Kan het nog gekker: Dolfijnenwater.

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Re: Kan het nog gekker: Dolfijnenwater.

Berichtdoor Mees » 01 maart 2015, 12:15

willem_betz schreef:OK dan, geen huisdieren houden en ze zeker niet laten roken! :wink:

Voila, dat is in één zinnetje al wat ik wou zeggen.
Tja, ik heb altijd veel woorden nodig om tot de essentie te komen :wink:
Irreverence is the champion of liberty and its only true defence (Mark Twain)
Mees

Berichtdoor pitman » 02 maart 2015, 16:14

Hoi Mees,
honden zijn nu eenmaal huidieren; anders waren het wolven. Laten uitsterven volgens jou?
Daarentegen zijn katten maar half gedomestikeerd; binnen de drie generaties keren ze terug naar hun oer-toestand. Ooit geprobeerd een kat iets tegen haar zin te laten doen? Een kat is geen huisdier als ze dat zelf niet wil.
grtn
pitman

Berichtdoor Vegamobiel » 02 maart 2015, 17:27

Een kat is geen huisdier als ze dat zelf niet wil.

Het uitvoeren van kunstjes heeft niets te maken of je een huisdier bent of niet!

Een huisdier is een gedomesticeerd dier dat in of om het huis woont en leeft en door de mens wordt gevoed en verzorgd.
Te onderscheiden zijn:

Landbouwhuisdieren, die gedomesticeerd werden om hun nut en de productie van goederen en diensten. Hiertoe behoren koeien, schapen, geiten, varkens, eenden, kippen, ganzen en eventueel paarden.

Gezelschapsdieren, zoals honden, katten, duiven, (sier-)kippen, konijnen en cavia's. Oorspronkelijk werden huisdieren voornamelijk gehouden om hun nut, bijvoorbeeld als waakhond, of een kat tegen de muizen. Tegenwoordig worden dieren vaak uitsluitend als gezelschapsdier gehouden of om wedstrijdsport mee te bedrijven. Het eerste dier dat door de mens gedomesticeerd werd was de hond. De kat is al sinds het Oude Egypte bekend als huisdier.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Huisdier
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Digit » 02 maart 2015, 17:56

Vegamobiel schreef:
Pitman schreef: Een kat is geen huisdier als ze dat zelf niet wil.

Het uitvoeren van kunstjes heeft niets te maken of je een huisdier bent of niet!

Ik moet Pitman hier toch grotendeels gelijk geven. Als poeslief 's avonds langs je benen komt strijken, dan is dat omdat ze daar iets mee bereikt; bij gebrek aan resultaat zal ze vroeg of laat heer geluk wel elders proberen. Als de hond dat doet, dan is dat ook omdat je roedelleider bent, m. a. w. omdat jullie een band hebben binnen de roedel (= gezin).

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor pitman » 02 maart 2015, 18:03

Ik snap niet wat je bedoeld met kunstjes;daar had ik het toch niet over?

Ik meen me een QI aflevering te herinneren waarin werd gesteld dat het rendier eerder werd gedomesticeerd, maar wikipedia is niet akkoord en ik vind geen referentie (heb net m'n QI boek uitgeleend) iemand?
pitman

Berichtdoor Mees » 03 maart 2015, 08:26

pitman schreef:Hoi Mees,
honden zijn nu eenmaal huidieren; anders waren het wolven. Laten uitsterven volgens jou?
Daarentegen zijn katten maar half gedomestikeerd; binnen de drie generaties keren ze terug naar hun oer-toestand. Ooit geprobeerd een kat iets tegen haar zin te laten doen? Een kat is geen huisdier als ze dat zelf niet wil.
grtn

Ik heb niets tegen het concept huisdieren, enkel tegen het misbruik dat het met zich mee brengt (en uit dit topic blijkt toch maar weer dat dat al te gemakkelijk gemininimaliseerd en vergoeilijkt wordt). Omdat het misbruik legio is, is de gemakkelijkste oplossing om er komaf mee te maken, een verbod op huisdieren. Maar goed, ik weet ook wel dat de wereld niet zo simpel in mekaar zit.

Voor mij moeten honden dus zeker niet uitsterven. Maar het bezit van een hond (of een ander dier) zou enkel mogen toegelaten zijn aan mensen die het dier op zich respecteren, die m.a.w. beseffen dat ze met een levend wezen bezig zijn (dat ook maar één leven heeft) dat eigen noden heeft en die ook aanvaarden als, zij het dan onleuke, deel van wat een huisdier aan plezier meebrengt.

Kortom, hecht je meer waarde aan je IKEA-tapijtje dan aan de ballen van je hond... dan neem je beter geen huisdier.
Mees

Berichtdoor Heeck » 03 maart 2015, 11:55

Mees schreef: . . . Voor mij moeten honden dus zeker niet uitsterven. Maar het bezit van een hond (of een ander dier) zou enkel mogen toegelaten zijn aan mensen die het dier op zich respecteren, die m.a.w. beseffen dat ze met een levend wezen bezig zijn (dat ook maar één leven heeft) dat eigen noden heeft en die ook aanvaarden als, zij het dan onleuke, deel van wat een huisdier aan plezier meebrengt. . .

Mees,

Hoe vaak heb ik niet horen verzuchten dat mensen enkel tot het ouderschap zouden mogen worden toegelaten als ze kinderen respecteren en daarbij ook beseffen dat kinderen levende wezens zijn met eigen noden . . .

Er zal je niets anders resten dan een actiegroep te formeren met een uitgeslapen marketingdeskundige als intern adviseur.

Vermijd bij de naamgeving daarvan het woord "tegen" omdat je anders je doelgroep zéker niet bereikt. :wink:

Woonde je in NL dan heb je nu een extra barrière te nemen want daar hebben we nu een lijst van 100 als huisdier geschikt bevonden dieren.
Of die beter tegen een onnatuurlijke omgeving kunnen is niet vermeld:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... sdier.html

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Mees » 04 maart 2015, 08:10

Heeck schreef:
Mees schreef: . . . Voor mij moeten honden dus zeker niet uitsterven. Maar het bezit van een hond (of een ander dier) zou enkel mogen toegelaten zijn aan mensen die het dier op zich respecteren, die m.a.w. beseffen dat ze met een levend wezen bezig zijn (dat ook maar één leven heeft) dat eigen noden heeft en die ook aanvaarden als, zij het dan onleuke, deel van wat een huisdier aan plezier meebrengt. . .

Mees,

Hoe vaak heb ik niet horen verzuchten dat mensen enkel tot het ouderschap zouden mogen worden toegelaten als ze kinderen respecteren en daarbij ook beseffen dat kinderen levende wezens zijn met eigen noden . . .

9/10 zijn inderdaad ongeschikt als ouder (in mijn ogen toch) oa. iedereen die zijn kind opkweekt in kwak.

Heeck schreef:Er zal je niets anders resten dan een actiegroep te formeren met een uitgeslapen marketingdeskundige als intern adviseur.

Ik heb een sterk aangeboren afkeer van groepen maar ken als individu mijn bescheiden plaats in de machtswereld. Dit gezegd zijnde, kan er me weinig tegenhouden om onbescheiden mijn mening weer te geven. Resultaat: ik zeg het dus wel maar streef naar niets.
Een mug is slim genoeg om niet te vechten tegen een kudde buffels... want ze krijgt er toch al het bloed uit dat ze nodig heeft.

Heeck schreef:Vermijd bij de naamgeving daarvan het woord "tegen" omdat je anders je doelgroep zéker niet bereikt. :wink:

Dus mijn middelnaam mag niet ? :wink:

Heeck schreef:Woonde je in NL dan heb je nu een extra barrière te nemen want daar hebben we nu een lijst van 100 als huisdier geschikt bevonden dieren.
Of die beter tegen een onnatuurlijke omgeving kunnen is niet vermeld:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... sdier.html

Ik heb geen probleem met huisdieren, wel met de manier waarop zij behandeld worden door 2 op 3 dierenliefhebbers.
Veel mensen zien enkel het concept "huis" in huisdier en vergeten dat het wel nog steeds eindigt op "dier".
En ik hou wel van de franke toot van Nederlanders (al is het niet altijd gemakkelijk om ze te verstaan met dat rare Nederlands dat ze spreken :-) )
Mees

Berichtdoor Blueflame » 04 maart 2015, 21:42

Mees schreef:Ik heb geen probleem met huisdieren, wel met de manier waarop zij behandeld worden door 2 op 3 dierenliefhebbers.
Veel mensen zien enkel het concept "huis" in huisdier en vergeten dat het wel nog steeds eindigt op "dier".

Hier zou ik het redelijk mee eens kunnen zijn, mijn beste Mees
Al ben ik niet zeker van die 2 op 3. Dat lijkt mij toch wel erg pessimistisch.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Mees » 05 maart 2015, 08:30

Blueflame schreef:
Mees schreef:Ik heb geen probleem met huisdieren, wel met de manier waarop zij behandeld worden door 2 op 3 dierenliefhebbers.

Hier zou ik het redelijk mee eens kunnen zijn, mijn beste Mees
Al ben ik niet zeker van die 2 op 3. Dat lijkt mij toch wel erg pessimistisch.

IK denk dat wij het in wezen over zeer veel zaken eens zijn maar de manier waarop wij het vertalen en verwoorden verschilt.
Jij zoekt van nature meer de consensus en tracht met begrip voor alle standpunten het beste resultaat te halen. Ik zoek meer de confrontatie omdat ik vind dat ik beter resultaat haal door de zaken scherper te stellen (ik schiet hoger dan mijn doel want weet dat de pijl daalt in de vlucht).
Als ik in deze discussie ook maar één iemand die een kat, hond, cavia, slang, vogel, ... in huis heeft eens doen nadenken heb over de negatieve gevolgen (ja, ik weet dat er ook positieve zijn) voor dat (speeltje) dier, dan ben ik al tevreden.
Ik heb een goede (dieren)vriend die werkelijk gek is op zijn kat, hij zou er zijn laatste boterham aan geven (ware het niet dat dat beest enkel Sheba eet en dan nog dat met middelgrote stukjes zalm zonder kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen en conserveringsmiddelen). Tegelijkertijd heeft hij dat beest gecastreerd, vijlt hij zijn nagels bij om de meubels en gordijnen niet kapot te trekken, loopt dat beest geregeld rond met een elfenpakje waar de oortjes zo leuk uitsteken, mag het een leven lang een halsband met obligate belletje verdragen, zal het nooit een kattin vogelen of een vogel vangen... en godbetert, mag dat beest levenslang het huis niet uit want het zou wel eens niet meer terugkomen, onder een auto lopen, vergiftigd worden door de buren, ... .
Voor iemand die honger heeft, leidt dat beest een godenleven.
Voor iemand die geen honger heeft, leidt die kat... een hondenleven.
Mees

Berichtdoor pitman » 05 maart 2015, 15:14

Een slang! Daar had ik nog niet aan gedacht. Moet ik hebben!

Bedankt, Mees.
Laatst bijgewerkt door pitman op 05 maart 2015, 19:24, in totaal 2 keer bewerkt.
pitman

Berichtdoor pitman » 05 maart 2015, 15:16

En inderdaad: heel erg voor die kat.

Ik wist niet dat zo'n mensen bestonden.
pitman

Berichtdoor Kristof » 05 maart 2015, 15:25

Ik heb de indruk dat vele huisdierenhouders denken dat hun huisdier een klein mensje is zonder met echte natuur van hun "pet" rekening te houden.

Groetjes
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Astrosmurf » 05 maart 2015, 16:19

Het hondenleven van mijn hond:
Woont in een huis dat veel te groot voor hem is.
Hoeft niet te zorgen voor eten, dat word geserveerd.
Heeft de beschikking over auto mét chauffeur.
Hoeft niks uit te geven aan verzorging, huishuur of verwarming.
Hoeft niet uit te gaan werken, anderen doen dat voor hem.
Heeft de vrijheid om de ganse dag te luieren.
Als ik erover nadenk, denk dat ik een politieker in huis heb.
Astrosmurf

Berichtdoor Nederlander » 24 maart 2015, 23:49

Dolfijnenwater... SERIEUS?! :lol: :lol:

Gewoon KROM gelachen!
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Vorige

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie