Geestverschijningen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Berichtdoor Psycop » 04 aug 2007, 16:58

Stefan,

Ik heb begrip voor je ervaringen. Als je zegt dat je niet in een normaale toestand was, zou het inderdaad ook een droom of halucinatie geweest kunnen zijn. Het probleem met een halucinatie is dat de waarnemer niet steeds kan uitmaken of hetgeen hij ziet echt of aanwezig is of niet (i.e. een hersenschim).

Als een psychiater (of arts) beweert dat iemand van de heilige geest, dan is dat een uitspraak die niets met zijn beroep te maken heeft, maar een persoonlijke mening. Géén enkele opleiding geeft een "bevoegdheid" om iets heilig te noemen, behalve misschien een priesteropleiding of zo.
Maar misschien probeerden ze je iets uit te leggen, en daarom iets in de trand van "Je zou het 'heilige geest' kunnen noemen, maar wij noemen het anders". Dat hierdoor verwarring kan ontstaan, lijkt me voordehandliggend.

Stafan, dat jij uit jou ervaringen bijeen telt en concludeert dat er iets "heiligs" is, dan is dat voor mij geen problemen. Vanuit mijn standpunt zou ik echter zeggen: wat jij bijeentelt kàn je niet zomaar bijeen tellen (1 appel + 1 meter = niet 2 meter appels).

Maar goed, ik zal je niet overtuigen, en jij mij ook niet. Kunnen we samen petrol gaan pissen, of rondwandelen in Leuven. Uiteindelijk is het belangrijker om aangenaam te leven dan om elkaar te overtuigen dat je eigen mening minder fout is dan een ander...

met vriendelijke groeten
Psycop
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Geest verschijningen.

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 05 aug 2007, 10:24

Beste Psycop.

Blijkbaar ben je zo niet op de hoogte van wat er in de wereld van de psychiatrie en de zogezegd officiële godsdienst zich afspeelt.

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik een priester gemeld had dat ik van de Heilige geest kwam.De priester snauwde mij toe dat dit de "Dokter" moest zeggen.Volgens mij bedoelde de priester met Dokter de officiële medische wetenschapper.
Dus dat een priester gaat vertellen dat iemand van de Heilige geest komt gaat pas zijn als er door een medische wetenschapper hierover geen uitsluitsel meer is.

Dus ik vertelde dit aan mijn huisarts,die me reeds jaren kende en dus mijn toestand kende.Hij zij me dat ik van de heilige geest kwam.Ik vroeg het hem een tweed keer en dit maal zei hij "Ja, gij komt van de heilige geest,maar ik ben daar niet bevoegd voor."

Toen vroeg ik dit aan de psychiater en deze vertelde mij dat hij daar voor bevoegd was.
Psycop ik vind het leuk dat je met mij wil hierover discussiëren maar ik zou het zeer spijtig vinden als ik gewoon herhaal wat de medische wetenschappers tegen mij zeggen.Dat je dit als niet waar zou beschouwen.Ik ben echt niet uit mijn nek aan het lullen.

Nu hebben reeds 2 psychiaters me verteld dat er met mij "iets" is dat bij de andere mensen niet is.De bewijzen zijn hierover,bewijzen tussen aanhalingstekens.

Dus psycop als de medische wereld bv:meer dan 1psychiater na onderzoek van mij zegt dat al die andere dokters ongelijk hebben wil ik er nog een keer over nadenken om samen met jou petrol te gaan pissen.Maar ik ga me dit zeker niet laten opdringen door individuën zonder medische achtergrond.
Overigens volg ik nu groepstherapie en deze therapeuten zijn zich van mijn psychologisch probleem bewust.Ze zeggen dat zelfs hoe ik praat ze kunnen weten over mijn toestand.
Deze therapeuten hebben mij gevraagd om in de groep niet over mijn probleem te praten daar de groep dit tog niet zou weten te plaatsen.Tog voel ik me er goed in de groep.

Dus psycop als ge uit vrije wil tog nog wilt petrol pissen wens ik je veel succes.

Veele vriendelijke groeten van de kosmo.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Ritchie » 11 aug 2007, 15:58

Mooi verwoord Bruyne Stefan
groeten Ritchie
Ritchie

Vorige

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie