Illusionist/Geldtrekker op straat (Utrecht, NL)

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Illusionist/Geldtrekker op straat (Utrecht, NL)

Berichtdoor asksatan » 02 jun 2008, 12:54

Beste allen,

vandaag fietste ik door Utrecht toen ik plotseling werd aangesproken door een hindoestaanse/pakistaanse man, die mij wees op de 'lines on your forehead'. "You are happy, but you think too much. The outside is happy, the inside is not". Uit nieuwsgierigheid ben ik op zijn aanbod ingegaan. (wetende dat mijn portemonnee fijn thuis lag.)

Ik moest mijn naam + geboortedatum opschrijven. Vervolgens kreeg ik een propje papier dat ik in mijn hand diende te houden. Er werden 3 vragen gesteld:
- lievelingsbloem: [een bloem? daar weet ik niks van. Een tulp dan maar? Mwa, doe maar een roos]
- willekeurig nummer: [zonder na te denken: 3]
- een wens

Ik moest 3x in mijn hand met het papiertje blazen en vervolgens het propje openvouwen en jawel: 'rose' '3'. Mijn wens zou uitkomen ALS:
- Put the paper back with the money.
[I don't have any money with me right now.]
- That's okay, you can get it at the machine.
[No, I don't have anything on me.]
- Can you get it at home? I can come with you.
[I'd rather not.]
etc.

En nu ben ik een beetje van slag! Deels doordat er zo naar mijn geld gevist werd. Daarnaast houdt de vraag me bezig hoe de uitslag kon kloppen? Een mogelijke verklaring is dat mijn denken is beïnvloed. Maar de 'roos' was bijna een tulp... Heeft iemand een verkaring en mogelijk vergelijkbare ervaringen? En kan ik nog zonder zorgen over straat, zo zonder betaald te hebben? :wink:

Met vriendelijke groet,
Jules
Laatst bijgewerkt door asksatan op 02 jun 2008, 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
asksatan

Berichtdoor Heeck » 02 jun 2008, 13:38

Tjonge Jules !

Een goochelaar op straat, die hoort toch op het podium zodat je vóóraf toegang betaalt ??
In Leeuwarden was zo een medium op vergelijkbare manier in de weer en ontfutselde zieke goedgelovigen duizenden euro's waar ze naderhand naar konden fluiten.
Het geld moest in een potje worden gedaan dat hij met veel bombarie omwikkelde en dat ze daarna thuis op de schoorsteenmantel moesten zetten. Het geld was toen uiteraard al verwijderd.

Al afgevraagd wie, al was het maar grofweg, kon lezen wat jij opschreef ?
Toch een vreemde eis dat opschrijven ?
Voor het surprise-effect was toch in gedachten nemen voldoende ?!

De straatpolitie waarschuwen lijkt me overigens het allerbeste,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Saille » 02 jun 2008, 17:55

Zoals ik het lees, heeft TS alleen naam en geboortedartum opgeschreven, niet het antwoord op de vragen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ligt dit trukje misschien in de lijn met het rode hamer-verhaal (waarbij je een aantal sommen moet beantwoorden en dan aan een gereedschap en een kleur moet denken, de over grote meerderheid denkt aan een rode hamer). Misschien denkt de overgrote meerderheid wel aan een roos en 3 bij deze vragen? dan zit hij meestal raak en die enkele keer niet-raak, nou ja, dat is dan hoogstens wat geld gemist. Zou het zoiets kunnen zijn?
Saille

Berichtdoor Heeck » 02 jun 2008, 18:23

Saille,

Je hebt gelijk dat de opgeschreven tekst is beperkt tot wat jij stelt.
Hoe dat verder zou kunnen zitten zal in de orde van lagere-school-goochelarij zijn; maar zelfs daarin ben ik een snel vermaakte sul.

Het bedrog is en blijft.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor asksatan » 02 jun 2008, 18:28

@ Saille: inderdaad, ik heb de volgende gegevens genoteerd:
Jules
26-09-1987

Hij vroeg daarna nog naar mijn sterrenbeeld
Libra (weegschaal)
Tussendoor gaf hij allemaal 'algemene' analyses; denk aan: 'you're a caring person.' En: 'you have been disappointed lately'. Niet erg indrukwekkend.

Het rode hamer-verhaal klinkt plausibel. De keuze voor een roos is denk ik gauw gemaakt. Ik vermoed dat hij op de een of andere manier invloed heeft gehad op mijn keuze voor het getal 3. Normaal gesproken heb ik geen enkele voorkeur voor dit of dat getal. Maar op dát moment was het de '3' die enorm op de voorgrond speelde.

@ Heeck: goochelaars horen inderdaad geen onschuldige voorbijgangers aan te spreken en vervolgens achteraf een rekening te presenteren :lol:

Edit: misschien een leuk detail: bij het 'afrekenen' schreef hij 3 mogelijkheden op:
- €20
- €60
- €90
waarvan ik er één diende te omcirkelen. Dit onder het motto: 'money isn't everything in this life.' :lol:
asksatan

Berichtdoor Elennaro » 02 jun 2008, 19:42

Zei hij dat je dat moest betalen voor of na je omcirkelde? Wat heb je gekozen?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor asksatan » 02 jun 2008, 23:53

Elennaro schreef:Zei hij dat je dat moest betalen voor of na je omcirkelde? Wat heb je gekozen?

Vóór het omcirkelen (wat ik niet heb gedaan) kreeg ik de 3 opties voorgelegd. Ik heb gereageerd met 'I can't pay you'. Ik vond het maar een beetje eng worden. Bij mijn verlaten werd er volgens mij nog steeds gedacht dat ik terug zou komen om te betalen.

Ik vind het sneu dat mensen de dupe worden van dergelijks acts. De een betaalt met geld, de ander met z'n gemoedsrust. Maar volgens mij begin je hier weinig tegen, toch?
asksatan

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie