Skeptisch,maar toch paranormale ervaringen

Astrologie, telepathie, helderziendheid, precognitie, aura-reading, Reiki, reïncarnatie, mediums, Lotus, dromensymboliek, handlezen, Tarot, tantra, druiden, yoga, mysteriën, sjamanisme, antroposofie, hekserij/wicca, voodoo, kwantumkwak,...

Berichtdoor Heeck » 23 nov 2006, 20:46

Heel simpel:

De voor velen moeilijk overspanbare kloof tussen "ervaren" en "verklaren".
't Lijkt wel erg verleidelijk om aan een van beide kanten te blijven.
Alsof je hersenen niet van voldoende kaliber willen zijn om van twee walletjes te kunnen profiteren.

De kloof is volmaakt virtueel !

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 23 nov 2006, 20:56

Roeland heeft natuurlijk gelijk !

Natuurlijk is het optreden van de hallucinatie écht, het is een vaststelbaar proces in onze hersenen ! Maar datgene wat de persoon tijdens de hallucinatie beleeft is dat niet, dat is "hallucinatie". Misschien is het "een beetje echt", in de zin dat het een beeld in de hersenen is, maar het is niet écht in de zin dat je bij het hallucineren van een vliegervaring niet écht vliegt, maar gewoon in je bed blijft liggen. Tot zover het beleven.

Wat betreft het verklaren : hallucinaties zijn te verklaren door de (gebrekkige) werking van onze hersenen. Daar is absoluut niets paranormaals voor nodig !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 23 nov 2006, 22:58

Lastiger wordt het wanneer twee lieden exact hetzelfde... 'hallucineren'.

Wolkenstein
---------------------
Vraag naar de voorwaarden
wolkenstein

Berichtdoor Piet5 » 24 nov 2006, 01:58

Lao, bedankt voor je openheid en je reactie op het verschijnsel 'slaapverlamming,' wat met de slaap te maken heeft los van het overlijden van je moeder.
Zelf heb ik twee keer gedroomd dat er iemand stierf op het moment dat die persoon stierf. Ik wist niet welke persoon dat was tot ik het hoorde. Ook toen bleek die "droomtijd" precies te kloppen met het moment van overlijden van een geliefde. Toeval? Volgens mij was dat meer dan toeval.
Wees wijs op je levensreis
Piet5

Berichtdoor Kitty » 25 nov 2006, 21:01

Piet5 schreef:Lao, bedankt voor je openheid en je reactie op het verschijnsel 'slaapverlamming,' wat met de slaap te maken heeft los van het overlijden van je moeder.
Zelf heb ik twee keer gedroomd dat er iemand stierf op het moment dat die persoon stierf. Ik wist niet welke persoon dat was tot ik het hoorde. Ook toen bleek die "droomtijd" precies te kloppen met het moment van overlijden van een geliefde. Toeval? Volgens mij was dat meer dan toeval.

Meer dan toeval dat je precies weet hoe laat je iets droomt. Ik heb dat namelijk nooit. Pas vaak de volgende ochtend weet ik dat ik gedroomd heb, hoe laat ik dat dan droomde, heb ik nog nooit een idee van gehad. Hoe doe je dat? Dit precies weten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty

Berichtdoor wolkenstein » 26 nov 2006, 19:40

Wolkenstein schreef:
Kitty schreef:
Piet5 schreef:Lao, bedankt voor je openheid en je reactie op het verschijnsel 'slaapverlamming,' wat met de slaap te maken heeft los van het overlijden van je moeder.

Meer dan toeval dat je precies weet hoe laat je iets droomt. Ik heb dat namelijk nooit. Pas vaak de volgende ochtend weet ik dat ik gedroomd heb, hoe laat ik dat dan droomde, heb ik nog nooit een idee van gehad. Hoe doe je dat? Dit precies weten?

Als je nou 'in je droom zelf' een horloge draagt, dan kun je daar toch gewoon op kijken? Pfff.. sommige antwoorden zijn zo simpel...!

Wolkenstein
-------------------
wolkenstein

Berichtdoor willem_betz » 26 nov 2006, 20:04

Als je nou 'in je droom zelf' een horloge draagt, dan kun je daar toch gewoon op kijken? Pfff.. sommige antwoorden zijn zo simpel...!

Ik kijk in mijn dromen enkel naar radiogestuurde klokken, dat geeft meer nauwkeurigheid. 8)
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor wolkenstein » 27 nov 2006, 04:12

Wolkenstein schreef:
willem_betz schreef:

Ik kijk in mijn dromen enkel naar radiogestuurde klokken, dat geeft meer nauwkeurigheid. 8)
Ach Heere me tijdje, Betz, wat ben je hopeloos ouwerwets, de meting van de tijd, ook in mijn dromen, wil ik uitsluitend door atoomklokken bekomen! :D

Wolkenstein
--------------------
wolkenstein

Vorige

Keer terug naar Paranormale items, new age & astrologie