Ingrid Holvoet: oplichting door neptherapie op afstand.

Dit forum biedt de gelegenheid voor discussie over pseudo-wetenschappelijke feiten of 'gebakken lucht' op Nederlandstalige websites. Vul zelf aan... Reacties die valse verdachtmakingen bevatten of argumentloos zijn worden verwijderd.

Berichtdoor sara » 30 jan 2008, 01:41

dag
jullie vroegen of de persoon met borderline datdeze ziekte bewezen was laat ik duidelijk zijn: JA de persoon leeft al 24 jaar bij mij in huis de ziekte is 4j geleden vastgesteld door een psychiater, persoon moest medicatie nemen, gesprek therapie volgen, maar kon dit niet volhouden met alle gevolgen vandien, ik begon een 7 tal maanden geleden met de zelfbehandeling, je zou nu de persoon in kwestie moeten zien dit is onverklaarbaar, de vorderingen zijn spectaculair, ja ik ga gewoon door om de lta methode en ingrid holvoet bekend te maken, jammer dat ze niet in amerika woont haar boek zou een best-seller zijn en haar methode zou in de media uitgesmeerd worden, maar ja ze woont nu eenmaal in het arme eng denkende vlaanderen, waar geen plaats is voor nieuwe methodes :oops:
sara

Berichtdoor Elennaro » 30 jan 2008, 01:59

Het is niet omdat de persoon wel degelijk met borderline gediagnosticeerd was, dat er geen andere verklaring voor verbetering was dan dat de behandeling werkte. Als het gaat over iemand die bij je in huis woont, is dit trouwens een redelijk slechte test op zich: jij zou je onbewust anders kunnen gedragen en de persoon met borderline zou daarop kunnen reageren, om niets te zeggen van andere mogelijkheden, want ik ken hier eigenlijk niet veel van.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor sara » 30 jan 2008, 16:46

ja aan je uitleg te lezen ken je niet veel van borderline, laat staan er mee leven in huis :cry:
sara

Berichtdoor Koerok » 30 jan 2008, 17:12

sara schreef:ja aan je uitleg te lezen ken je niet veel van borderline, laat staan er mee leven in huis :cry:
Het gaat er niet alleen om of die diagnose echt gesteld is. Ik heb dat genoemd als een van de redenen waarom een behandeling kan lijken te werken.

Ik las net dit:
Gaat het over?
Lange tijd is gedacht dat borderline niet overgaat. Maar van de mensen die zijn opgenomen geweest in een instelling blijkt dat na 3 jaar 40% officieel geen borderline meer heeft. Het kan goed zijn dat iemand dan nog wel een paar borderline-verschijnselen heeft, maar officieel niet meer. Als mensen met borderline ouder worden, worden hun leven en hun relaties toch wat stabieler. Hun algemene functioneren verbetert ook. Ook het risico op zelfdoding neemt af.
Bron: http://www.trimbos.nl/default1736.html

Blijkbaar kan het overgaan of het kan in de loop van de jaren verminderen.

En ik lees nog iets:
# r moet een goede relatie zijn tussen behandelaar en persoon met borderline. Therapietrouw is belangrijk. Dat wil zeggen dat iemand gemotiveerd is voor behandeling en daar goed aan meewerkt. De behandeling moet een duidelijke structuur hebben, en theoretisch goed in elkaar zitten.
# De behandeling moet langdurend zijn.

Zoiets lijkt toch wel plaats te vinden bij Holvoet, of niet? Ik heb eerder al gezegd dat ik het niet uitsluit dat mensen kunnen opknappen bij Ingrid Holvoet. Wat je ook van haar vindt, de vrouw heeft blijkbaar charisma en straalt (i.i.g. bij voor sommige mensen) een bepaald vertrouwen uit. Dat zoiets nuttig kan zijn bestrijd ik niet. Waar ik wel problemen mee heb zijn de buitensporige claims die ze maakt. Het toezenden van energie bijv.
Mijn punt is dus dat 'tevreden klanten' niet bewijst dat al haar claims waar zijn (en die zijn niet gering).

Als Holvoet zich alleen maar aanprijst als gesprekstherapeut, als een luisterend oor, als iemand waar je terecht kunt met allerlei je problemen, en ze weerhoudt zich wel het doen van gezondheidsclaims, dan is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht. Ze mag er dan nog geld voor vragen ook (vanzelfsprekend).

Ik hoop dat mijn standpunt zo wat duidelijker is.
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor sara » 30 jan 2008, 20:47

het zit namelijk zo persoon in kwestie met borderline is nu 24 jaar heeft nooit de medicatie en de gesprekstherapie voorgeschreven door psychiater willen volgen, persoon in kwestie heeft ingrid holvoet nooit gesproken of gezien, ik heb na een gesprek met ingrid holvoet de zelfbehandeling die trouwens gratis is voor persoon met borderline opgestart ; nu beweren jullie dat de borderline zo maar kan verdwijnen, dit moet je op het forum van borderline zelfhulpgroepen plaatsen, ja je gaat er de betrokken families zeker moed mee inspreken, had ik dat geweten dat borderline zoals de griep over gaat ach dan had ik het minder moeilijk gehad, er werd mij na de diagnose wat anders vertelt
sara

Berichtdoor Heeck » 30 jan 2008, 21:27

Sara,

Als jouw probleem zou zijn verdwenen door een met onbestaanbare telepatische gaven van I.H. mogelijk gemaakte manier van behandelen dan klopt er iets niet.
* Dat je geen problemen meer hebt neem ik probleemloos van je aan.
* Dat dat komt door I.H.s' onbestaanbare tele-gave verwerp ik even probleemloos.

Je zal dan ook zien dat I.H. iedere SKEPP-test zal ontlopen op ondenkbaar vele manieren.

Roeland
PS
Net als Koerok en jijzelf ben ik een gewone bezoeker van dit forum.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 02 feb 2008, 22:18

Vanavond heb ik mij onder dezelfde naam als hier aangemeld op het forum van Ingrid Holvoet om haar aldaar een voorstel te doen voor het demonstreren van de door haar geclaimde en voor haar behandelwijze-op-afstand onontbeerlijke telepathische capaciteiten via een afdruk van haar portret.

Uiteraard hoop ik dat zij mijn voorstel zal overnemen als voorstel naar SKEPP toe.

Ik wacht op de goedkeuring van Ingid haar forumbeheerder(s),

Anders ga ik alleen hier verder met telkens een "ter-info"-E-mail naar Ingrid zelf.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor sara » 08 feb 2008, 16:19

dag heeck
je mag naar ingrid mailen om mijn gsm dan mag je mij bellen als je iemand wilt spreken over de zelfbehandeling ,ze heeft een boodschap voor jou op haar forum
groeten sara
sara

Berichtdoor sara » 08 feb 2008, 16:34

heeck
ook ik heb veel van mijn overtuiging moeten afleggen (godsdienstwetenschap) ook ik stond skeptisch tov ingrid holvoet maar ik probeerde haar therapie, ben nu zeker dat het werkt omdat het mij hielp, ik weet niet of je al op haar forum depressie gelezen hebt, daar staan tal van mensen die jaren pillen slikten, en naar psychiaters gingen , ze werden daar niet beter, en dat terwijl jullie de traditionele geneeskunde zo verdedigen, zal het nu eens geen tijd worden om ingrid holvoet haar therapie een kans te geven, en een plaats in de medische wereld, ja heeck registreer je opnieuw bij haar of neem rechtstreeks contact, probeer het uit je hebt niets te verliezen
sara

Berichtdoor Heeck » 08 feb 2008, 16:42

sara schreef:dag heeck
je mag naar ingrid mailen om mijn gsm dan mag je mij bellen als je iemand wilt spreken over de zelfbehandeling ,ze heeft een boodschap voor jou op haar forum
groeten sara

Sarah,

Dankjewel.
Ik zal je niet bellen, want ik ben alleen geïnteresseerd in de de door Ingrid gebruikte wijze van communiceren op afstand.
En daarvoor hoef ik niet te bellen. Ook niet met jou. Ook niet over de "therapie".
Alleen die telepathie, zelfs met meer dan een enkel persoon gelijk, wil ik beproefd zien, want daar draait alles om.
Mijn verwachting is dat ze voor iedere bij SKEPP af te leggen telepathie-proef zal zakken als een baksteen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 08 feb 2008, 17:04

www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 08 feb 2008, 20:51

van website:
Bij ADHD en ADD ontstaan concentratieproblemen door een afwijkende scheikundige werking in de hersenen. Deze afwijkende werking wordt volgens de visie van de LTA methode eveneens veroorzaakt door onbewuste patronen.
Een voorbeeld van een dergelijk patroon zou kunnen zijn:

"Er is een verhoogde elektrische spanning in de hersenen, daardoor ontstaat een gewijzigde geleiding naar de diverse hersencellen. De elektrische spanning reguleert het celmetabolisme, door de veranderde spanning wijzigt het celmetabolisme in de hersenen, er ontstaat een scheikundige stof in de hersencellen die een andere stof in de hersencellen vernietigt, en daardoor is het contact tussen hersencellen verbroken."

Bij het vernietigen van de diverse patronen die ADD of ADHD veroorzaken, kan deze ziekte verholpen worden. Echter, waar gewone patronen die concentratieproblemen veroorzaken gemakkelijk te verwijderen zijn, kunnen de patronen die scheikundige afwijkingen veroorzaken slechts op langere termijn volledig vernietigd worden. Er doen zich bij veel mensen wel verbeteringen voor op kortere termijn in meerdere van de symptomen verbonden aan ADD of ADHD.

hihi

maar ff serieus, het is toch aan een neuroloog om dergelijke medische informatie te verstrekken?

Aan de andere kant vind ik het weer de verantwoordelijkheid van mensen zelf om te weten dat je de meeste kans hebt op juiste informatie wanneer iemand die ervoor geleerd heeft deze verstrekt.

Kijk ... je kan niet verbieden te blaten... toch?
Henriette

Berichtdoor Heeck » 08 feb 2008, 21:51

Henriette,
De wereld zit geschifter in elkaar dan een normaal mens durft geloven:
Ga je in een ziekenhuis naar een doorgeleerd iemand en....

http://www.kwakzalverij.nl/697/Homeopaa ... d_door_IGZ

Vandaar dat er ook normale mensen in de geschiftheid trappen en daar heb ik wat tegen.
De hoeveelheid kennis die nodig is om niet in dergelijke geschiftheid te trappen is beduidend omvattender dan normale mensen beheersen.

Laat staan als je wat aangeslagen bent en hulp behoeft.

Roeland :lol:
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 08 feb 2008, 22:06

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Heeck » 10 feb 2008, 18:53

Aflevering 10 februari inzake Holvoet.

Allerlei zijpaden worden ingeslagen en een kleine demo van wat mw Holvoet al & niet vermag zal nog enige voeten in aarde hebben.

Zie:
http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=444#444

Svp Daar inhaken op de discussie aldaar.

Wie weet kan "Homeofiel" aldaar, waar ik stelde
>>Homeo behoort tot een van de modderigste bijgeloven met voornamelijk aanhangers die zo een gezondheid hebben dat een homeopaat geen kwaad kan. <<<

wat beter uit de voeten dan hier,

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor tool » 11 feb 2008, 18:29

Het valt mij heel erg op dat verschillende bezoekers van dat forum wel heel erg grof worden wanneer ze kritiek krijgen. Als ik lees wat prof Betz allemaal naar het hoofd geslingerd krijgt:
Als je die Betz op TV ziet, mens, wat een nijdig ventje. En maar mensen bekladden, en maar mensen bekladden, en maar mensen bekladden ... . Een ware hobby van hem. Een echte dictator, een geboren tiran. Wil gans de wereld naar zijn hand zetten met zijn bekrompen ideeën.

:?
I must arm myself to fight you by making weapons out of my imperfections.
tool

Berichtdoor Heeck » 14 feb 2008, 14:49

Ingrid stelt ieder bewijs of demo van haar bovennatuurlijke gave(n) tot nader order, naar mijn verwachting wordt dat St. Juttemis, uit:
http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=478#478 schreef:Beste Roeland

Ik wens hier niet verder mee door te gaan.
Indien er een dag komt dat ik geïnteresseerd ben om iets te bewijzen, zal ik dat doen bij een andere instantie dan SKEPP.
De dag dat ik iets bewezen heb, zul je er wel over horen.
Tot dan zul je nog wat geduld moeten hebben.
Discussie gesloten.

Ingrid Holvoet

r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor tool » 14 feb 2008, 15:05

Zo kan ik het natuurlijk ook: beweren dat je paranormaal begaafd bent, kwaad worden omdat er enige kritiek komt, je beweringen dan bijstellen, om dan als laatste de handdoek in de ring te gooien en zeggen dat je verkeerd begrepen wordt. Ja hallo :? :?
Heeck, je bent nochtans erg duidelijk geweest in je vraagstelling tot demo, erg rustig ook, we zijn hier wel wat anders gewend.
tool

Berichtdoor Henriette » 14 feb 2008, 23:07

geïnteresseerd om iets te bewijzen ??!! :shock:

Dat is iets wat je verschuldigd bent aan clienten/patienten (een kritische blik op hoe je te werk gaat) ... tsk ... :roll:

BAH
Henriette

Berichtdoor kil » 14 feb 2008, 23:20

Als ik die reacties van haar "aanhangers" zie dan doen ze echt alles om hun voorbeeld af te schermen. Als ze bochten gaat maken om ineens geen test meer te ondergaan vinden ze dat vrij normaal, tja. Geen wonder dat zo iemand mensen kan lokken, goedgelovigheid is een zeer interessante factor.
En als ze Heeck maar kunnen beschimpen, geweldige bende is het daar :)
kil

Berichtdoor sara » 21 feb 2008, 22:01

ingrid hoeft niets te bewijzen aan mij ze heeft dat al gedaan toen ik via haar therapie genas, bewijzen jullie maar eens eerst dat ze een oplichter is en dat er klachten zijn zwart op wit hee, ingrid kan ondertussen beter haar energie stoppen in mensen die echt vooruit willen in het leven die echt hun blokkade willen opruimen denk dat de getuigen die jullie via de referenties zien jullie graag daar over willen vertellen, voor de rest zal het mij worst wezen dat jullie ook mij bij de geschifte aanhangers zetten, ik ben teminste weer de oude wat zeg nee ben stukken beter dan de oude
groetjes
:lol:
sara

Berichtdoor Elennaro » 21 feb 2008, 23:06

Het is aan degene die claims maakt om te bewijzen dat ze kloppen, niet aan degenen die ze niet geloven om te bewijzen dat ze niet kloppen. Kan jij bewijzen dat er geen onzichtbare, ondetecteerbare elfjes leven op de bodem van mijn vijver?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Heeck » 21 feb 2008, 23:12

Sara,

Zoals je heel duidelijk op Ingrid haar website kunt teruglezen heb ik daar geschreven dat als ze haar bovennatuurlijke gave(n) niet kan demonstreren ze die gewoon niet heeft.

Mocht jij ergens van zijn genezen dan komt dat dus niet van of door Ingrid haar bovennatuurlijke grootspraak.
Echt grootspraak denk ik, want ze zegt niet zo geinteresseerd te zijn in bewijzen.

Natuurlijk kom ik op mijn woorden terug als Ingrid voor het einde van dit jaar wel zo een gave demonstreert.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Koerok » 27 feb 2008, 10:37

LTA is in het nieuws:
Het Nieuwsblad
De Standaard
De Morgen
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor peterA » 27 feb 2008, 11:15

Even het draadje gelezen op dat lta-forum waarin je de discussie aanging Roeland.
Mooi gevalsstudietje om de ideetjes op het geloofsgenetica draadje aan te toetsen.
lijkt wel religie! ;-)
Huh?
peterA

Berichtdoor Heeck » 27 feb 2008, 16:43

peterA schreef:Even het draadje gelezen op dat lta-forum waarin je de discussie aanging Roeland.
Mooi gevalsstudietje om de ideetjes op het geloofsgenetica draadje aan te toetsen.
lijkt wel religie! ;-)

PeterA,

Dit soort zaken als praktijkvoorbeelden, daar was ik graag mee doorgegaan bij de "geloofsgenetica". Vooral ook de "volgelingen die Holvoet gaan "beschermen". Zie je ook bij Yomanda en Sonja de Vries.

Maar logerende achterneven en de kwak-apparatuur bijwerken heeft even voorrang. Ook nog even naar de dino's in Groningen . . . .

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 27 feb 2008, 17:11

Bij de SKEPP-achterdeur opgeraapt: Recht bestaat alleen als je het pakt.

Wettelijk moeilijke zaak

De Provinciale Geneeskundige Commissie heeft een onderzoek geopend naar de praktijken van Ingrid Holvoet. Maar er is een probleem. Deze Commissie is bevoegd voor dokters, wat Holvoet niet is. Dat gaat zover dat de Commissie haar kan uitnodigen om te komen uitleggen wat voor therapie ze aanbiedt. Maar als ze, zoals nu het geval is, weigert te komen, kan ze niet optreden. Verdere stappen van de overheid zijn al even moeilijk: noch therapeut, noch psycholoog is een erkend beroep. Iemand schorsen of sanctioneren omdat hij of zij zich uitgeeft hiervoor, kan de overheid dan ook niet. Wat kan wel? De Orde van Geneesheren kan optreden, maar niet rechtstreeks. Als zij over voldoende informatie beschikt, kan zij een klacht indienen bij het parket. Een gebruikelijke praktijk is dit niet, maar onwettige uitoefening van de geneeskunde zou aan de orde kunnen zijn... Een laatste mogelijkheid is een strafonderzoek voor bijvoorbeeld oplichting. Dan moet eerst een klacht bij het parket ingediend worden tegen Holvoet. En dat is tot nu nog niet gebeurd. Twee mensen hebben al geklaagd bij de ombudsdienst voor de Geestelijke Gezondheidszorg, maar die kan alleen bemiddelen. Twee mensen, het is niet duidelijk of het om dezelfde gaat, hebben getuigd bij SKEPP. (tv)

© 2008 Corelio
Publicatie: Het Nieuwsblad /
Publicatiedatum: 27 februari 2008

Wat dit betreft is NL-recht vergelijkbaar met NL-recht:
Er moet iemand die benadeeld is of belang heeft een klacht indienen.

En benadeelden voelen zich niet benadeeld of hopen tegen alle beter weten in op alsnog te ontvangen baat.

Lijkt op de Nederlandse Betuwelijn:
op gegeven moment is er zoveel in geinvesteerd dat je denkt beter dóór te kunnen gaan dan af te kappen en je verlies te nemen.

{>>>>>Oók eentje voor de geloofsgenetica Peter ???}

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor peterA » 27 feb 2008, 19:26

Heeck schreef: Ook nog even naar de dino's in Groningen . . . .

Ik ben ooit in Groningen geweest en vroeg me toen af wat er met die lui aan de hand was...nu je't zegt!

Ben wat Boyer aan't uitpluizen en denk er wat aan te kunnen toevoegen ter versteviging van 't reli-gen-draadje,of ik de woorden vind zien we wel,no hurry dus
Huh?
peterA

Berichtdoor BelgianAtheist » 28 feb 2008, 10:23

Ben hier ook beland via het artikel op SKEPP, in haar forum stelt Holvoet een test voor met foto's, dat lijkt mij toch echt iets waarvoor een protocol kan gevonden worden om de JREF challenge te nemen maar ze zal wel uitvluchten vinden om het niet te doen zoals velen voor haar.
BelgianAtheist

Berichtdoor Heeck » 28 feb 2008, 16:57

Vaker vertoond;
wat ergens bedrog heet doe je elders of vlak over de grens.
Zal voor genezen op afstand weinig uitmaken.

Roeland

Van 25 december 2007

http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet ... ?p=535#535 schreef:Wonen en werken in een ander land

Beste mensen,

Al jarenlang wens ik te vertrekken uit België en wens ik te werken in een land waar er meer interesse is dan hier voor persoonlijke ontwikkeling.
Aangezien ik de vrijheid niet heb in België om te werken zoals ik het wil, zal ik op korte termijn mijn activiteiten in België stopzetten en werken en wonen in een ander land.

De Nederlandse pagina's op mijn website zullen op korte termijn verdwijnen.
Zodra dit softwarematig is aangepast

Ingrid Holvoet
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor tool » 28 feb 2008, 17:02

Is dat nu omdat ze schrik gekregen heeft na hetgeen er vandaag in de krant verschenen is of omdat er in Nederland meer toegelaten wordt?
Welke vrijheid zou ze dan wel willen?
Of is het gewoon leuker wonen in Nederland??? :P
tool

Berichtdoor Heeck » 28 feb 2008, 17:27

Tool,

Als Ingrid op 25 december 2007 de schrik kreeg van de kranten deze week schat je haar vermogens toch wel torenhoog in !

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor tool » 28 feb 2008, 17:32

De link geeft een bericht van 28/02/2008 om 8.58am...
tool

Berichtdoor Elise » 01 maart 2008, 02:43

Ingrid Holvoet is behoorlijk door de mand gevallen via de media. Het is uiteraard te verwachten dat haar fanclub de rangen sluit. Die zijn immers psychologisch en emotioneel compleet afhankelijk geraakt. Tom Bauwens krabbelt momenteel terug, maar hij vergeet dat de klachtenbrief tegen Ingrid Holvoet anoniem is en dus geen publiek geheim. Toch wil hij doorgaan want hij wil na al die jaren eens eindelijk resultaat...

Holvoet en co. vergeten ook dat de beweringen op haar site over het genezen van ADHD tot autisme (en de eigengereide verklaringen die Holvoet daarvoor geeft) regelrecht ingaan tegen wat medisch-wetenschappelijk aangenomen wordt. Die kunnen haar, los van de gegeven klachten, hoe dan ook in de problemen brengen. Ze meent immers diagnoses te stellen, wat in dit land enkel arsten mogen doen.
De geneeskunde omtoveren tot de grote boeman rechtvaardigt niets over wat je zelf beweert en doet. Laat dat maar heel snel tot je doordringen.

Ik vrees dat de enige verstandige weg voor haar is te capituleren, dwz haar dogmatische stellingen laten varen, de hele praktijk. Ga masseren of ga terug studeren, maar stop toch met onrechtmatig doktertje spelen.
Elise

Berichtdoor Heeck » 01 maart 2008, 10:53

tool schreef:De link geeft een bericht van 28/02/2008 om 8.58am...

Dóórlezen, want boven mijn aanhaling staat ??????
Yes: Van 25 december 2007.
Bericht zelf ophalen had die datum ook gegeven.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 01 maart 2008, 10:58

Elise schreef:Ik vrees dat de enige verstandige weg voor haar is te capituleren, dwz haar dogmatische stellingen laten varen, de hele praktijk. Ga masseren of ga terug studeren, maar stop toch met onrechtmatig doktertje spelen.

Elise,
Zolang Ingrid voldoende klandizie houdt en er geen aanklachten worden ingediend zal ze niets intrekken.

Kijk naar de legio voorbeelden van andere soorten gezondheidsbedrog zoals homeopathie, cranio-sacraal-therapie, ontelbare voedingsvoorschriften, waslijsten van apparatuur die weinig meer effect hebben dan het legen van je portemonnee....

Roeland
Laatst bijgewerkt door Heeck op 01 maart 2008, 12:41, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 01 maart 2008, 12:32

Tool:
De link geeft een bericht van 28/02/2008 om 8.58am...
oeh... spooky, gelukkig was het niet om 8.28!
Alhoewel... spiegel de 5 (het tiende cijfer!!!) over een x-as (je weet wel de TIEN van de Romeinen) .... :shock:

ghe ghe :lol:
Henriette

Berichtdoor willem_betz » 01 maart 2008, 20:05

Omdat er op de website van Holvoet onjuiste beschuldigingen staan aan mijzelf en aan skepp, zie bijv.
http://lta-voorbeeld.com/ingrid_holvoet/viewtopic.php?t=75
geef ik een beetje informatie:
Een paar maanden geleden kreeg ik een lange email van een anoniem schrijver, met een lang verhaal over zijn lijdensweg met Holvoet, en een vraag naar hulp. Hij heeft ook dezelfde mail naar Prof Vermeersch gestuurd.
Hij schrijft o.a.
Tot slot zou u mij aub met deze kwestie willen helpen, kan u dit verhaal doorgeven aan Skepp of een andere instelling die haar controleert en de resultaten op mij opvolgt (uiteraard kan ik geen therapie meer betalen aan haar want mijn geld is op dus ze moet bereid zijn van me verder volledig gratis te genezen,

Het was een anoniem schrijven en er staat uitdrukkelijk in dat de brief mag doorgegeven worden.

Nog enkele citaten uit de brief:
Ze heeft me jaren tegen m’n ouders opgezet: zeggen dat mijn ouders domme mensen zijn, dat ze niet zien van wat wel aan mij veranderde, me steeds overtuigen dat het niet zolang meer zou duren eer ik genezen was, ..../...
Nu moet u weten dat ik op 7j tijd voor deze therapie tussen de 85.000 à 90.000 euro heb betaald (letterlijk via geld en ook een deel werken in ruil voor therapie); terwijl ik weet dat ze tegen potentiële klanten zegt dat indien iemand zeer traag evolueert de behandeling voor de moeilijkste punten 5 à 10j duurt met een intensiteit van 50 à 100 ‘therapie’-uren per maand (of in geld 200 à 400 euro / mnd of op 10j 48.000 euro maximaal). Nu heeft ze me sinds april enkel nog gratis therapie (heb m’n werk verloren en al m’n geld heb ik aan haar therapie gegeven) en toen had ik reeds rond de 28.000 therapie-uren gekregen (betaald + gratis) dus zo’n 120.000 euro (vroeger was het tarief 5 euro / therapie-u) dus als ik goed kan rekenen ruim boven hetgeen ze zegt tegen mensen. ?? Tegen andere mensen zegt ze ook dat mijn probleem reeds een gans stuk beter is (ik heb hiervan bewijs op e-mail),…, en zo is ze over verschillende dingen niet eerlijk.....

Er staan nog veel meer onthutsende dingen in die brief.
Nadien is die persoon me komen opzoeken en hebben we een urenlang gesprek gehad. Het was duidelijk dat hij zeer ernstige psychische problemen heeft. De feiten die naar boven kwamen in dat gesprek waren zo mogelijk nog meer onthutsend dan wat er in de email stond.
Zich een riant inkomen verzekeren door personen in nood jarenlang te laten betalen voor schijnbehandelingen, en ze zo aan zich binden, er zo'n sterke greep op krijgen dat ze denken dat hun enige kans op genezing bij de goeroe ligt, gaat m.i. ver buiten de grenzen van het eerlijke en toelaatbare. Behandelen door een paar minuten per dag aan hem te denken kan toch niet anders dan schijnbehandeling genoemd worden, of niet?
Een illustratie van de macht en manipulatie die ze heeft over haar slachtoffers: hij citeert uit een email van Holvoet aan hem:
je moeder stuurt mij een mail dat ze rust wil
zal ik de dingen misschien ook zo aanpakken ?
ik kan misschien ook wel wat rust gebruiken en mij van niets of niemand meer iets aantrekken
en mij van jou niets meer aantrekken
ik ben je enige hoop en je enige houvast

De man schrijft dat hij al enkele keren het leven niet meer zag zitten - nu ook - en dan wil Holvoet hem dwingen om een briefje te tekenen waarin hij verklaart dat als hij zelfmoord zou plegen, het haar schuld niet is!
Reden genoeg om verontwaardigd te zijn en te trachten voorkomen dat ze nog meer slachtoffers maakt, wat een andere correspondent uitdrukkelijk vraagt in een mail naar skepp.
Zorgvuldig heb ik vermeden dat de identiteit van dit slachtoffer publiek zou bekend geraken.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Henriette » 01 maart 2008, 20:29

o, vandaar die verhuizing.

wat een heks :cry:
Henriette

Berichtdoor Ingrid Holvoet » 03 maart 2008, 01:12

Tom en ik hebben altijd een heel goede verstandhouding gehad. We hebben dezelfde levensvisie en hetzelfde levensdoel.
Een tijd geleden heeft Tom een zeer ernstig probleem gekregen, wat hem radeloos maakte en waardoor hij een totaal andere persoon werd dan hij altijd geweest was.

Hij kreeg een andere visie op de dingen, hij werd heel agressief naar zijn ouders toe en naar mij toe.
Gedurende die periode heb ik hem gratis therapie gegeven aan een intensiteit die nog nooit iemand gekregen heeft, om hem door de moeilijke periode heen te krijgen en om zijn leven te redden.

Hij heeft in die periode een aantal dingen gedaan die niet door de beugel konden, en waar hij normaal gezien iemand is die heel eerlijk en betrouwbaar is, werd hij in die periode iemand die bijzonder leugenachtig was. Hij was onhandelbaar voor zowel zijn ouders als voor mij. Zijn moeder zei: ik heb een andere zoon, hij is onherkenbaar geworden. Hij was waanzinnig in zijn gedrag. Hij had ideeen en visies op de dingen die hij nooit gehad heeft. Zijn moeder maakte een opmerking: hij stookt ons op tegen jou en hij stookt jou op tegen ons.
Ik weet niet of ze zijn toestand in de psychiatrie psychotisch zouden noemen.

Hij stuurde mij b.v. bijzonder agressieve mails onder het emailadres van zijn moeder en getekend door zijn moeder. Hij wou de indruk geven dat wat hij schreef de mening van zijn moeder was.
Hij wou mij onder druk zetten om nog meer therapie te geven dan ik al gaf. Maar dat was voor mij onmogelijk want ik werkte aan een buitengewoon hoge intensiteit op hem. Een intensiteit die ik een tijd kan volhouden maar niet blijvend.

Na die moeilijke periode werd Tom enkele maanden geleden weer de persoon van vroeger. Hij heeft weer de visie als voorheen en de verstandhouding tussen ons is weer zoals het altijd geweest is. Het waanzinnig gedrag dat hij vertoonde is verdwenen.

Hij is nu echter bijzonder ontredderd door wat hij gedaan heeft. Desondanks ben ik niet van plan om hem te laten vallen en zal ik hem verder gratis behandelen tot hij beter is. Dat heb ik hem altijd al gezegd en dat zal zo blijven.

Ik heb in de loop van de behandeling van Tom meermalen aangedrongen dat hij zou opgenomen worden in een ziekenhuis. Wat hij altijd geweigerd heeft. Geen enkel argument heeft hem ooit kunnen overtuigen om dit te doen.

Ingrid Holvoet
Ingrid Holvoet

VorigeVolgende

Keer terug naar Kwak-sites