Magician Ramana

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Magician Ramana

Berichtdoor Sirius » 13 nov 2007, 11:08

Magician Ramana:

Op jonge leeftijd bestudeerde hij oude aan magie gerelateerde wetenschappen en boeken van zijn grootvader. Op zoek naar magie en mystiek reisde hij de wereld rond om over magic te leren. Egypte, Perzie en andere plaatsen in het midden oosten leiden hem uiteindelijk naar de magie van India. Hij studeerde Museologie en Antropologie aan de Amsterdamse hoge school van de kunsten en aan de Universiteit, maar besloot zijn carriere te wijden aan Magic. Gedurende zijn studies maakte hij verschillende reizen naar India waar hij uiteindelijk ingewijd is in de verborgen kunst der magie en werd hij professioneel Magician (Jadugar).

website :
http://www.ramana.nl/

magician ramana hovers in front of a building:
http://www.youtube.com/watch?v=paPkD3ye3KU

http://www.ramana.nl/english/media/Leidsepleinactie.mpg

Bij Jensen:

http://www.zideo.nl/index.php?option=co ... 556f46303d
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 11:23

Hoe naïef kun je zijn ?

De website is overduidelijk die van een goochelaar.

En op het filmpje ontbreken drie cruciale momenten :
- het opstijgen,
- een moment zonder contact met het gebouw (de beugel moest eens zichtbaar zijn !),
- de landing.

En Jensen was wel bijzonder voorzichtig om de steunstok onder de linker knie niet aan te raken. Het matje lag er uiteraard om de voet ervan te maskeren, en de losse broek had óók al zijn nut, want dáár stak het zitje in.

Zó kan ik het ook, en Jan Bardi doet zonder hokus-pokus zelfs beter !

http://users.skynet.be/fa022720/_public ... -index.htm

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 13 nov 2007, 11:39

Lieve betrouwbare media, die gelijk meedoen aan de maskerade.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Sirius » 13 nov 2007, 12:33

Levitatie bestaat wel degelijk .
Het maakt deel uit van de occulte krachten

Wij in het westen zijn daar niet van op de hoogte omdat wij denken dat het niet kan .

En Ramana kan deze dingen 'waarschijnlijk' wel , maar omdat dit voor publiek moet en soms lang moet volhouden moet dit snel gebeuren, en daarom gebruikt men hulpmiddelen .
In het westen wordt het als truuks gepresenteerd .

http://english.pravda.ru/science/19/94/ ... ation.html

http://www.crystalinks.com/levitation.html
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 12:47

De gouden regel van de kwak :

- Als achteraf blijkt dat het werd gecontroleerd, dan mocht men een "hulpmiddel" gebruiken ! En dan is dat "normaal".
- Als het niet werd gecontroleerd, dan was het écht !

Gelove wie wil ! We zijn hiermee de naïviteit voorbij !

Zo verloopt het "bewijs" altijd :
- fase 1 : bewijs !!!!!!! : filmpje, foto, tekeningetje, verhaaltje, ......
- fase 2 : ontmaskering
- fase 3 : Déze keer hebben we een beetje "geholpen" :wink: , maar het werkt wel écht hoor ! Toch als je niet kijkt, áltijd ! 8)
- fase 4 : nieuw bewijs !!!!!! : filmpje, foto, tekeningetje, verhaaltje, ......
- .........................

Lamenielache :!:

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 13 nov 2007, 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 13 nov 2007, 13:09

Digit,
In je Bardi-verwijzing zit een mooie 19MB "Realvideo"-video, waaruit goedgelovigen kunnen afleiden dat:
* Blinden kunnen zien en voetballen als ze een zak over hun hoofd doen,
* Acupunctuur kan worden gecontroleerd met verfpistolen,
* Wichelroede feilloos 216 aanwijst
* en nog zo wat . . .

Jammer dat Wolkens er (even) niet is . . . . .,
want met deze video valt te leren dat je profi moet zijn om de bedrogenen op hun knieën te krijgen.
Profi's van dit kaliber vind je jammer genoeg ook buiten de theater-entourage en Sirius zal wel staan te trappelen om daar zijn gezondheid aan uit te leveren.

Roeland

http://users.skynet.be/fa022720/_public ... -index.htm schreef:Beschikbaar promo- en foto-materiaal:

• Video: Een Nederlandstalige video-demo i.s.m. Ruud ter Weijden is te bevragen bij Hanson BV. Een Engelstalige video-demo is gratis langs het Internet te downloaden (19 Mb.; RealVideo formaat).

• Foto: diverse hoge-resolutie promofoto's voor drukwerk enz. zijn gratis te downloaden op "Promofoto's".
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 13 nov 2007, 13:12

Waarom studeerde hij magic in plaats van magie? Waarom kan ik niet zweven en ken ik zelfs niemand die het wel kan? Dat is zoals Paul Codde: hij kende mensen die iemand kenden die zeker wisten dat ze iemand "in" een boom hadden zien zitten.

Heb je zelf gezien met eigen ogen, Sirius, dat er iemand zomaar op een willekeurige plaats opsteeg en weer landde nadat je goed gevoeld en gekeken had dat of er nergens een trukje achter zat? Vooral die "eigen ogen" is hierin heel belangrijk.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Thuis-test-telekinese

Berichtdoor Heeck » 13 nov 2007, 13:46

Sirius,

Levitatie, daar moet je klein mee beginnen, ik bedoel niet gelijk met je eigen vleesch:

viewtopic.php?p=5726#5726

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor wolkenstein » 13 nov 2007, 14:15

Ik heb wel 'ns een lepel verbogen.

wolkenstein

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 14:28

wolkenstein schreef:Ik heb wel 'ns een lepel verbogen.

En een qualium ongetwijfeld óók al 'ns ! :wink:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 13 nov 2007, 17:03

wolkenstein schreef:Ik heb wel 'ns een lepel verbogen.
Ik ook. Ik probeerde een potje open te wringen. :wink:
Kris Hauchecorne

Re: Magician Ramana

Berichtdoor willem_betz » 13 nov 2007, 23:59

Sirius schreef:Magician Ramana:

Hij studeerde Museologie en Antropologie aan de Amsterdamse hoge school van de kunsten en aan de Universiteit, maar besloot zijn carriere te wijden aan Magic.

Ik wist niet museologie was, even opgezocht, het is de kennis nodig om een museum te besturen. Helpt dat om magix te doen?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Re: Thuis-test-telekinese

Berichtdoor Sirius » 14 nov 2007, 12:30

Heeck schreef:Sirius,

Levitatie, daar moet je klein mee beginnen, ik bedoel niet gelijk met je eigen vleesch:

viewtopic.php?p=5726#5726

Roeland

Theresa van Avila (en vele anderen ) moesten er alleszins niet van kindsbeen aan beginnen :

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spi ... erpen.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Metafysische_levitatie

:wink:
Sirius

Berichtdoor Heeck » 14 nov 2007, 12:57

Sirius,
Wat men er al aan kwasi-wetenschappelijke argumentatie aan vast wenst te knopen:
Het zal zeer verifieerbaar zijn dat het eigen vleesch niet opstijgt, noch zweeft zonder krachtig ingrijpen met het daartoe ge-eigende materieel zoals verborgen stangen, staalkabels en meer van zulks.

Roeland
PS
Aardige uitzonderingen zijn de oefensilo's voor skydivers, waarin zo een krachtige wind naar boven wordt gecreeerd dat je daarop blijft zweven.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 14 nov 2007, 14:40

Sirius,

Hier de enige echte ware levitateurs & -trices :
http://www.iflyhollywood.com/

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 14 nov 2007, 15:36

Sirius,

Één geslaagde gecontroleerde demonstratie volstaat !

Geef plaats, datum en uur of stop met onzin te verkopen ! :evil:

Digit

P. S. Vraag het aan TM ! Dat doe ik al zelf trouwens als jaren, want één van hun Belgische topmensen is een collega van mij. Die zweeft al jaaaaaren, alleen jammer dat hij niet van de grond komt ! :roll: :lol: :lol: 8)

P. P. S. De claims over het "Washington-experiment" (waaraan mijn collega trouwens deelnam) voor criminaliteitsbeïnvloeiding zijn door Amerikaanse sceptici gecontroleerd en vals bevonden. In feite was er zelfs een toename van de witte-boorden-criminaliteit, want de kosten die TM aan de deelnemers aanrekende kunnen zonder moeite als "oplichterij" gecatalogeerd worden !

P. P. P. S. De schrijver van het artikel in "mens en gezondheid" is op het vlak van fysica zowat een totale analfabeet (en op de meeste andere vermoedelijk óók), want hij heeft geen benul van soortelijke massa en het gedrag van gassen.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 14 nov 2007, 16:06

Er zijn onbetwistbare gevallen bekend :
Zwevende spiritist.

Een van de opmerkelijkste van hen was de 19de-eeuwse spiritist niël Dunglas Home. Daniël werd geboren in Schotland maar groeide op in de Verenigde Staten. Als tiener maakte Home al naam als medium; mensen uit alle geledingen van de bevolking woonden de seances bij die hij geregeld hield, waarbij onder meer bewegende tafels, geklop en trompetgeschal werden uitgelegd als fysieke manifestaties van de aanwezigheid van de doden.

Home's carrière als zwever begon in de Amerikaanse staat Connecticut in 1852. In bet bijzijn van F.L. Blurr, een redacteur van de Hartford Times, zweefde Home tijdens een seance omhoog totdat zijn hoofd het plafond raakte. "Opeens", zo schreef Blurr in zijn krant, "zonder enige aanleiding, werd Home in de lucht opgenomen. Ik had op dat moment eerst nog zijn hand vast en ik voelde hoe zijn voeten ongeveer dertig centimeter van de vloer waren".

Home's reputatie groeide snel, hij ondernam langdurige wereldtournees en werd de lieveling bij de jetset. Tijdens zijn "shows" vertoonde Home veel onverklaarbare zaken, waaronder windvlagen die door stille kamers bliezen, bloemen die op mysterieuze wijze uit het plafond kwamen vallen, vuurballen en andere vreemde lichten. Maar het hoogtepunt van Home's optreden, en verreweg het indrukwekkendste onderdeel, waren toch zijn ongelooflijke momenten van levitatie.

Het bekendste voorbeeld van zijn zweefcapaciteiten is vastgelegd tijdens een optreden op 16 december 1868 in een populaire gelegenheid in Londen. Voor een speciaal geselecteerd publiek, waarvan de leden bekend stonden om hun nuchterheid en eerlijkheid, rees Home de lucht in, zweefde toen het raam van de ruimte op de eerste verdieping uit om vervolgens weer terug te zweven door een raam van een andere kamer.

Het publiek stond erbij en keek ernaar, verbijsterd. Een van de aanwezigen, Baron Adare, herinnerde zich later: "Tijdens de sessie ging Mr. Home in trance en in die staat ging hij het raam uit en kwam hij weer binnen door het raam van de kamer waarin wij zaten. De afstand tussen beide ramen was ongeveer 2,30 meter en er zat geen enkel steunpunt tussen".

Niet iedereen was echter onder de indruk van Home's vermeende vermogens. Tal van sceptici, niet alleen destijds maar ook daarna, uitten hun twijfels over Home's oprechtheid. Onderzoeker Frank Podmore bijvoorbeeld, wees op het feit dat Home een paar dagen voor zijn opzienbarende stunt in Londen, op een richel aan de buitenkant van datzelfde raam had gestaan, ogenschijnlijk de locatie bestuderend. Dat zou kunnen betekenen dat Home zich mentaal aan het voorbereiden was op zijn komende levitatie.

Tijdens een ander voorval zweefde Home voor een aantal getuigen de lucht in terwijl hij riep: "Ik ga omhoog! Ik ga omhoog!" Dit gaf aanleiding tot de bewering dat Home's vermogen om te leviteren het resultaat was van suggestieve hypnose. Home's prestaties werden in verband gebracht met de zogenaamde Indiase touwtruc, waarbij de waarneming van het publiek wordt gemanipuleerd door de afleidingsmanoeuvres van de magiër. Maar ondanks alle beschuldigingen hield Home's reputatie stand. Meer dan 40 jaar lang liet hij zijn publiek, onder wie keizer Napoleon III, de beroemde kunstcriticus John Ruskin en de romanschrijver Bulwer Lytton, versteld staan.

Daniel Dunglas Home:

In dit deel van de reeks over PK mag Daniel Dunglas Home niet onvermeld blijven. Hij is een van de meest beroemde proefpersonen uit de geschiedenis van de parapsychologie. Op zijn séances kwamen voorwerpen in de lucht te hangen of werden verplaatst zonder dat iemand ze aanraakte. Sommige van die voorwerpen waren zo zwaar dat zij normaal gesproken niet door een mens op te tillen waren. Dit verschijnsel wordt levitatie genoemd. Home kon behalve allerlei voorwerpen ook zichzelf laten leviteren.
De beroemde chemicus en onderzoeker van paranormale verschijnselen prof. dr. William Crookes heeft Home jarenlang onderzocht. Bij een van zijn experimenten werd een accordeon in een speciaal gebouwde kooi geplaatst. De kooi was zo hoog dat hij maar net onder de tafel kon staan. Er was een kleine ruimte voor een hand die iemand erin zou kunnen steken. De accordeon was nieuw en door Crookes gekocht. Home had zelfs niet de kans om het instrument aan te raken voordat het experiment begon. Tijdens het experiment zat Home in een lage gemakkelijke stoel en had zijn benen aan weerszijden van de kooi gezet. Met één hand hield hij tussen duim en wijsvinger het bovenste deel van de accordeon vast. Zijn andere hand rustte op de tafel. Zijn voeten werden in het oog gehouden door waarnemers. Hoewel het voor Home fysiek onmogelijk was om ook maar enig geluid uit de accordeon te krijgen, hoorden de onderzoekers afzonderlijke noten en even later een eenvoudige melodie. Zij zagen de accordeon zich in en uittrekken, terwijl Home bewegingloos bleef zitten. Nog indrukwekkender werd het toen Home zijn hand uit de kooi terugtrok. De accordeon zweefde en bleef spelen. Home is nimmer op bedrog betrapt en wilde nooit een beloning voor zijn optreden. Hij had een voorkeur voor proeven bij helder daglicht, met kritische aanwezigen. Tal van zijn stoutste staaltjes, zoals zijn beroemde zelf-levitaties, zijn door honderden mensen gezien. Het was een tragedie in zijn leven en in dat van Crookes dat vrijwel geen enkele andere geleerde het aandurfde om deze wonderlijke verschijnselen te onderzoeken.

bron:http://www.parapsy.nl/items/informatie1b.html#4
Sirius

Berichtdoor Digit » 14 nov 2007, 16:09

Wat is er "onbetwistbaar" aan dat geval ?

En wanneer ga je in op mijn uitnodiging :

Digit schreef:Één geslaagde gecontroleerde demonstratie volstaat !

Geef plaats, datum en uur of stop met onzin te verkopen ! :evil:

Digit

P. S.

Digit schreef:Zo verloopt het "bewijs" altijd :
- fase 1 : bewijs !!!!!!! : filmpje, foto, tekeningetje, verhaaltje, ......
- fase 2 : ontmaskering
- fase 3 : Déze keer hebben we een beetje "geholpen" , maar het werkt wel écht hoor ! Toch als je niet kijkt, áltijd !
- fase 4 : nieuw bewijs !!!!!! : filmpje, foto, tekeningetje, verhaaltje, ......
- .........................

P. P. S.

Parapsy schreef:Het publiek stond erbij en keek ernaar, verbijsterd. Een van de aanwezigen, Baron Adare, herinnerde zich later: "Tijdens de sessie ging Mr. Home in trance en in die staat ging hij het raam uit en kwam hij weer binnen door het raam van de kamer waarin wij zaten. De afstand tussen beide ramen was ongeveer 2,30 meter en er zat geen enkel steunpunt tussen".

Niet iedereen was echter onder de indruk van Home's vermeende vermogens. Tal van sceptici, niet alleen destijds maar ook daarna, uitten hun twijfels over Home's oprechtheid. Onderzoeker Frank Podmore bijvoorbeeld, wees op het feit dat Home een paar dagen voor zijn opzienbarende stunt in Londen, op een richel aan de buitenkant van datzelfde raam had gestaan, ogenschijnlijk de locatie bestuderend. Dat zou kunnen betekenen dat Home zich mentaal aan het voorbereiden was op zijn komende levitatie.

"Mentaal" voorbereiden :!: :idea: :?: :?:

Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 14 nov 2007, 18:00

Zoals Digit al zo netjes vroeg: Fijn dat er vroeger iemand was die iets deed waardoor sommigen dachten dat hij kon zweven, maar daar zijn we nu niks mee. Kan je niet even iemand uit je mouw schudden die het nú kan en hem even vragen eens een namiddagje langs te komen bij skepp om het daar en dan te tonen? Of waren diegenen die dat konden slechts enkelingen en zijn ze nu uitgestorven.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Heeck » 14 nov 2007, 19:11

Sirius,

Je vlucht alweer, deze keer naar het 1868 of daaromtrent van Mr. Home.
In:
viewtopic.php?p=16270#16270
verwees ik je naar de promo-video van Bardi.
Heb je die nu bekeken ? Werkelijkheid of (theater)bedrog ?

Ook verwees ik je naar mijn simpele levitatie/telekinese-test.
Kan keurig worden ingezet voor de proef van Digit.
Oefen maar vast in plaats dat je alleen maar op het belachelijke af demonstreert hoe goedgelovig je bent.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Sirius » 14 nov 2007, 19:22

Heeck schreef:Sirius,

Je vlucht alweer, deze keer naar het 1868 of daaromtrent van Mr. Home.
In:
viewtopic.php?p=16270#16270
verwees ik je naar de promo-video van Bardi.
Heb je die nu bekeken ? Werkelijkheid of (theater)bedrog ?

Ook verwees ik je naar mijn simpele levitatie/telekinese-test.
Kan keurig worden ingezet voor de proef van Digit.
Oefen maar vast in plaats dat je alleen maar op het belachelijke af demonstreert hoe goedgelovig je bent.

Roeland

Heeck,

Ik maak een ONDERSCHEID tussen mensen die GOOCHELTRUUKS claimen als ECHT en mensen die te maken hebben ECHTE paranormale feiten .
Ramana zegt dat het écht is ,en iedereen (die normaal nadenkt) weet toch dat dat niet waar is !Hier liegt hij dus wel .
Want zoiets kan je niet onder kontrole hebben : levitatie .
Dat is immers iets SPIRITUEELS !
En dat geneurt niet OP COMMANDO !!!!
Capisco or not ? :roll:
Sirius

Berichtdoor Henriette » 14 nov 2007, 20:14

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Digit » 14 nov 2007, 20:27

Sirius schreef:Ik maak een ONDERSCHEID tussen mensen die GOOCHELTRUUKS claimen als ECHT en mensen die te maken hebben ECHTE paranormale feiten .
Ramana zegt dat het écht is ,en iedereen (die normaal nadenkt) weet toch dat dat niet waar is !Hier liegt hij dus wel .
Want zoiets kan je niet onder kontrole hebben : levitatie .
Dat is immers iets SPIRITUEELS !
En dat geneurt niet OP COMMANDO !!!!

Capisco or not ?

Waarom dan je openingspost ?

En waarom "kon" Home het dan wel voor een verzameld publiek ? Dat is dan toch op "bestelling", wat even goed is als "commando" ! Of was dat "die keer" dan óók niet echt, maar de andere keren wel ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor axxyanus » 14 nov 2007, 20:40

Henriette schreef:tsja... het is toch wat... dat de meeste mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen goocheltruuks en echte paranormale feiten.

Daarom dat ik het zo spijtig vind dat goochelaars zo weigerachtig zijn om hun truuks uit te leggen. Ze zeggen wel dat dat is om hun beroep te beschermen maar ik denk niet dat dat nodig is. Ik heb ooit iemand 10 keer achter elkaar de zelfde truuk zien doen (op verzoek) en na drie keer had ik door hoe hij het deed, maar hoe ik mij ook voornam om op zijn rechterhand te letten en zo te bevestigen dat ik het juist voorhad, slaagde hij er steeds opnieuw in om mijn aandacht naar zijn linkerhand te richten. Dus wat mij betreft maakte de kennis van de truuk het kijken ernaar niet minder boeiend.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Digit » 14 nov 2007, 20:42

Voor mij volstaat dat de goochelaar verklaart dat het inderdaad goochelen is, en niet paranormaal, zoals Bardi. Iedereen met een IQ boven de 63 zal dat wel snappen.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Henriette » 14 nov 2007, 20:51

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Digit » 14 nov 2007, 20:55

Probeer dit eens : http://www.illuseum.be/

Groetjes,

Digit :wink:
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Henriette » 14 nov 2007, 21:16

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 17 sep 2009, 09:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 14 nov 2007, 22:57

Ze kunnen het alleen écht op bestelling en voor publiek als en slechts als dat publiek er onvoorwaardelijk en volkomen zonder skepsis in gelooft. Alle andere keren bleek het achteraf steeds opgezet spel. :(
Kris Hauchecorne

Berichtdoor wolkenstein » 14 nov 2007, 23:33

Even met twee benen op grond graag.......BREAKING NEWS: zometeen Pim van Lommel over BDE's bij Pauw en Witteman, Vara 23.10 uur.

W® ( :lol: )
wolkenstein

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 00:09

Sirius,

Neem Digits antwoord voor het mijne want ik heb alleen toe te voegen dat ECHTE paranormaliteiten meer worden veroorzaakt door de goedgelovigheid van de besjoemelde dan dat ze het gevolg zouden zijn van de (over)gave van de befoefelaar.

Roeland
Laatst bijgewerkt door Heeck op 15 nov 2007, 00:46, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 00:12

Wolkens,
Dank overigens voor je hint:

Weer eens naar van Lommel kijken/luisteren, die wel veel suggereert met zijn titel "Eindeloos bewustzijn", maar die titel nergens waarmaakt.
Leg jij je beentjes maar weer in de nek, dan zie je beter waar het om gaat.

Voorlopig wacht ik op enigerlei demo van een "buitenvleeschelijk bewustzijn".

Roeland
PS
Na "de crash" misschien niet ten overvloede:
Ik ken de BDE uit eigen ervaring.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor wolkenstein » 15 nov 2007, 01:09

Heeck schreef:
Ik ken de BDE uit eigen ervaring.
r.

Heeck,

En?

wolkenstein

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 01:35

Wolkens,

Wat "En ?"
Gelijk van alles invullend dat ik altijd voor onmogelijk had gehouden ? Nee dus.

Wel mijn akuut ontluisterende mededeling aan al die bezorgde omstanders dat ik er voor tekende om de volgende keer zo gelijk maar echt niet terug te komen (dood te gaan).
Dat vonden ze niet leuk, maar dat vind ik toch nog steeds; ondanks dat ik dat in hun schoenen staande ook geen leuk bericht van de "toch niet overlijdende" zou hebben gevonden.

Zo bevredigd nieuwsgierig Aagje ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor wolkenstein » 15 nov 2007, 02:59

Heeck schreef:Wolkens,

Wat "En ?"
Gelijk van alles invullend dat ik altijd voor onmogelijk had gehouden ? Nee dus.

Wel mijn akuut ontluisterende mededeling aan al die bezorgde omstanders dat ik er voor tekende om de volgende keer zo gelijk maar echt niet terug te komen (dood te gaan).
Dat vonden ze niet leuk, maar dat vind ik toch nog steeds; ondanks dat ik dat in hun schoenen staande ook geen leuk bericht van de "toch niet overlijdende" zou hebben gevonden.

1) Zo bevredigd nieuwsgierig Aagje ?

Roeland

Heeck,

1. Om de dooie dood niet. Lees nou 'ns je eigen verwarde tekst terug, word je er zelf wijs uit? Moet ik daar wijs uit worden? Komop, schrijf eens onverhuld en zonder schaam of schroom wat er in chronologische volgorde zoal in en rondom Heeck plaatsgreep.

wolkenstein

Berichtdoor axxyanus » 15 nov 2007, 10:39

Digit schreef:Voor mij volstaat dat de goochelaar verklaart dat het inderdaad goochelen is, en niet paranormaal, zoals Bardi. Iedereen met een IQ boven de 63 zal dat wel snappen.

Ik vrees dat je te optimistisch bent. Douglas Hofstadter rapporteer in zijn boek "Metamagische thema's" over een onderzoek dat gebeurde over het kritisch denkvermogen. De vaststelling was dat als je mensen een goochelvoorstelling laat bijwonen die de illusie van het paranormale oproept, dat geloof in het paranormale veel beter wordt ondermijnd als je die mensen daarna ten minste van een aantal truuks toont hoe ze werken dan wanneer je je beperkt tot algemeenheden zoals vermelden dat goochelaars het zelfde effect kunnen bereiken enz.

Dingen meemaken heeft een veel groter effect dan er enkel over leren. Daarom vind ik het belangrijk dat goochelaars niet enkel vermelden dat het enkel truuks zijn maar dat ze de mensen af en toe ook eens laten ervaren dat het truuks zijn.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 10:53

Je hebt ongetwijfeld deels gelijk.

Langs de andere kant is van een groot aantal goocheltruuks de normale verklaring bekend (inbegrepen het "zweven"). Even doordenken over de andere zou dus moeten volstaan. En je kan van een illusionist toch niet verwachten dat hij het achterste van zijn tong laat zien en/of héél zijn handeltje op straat gooit. Samen met het ontkennen van paranormale claims is dat hoogstvermoedelijk het beste dat we kunnen krijgen, en voor de overgrote meerderheid zou dat moeten volstaan ! Het zijn niet allemaal "Siriussen" ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 15 nov 2007, 11:12

axxyanus schreef:
Daarom vind ik het belangrijk dat goochelaars niet enkel vermelden dat het enkel truuks zijn maar dat ze de mensen af en toe ook eens laten ervaren dat het truuks zijn.

:shock: allemachtig, hier zakt me broek echt van af.

wolkenstein

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 11:19

Wolkens,
Nee, ik doe niet mee aan het opkloppen van iets wat een ieder kan overkomen en verder geen betekenis heeft.

Omdat er velen zijn die een BDE gelijk vastknopen aan een buitenvleeschelijk bewustzijn heb ik even gemeld dat ik er eentje had. Zonder dat soort verdere bijwerkingen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 12:15

wolkenstein schreef:
axxyanus schreef:
Daarom vind ik het belangrijk dat goochelaars niet enkel vermelden dat het enkel truuks zijn maar dat ze de mensen af en toe ook eens laten ervaren dat het truuks zijn.

:shock: allemachtig, hier zakt me broek echt van af.

Niet doen, Wolkenstein !

Ik moet straks nog eten ! :wink: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,

Digit 8)
Wat is, IS !
Digit

Volgende

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie