebruiker van dit forum, zeker de nieuweling, snapt deze bijzondere situatie en ik kan me voorstellen dat daar vragen bij gesteld worden.

Deze vermelding is dan ook geen dreiging met een ban, maar wel een verzoek aan Stefan om niet in elk topic tussen te komen. Dubbel-posts zullen gewist worden.
Ter herinnering : viewtopic.php?p=19155#19155
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 22 sep 2008, 23:45

Maandag 22 september 2008 om 23:52

Gebruiker Valianth kreeg reeds meerdere verwittigingen dat hij zijn taalspelletjes moest beperken tot het lulhoekje.
Een speciaal plaatsje werd daar voor hem of haar gereserveerd : viewtopic.php?t=606 .
Nog maar pas herhaalde ik deze verwittiging ( ref. viewtopic.php?p=31067#31067) , of Valianth plaatste weer zijn taalgedoe. Daar dit in Filosofisch-kritische beschouwingen werd geplaatst, heb ik dat gewist.

Ik heb absoluut geen goesting noch de tijd om mij op dit forum te gaan bezig houden met de opvoeding met zachte hand van hardleerse pubers.
Valianth mag zich dan ook 2 weken gaan bezinnen over wat regels zijn en wat de consequenties kunnen zijn wanneer regels worden overtreden.
Blueflame
Site Admin

Yol

Berichtdoor Blueflame » 29 okt 2008, 00:55

Dinsdag 28 oktober 2008 om 23:50

Gebruiker Yol kreeg een eerste waarschuwing op 27 oktober 2008 [ ref = viewtopic.php?p=32893#32893 ].
De uitspraak:
Yol met ref : viewtopic.php?p=33008#33008 schreef: Veel plezier in de ''zandbak der kennis''. Ik kom wel over +/- 50 jaar terug om te checken of men hier bereid is wat anders te doen dan spelen.
Nu ga ik even douchen, al dat smerigs van skepp er af wassen...

is een belediging en een minachting voor al de moeite die andere forumdeelnemers namen om Yol uit te leggen dat er een foutje in zijn gedachtenexperiment zit, dat Yol dan ook best even buiten dit forum kan gaan afkoelen. Discussies mogen best op het scherp van de snee worden gevoerd, maar dit is gewoonweg onaanvaardbaar. Dat zaken niet begrepen worden, is uiteraard geen enkel probleem, maar om dan te gaan schelden op mensen die het duidelijk uitleggen ( of dat ten minste proberen ) : dat is er over.

Daarom krijgt Yol een ban van 2 weken.
Blueflame
Site Admin

Mercator

Berichtdoor Blueflame » 05 nov 2008, 22:53

woensdag 5 november 2008 om 21:51

Dat het er in een discussie al eens hard aan toegaat, dat weten we en daar kunnen we mee leven. Liever een een beetje pittig gekruide discussie dan beleefd niets zeggen. Er zijn echter zaken die niet door de beugel kunnen en waar wij zwaar aan tillen.
Gebruiker Mercator maakte een overduidelijke overtreding tegen de forumregels.

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Dubbelposten is niet toegestaan en uit de bijdragen moet een duidelijke intentie tot constructieve discussie af te leiden zijn. Propagandateksten en argumentloos gedrag zijn evenmin toegestaan.

De betreffende post is niet alleen haatdragend en kwetsend, verschillende van zijn andere posts dragen niets bij aan de discussie, maar zijn eerder propaganda-teksten die aansporen tot onverdraagzaamheid.

Mercator krijgt dan ook ogenblikkelijk een definitieve ban.
Blueflame
Site Admin

Seppe

Berichtdoor Blueflame » 15 dec 2008, 12:31

maandag 15 december 2008 om 11:48

Seppe gaat volledig over de schreef door het posten van racistische prietpraat en krijgt dan ook een ban van 3 weken.
Dit is niet de eerste verwittiging en zelfs niet de eerste ban voor gelijkaardig gedrag, doch de derde.
Seppe moet dan ook goed beseffen dat een definitieve ban niet ver af is.
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Ban- en spamlijst