Twee vragen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Twee vragen

Berichtdoor Munyoka » 02 jan 2007, 21:12

Beste,

mijn vriendin is al sinds jongs af aan lid van een dansschool (die ik niet nader zal vernoemen). Dit heeft ze altijd zeer graag gedaan en ze heeft steeds een zeer goede band gehad met haar lerares. Maar sinds twee jaar begint mijn vriendin zich toch grote vragen te stellen. Die lerares heeft zich steeds meer en meer verdiept in energie en zelfontwikkeling. Dit alles wordt zeer omslachtig en complex verklaard, wat het voor haar moeilijk maakt er de nodige kritische opmerkingen over te maken. Dus vroeg ik mij af of iemand mij meer kon vertellen over volgende zaken:

1. Ze hecht geloof aan het verhaal dat er in het jaar 2012 er een soort 'dag des oordeels' zou plaats vinden, gebasseerd op de maya kalender, een planeet (niet uit ons zonnestelsel) zou dan in één lijn met de aarde en de zon staan. 64.000 mensen zouden uitverkoren zijn (zij is er uiteraard één van :D ) en een groot deel van de wereldbevolking verloren gaat en een ander deel wordt geleid door de uitverkorenen.
Kan iemand mij hier omtrent wat kritische beschouwingen geven of websites daaromtrent (ik vind enkel sites die het bevestigen :? )

2. Vorige week daagde ze op met wat mijn vriendin aanvankelijk voor een grote usb-stick hield, rond haar nek. Maar uiteindelijk bleek dat ze door een computerprogramma gescand geweest is en door dat 'apparaat' te dragen zou later uitgemaakt kunnen worden welke problemen haar het meest bedreigen. Jammer genoeg bleef ze hier redelijk cryptisch over.
Als iemand weet waarover dit gaat, laat het me weten.

Soit, dit zijn slecht 2 voorbeelden uit een zeer lange lijst, maar 2 die de humor/tragiek zeer goed illustreren. Tragisch ook omdat iemand in haar positie veel andere (vaak jonge) personen met haar ideeën beïnvloedt.

Met vriendelijke groeten,
Munyoka
Munyoka

Berichtdoor Digit » 02 jan 2007, 21:21

Met dank aan Raafje, die de link oorspronkelijk plaatste : http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

Wat die stick betreft, zou ik het maar eens goed bekijken : als het een soort zendertje of dictafoon is kan dat prima dienen om jullie hetzij te belazeren, hetzij te chanteren ! Maar ik zou het voor geen moer vertrouwen !

Er is hier trouwens al meer info geplaatst over die Maya-nonsens : http://134.184.200.76/forum/viewtopic.php?p=4693#4693 ! De topic begint bij : http://134.184.200.76/forum/viewtopic.php?p=2999#2999 .

Veel leesgenot. Ik hoop dat je je vriendin kunt overtuigen. Maar wees voorzichtig. Waarschijnlijk zal uit die Maya-kalender (of uit die "stick" :roll: ) blijken dat een ongelovige als jij niet de juiste partner is voor haar : met zo iemand heeft ze nauwelijks kans bij de "uitverkorenen". Het is dan nog maar de vraag wie ze gaat geloven !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie