Leraar Qi Gong, Ki , etc.... ?

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Leraar Qi Gong, Ki , etc.... ?

Berichtdoor sensei » 15 jul 2014, 20:43

Wat hebben we hier gevonden : http://www.theodegelaen.be/links.html ?

Deze man beweert te werken met energie op bijna alle mogelijke niveau's : healing, krijgskunst, persoonlijke ontwikkeling, agressiecontrole , wellness ....

Het lijkt mij enerzijds raar dat iemand op zoveel vlakken "meesterschap" claimt en anderzijds geen enkele achtergrond heeft. Want wat lees ik ? Ik heb xxx ,xxx, xx, en xxx gestudeerd, maar er wordt nergens gewag gemaakt van een instelling of diploma. De man zou ook een 8e dan hebben in "krijgskunsten" maar ook deze graad is volgens mij dubieus : hij heeft nl. zijn eigen federatie opgericht en de graad is door deze organistatie aan hem uitgereikt , selfgrading dus....

De man in kwestie biedt cursussen aan , lespaketten , boeken , etc ... Het is duidelijk een geldmachine met een mystiek energetisch laagje vernis erover. Er wordt tevens kwistig gestrooid en gemixt met begrippen uit zowel de Japanse als Chinese cultuur en dit alles nog eens overgoten met de ondoordringbare saus van kwantumfysika en pseudo psychologie , raar en op deze manier heeft mr. De Gelaen natuurlijk altijd een antwoord op alles.

Hij zegt ook ergens dat hij hoger onderwijs aanbiedt, iets wat volgens onze wetgeving uiteraard niet klopt.