Marcos von Ring

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Marcos von Ring

Berichtdoor Faction Fictory » 23 nov 2008, 13:30

Ik zag in de zondagskrant een advertentie staan van ene Marcos von Ring, hoe kan het dat dergelijke oplichters jarenlang hun gang kunnen gaan?
http://www.rechtkrom.nl/forums/vonring1.html
Faction Fictory

Re: Marcos von Ring

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2008, 13:47

Faction Fictory schreef:Ik zag in de zondagskrant een advertentie staan van ene Marcos von Ring, hoe kan het dat dergelijke oplichters jarenlang hun gang kunnen gaan?

FF,
Op grond waarvan had je van wie welke actie verwacht ?
Je weet ondertussen dat het antwoord op die drie vragen mij erg ter harte gaat.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Re: Marcos von Ring

Berichtdoor Faction Fictory » 23 nov 2008, 14:44

Heeck schreef:
Faction Fictory schreef:Ik zag in de zondagskrant een advertentie staan van ene Marcos von Ring, hoe kan het dat dergelijke oplichters jarenlang hun gang kunnen gaan?

FF,
Op grond waarvan had je van wie welke actie verwacht ?
Je weet ondertussen dat het antwoord op die drie vragen mij erg ter harte gaat.

Roeland

Wel als een politiechef de tools voorhanden heeft om een satirische fotomontage aan te vechten en er op hyperkorte termijn in slaagt een tijdschrift uit de rekken te laten halen dan zou een naieve waarnemer er van uit gaan dat dergelijk doortrap immoreel gebeuren door de overheid in de kiem wordt gesmoord.
Die naiviteit ben ik kwijt en dus is de vraag eerder als rethorisch te beschouwen.

There's something rotten dus

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2008, 15:24

FF,

Dat is jouw verwachting, maar het beantwoordt mijn 3 vragen niet.
En ik doe ogenschijnlijk wat vervelend, maar dat is alleen om op een rijtje te krijgen hoe en met welke argumenten wèl tegen zulk bedrog kan worden opgetreden.

Mijn verzameling kwakzalvers-apparatuur { http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=2839#2839 }is vanuit dezelfde verbazing opgezet en daar blijkt dat het ontbreken van direkt aantoonbare schade iedere bedrieger praktisch afdoende beschermt.

Hier nog een voorbeeld:
LynnneMcTaggart schreef:Lynne McTaggart's 'Living With Intention' workshop has been changing lives. Lynne has presented the two-day conference six times over the past year - and each time extraordinary things have happened, including overnight healing and development of extra-sensory powers.

The London workshop was professionally filmed, using the latest HDTV technology, and it's now available as a four-DVD set.

To order your set, please follow this link:

The set offers more than four hours of training, including:
* how to 'power up' to achieve better intention results
* learning how to mentally step aside
* sending - and receiving - another person's thoughts
* harnessing the unique power of a group in healing sessions

* the secret principles that have been used for years by monks and world-class athletes
* the use of scientific-tested approaches to focus your intention.

The set also comes with a 12-page booklet that includes the course notes handed out to delegates.
The four-DVD set costs just £59, plus p&p - so order yours today for immediate despatch.

Wervings-post van nationale loterijen opereren op gelijke manier als Marie Duval en proberen met misleidende & jubelende slogans mééromzet te verwerven.

Ingrid Holvoet heeft zelfs aanhangers !

Hoe zou jij welke scheiding willen realiseren ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Faction Fictory » 23 nov 2008, 17:47

Heeck schreef:
Hoe zou jij welke scheiding willen realiseren ?

Roeland

Wat de loterijen betreft, die zijn transparant en leveren ook wat ze beloven voor zover ik weet, ook al is de kans klein om te winnen, iemand wint en dat wordt gepubliceerd.

Als dermatologen bvb duidelijk kunnen aantonen dat clearacil geen effect heeft op acne (en dat blijkt zo te zijn) mag wat mij betreft stante pede via kortgeding een dwangbevel komen om die produkten uit de rekken te halen en bij apothekers hoort het dus zeker niet thuis. Mensen laten betalen voor iets wat niet werkt is ook schade toebrengen, financiele dan.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2008, 18:53

Faction Fictory schreef:
Heeck schreef:Hoe zou jij welke scheiding willen realiseren ?
Roeland

1) Wat de loterijen betreft, die zijn transparant en leveren ook wat ze beloven voor zover ik weet, ook al is de kans klein om te winnen, iemand wint en dat wordt gepubliceerd.

2) Als dermatologen bvb duidelijk kunnen aantonen dat clearacil geen effect heeft op acne (en dat blijkt zo te zijn) mag wat mij betreft stante pede via kortgeding een dwangbevel komen om die produkten uit de rekken te halen en bij apothekers hoort het dus zeker niet thuis.

3)Mensen laten betalen voor iets wat niet werkt is ook schade toebrengen, financiele dan.

Gr

FF,
Ad 1) De loterij en Marie Duval en Marcos von Ring vallen dus niet te scheiden ?!

Ad 2) Je lijkt wel een potentaat die ook de huidcremes wil verbieden. Weer geef je alleen jouw verlangen, maar niet waarom jouw verlangen aan anderen zou moeten worden of kunnen worden opgelegd.

Ad 3) Jouw speciale interpretatie, want van de andere kant bezien wil jij gelijk even die mensen in hun vrije keuze beknotten. Iets uitvergroot wil jij zelfs vrije handel beperken omdat nationale wetgeving op dat punt geen EEG-conflicten mag oproepen door sommige producten aan de grens tegen te houden.

Het is heel lastig terrein. Vergis je niet !
Voor doordachte voorstellen heb ik belangstelling; anders maar niet.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Faction Fictory » 23 nov 2008, 20:54

1) tuurlijk wel het causale verband tussen de aankoop van een lot en de eventuele prijs is denk ik ontegensprekelijk.
2) Het gaat niet om de creme maar om de claims die gemaakt worden
3) Ik heb niet de gewoonte mijn mening te laten bepalen door reeds bestaande wetgeving of economische logica, het bestaan van die wetgeving of economische principes is geen rechtvaardiging er van.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2008, 23:29

Faction Fictory schreef:1) tuurlijk wel het causale verband tussen de aankoop van een lot en de eventuele prijs is denk ik ontegensprekelijk.
2) Het gaat niet om de creme maar om de claims die gemaakt worden
3) Ik heb niet de gewoonte mijn mening te laten bepalen door reeds bestaande wetgeving of economische logica, het bestaan van die wetgeving of economische principes is geen rechtvaardiging er van.

Gr

FF
Zo raken we de hoofdlijn van de realiseerbaarheid kwijt.

ad 1) Ik had het scheidbaar zijn tussen wel/niet vervolg- of verbiedbaar.
ad 2) Over wel en niet toegestane claims bestaat al het een en ander. Heb je betere voorstellen ?
ad 3) Dat is geen excuus om niets over een betere of zinvoller regeling te bedenken. Uit- en invoerbaarheid zijn daar deel van.

Mijn 3 vragen in 1 zin waren:
"FF,
Op grond waarvan had je van wie welke actie verwacht ? "

Je lijkt in te zien dat die actie nauwelijks tot onmogelijk was binnen de huidige regelgeving ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Faction Fictory » 24 nov 2008, 10:33

Heeck schreef:"FF,
Op grond waarvan had je van wie welke actie verwacht ? "

Je lijkt in te zien dat die actie nauwelijks tot onmogelijk was binnen de huidige regelgeving ?

Roeland

Het dogmatische absolute karakter van wetgeving laat toe dat kenners er van net zo goed achterpoortjes kunnen creeren als voordeuren.
Het ideologische karakter van het economische denken zorgt voor nogal wat stokken achter de deur.

Zelfs in een aantal flagrante gevallen, zoals Von Ring er een is, zijn er blijkbaar niet de mogelijkheden om in te grijpen.
Ik kom voorlopig ook niet verder dan 'there's something rotten'

Een rechter heeft toch een zekere interpretatieve speelruimte?
Kunnen organisaties zoals SKEPP zich niet burgerlijke partij stellen bvb?

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Heeck » 24 nov 2008, 12:01

F.F. schreef:Ik kom voorlopig ook niet verder dan 'there's something rotten'

Dan houden we het daar even bij omdat we anders alleen maar verzuchtingen uitwisselen.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie