Geesten oproepen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Geesten oproepen

Berichtdoor Sofie » 24 jul 2014, 22:04

Hoi,

Zo'n 25 jaar geleden hebben wij met een groep tieners verschillende keren geesten opgeroepen. Ik herinner me zeker 4 sessies, maar er waren er meer. Soms waren we met slechts een 5-tal personen, soms met een 15-tal. Sommigen geloofden erin, sommigen niet. Ik weet niet meer goed waarom we ermee begonnen waren, noch waarom we ermee gestopt zijn, maar ik herinner me wel dat het lukte. Volgens mij zonder trucage. We legden letters en cijfers en de woorden ja en neen op tafel. We zetten een omgekeerd glas in de midden. We concentreerden ons. We legden elk een vinger op het glas. Iemand nam het woord: "Geest ben je daar?" en het spelletje begon. Het glas verschoof. We kregen antwoord op al onze vragen. Soit. In die tijd geloofde ik in geesten. Nu niet meer. Ik denk dat wat wij toen gezien en meegemaakt hebben, door onze eigen geest of energie veroorzaakt werd, en niet door een externe geest of energie.

Maar nu mijn vraag aan de leden van dit forum:
Er is ooit een experiment gebeurd waarbij wetenschappers gegevens over een fictieve persoon hebben uitgevonden en verteld aan een groep mensen die geesten opriepen. Voorbeeld: hij was een houthakker, leefde in de 18de eeuw, is gestorven aan ... Die groep dacht dat het ging om een persoon die echt had geleefd en is er in geslaagd om die fictieve persoon in een scéance op te roepen. Ik heb dit ooit ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar en ik zou graag meer details van dit experiment kennen. Kent iemand dit experiment?

Groetjes,
Sofie

Re: Geesten oproepen

Berichtdoor wim » 25 jul 2014, 09:07

Na een beetje googlen: misschien het Philip experiment? http://paranormal.about.com/od/ghosthun ... t.htm?rd=1
wim

Berichtdoor Sofie » 25 jul 2014, 11:15

maar ja, dat is het! hartelijk dank!
Sofie

Berichtdoor guyd » 01 aug 2014, 12:36

guyd

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie