2012

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

2012

Berichtdoor evilkingston » 14 mei 2007, 15:24

ben momenteel een boek aan het lezen apocalyps 2012 van lawrence e. joseph, dat gaat over de veranderende zonneactiviteit, het verschuiven van de aardpolen en nog vanalles (ik zit nog maar aan pag 79) en ik dacht eerst dat het vooral over de mayaprofetieën zou gaan...
het behandelt ze wel, maar gaat voornamelijk over 'ander' onderzoek dat zou uitwijzen dat er wel degelijk het één en ander te gebeuren staat... Hutton (2001): http://huttoncommentaries.com/ , Bentley (2003): http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3359555.stm ik ken er niets van, maar het ziet er allemaal interessant uit...
nou, ik lees in ieder geval verder, want het is wel boeiend (ontspannend? niet echt :D )

dus ik dacht... laten we dat hier eens op skepp gooien... het is nu wel allemaal Al Gore wat de klok slaat, maar Joseph Lawrence van de raad van bestuur van Aerospace Consulting Corp. in Albuquerque New Mexico heeft ook het een en ander te vertellen... of is dat allemaal kwak?
When drinking from the stream, one should drink as close to the source as possible, because further down the stream the water often becomes murky and polluted.
evilkingston

Berichtdoor Blueflame » 16 mei 2007, 13:24

Beste,

vooreerst welkom op dit forum.
Uit : http://www.apocalypse2012.com/bio/
Education

Stuyvesant High School, New York, NY 1967-1970
Brown University, Providence, Rhode Island B.A. 1970-1974
University of California at San Diego, La Jolla, California, 1975-1977, graduate studies, teaching assistant, in literature

Het is me niet helemaal duidelijk, maar deze man blijkt dus literatuur gestudeerd te hebben en hij blijkt ook schrijver te zijn. Dat zulke mensen mooie fictie-boeken kunnen schrijven, hoeft niemand te verwonderen. Zie bijvoorbeeld J.R.R. Tolkien.

Uit een boekbeschrijving op http://ebooks.palm.com/product/detail/2 ... ations_End
The Maya, the world’s greatest timekeepers ever, say it’s all going to stop on December 21, 2012.

Wie zulke crap verkondigt, kan zich bezwaarlijk wetenschapper noemen. Het einde van de wereld, met datum en al erbij ..... . Ze zijn vergeten het uur erbij te vermelden. Of is dat 12:21 ? Of 21:12 ? Of ..... ?

Verder spreek je daar over een firma : Aerospace Consulting Corporation. Wat is dat voor een firma, want ik kan daar maar bitter weinig over terug vinden.

Of het aards-magnetisch veld nu aan het draaien is of niet, dat is een andere zaak. Volgens mij wel.
Maar is dat nu reden tot paniek ?
ref1 schreef:Wanneer de ompoling zal optreden is moeilijk te voorspellen, maar het lijkt een kwestie van slechts enkele eeuwen. Afhankelijk van de onderzochte verschijnselen kan dat volgens De Santis nog zo'n 800-1000 jaar duren, maar andere verschijnselen wijzen op een mogelijke ompoling die over 420-800 jaar kan optreden, of zelfs al over 235-340 jaar.

kennislink schreef:Op zichzelf is dit niets bijzonders. De zon ondergaat elke 22 jaar zo’n ompoling; en met de aarde is het de laatste 4 miljoen jaar als 16 keer gebeurd. De laatste keer 730.000 jaar geleden. Misschien is het niet toevallig dat uigerekend toen onze aapachtige voorouders zich zo snel tot echte menselijke verder ontwikkelden.<knip>Gelukkig hebben we nog tijd om er iets op te vinden. Tegen die tijd beschikken we ongetwijfeld over fabelachtige technische mogelijkheden. Het is denkbaar dat hele steden met reusachtige magnetische beschermingsschilden worden overkoepeld.

Geen reden tot paniek, en al helemaal geen reden om geld te geven aan het boek van Lawrence E . Joseph. Maar verder wetenschappelijk onderzoek naar het aardmagnetisme lijkt me wel op zijn plaats.
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor evilkingston » 19 mei 2007, 23:57

ik ben momenteel al een heel stuk verder in het boek, maar heb het nog niet uit... mss vanavond? maar mss ook niet.
een eerste opmerking mss: het boek begint met de inleiding vd maya's, maar gaat vooral verder op de invloed vd zon op de aarde: de theorieën die al aan bod zijn gekomen (tot nu toe, want heb het boek nog niet uit) zijn:
- zonnecycli om de 11j, waarvan piek op 2011-2012 en dieptepunt op 2005, maar zeer veel activiteit in 2005, dus...
- zonneactiviteit/straling wordt afgebogen door de polen, maar die zijn ah shiften, dus opwarming vd aarde
- opwarming vd aarde, gevaar voor vulkanische activiteit, yellowstone al jaren in gevarenzone (vorige keer dat supervulkaan nabij tobameer uitbarstte stierven dino's uit en kwam er een ijstijd - gaia-hypothese, de aarde als onbewust mechanisme, als het te warm wordt dan koelt ze zichzelf af door bewolking / vulkaanuitbarstingen --> afkoeling)
- opwarmingen, vulkanische activiteiten, shiften vd polen, natuurrampen, tornado's, tsunami's
- zonnestelsel draait ook in de ruimte en komt door elektrische stormen, die alle planeten beïnvloeden (maar vooral de buitenste), onderzoek van Dmitriev (1998) en Vladimir B. Baranov - polen van uranus en neptunus zijn al gedraaid, extra stormen op Jupiter, maar ook invloed op de zon waardoor planeten langs 2 zijden belaagd worden...

ik vat het allemaal heel sumier samen, en ben heel benieuwd wat er nog allemaal zal komen, maar vooral de droge manier van schrijven en het zoveel mogelijk kritisch willen zijn van de auteur, verbaast het me niet dat het om een literatuurstudent gaat :D
in ieder geval entertainment... wat me wel opvalt: Amerikanen willen naar olie gaan boren nabij Yellowstone - noodlot tarten? dat is een ander verhaal...

allez, kga verder lezen, 2b continued... :)
When drinking from the stream, one should drink as close to the source as possible, because further down the stream the water often becomes murky and polluted.
evilkingston

Berichtdoor evilkingston » 20 mei 2007, 16:38

ok, ik heb het boek uit en het laatste deel is wel het minste, in die zin dat het voornamelijk gaat over 2012 in de literatuur. Ik ben nu zelf wel een literatuurliefhebber, maar er is natuurlijk zoveel geschreven :D

enkele opmerkingen voor ik verder ga, want in mijn vorige betoog heb ik een kleine/grote fout getypt: de dino's zijn waarschijnlijk niet uitgestorven door een supervulkaanuitbarsting, maar door een meteorinslag die natuurlijk ook letterlijk en figuurlijk veel stof heeft doen opwaaien waardoor het zonlicht er niet meer door kwam (65 miljoen jaar geleden)
Nu, blijkbaar heeft de natuurkundige Richard Muller van de univ of california in Berkeley aanwijzingen gevonden dat massauitstervingen regelmatig voorkomen (elke 62 tot 65 miljoen jaar) - Rohde en Muller (Cycles of fossile diversity, 10 maart 2005 in: Nature. We zijn dus al over tijd... :lol:

ok, nu over het einde vh boek, het gaat over de bijbelcode, 2012 zou erin te vinden zijn als zijnde het jaar vd apocalyps, ook in de Thora, de Talmoed, de I tjing en zelfs de Koran zouden door het gebruik van wiskunde deze datum te vinden zijn - ik ben niet zeker, maar ik meende dat het in de Koran 2011 zou zijn... maar persoonlijk vind ik dat allemaal een beetje ver gaan... blijkbaar zijn er mensen die dat allemaal heel wetenschappelijk vinden (het gebruik van achrostichons dat bepaalde namen van belangrijke rabbijnen voorspelt en zelfs Arafat en Sharon, blablabla...), maar persoonlijk vind ik dat niet overtuigend, wél moet gezegd worden dat in al die doomsdaycults en Het einde is nabij-bewegingen er GEEN sprake is van 2012, wss volgens de auteur omdat het niet gaat om het einde der tijden, maar het begin van een nieuwe tijd...

WAT ME WEL OPVIEL was dat er inderdaad nogal veel geschreven is bij verschillende volkeren in verschillende geschriften zeeeer lang geleden over 2012... dat is toch vreemd? de einddatum 2012 is bekend bij alle autochtone Amerikaanse culturen: de cherokee, de Q'ero, de Hopi... maar ook bij de Egyptenaren en natuurlijk de Maya's... bangelijk wordt het inderdaad als het allemaal om 21/12/2012 gaat, om 23u11 GMT, dus bij ons op 22/12/2012 om 0u11... maar dit komt omdat er dan sprake is van het op 1 lijn staan van de aarde en de zon met de oorsprong vh heelal... die volkeren kenden allemaal nogal wat van sterrenkunde! (ik geef weeral heel sumier een opsomming, dit neemt makkelijk 50p vh boek in beslag)

wat staat er nu al op til voor 2012: de olympische spelen in Londen, maar ook LISA (Laser Interferometer Space Antenna), een enorme gelijkzijdige driehoek die is ontworpen door ESA en NASA om in zijn baan om de zon de zwaartekrachtgolven te bevaren, de lancering van LISA zal in 2011 plaatsvinden, de wetenschap in 2012

een leuk boek, maar zoals je merkt, niet direct ontspannend... :D het stelt veel vragen, maar ook veel toevalligheden die je aan het denken zetten, soms blijft de auteur heel kritisch, soms gaat hij met zijn denkpistes naar mijn gevoel iets te ver, maar het boek moet natuurlijk ook een beetje de new agers aanspreken waarschijnlijk? :)

hoop dat hier een leuke discussie uitkomt...

PS: de auteur heeft 1.5j onderzoek verricht en dankt de volgende mensen (zo kunnen jullie mss vinden of die bronnen betrouwbaar zijn): Carlos en Gerardo Barrios, Saq Be Institute in Sante Fe, New Mexico; Anne Stander, Johannesburg; Alexei Dmitriev, Akademgorodok, Siberië; Alexander Trofimov, ISRICA; James Lovelock, Cornwall; Lynn Margulis, Amherst; David Weiss, Packaged Facts Inc, NYC. maar de bronnenlijst loopt natuurlijk nog veel verder (dit komt echt enkel uit zijn dankwoord)
evilkingston

Berichtdoor evilkingston » 20 mei 2007, 16:43

Blueflame schreef:Verder spreek je daar over een firma : Aerospace Consulting Corporation. Wat is dat voor een firma, want ik kan daar maar bitter weinig over terug vinden.

ik heb terug naar het begin vh boek gebladerd en gevonden waar ze bij ACC zoal mee bezig zijn:
De Vulcan Plasma Disintegrator, US patent #7.026.570 B2, een verplaatsbare oven met extreem hoge temperaturen waarin giftige afvalstoffen verbrand kunnen worden, met inbegrip van maar niet uitsluitend dodelijke biologische en chemische wapens die op geen enkele andere manier kunnen worden verwerkt. Ze verwarmen die dingen dan tot 10.000 °C zodat de hele rotzooi met vat en al in het niets verdwijnt zonder giftige resten... toch een nobel cause, niet?
evilkingston

Berichtdoor Blueflame » 21 mei 2007, 00:20

evilkingston schreef:
Blueflame schreef:Verder spreek je daar over een firma : Aerospace Consulting Corporation. Wat is dat voor een firma, want ik kan daar maar bitter weinig over terug vinden.

ik heb terug naar het begin vh boek gebladerd en gevonden waar ze bij ACC zoal mee bezig zijn:
De Vulcan Plasma Disintegrator, US patent #7.026.570 B2, een verplaatsbare oven met extreem hoge temperaturen waarin giftige afvalstoffen verbrand kunnen worden, met inbegrip van maar niet uitsluitend dodelijke biologische en chemische wapens die op geen enkele andere manier kunnen worden verwerkt. Ze verwarmen die dingen dan tot 10.000 °C zodat de hele rotzooi met vat en al in het niets verdwijnt zonder giftige resten... toch een nobel cause, niet?

Beste,

1°) Vindt u het niet vreemd dat een firma met zulk een claim op het internet anno 2007 totaal onvindbaar blijkt ? => Bestaat die firma wel ?
2°) Dit is de site voor [ het zoeken naar ] patenten in de USA : http://www.uspto.gov/main/sitesearch.htm . Het door u aangehaalde patent blijkt niet te bestaan.
Heel nobel allemaal ..... . Of heb ik niet goed gezocht ? Dat kan natuurlijk, maar daar ga ik mijn tijd niet insteken. Dat laat ik aan u over.
Mvg.
ps. Dit lijkt misschien een beetje naast de zaak, maar ik wil weten met wie ik te doen heb. Wie is die Lawrence ? Als iemand een referentie geeft is dat prima. Maar ik loop die dan wel na ....... . En tot nu toe vind ik niets dan lucht. Eigenlijk zelfs nog minder.
ps2. Wat vertelde hij juist over 2005 ? Zonnevlekken of CME's ?
ps3. Zou het kunnen dat het niet LISA maar LATOR is ?
ps 4 Oh ja, en natuurlijk ook dit : "maar dit komt omdat er dan sprake is van het op 1 lijn staan van de aarde en de zon met de oorsprong vh heelal". Vertel daar eens wat meer over.
MVg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor evilkingston » 21 mei 2007, 15:01

Blueflame schreef:ps. Dit lijkt misschien een beetje naast de zaak, maar ik wil weten met wie ik te doen heb. Wie is die Lawrence ? Als iemand een referentie geeft is dat prima. Maar ik loop die dan wel na ....... . En tot nu toe vind ik niets dan lucht. Eigenlijk zelfs nog minder.

Ik kan met de beste wil vd wereld ook niets vinden over AC2, behalve een Contemporary Art Gallery in Albuquerque
Wat ik wel dadelijk vind als ik deze zoektermen ingeef is de site vh boek:
http://www.apocalypse2012.com/bio/

Zijn Myspace, ik ga het hem daar eens vragen, kijken of ik antwoord krijg
http://www.myspace.com/apocalypse2012author

een PodCast met de man:
http://brainguy.podomatic.com/entry/200 ... 6_53-08_00

een ander skeptisch forum:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread266381/pg1

het begin vh boek, met de bewuste claim:
de bewuste claim
Edit Blueflame : link aangepast ten behoeve van de leesbaarheid
2. Hij had het niet enkel over zonnevlekken maar zonneuitbarstingen

3. LISA of LATOR? geen idee, in het boek staat LISA...

4. Het op 1 lijn staan vd aarde, zon en het punt waar het heelal ontstaan is (big bang), hierdoor zou het magnetisme wat van dat punt uitgaat de aarde niet kunnenbereiken, want de zon staat in de weg; dit is de reden waarom de maya's deze periode de 5de zon noemen en van en tot dit punt tellen in hun kalender.
evilkingston

Berichtdoor VIN » 21 mei 2007, 16:19

evilkingston schreef:4. Het op 1 lijn staan vd aarde, zon en het punt waar het heelal ontstaan is (big bang), hierdoor zou het magnetisme wat van dat punt uitgaat de aarde niet kunnenbereiken, want de zon staat in de weg; dit is de reden waarom de maya's deze periode de 5de zon noemen en van en tot dit punt tellen in hun kalender.

Het magnetisme van de big bang 'zou' ondertussen verspreid zijn
over het hele heelal zoals de cosmic microwave background.
De zon 'zou' niet in de weg 'kunnen' staan.
Het is een beetje moeilijk te snappen maar er is geen punt meer
van waaruit het heelal is ontstaan, dat punt is uitgespreid, dat punt is
het heelal.
VIN

Berichtdoor evilkingston » 21 mei 2007, 18:08

VIN schreef:
evilkingston schreef:4. Het op 1 lijn staan vd aarde, zon en het punt waar het heelal ontstaan is (big bang), hierdoor zou het magnetisme wat van dat punt uitgaat de aarde niet kunnenbereiken, want de zon staat in de weg; dit is de reden waarom de maya's deze periode de 5de zon noemen en van en tot dit punt tellen in hun kalender.

Het magnetisme van de big bang 'zou' ondertussen verspreid zijn
over het hele heelal zoals de cosmic microwave background.
De zon 'zou' niet in de weg 'kunnen' staan.
Het is een beetje moeilijk te snappen maar er is geen punt meer
van waaruit het heelal is ontstaan, dat punt is uitgespreid, dat punt is
het heelal.

u gebruikt hetzelfde argument als ik (in een soortgelijke discussie op café), ik heb toen hetvolgende antwoord gekregen: er zijn wetenschappers (de namen ontsnappen me nu) die geloven dat het heelal uitdeint en weer terug naar binnen beweegt (binnen, buiten, binnen, buiten, etc), deze mensen gaan dus uit van een punt van afstoten en aantrekken... er is ook een naam voor, maar die weet ik ook niet meer (1 vd nadelen van cafédiscussies is dat je ze nooit kristalhelder kan reminisceren :lol: ik weet dat die discussie toen geeindigd is bij de supersnaartheorie :wink:

maar - om terug tot 2012 te komen - dit is wat de maya's blijkbaar geloofden / het afgesneden zijn van die oerkracht zou mss wel hetzelfde kunnen zijn als iemand die de stroom even onderbreekt... gevolgen? flikkerende wekkerradio's? :roll:
evilkingston

Berichtdoor axxyanus » 21 mei 2007, 18:24

evilkingston schreef:u gebruikt hetzelfde argument als ik (in een soortgelijke discussie op café), ik heb toen hetvolgende antwoord gekregen: er zijn wetenschappers (de namen ontsnappen me nu) die geloven dat het heelal uitdeint en weer terug naar binnen beweegt (binnen, buiten, binnen, buiten, etc), deze mensen gaan dus uit van een punt van afstoten en aantrekken...

Deze redenering klopt niet. Neem een tekening. Kies een punt en vergroot die tekening met dat punt als centrum voor de vergroting. Kies een ander punt en vergroot de tekening opnieuw met het nieuwe centrumpunt. Als de twee vergrotingen even groot zijn, dan zijn die twee tekeningen identiek. Een waarnemer binnen de tekening zou geen verschil merken tussen de twee situaties. Voor zo'n waarnemer heeft het dan ook geen zin om te spreken van een centrumpunt van de uitdijning of inkrimping
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor evilkingston » 21 mei 2007, 18:56

ik ben even niet mee... gaat het hier om een 2D- of 3D-tekening?

en waar staat de waarnemer, toch binnen IN de tekening (laten we een bol of sfere nemen voor de argumentatie)... als er dan binnenin de bol zich meerdere objecten bevinden, dan kunnen er toch objecten voor elkaar staan tov het middelpunt van die bol?
evilkingston

Berichtdoor axxyanus » 21 mei 2007, 19:19

evilkingston schreef:ik ben even niet mee... gaat het hier om een 2D- of 3D-tekening?

Dat maakt geen verschil, het is voor ons 3D mensen alleen wat gemakkelijk te volgen op een 2D tekening.

evilkingston schreef:en waar staat de waarnemer, toch binnen IN de tekening (laten we een bol of sfere nemen voor de argumentatie)... als er dan binnenin de bol zich meerdere objecten bevinden, dan kunnen er toch objecten voor elkaar staan tov het middelpunt van die bol?

Het probleem is dat als je een specifieke bol kiest, je de zaken gaat bekijken vanuit die specifieke bol. Maar je kan om het even welke bol kiezen, dat maakt geen verschil.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor A3n » 05 aug 2007, 23:49

evilkingston schreef:u gebruikt hetzelfde argument als ik (in een soortgelijke discussie op café), ik heb toen hetvolgende antwoord gekregen: er zijn wetenschappers (de namen ontsnappen me nu) die geloven dat het heelal uitdeint en weer terug naar binnen beweegt (binnen, buiten, binnen, buiten, etc), deze mensen gaan dus uit van een punt van afstoten en aantrekken... er is ook een naam voor, maar die weet ik ook niet meer (1 vd nadelen van cafédiscussies is dat je ze nooit kristalhelder kan reminisceren :lol: ik weet dat die discussie toen geeindigd is bij de supersnaartheorie :wink:

Die naam is 'Big Crunch' en is een hypothese net als de Big Freeze (Big Chill) en Big Rip:
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Crunch
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Freeze
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Rip

evilkingston schreef: er zijn wetenschappers (de namen ontsnappen me nu) die geloven dat het heelal uitdeint en weer terug naar binnen beweegt (binnen, buiten, binnen, buiten, etc), deze mensen gaan dus uit van een punt van afstoten en aantrekken...

Wat een foute logica!
Ik raad die persoon is aan om de ' Top 20 Logical Fallacies' van The Skeptics Guide to the Universe hier: http://www.theskepticsguide.org/logicalfallacies.asp te lezen. ( hier meer: http://www.theness.com/articles.asp?id=38 )
Lees nr. 3 :
3. Argument from authority Stating that a claim is true because a person or group of perceived authority says it is true. Often this argument is implied by emphasizing the many years of experience, or the formal degrees held by the individual making a specific claim. It is reasonable to give more credence to the claims of those with the proper background, education, and credentials, or to be suspicious of the claims of someone making authoritative statements in an area for which they cannot demonstrate expertise. But the truth of a claim should ultimately rest on logic and evidence, not the authority of the person promoting it.
A3n

Berichtdoor Baseballpolitieker » 23 aug 2007, 00:14

Waarom discussiëren over iets dat we binnen 5 jaar 100% zeker weten... Dit is de makkelijkste discussie die je maar kan bedenken omdat velen onder ons het gewoon gaan meemaken. De befaamde 21 december 2012 zal voor velen pure realiteit worden , of we de dag erna nog gaan meemaken is afwachten!

Hoe gaat eigenlijk de realiteit zijn rond die dagen? Gaat de televisiewereld zwaar inspelen op de datum? Ik zie het al voor me, enorme aftelklokken tot het einde van de wereld, met natuurlijk live beelden van de maya's! Is mss niet meer zo een wetenschappelijke discussie maar heeft er alleszins evenveel mee te maken.
Baseballpolitieker

Berichtdoor Blueflame » 23 aug 2007, 01:00

Vooreerst welkom op dit forum, Baseballpolitieker.

Baseballpolitieker schreef:Waarom discussiëren over iets dat we binnen 5 jaar 100% zeker weten...

Nou weet je : er zijn er nogal veel die van alles en nog wat profeteren. En de profetiën rond deze datum zijn talrijk. Hopelijk wordt het duidelijk voor alle mensen die deze profetiën zonder meer geloven, dat er niets van is uitgekomen. Laat ons hopen dat de mensheid een ietsie-pietsie rationeler wordt.
Voorspellingen catologisreren en falsificeren is dus niet zinloos. Voor hen die willen zien natuurlijk.

Hoe gaat eigenlijk de realiteit zijn rond die dagen? Gaat de televisiewereld zwaar inspelen op de datum?

Wow ! Vraag je hier nu op een sceptische site om een voorspelling ? Nou ja, ik ben Madame Soleil dus niet en 2012 is nog even maar als de media zo blijft evolueren zoals vandaag, dan veronderstel ik wel dat er hier en daar wat aandacht aan besteed zal worden.
Ik hoop dan maar dat een groepje jonge deernen het onheil hoopt af te wenden door een leuk dansje op te voeren. En laat dat dan maar in het nieuws zien !

Shake it girls !

Mvg.
Laatst bijgewerkt door Blueflame op 23 aug 2007, 23:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Timmber » 23 aug 2007, 21:37

Blueflame schreef:
Nou weet je : er zijn er nogal veel die van alles en nog wat profeteren. En de profetiën rond deze datum zijn talrijk. Hopelijk wordt het duidelijk voor alle mensen die deze profetiën zonder meer geloven, dat er niets van is uitgekomen. Laat ons hopen dat de mensheid een ietsie-pietsie rationeler wordt.
Voorspellingen catologisreren en falsificeren is dus niet zinloos. Voor hen die willen zien natuurlijk.
Mvg.

Bwah. Dan komen ze toch gewoon af met een of ander rekenfoutje dat ze gemaakt hebben.
Timmber

Berichtdoor Kronkel » 23 aug 2007, 22:09

Weet je wat? Het is heel simpel met 21 december 2012. We hoeven alleen maar te wachten tot die dag komt en dan zien we het vanzelf.

Bedenk in de tussentijd dat er in de loop van de geschiedenis al talloze dwazen geweest zijn die het einde van de wereld op een bepaald moment hebben voorspeld, en ondanks het verlopen van al die datums zijn we er gewoon nog steeds.

Op 21 december 2012 ga ik gewoon kerstinkopen doen.
Blueflame schreef:Hopelijk wordt het duidelijk voor alle mensen die deze profetiën zonder meer geloven, dat er niets van is uitgekomen. Laat ons hopen dat de mensheid een ietsie-pietsie rationeler wordt.

Helaas blijken erg veel gelovigen bijzonder hardnekkig vol te houden in hun irrationele geloof, zelfs als de feiten ze zeer duidelijk en onomstotelijk worden gepresenteerd.

Het doet me denken aan Richard Dawkins' The Enemies of Reason, waar hij een test liet zien met wichelroedelopers. Het was overduidelijk dat het wichelen niet werkte, maar de wichelaars bedachten de meest bizarre redenen om te verklaren waarom het experiment niet het gewenste resultaat had opgeleverd.
Kronkel

Berichtdoor SpaceRunner » 25 aug 2007, 21:17

Ik volg al die voorspellingen niet zo maar kan iemand soms me iets meer uitleg geven rond dat jaar 2012?

Ik bedoel daar mee, is dat getal rechstreeks uit een of andere Maya mythe gehaald of hebben al die goeroe's toch nog het nodige rekenwerk verricht om het oorspronkelijke getal via de Maya kalender om te zetten naar onze eigen kalender? In het laatste geval mag ik ook hopen dat ze toch ook de verschillende kalenderaanpassingen hebben meegenomen.

Mvg,
SpaceRunner

Berichtdoor Blueflame » 26 aug 2007, 00:11

SpaceRunner schreef:Ik volg al die voorspellingen niet zo maar kan iemand soms me iets meer uitleg geven rond dat jaar 2012?

Ik bedoel daar mee, is dat getal rechstreeks uit een of andere Maya mythe gehaald of hebben al die goeroe's toch nog het nodige rekenwerk verricht om het oorspronkelijke getal via de Maya kalender om te zetten naar onze eigen kalender? In het laatste geval mag ik ook hopen dat ze toch ook de verschillende kalenderaanpassingen hebben meegenomen.

Mvg,

Nou, SpaceRunner, ik vermoed dat daar hele boeken over volgeschreven zijn. Een hele boel new-age onzin, waar wel steeds een bron van waarheid of authenticiteit in zit. Op de website van skepp staat er wel een artikel over 2012. Het besluit :
2012 schreef:De fundamentele vraag is natuurlijk: waarom zou het einde van een cyclus in een door mensen ontworpen kunstmatige indeling van de tijd een kosmische betekenis moeten hebben? De datum van 13.0.0.0.0 4 Ahaw 3 K'ank'in in de Mayakalender heeft net dezelfde betekenis als het jaar 2000 in onze kalender: een mooi rond getal met veel nullen die voor diegenen die deze kalender gebruiken symbool staat voor tempus fugit.. De voorspellingen voor 2012 zijn dan ook hetzelfde lot beschoren als die voor 2000. Voor dat jaar werden toen ook allerlei onzinnige zaken verwacht, van aardbevingen, poolinversies, komeetinslagen tot een invasie van UFO's en de wederkomst van Christus. En wat is daarvan uitgekomen? Niets dus. En het zal in 2012 niet anders zijn.

En ja, voor zover ik kan afleiden is er wel degelijk rekening gehouden met kalenderaanpassingen.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Psycop » 26 aug 2007, 01:29

Blueflame schreef:Ik hoop dan maar dat een groepje jonge deernen het onheil hoopt af te wenden door een leuk dansje op te voeren. En laat dat dan maar in het nieuws zien !

Shake it girls !

Mvg.

^^
Ik meende gehoord te hebben dat dit trouwens de enige manier is om dit onheil af te wenden!
-Of ze er dit jaar al mee moesten beginnen werd nog niet door de profeten bevestigd-

mvg
Psycop
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Berichtdoor SpaceRunner » 28 aug 2007, 12:38

Blueflame schreef:Nou, SpaceRunner, ik vermoed dat daar hele boeken over volgeschreven zijn. Een hele boel new-age onzin, waar wel steeds een bron van waarheid of authenticiteit in zit. Op de website van skepp staat er wel een artikel over 2012. Het besluit :

2012 schreef:De fundamentele vraag is natuurlijk: waarom zou het einde van een cyclus in een door mensen ontworpen kunstmatige indeling van de tijd een kosmische betekenis moeten hebben? De datum van 13.0.0.0.0 4 Ahaw 3 K'ank'in in de Mayakalender heeft net dezelfde betekenis als het jaar 2000 in onze kalender: een mooi rond getal met veel nullen die voor diegenen die deze kalender gebruiken symbool staat voor tempus fugit.. De voorspellingen voor 2012 zijn dan ook hetzelfde lot beschoren als die voor 2000. Voor dat jaar werden toen ook allerlei onzinnige zaken verwacht, van aardbevingen, poolinversies, komeetinslagen tot een invasie van UFO's en de wederkomst van Christus. En wat is daarvan uitgekomen? Niets dus. En het zal in 2012 niet anders zijn.

En ja, voor zover ik kan afleiden is er wel degelijk rekening gehouden met kalenderaanpassingen.

Mvg.

Bedankt voor de info.

Zodoende kunnen we dus stellen als iemand met deze onzin afkomt: doorlopen graag, hier is niets te zien, doorlopen graag, ... :D
SpaceRunner

Berichtdoor Atalante » 19 nov 2007, 00:45

Volgens geoloog Gregg Braden gaan we in 2012 anders trillen, ..., en 'k heb nu al zoveel last van de slappe lach, ... , een voorteken ? :lol: :wink:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =895136556
Atalante

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie