Telekinese

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Telekinese

Berichtdoor Thomas » 17 jan 2007, 03:14

Op you tube kan je allerlei filmpjes over telekinese bekijken. Beste skepticus, aan u om het te verklaren of te ontmaskeren:

http://www.youtube.com/watch?v=tOi9eiOa ... ed&search=

en dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=0-Zy5D4b ... ed&search=

of dit:

http://www.youtube.com/watch?v=LmuasP82 ... ed&search=

En als je dan nog niet overtuigd bent, geef een goede uitleg bij dit filmpje :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Gkcu6GdzyC4&NR

En bespaar me aub het simpele 'het is allemaal truckage' zonder degelijke onderbouwing aub!
Laatst bijgewerkt door Thomas op 17 jan 2007, 03:39, in totaal 2 keer bewerkt.
"science is a culture of (reasonable) doubt" (Richard Feynmann)
Thomas

Berichtdoor wolkenstein » 17 jan 2007, 03:26

Wat is jouw verklaring?

Vg® W
wolkenstein

Berichtdoor Thomas » 17 jan 2007, 03:30

Ik vind het een onverklaarbaar fenomeen
Thomas

Berichtdoor wolkenstein » 17 jan 2007, 03:38

Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, wat zegt het filmpje voor jou? Sluit je uit dat er met een nylondraadje gewerkt wordt?

Vg® W
wolkenstein

Berichtdoor Thomas » 17 jan 2007, 03:41

Neen, ik sluit niet uit dat er een nylondraad aan kan hangen, maar ik zou zelf niet weten hoe die er dan aan zou moeten gehecht worden. Ik heb er nog een paar filmpjes bijgezet. Magneetje, nylondraad of gewoon 'blazen' lijkt me toch allemaal niet zo plausibel.
Thomas

Berichtdoor Thomas » 17 jan 2007, 03:43

Wat men in dit filmpje beweert is dat het voorwerp bewogen wordt met inspanning van de geest (wat dat dan ook mag zijn). Aan de sceptici om de bewering met argumenten adhv dit filmpje te weerleggen, natuurlijk.

Alvast een grappige verklaring:

http://www.youtube.com/watch?v=Nlin0Jls ... ed&search=

en nog eentje over 'time travel', ook zeer interessant en leerrijk!! :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=owlz8Emd17U&NR
Thomas

Berichtdoor wolkenstein » 17 jan 2007, 03:55

Thomas schreef:Neen, ik sluit niet uit dat er een nylondraad aan kan hangen, maar ik zou zelf niet weten hoe die er dan aan zou moeten gehecht worden. Ik heb er nog een paar filmpjes bijgezet. Magneetje, nylondraad of gewoon 'blazen' lijkt me toch allemaal niet zo plausibel.

Knoopje leggen, lijmen, digitale beeldbewerking met photoshop, nee dit filmpje doet je zaak geen goed Sam! Het riekt...

Wolkenstein
-----------------
Put it to the test
wolkenstein

Re: Telekinese

Berichtdoor windsurfer » 17 jan 2007, 11:13

Thomas schreef:Op you tube kan je allerlei filmpjes over telekinese bekijken. Beste skepticus, aan u om het te verklaren of te ontmaskeren:

http://www.youtube.com/watch?v=tOi9eiOa ... ed&search=

en dit filmpje:

of dit:

http://www.youtube.com/watch?v=LmuasP82 ... ed&search=

En als je dan nog niet overtuigd bent, geef een goede uitleg bij dit filmpje :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Gkcu6GdzyC4&NR

En bespaar me aub het simpele 'het is allemaal truckage' zonder degelijke onderbouwing aub!

Ok, laten we dit eerlijk behandelen: zolang in goed herhaalbaar onderzoek telekinese niet aangetoond is, is het niet verstandig op uit te gaan van dit soort filmpjes waarvan je geen idee hebt hoe en onder welke (niet-gecontroleerde) omstandigheden ze zijn gemaakt. Kortom, leuk entertainment, en ik zou de makers van de filmpjes uitnodigen dit onder gecontroleerde omstandigheden te herhalen. Als ze dat lukt, praten we verder.
windsurfer

Berichtdoor Digit » 17 jan 2007, 11:33

Er zijn (minstens) drie verklaringen mogelijk :

1). Die man beoefent telekinese.
2). Die man goochelt (ik heb Randi zélf óók al lepeltjes zien plooien, op 50 cm van mijn neus, en het lepeltje nadien zelf vastgehouden !)
3). Er is met het filmpje geknoeid.

Zolang 2). en 3). niet op afdoende wijze worden uitgesloten, is er geen reden om in 1). te geloven. Zie Ockham.

Volledig akkoord met windsurfer en wolkenstein ( :shock: :wink: ) !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor axxyanus » 17 jan 2007, 11:59

Thomas schreef:

De onderbouwing dat het allemaal truckage is, is het feit dat er één miljoen dollar klaar staat voor wie kan aantonen dat telekinese echt werkt. Voor de rest kan je ons moeilijk van betere onderbouwing verwachten. De meeste van ons zijn geen goochelaars dus hoe de truuk werkt kunnen we je spijtig genoeg niet uitleggen. Maar ik heb ooit een filmpje gezien van David Copperfield die over de Grand Canion vloog. We weten dus dat goochelaars soortgelijke effecten kunnen tonen.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Theo Pepe » 17 jan 2007, 12:02

Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor windsurfer » 17 jan 2007, 12:18

axxyanus schreef:
Thomas schreef:

De onderbouwing dat het allemaal truckage is, is het feit dat er één miljoen dollar klaar staat voor wie kan aantonen dat telekinese echt werkt. Voor de rest kan je ons moeilijk van betere onderbouwing verwachten. De meeste van ons zijn geen goochelaars dus hoe de truuk werkt kunnen we je spijtig genoeg niet uitleggen. Maar ik heb ooit een filmpje gezien van David Copperfield die over de Grand Canion vloog. We weten dus dat goochelaars soortgelijke effecten kunnen tonen.

Heeft iemand die kluis met 1 miljoen dollar onlangs nog gecheckt, want misschien is dat geld wel per telekinese het hazepad opgegaan!
windsurfer

Berichtdoor Digit » 17 jan 2007, 14:53

Zodra een telekineet die kluis leeg haalt zal er een telepaat zijn die dat uitbrengt om Randi te jennen ! Wees gerust, het ligt er dus nog ! 8)

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 17 jan 2007, 15:27

TELEKINESE ?

Als iets wordt bewogen dan wordt er een kracht op uitgeoefend.
Als een enkele tele-oplichter een lucifer zou kunnen oplichten, dan moet je met wat meer wel een doosje lucifers kunnen oplichten.

De echte met een telekinetische gave vindt je in de beroepengids onder "goochelaar".
Hoe groter de truc die ze uithalen (jumbo's laten verdwijnen ofzo) van hoe minder kanten je mag kijken en hoe stringenter aanwijzigingen de camera-mensen krijgen.

Het gros van de trucs is te koop en de prijs is hoger naarmate de onbekendheid van de achterliggende techniek ook groter is.

Roeland
PS
Touwtje doorknippen, knoop erin leggen, foets foets fladder. . .touwtje heel.
Zwevende dames op toneel, door hoepels heen, in de lucht spelende violen . . . eindeloos leuk.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 17 jan 2007, 16:36

LEPEL BUIGEN ??

55 flappen:
http://www.hanklee.org/xcart/product.php?productid=2178

Telekinese : zoek maar op en bestel maar.
R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor wolkenstein » 17 jan 2007, 16:37

Hoe zou die Copperfield die olifanten laten verdwijnen?

Mijn zwager heeft zo'n show in Las Vegas gezien. Spectaculair!

®
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 17 jan 2007, 16:47

wolkenstein schreef:Hoe zou die Copperfield die olifanten laten verdwijnen?

Mijn zwager heeft zo'n show in Las Vegas gezien. Spectaculair!

®

Ventieltje open draaien ! :wink: :lol: :lol:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 17 jan 2007, 16:50

Wolkje,
Je gaat echt op speurtocht ! Proficiat.
Hier de premie:
http://www.yalereviewofbooks.com/archiv ... .shtml.htm

Was Houdini eerder dan Copperfield ?
Neither Houdini nor Charles Morritt, the magician who designed Houdini's elephant illusion, ever divulged the secret, though Steinmeyer offers the generally accepted guess for a solution.

Of doet Copperfield "het" anders ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 17 jan 2007, 20:49

Ongeveer een jaar geleden liep er op VT4 een serie waarin een goochelaar een hele boel truks uitlegde. Dat van die verdwijnende olifant was er ook bij. Het komt er op neer dat er gebruik gemaakt wordt van draaiende spiegels. Je kijkt de hele tijd in een kamer waar geen olifant in staat. Die staat de hele tijd in een kamer ernaast. Een van de wanden bestaat uit latjes die bedekt zijn met spiegeltjes. Die latten met spiegels worden dan verdraait en weg is de olifant !
Prachtige optische illusie.
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor wolkenstein » 18 jan 2007, 01:11

Heeck schreef:Wolkje,
Je gaat echt op speurtocht ! Proficiat.
Hier de premie:
http://www.yalereviewofbooks.com/archiv ... .shtml.htm

Was Houdini eerder dan Copperfield ?
Neither Houdini nor Charles Morritt, the magician who designed Houdini's elephant illusion, ever divulged the secret, though Steinmeyer offers the generally accepted guess for a solution.

Of doet Copperfield "het" anders ?

Roeland

Heeck,

Nou niet denken dat het heck van de dam is.

PS
Voor de goede verstaander: 'Alleen olifanten stappen door de porceleinkast'.

Vg® W
wolkenstein

Berichtdoor wolkenstein » 18 jan 2007, 01:19

Blueflame schreef:

Ongeveer een jaar geleden liep er op VT4 een serie waarin een goochelaar een hele boel truks uitlegde. Dat van die verdwijnende olifant was er ook bij. Het komt er op neer dat er gebruik gemaakt wordt van draaiende spiegels. Je kijkt de hele tijd in een kamer waar geen olifant in staat. Die staat de hele tijd in een kamer ernaast. Een van de wanden bestaat uit latjes die bedekt zijn met spiegeltjes. Die latten met spiegels worden dan verdraait en weg is de olifant !
Prachtige optische illusie.
Mvg.

Ik moet opeens aan een olifantenmop denken, maar die houd ik maar voor me. En ik ben te lui om naar het lulhoekje te gaan, om je ff voor te zijn.

Bedankt voor je inzichtelijke exposé!

Vgr® W

PS
Geef mij maar een eenvoudige kaarttruc.
wolkenstein

THUIS-TELEKINESE-TEST

Berichtdoor Heeck » 18 jan 2007, 22:19

Wolkens e.a. ,

Om de onderzoekersdriften nog wat aan te wakkeren:

1)
Neem een glazen melkfles met brede hals,
2)
Vul die 3/4 vol met water
3)
Snij een stokje van een centimer of 10 lang met een diameter van grofweg 1 centimeter
4)
Markeer dat stokje met een zo fijn mogelijke maatverdeling
5)
Doe een punaise, desnoods 2, onderaan dat stokje, zodat het vertikaal in het water in die melkfles drijft zonder bodem of hals te raken.
6)
Noteer de maatstreep van inzinking.
7)
Voer uw meestbelovende telekinetisch begaafde buur tot het toppunt van diens kunnen met jouw drijfstokje als te leviteren object . . . . .
8 )
Breng zonodig meer begaafden in telekinetische extase en noteer de inzinkings-merktekens van uw drijfstokje.

Herhaal deze proefneming tot u iemand met de ware gave heeft gevonden en ga voor de vele beschikbare para-prijzen.

Roeland
PS
Sommige telekineuten zijn zo fijnbegaafd dat het stokje dunner moet worden gemaakt om ook maar iets te kunnen waarnemen.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor slechtweervandaag » 20 feb 2007, 04:28

Thomas schreef:Op you tube kan je allerlei filmpjes over telekinese bekijken. Beste skepticus, aan u om het te verklaren of te ontmaskeren:

De illusie van het bewegende glas wordt opgewekt door de knijpende vuist. Aanvankelijk knijpen beide vuisten, daarna enkel de linker. Daardoor is men sterk geneigd enkel naar de linkerhand te kijken en te veronderstellen dat daar een "bovennatuurlijke kracht" vanuit gaat.
De rechterhand draagt verder wezenlijk niets meer bij tot het "bovennatuurlijk gebeuren". Schijn bedriegt. In werkelijkheid trekt de rechterhand door middel van een visdraadje dat rond het glas en de open hand ligt, het glas mee.
Merk op hoe vanaf een bepaald moment, wanneer het draadje strak gaat staan, de afstand en snelheid tussen rechterhand en glas gelijk is, precies wat we mogen verwachten van een voorwerp op sleeptouw.
Laatst bijgewerkt door slechtweervandaag op 20 feb 2007, 04:41, in totaal 1 keer bewerkt.
slechtweervandaag

Berichtdoor slechtweervandaag » 20 feb 2007, 04:34

De telekinese met het zwevende potlood is met twee dunne draadjes. De hand erboven raakt de draden niet om de eenvoudige reden dat de draden niet vertikaal hangen maar horizontaal worden vastgehouden door twee assistenten in de kamer buiten het bereik van de camera.

Op de verbogen lepel bestaan vele variaties.
Uitleg daarover is te vinden (met YouTube filmpjes) en over nog vele andere truuks op
http://learnmagictricks.org/
slechtweervandaag

Berichtdoor skeppybal » 09 apr 2007, 02:46

Ik heb alleen nog het eerste filmpje gekeken, maar dat iseen slechte goochelaar zeg!

Let eens goed op het tafelblad links achter.
Zodra het voorwerp opstijgt, zie je duidelijk de schaduw van een hand die aan het touwtje trekt! :lol:

Zo die was makkelijk, nou de rest nog even kijken...
"OPEN YOUR MIND ! ( but not so far that your brain falls out )
skeppybal

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie