Wat moeten we hier van denken?

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Wat moeten we hier van denken?

Berichtdoor Berre » 19 nov 2015, 11:54

Ben onlangs begonnnen aan de trilogie van Thomas Campbell, "My Big TOE". Mijn sceptische natuur dreef me naar Youtube via hetwelk ik allerlei experimenten met "random" gegeneerde processen heb gevonden, waaronder de volgende website met een interessant filmpje.

De mensen die in dat filmpje voorkomen lijken me geen complete wacko's. Vandaar mijn vraag: is dit het onderzoeken waard en wat moeten we daarover denken?

http://www.collective-evolution.com/201 ... ntentions/
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Re: Wat moeten we hier van denken?

Berichtdoor Digit » 19 nov 2015, 12:01

Berre schreef:.... allerlei experimenten met "random" gegeneerde processen heb gevonden

De conclusie is simpel maar bedroevend: er lopen aan Princeton nogal wat halfgare kwieten rond: https://skeptoid.com/episodes/4049

Korotkov: een banale charlatan die het gemunt heeft om de centjes van de lichtgelovige: http://www.gdvsoftware.com/category/gdv-camera/

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 19 nov 2015, 14:03

Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor outremer » 19 nov 2015, 15:59

Berre,
ik zie dat je al jaren meedraait op dit forum.
Ik tracht te begrijpen waarom je na al die jaren nog altijd de mogelijkheid openlaat dat er in dat artikel misschien toch wel iets interessants inzit.
Dat je , na zoveel jaar, nog steeds om uitleg vraagt over zo'n artikel is toch wel godgeklaagd vind ik.
Tenzij je natuurlijk de gegeven antwoorden gedurende al die jaren niet aanvaardt, wat best mag hoor.
Maar wat hoop je dan te bereiken met deze post ? Dat de meerderheid nu ineens wel begint te twijfelen ?
Deus Vult
outremer

Berichtdoor outremer » 19 nov 2015, 16:05

Oops, te snel op "Bevestig" gedrukt ...

Ik wilde nog toevoegen :
Tenzij je er zelf ook niets van gelooft en ik je reden van posten verkeerd interpreteer .
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Berre » 21 nov 2015, 18:22

outremer schreef:Berre,
ik zie dat je al jaren meedraait op dit forum.
Ik tracht te begrijpen waarom je na al die jaren nog altijd de mogelijkheid openlaat dat er in dat artikel misschien toch wel iets interessants inzit.
Dat je , na zoveel jaar, nog steeds om uitleg vraagt over zo'n artikel is toch wel godgeklaagd vind ik.
Tenzij je natuurlijk de gegeven antwoorden gedurende al die jaren niet aanvaardt, wat best mag hoor.
Maar wat hoop je dan te bereiken met deze post ? Dat de meerderheid nu ineens wel begint te twijfelen ?

Maak je vooral geen zorgen, mijn skeptisch gehalte ligt hoger dan de gemiddelde vlaming, zo mag ik vermoeden. Toch vind ik het wijs om af en toe advies te vragen over onderwerpen waar ikzelf niet voldoende in beslagen ben, vandaar de post.

Ik was tijdens het rondneuzen op youtube tussen (zeer ernstige) filmpjes over quantumfysica en elementaire deeltjes en ondermeer de LHC (van CERN) toevallig op een interview gestoten met ene Thomas Campbell (een mij onbekend figuur). Dat filmpje was eerder "vaag", liet veel vragen open, dus wilde ik daarover meer weten. Ben daarom de electronische versie van Campbell's trilogie (My Big TOE) beginnen lezen tot ik na 100 bladzijden ineens zoveel bullshit tegenkwam dat het te gek voor woorden was... Ontgoocheling omwille van de verloren tijd en moeite (Uiteraard ondertussen gestopt met lezen) Die boeken (en filmpjes) zijn zodanig professioneel in hun misleiding dat ik er bijna was ingetuind. Gelukkig heb ik ze niet gekocht, het heeft me alleen wat tijd gekost.

De reguliere deeltjesfysica worstelt met nog veel onbegrepen fenomenen. Charlatans vinden daarin blijkbaar een rijke voedingsbodem voor hun "waarheden" en ze komen er vaker mee weg dan men voor mogelijk houdt. Men moet als leek al een zeker niveau in die materie hebben om er niet in te stinken.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Berichtdoor Heeck » 21 nov 2015, 20:31

Berre,

Blijf dan maar vrolijk in de weer.
Dan kan ik dankzij jou af en toe mijn verzameling:
http://skepp.be/nl/algemene-info/quantu ... ehandeling

nog eens aanvullen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie