Auro lezen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Auro lezen

Berichtdoor vladimir » 15 maart 2013, 04:29

Een vriend van mij vertelde volgend verhaal. Zo'n dertig jaar geleden ging hij ergens in Zeeland naar een auro-lezer waarmee hij telefonisch een afspraak had gemaakt..Hij hoefde bij die paragnost enkel zijn naam langzaam uit te spreken. Er werden verder geen vragen gesteld.
Waarop de aura-lezer met grote stelligheid beweerde dat zijn moeder tijdens haar bevalling (van die vriend dus) in coma was geraakt en de dokters vreesden voor haar leven. Mijn vriend ontkende het verhaal gezien hij geen weet had van die problematische bevalling. Doch de paragnost bleef echter bij zijn stelling. Later vroeg hij zijn moeder of het verhaal klopte en dit was het geval. Precies zoals de auro-lezer dit had 'gezien'. Zij had hem dit nooit verteld. Ik geloof mijn vriend op zijn woord doch geloof niet in paranormale toestanden. Heeft iemand enig idee hoe die paragnost aan die 'informatie' had kunnen komen ? :idea:
Vladimir
vladimir

Re: Auro lezen

Berichtdoor Heeck » 15 maart 2013, 11:26

Vladimir,

Dertig jaar geleden en nog steeds onder de indruk?
Dan wordt het tijd te beseffen dat je te maken hebt gehad met het verhaal van een vriend over een performer-paragnost die het zogenaamde lezen van aura's
als verpakkingsmateriaal voor zijn trukendoos gebruikte.

Opgewekte bijscholing kan je opdoen bij:
http://www.gili.be/node/198

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 15 maart 2013, 12:45

vladimir schreef:Heeft iemand enig idee hoe die paragnost aan die 'informatie' had kunnen komen ? :idea:

De juiste toedracht zal uiteraard wel niet meer te achterhalen zijn, en voor een vollediger overzicht kan je best de link van Heeck volgen, maar in dit geval zou het antwoord wel eens kunnen verborgen liggen in volgende vragen : "Waarom bezocht je vriend een auralezer en waarom koos hij juist voor déze auralezer ?".

Meestal gaan mensen bij paragnosten op basis van "horen zeggen", doorverwijzing zeg maar, van personen uit hun vriendenkring die "hun" paragnost aanbevelen omdat zij er een vertrouwensrelatie mee hebben. Meteen fungeren die - vaak onbewust - als informatiebron voor die paragnost. Goede paragnosten zijn erg bekwaam (zeg maar "geoefend" !) in het opvangen en aaneenknopen van losse sprokkels informatie waardoor zij een beeld kunnen opbouwen zonder dat de verstrekker(s) van de informatie zich daarvan bewust is/zijn. Deze techniek noemt "hot reading". Ik weet het, ik heb het ooit zelf gedaan in de hoop van iemand uit de klauwen van een paragnost te halen. Het is uiteindelijk gelukt, maar het slachtoffer is wél vast overtuigd gebleven van mijn paranormale gaven, en dat ondanks het feit dat ik alles had opgebiecht ! Je ziet maar hoe krampachtig mensen aan hun illusie vasthouden !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor vladimir » 15 maart 2013, 16:34

Digit schreef:
vladimir schreef:Heeft iemand enig idee hoe die paragnost aan die 'informatie' had kunnen komen ? :idea:

De juiste toedracht zal uiteraard wel niet meer te achterhalen zijn, en voor een vollediger overzicht kan je best de link van Heeck volgen, maar in dit geval zou het antwoord wel eens kunnen verborgen liggen in volgende vragen : "Waarom bezocht je vriend een auralezer en waarom koos hij juist voor déze auralezer ?".

Meestal gaan mensen bij paragnosten op basis van "horen zeggen", doorverwijzing zeg maar, van personen uit hun vriendenkring die "hun" paragnost aanbevelen omdat zij er een vertrouwensrelatie mee hebben. Meteen fungeren die - vaak onbewust - als informatiebron voor die paragnost. Goede paragnosten zijn erg bekwaam (zeg maar "geoefend" !) in het opvangen en aaneenknopen van losse sprokkels informatie waardoor zij een beeld kunnen opbouwen zonder dat de verstrekker(s) van de informatie zich daarvan bewust is/zijn. Deze techniek noemt "hot reading". Ik weet het, ik heb het ooit zelf gedaan in de hoop van iemand uit de klauwen van een paragnost te halen. Het is uiteindelijk gelukt, maar het slachtoffer is wél vast overtuigd gebleven van mijn paranormale gaven, en dat ondanks het feit dat ik alles had opgebiecht ! Je ziet maar hoe krampachtig mensen aan hun illusie vasthouden !

Groetjes,

Digit

Bedankt voor je reactie. Ik ben vrij goed op de hoogte van de wijze waarop paragnosten te werk gaan, oa met cold of warm reading. Ik heb mijn vriend nagenoeg hetzelfde geantwoord dan wat jij suggereert. doch hij is een die-hard believer in paranormale stuff en curieuze theorieën en is daar niet van af te brengen (net zoals in jouw verhaal).. Gezien het verhaal zo oud is, is het ook mogelijk dat er wat gefabulleerd wordt door mijn vriend. False memories, misschien.
groetjes
Vladimir
vladimir

Berichtdoor Blueflame » 15 maart 2013, 17:07

Dat laatste zit er zeker en vast in. Mogelijk wordt "een moeilijke bevalling" opgeklopt tot het echte verhaal, met de coma.
Met andere woorden: het voorval is wat lang geleden om er nog degelijke conclusies te kunnen uit trekken.

Die hard believers zijn overigens steeds een moeilijk te overhalen soort.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Magnolia » 18 maart 2013, 14:38

Digit schreef: Goede paragnosten zijn erg bekwaam (zeg maar "geoefend" !) in het opvangen en aaneenknopen van losse sprokkels informatie waardoor zij een beeld kunnen opbouwen zonder dat de verstrekker(s) van de informatie zich daarvan bewust is/zijn. Deze techniek noemt "hot reading". Ik weet het, ik heb het ooit zelf gedaan in de hoop van iemand uit de klauwen van een paragnost te halen. Het is uiteindelijk gelukt, maar het slachtoffer is wél vast overtuigd gebleven van mijn paranormale gaven, en dat ondanks het feit dat ik alles had opgebiecht ! Je ziet maar hoe krampachtig mensen aan hun illusie vasthouden !

Ik realiseer me ineens dat ik een unieke kans heb laten liggen....
Anecdote: Een collega op het werk was op het Hoofdkantoor geweest en had daar van iemand een paar raadsels voorgelegd gekregen, die best wel pittig waren. Dus tijdens de lunchpauze legt de collega die raadsels op zijn beurt ook aan ons voor. Geloof het of niet, maar ik had ze allemaal goed. Soms na even zoeken, maar zonder veel aarzelen. Allemaal goed. De collega was diep onder de indruk, hijzelf had er lang over gedaan en veel fouten gemaakt .. wat heb jij een talenten... inzicht ... inteligentie ... logisch denkvermogen ... Zo ging dat door tot het tijd was om weer terug te gaan naar ieders kantoor.
Toen heb ik nog even bij hem aangeklopt. Ik stak mijn hoofd om de deur en zei: "Zeg Theo, weet je wat? Ik was vanochtend óók op het Hoofdkantoor!
Gauw weg en de deur weer dicht. Daarachter ontplofte iemand.. :lol: :lol: :lol:

Maar zo simpel kan het dus zijn. Gewoon je mond houden en NIET vertellen waar je de oplossing of informatie vandaan hebt.......
Magnolia

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie