teken schreef: en bewijzen zwart op wit.
teken schreef:ik kan dit niet zo goed uitleggen op een forum.
Inderdaad... het is allemaal heel warrig en dit verhaal is zeker en vast geen bewijs.
Ik geloof wel dat jij er van overtuigd bent dat je dit echt meemaakte en dat je alleen maar heel goede bedoelingen hebt. Een visioen is iets dat onze hersenen ons laten geloven zonder dat dit echt gebeurt. Het is zo overtuigend dat diegene die het meemaakt er vast van overtuigd is.
Het heeft sterk dezelfde eigenschappen als waanvoorstellingen.
Een persoon uit mijn directe omgeving werd recentelijk geopereerd en de dag na het ontwaken kreeg die heel sterke hallucinaties. Dit is nu enkele weken achter de rug, maar toch blijft deze persoon er van overtuigd dat het allemaal werkelijk werd beleefd.
Onze hersenen zijn een ongelooflijk instrument, waar we lang nog niet alles van weten.
Visioenen, zoals jij die definieert zijn echter onbestaande.
Onze hersenen zijn een ongelooflijk instrument, waar we lang nog niet alles van weten.
Visioenen, zoals jij die definieert zijn echter onbestaande
teken schreef:ik ben kwaad en ben hier weg voor simpele redenen zoals Voorgevoelens bestaan zeker, en een visioen is een zeer sterk voorgevoel.
zo een grote forum naam maar infeit is dit hiet een fantasie plaats.
willem_betz schreef:Jaren geleden al was er iemand op het forum die wanhopig was omdat ze voorgevoelens had van rampen en die kwamen telkens uit. De remedie was: een schriftje bijhouden waarin ze elk voorgevoelen opschreef. Na korte tijd bleek dat ze honderden voorgevoelens had en dat er maar heel weinig uitkwamen. Genezen!Probeer eens.
stefaandepraetere schreef:Magnolia,
het idee van het schriftje kwam er vanuit het korte/lange termijn geheugen spel. Soms gaan indrukken van een seconde geleden naar het lange termijn geheugen waardoor het lijkt alsof je al lang wist dat die gebeurtenis zou gebeuren, een déjà vue zeg maar. Hou een schriftje bij en die verkeerde opslag heeft geen effect.
Of je dat nu een visioen of iets anders noemt maakt niet echt verschil denk ik, of zie jij dat anders?
mvg
stefaan
Ik denk dat dit op zich een goede methode is, maar ik vraag me af of deze in dit geval relevant is. Er is immers sprake van één visioen en sindsdien is het niet meer zo voorgekomen, zegt de schrijver.
Had hij gemeld dat het sindsdien regelmatig gebeurt, ja dan zou het bijhouden van een schriftje toepasselijk zijn.
Kun je mij uitleggen wat de zin is van het bijhouden van een schriftje in dit geval ?
Ik kwam aanrijden in de auto en dacht: als daar nou onverhoeds een auto uit de uitrit zou komen, van dat tweede huis... Ik zag het voor me.
Bij het derde huis pal ernaast stuift inderdaad een zwarte auto achteruit de weg op.
Magnolia schreef:Ik kwam aanrijden in de auto en dacht: als daar nou onverhoeds een auto uit de uitrit zou komen, van dat tweede huis... Ik zag het voor me.
Bij het derde huis pal ernaast stuift inderdaad een zwarte auto achteruit de weg op.
De bestuurder zag mij op tijd en reed weer terug.
Evengoed schrok ik toch en achteraf zit in mijn visioen die zwarte auto die ik pas daarna gezien heb. Ook rijdt in dat visioen de auto achteruit, terwijl dat aanvankelijk niet zo duidelijk was.
Ik wil wel opmerken dat ik géén tijd gehad zou hebben om een en ander te noteren in een schriftje.
Als een voorgevoel een sterk visioen lijkt , waarom zag ik dan het beeld afspelen van de gebeurtenis, lijkt me interessant.
ik zag iets wat een andere nog niet wist en wat hem te wachten stond. alles erop en eraan pure realiteit .zoals je stond er bij en je keek ernaar.
stefaandepraetere schreef: Zonder bewijzen die nadien controleerbaar zijn (schrift, opnames, weet ik veel) heb je niets dat een 'mind trick' niet kan verklaren!
stefaandepraetere schreef:Iedere keer opschrijven zal vooral helpen om de niet uitgekomen visioenen bij te houden. De notaris er bij halen lijkt me wat overdreven hoor.
Magnolia schreef:Geen notaris? Dan zie ik de bui al hangen: ".... bewijs maar eens dat je dat toen vooraf hebt opgeschreven en niet nadat het al was gebeurd!"![]()
Teken heeft éénmaal een visioen gehad, het was een heftige ervaring, en verder claimt hij niks, hij is op zoek naar een verklaring en een uitleg.
willem_betz schreef:Recent heb ik ergens gelezen dat de Bayesiaanse probabiliteitsberekening hier zeer nuttig kan zijn om de illusies van "dit kan geen toeval zijn" weg te redeneren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theorema_van_Bayes zie ook "sensitiviteit" en "specificiteit" en a-priori waarschijnlijkheid.
Digit schreef:Magnolia,
Ik denk dat je nu onredelijke vragen aan het stellen bent. In de eerste plaats is de vraag in welke mate het verhaal van "teken" na ettelijke hervertellingn nog waarheidsgetrouw is en daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven. Het feit dat sommige verklaarbare maar zeldzame gebeurtenissen nu eenmaal onverklaard blijven wegens onvoldoende beschikbaarheid van gegevens is in de realiteit natuurlijk onvermijdelijk. Al wordt het in de zweefteverij natuurlijk maar al te graag misbruikt!
Groetjes,
Digit
daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven.
Magnolia schreef:Als je vindt dat de Bayesiaanse kansberekening hier met de haren wordt bijgesleept,daarnaast is het quasi onmogelijk om op erg zeldzame gebeurtenissen een geloofwaardige numerieke waarschijnlijkheid te kleven.
dan moet je bij WB zij en niet bij mij.
Heeck schreef:Teken,
Je hebt er duidelijke voorbeelden tussen die best turfbaar zijn:
Je zal vaker winkels bezoeken dan alleen die welke failliet gaan (binnen een maand).
Noteer ze met hun adres allemaal en controleer ze allemaal iedere twee weken of zo.
Dan krijg je:
a) De winkels die zomaar zonder visioen binnen een maand failliet gingen
b) De winkels die met visioen binnen een maand failliet gingen {waar je het nu alleen over hebt }
c) De winkels die zonder visoen zeker nog een maand in business bleven
d) De winkels die met visoen toch niet binnen een maand failliet gingen. { fout visoen }
Het beroerde is vanzelf dat bij winkels die op omvallen staan iedereen vaak al van te voren kan merken dat er geen handel meer loopt.
Die mompelen dan misschien tegen zichzelf: "Ik moet nog zien dat die het eind van de maand haalt."
Op die nuchtere manier heb ik zeker ook visioenen.
Roeland
daimenz schreef:lol
was het maar zo , en dit zijn geen visioenen geeft er niet mee te maken.
Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast