Leraar Qi Gong, Ki , etc.... ?

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Leraar Qi Gong, Ki , etc.... ?

Berichtdoor sensei » 15 jul 2014, 20:43

Wat hebben we hier gevonden : http://www.theodegelaen.be/links.html ?

Deze man beweert te werken met energie op bijna alle mogelijke niveau's : healing, krijgskunst, persoonlijke ontwikkeling, agressiecontrole , wellness ....

Het lijkt mij enerzijds raar dat iemand op zoveel vlakken "meesterschap" claimt en anderzijds geen enkele achtergrond heeft. Want wat lees ik ? Ik heb xxx ,xxx, xx, en xxx gestudeerd, maar er wordt nergens gewag gemaakt van een instelling of diploma. De man zou ook een 8e dan hebben in "krijgskunsten" maar ook deze graad is volgens mij dubieus : hij heeft nl. zijn eigen federatie opgericht en de graad is door deze organistatie aan hem uitgereikt , selfgrading dus....

De man in kwestie biedt cursussen aan , lespaketten , boeken , etc ... Het is duidelijk een geldmachine met een mystiek energetisch laagje vernis erover. Er wordt tevens kwistig gestrooid en gemixt met begrippen uit zowel de Japanse als Chinese cultuur en dit alles nog eens overgoten met de ondoordringbare saus van kwantumfysika en pseudo psychologie , raar en op deze manier heeft mr. De Gelaen natuurlijk altijd een antwoord op alles.

Hij zegt ook ergens dat hij hoger onderwijs aanbiedt, iets wat volgens onze wetgeving uiteraard niet klopt.

Op zich allemaal niet zo koosjer, maar wat mij vooral zorgen baart is zijn geflirt met energie als oplossing voor bijna alles, en dat kan gevaarlijk zijn voor zowel de geestelijke als lichamelijke gezondheid van zijn adepten. Wie kent hem , wie kan er meer over zeggen, hoe kan deze man gestopt worden, of op zijn minst een doorgelicht worden om erger te voorkomen? Of ben ik verkeerd en is zijn energetische omnivalente leer werkelijk waar ? Bestaat zijn qi , ki , dim mak , fa jing , etc .... echt en zijn er bewijzen voor ?

Zijn organisatie Daoshi ( wat dan weer Tibetaans van oorsprong is ) verspreid een mystieke leer die gevaarlijk kan zijn ( ook voor de portemonnee ! ) , en dat in ons eigen klein Vlaandrenland...
sensei

Re: Leraar Qi Gong, Ki , etc.... ?

Berichtdoor Digit » 15 jul 2014, 21:29

Dag Sensei,

Vooreerst welkom alhier!

Ik "ken" de persoon in kwestie, al heb ik hem nooit ontmoet. Zijn websites zijn een vernuftige mengeling van waarheid en nonsens. Qi, meridianen en acupunctuur of -pressuurpunten zijn gewoon verzinsels. De verwijzing naar Quantumfysica is natuurlijk je reinste bullshit.

Daarentegen zijn bv. de Dim mak-technieken erg efficiënt, maar om andere redenen. Door druk uit te oefenen op -uiteraard bestaande - cruciale bloedvaten en zenuwen kan men iemand zéér snel - en zelfs defintief - uitschakelen. Dat uitleggen in functie van verzonnen pseudowetenschappelijke begrippen is natuurlijk onverantwoord, maar het bekt goed en lokt de mensen aan! Als het bewust gebeurt is het zonder meer charlatanerij!

In het verleden maakte de man ook reclame met "no touch" gevechtstechnieken - iemand uitschakelen zonder fysisch contact. Daar is hij zo te zien mee gestopt wegens te gemakkelijk toetsbaar.

Bij mij gerangschikt onder "angstvallig te mijden", temeer daar onze gemeenschappelijke kennis hem niet direct beschrijven als een bijzonder aangenaam iemand.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor hendrickx » 08 okt 2014, 16:54

Beste,

De man waarover het hier gaat ken ik niet maar kan wel bevestigen dat dergelijke figuren in het wereldje van die oosterse disciplines vaker voorkomen.
Een van deze is de hoodtrainer van een club genaamd "JEONG-SIN "in het noorden van Antwerpen.Op zijn webside geeft hij niet minder dan een tiental disciplines op waarin hij beweerd zich te hebben bekwaamd en graden verworven.Hierbij een opsomming:QI-GONG,HANKIDO,HAPKIDO,TEAKWONDO,CHINESE YOGA,STRESS MANAGEMENT,OOSTERSE MEDITATIE,BEWEGINGSTHERAPIE VOOR BEJAARDEN,VOEDINGSLEER.
De man in kwestie is 49 jaar.Hij moet dus ofwel een genie zijn ofwel een oplichter.Ook beweert hij verschillende academische graden te hebben,maar nooit komt men te weten welke graad of waar die behaald is.
Enkele jaren geleden kwam ik toevallig in kontakt met enkele mensen die een tijdje bij hem les hadden gevolgd.Het verhaal dat ik te horen kreeg klonk heel wat minder mooi.De man komt uit de portiersmiddens en heeft verschillende jaren actief geweesd als bodyguard.Hij was destijds zaakvoerder van BLADE bvba
die op 2.5.2013 in faling ging en een berg schulden achter zich liet.
Op 28.12.2005 deed zich in zijn teakwondo club in Hoevenen een dodelijk ongeval voor waarbij een 19 jarige jongen om het leven kwam.Er deden hardnekkige geruchten de ronde dat het om een afrekening zou gaan Er volgde een gerechtelijk onderzoek maar uiteindlijk zou de zaak geklasseerd zijn.
Vandaag is dat personage nog steeds bezig en geeft nog steeds les in Stabroek en Kapellen.De verhalen die rond deze man de ronde doen tarten iedere verbeelding:zou herhaalde malen in het vizier gelopen hebben van het gerecht i.v.m.drugs.Probeerde mensen geld afhandig te maken dmv malafiede praktijken.
Heeft iets teveel interesse voor zeer jonge meisjes.Zou zeer geweldadig zijn wanneer iemand hem iets in de weg legt.
Zijn huidige activiteiten zijn volgens mij pure geldklopperij.In feite is zijn club voor vechtsporten niets meer of niets minder dan een lucratief winkeltje van gekleurde linten.Dat hij zich uitgeeft als meditatie en stressmanagement coach en voedingsexpert is eenvoudigweg misdadig.O ja,ik zou het bijna vergeten onlangs zette hij op zijn webside dat hij chinese geneeskunde studeerd.Graag reacties van wie deze man kent.Maar pas op hij is gevaarlijk.
pas op met yoga
hendrickx

Berichtdoor sensei » 07 jan 2015, 17:41

Ook deze ken ik maar al te goed....

Hij heeft trouwens banden met het eerder vernoemde heerschap. Hij is nl. lid ( of lid geweest ? ) van een door De Gelaen opgerichte federatie ( Daoshi ) , uit dewelke hij enkele accreditaties haalt.
sensei

Berichtdoor hendrickx » 07 jan 2015, 20:48

Sensei,

Bedoel je die "hoofdtrainer" van jeong sin ?Mocht je ervaringen met die man hebben maak ze a.u.b. bekend,want spijtig genoeg zijn er nog steeds mensen die blijkbaar niet weten wat voor iemand hij werkelijk is.
pas op met yoga
hendrickx

Berichtdoor hendrickx » 08 jan 2015, 10:21

Sensei,

Als je negatieve ervaringen hebt met dergelijke figuren aarzel dan niet om klacht neer te leggen bij de politie.
Vreest je dat er geen gevolg aan gegeven wordt leg dan klacht neer bij een onderzoeksrechter,dan komt er zeker een onderzoek.
Door toeval kwam ik in kontakt met mensen die een tijdje les gevolgd hebben bij die "hoofdtrainer" van Jeong-sin.Het zijn stuk voor stuk mensen die zeer negatieve ervaringen gehad hebben:verwondingen wegens onverantwoorde oefeningen,wanneer iemand zich bij hem beklaagd wordt de klager onder bedreiging aan de deur gezet.Iemand vertelde mij zelfs een verhaal over afpersing .
Maar niemand durft klacht neerleggen en laten hem het voordeel van de twijfel want die kerel heeft een narcistische persoonlijkheid en draait de meeste mensen om zijn vinger.
Een raad voor wie met die man in kontact komt :inpakken en wegwezen.
pas op met yoga
hendrickx

Berichtdoor hendrickx » 06 jun 2015, 23:12

Sensei,

Ben je ondertussen wat verder gekomen met je onderzoek tegen de malafide praktijken van DAOSHI en JEONG SIN ?
Wat Jeong Sin en zijn "hoofdtrainer betreft verneem ik dat zijn clubje in Kapellen leegloopt maar nu zoekt hij andere slachtoffers in de bedrijfswereld met aanbiedingen van stress-management,meditatie en zelfverdediging.Ook daar schijnt hij weinig succes te hebben want stilaan heeft men die man door.Hij zit ook nog opgezadeld met zijn faillissement van zijn bewakingsfirma waar hij een hoop schulden achter zich liet.
Het is nochtans vrij eenvoudig om zulke figuren te stoppen.Ga na wat zij uitgeven en vergelijk met wat zij aangeven als inkomsten.Vraag vervolgens waar het verschil vandaan komt.Merkwaardig genoeg is dat tot op heden niet gelukt.
pas op met yoga
hendrickx

Berichtdoor sensei » 18 jun 2015, 09:44

ik ben ermee bezig, maar heb de laatste maanden weinig tijd gehad.
sensei

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie