Stephan Testen

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 20:43

Dan weet je ook of die ongelukken inderdaad al dan niet gebeurd zijn ! En dan hoef je je niet van de domme te houden :evil:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2007, 20:46

Ramon,
Praat ik een voor jou onverstaanbare taal ?
Zodat je liever Digit zijn vertaling van mijn mededeling oppakt ?
En dan gewoon voorbijgaat aan mijn directe reactie ?

Kortom:
Wat precies bedoelde jij te zeggen dat én Digit én ik op onze eigen manieren niet hebben begrepen zoals jij bedoelde !!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 20:50

Digiteeck,

Als je bij een druk en gevaarlijk kruispunt woont is misschien zelfs 10 ongevallen per jaar vlak voor je deur nog niet vreemd

Als dat er zijn van het formaat dat ze in de kronieken van de vaderlandse geschiedenis worden vermeld, zou ik toch enkele bedenkingen maken.

Eén bedenking zou kunnen zijn: 'Waarom gebeuren daar met de regelmaat van de klok zulke uitzonderlijk zware ongelukken?'

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 20:55

En mogelijks zou Stefan misschien wel aan een 'zwart punt' kunnen wonen, inderdaad. Alhoewel ik dat punt dan misschien naar alle waarschijnlijkheid mogelijkerwijze zou moeten kennen, want ik woon er met stellige zekerheid maar een boogscheut vandaan

Dan weet je ook of die ongelukken inderdaad al dan niet gebeurd zijn ! En dan hoef je je niet van de domme te houden

Ik zie geen verband tussen de inhoud van beide citaten?
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 20:55

Ramon De Jonghe schreef:Digiteeck,

Als je bij een druk en gevaarlijk kruispunt woont is misschien zelfs 10 ongevallen per jaar vlak voor je deur nog niet vreemd

Als dat er zijn van het formaat dat ze in de kronieken van de vaderlandse geschiedenis worden vermeld, zou ik toch enkele bedenkingen maken.

Eén bedenking zou kunnen zijn: 'Waarom gebeuren daar met de regelmaat van de klok zulke uitzonderlijk zware ongelukken?'

Ramon

Inderdaad, maar die bedenking maken de mensen van de commissies verkeersveiligheid zich alle dagen. En meestal heeft dan een herinrichting een gunstig effect. Wat erop wijst dat er een causaal verband dient gezocht te worden met de plaatstelijke toestand.

En hoe zit het met de treinongevallen : gebeurd of niet ?????

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 21:00

Ramon De Jonghe schreef:
Ramon De Jonghe schreef:En mogelijks zou Stefan misschien wel aan een 'zwart punt' kunnen wonen, inderdaad. Alhoewel ik dat punt dan misschien naar alle waarschijnlijkheid mogelijkerwijze zou moeten kennen, want ik woon er met stellige zekerheid maar een boogscheut vandaan

Digit schreef:Dan weet je ook of die ongelukken inderdaad al dan niet gebeurd zijn ! En dan hoef je je niet van de domme te houden

Ik zie geen verband tussen de inhoud van beide citaten?

Ik wél : je pretendeert de plaatselijke toestand te kennen, dus wéét je of die ongelukken al dan niet gebeurd zijn.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2007, 21:14

Ramon,

Leuk geprobeerd met "Digiteeck", maar niet geaccepteerd.
Digit zijn antwoorden daarop zijn alleen zijn antwoorden.

Wat wilde je precies zeggen dat ik niet juist zou hebben begrepen :
viewtopic.php?p=16228#16228
viewtopic.php?p=16231#16231

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 21:16

Zoek het eens op.

Of vraag het aan Stefan, die kwam er mee aanzetten. Of geloof je hem niet?

Volgens mij zijn die treinongevallen gebeurd.
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 21:17

Ik wél : je pretendeert de plaatselijke toestand te kennen, dus wéét je of die ongelukken al dan niet gebeurd zijn

fout, ik pretendeer niets.
Laatst bijgewerkt door Ramon De Jonghe op 12 nov 2007, 21:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2007, 21:19

Ramon De Jonghe schreef:Zoek het eens op.

Of vraag het aan Stefan, die kwam er mee aanzetten. Of geloof je hem niet?
Volgens mij zijn die treinongevallen gebeurd.

Ramon,
Je bent een schuilevinkje, want ik reageerde alleen op wat jij opmerkte en Stefan bediende ik al apart.

Maar goed, als je achteraf per saldo vindt dat je toch niets vond kunnen we dit gelijk afsluiten.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 21:21

Je bent een schuilevinkje

Omdat ik mijn best doe om vooroordelen weg te werken?

Toegevoegd: ik vond dat volgens mij Stefan mag geloofd worden als hij stelt dat die ongelukken gebeurd zijn.
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2007, 21:31

Ramon,

OK, dat leidt geen twijfel; had dat gelijk gezegd.
Dat is namelijk een geheel ander raamwerk waarbinnen mededelingen hun plaats kunnen hebben.

Toegevoegd: Door jouw "bijkomende versiering" heb ik mij kennelijk geheel op het verkeerde en door jou niet bedoelde been laten zetten.
Over & uit.
Roeland
Laatst bijgewerkt door Heeck op 12 nov 2007, 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 21:32

Ramon,

Ik denk dat we in het nuchtere (maar ietwat minder diplomatische) Vlaanderen dat soort "schuilevinkje" maar gewoon een hypocriet zouden noemen !

Je beweert nu vooroordelen weg te willen werken ! Wel, ik heb je herhaaldelijk gevraagd om juist dát te doen, en wel door duidelijk de meerwaarde aan te geven van het gedachtengoed dat je hier "stoemmelings" verdedigt. Één voorbeeld daarvan vind je onder "Steiner" op Ma Okt 29, 2007 5:07 pm : viewtopic.php?p=15741#15741

Een antwoord is nooit gekomen. en je bent nu wel pijnlijk duidelijk aan het maken waarom !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 21:38

Na het proberen te leggen van niet bestaande verbanden binnen één topic is de volgende discipline het erbij sleuren van zaken uit een ander topic.

Tussendoor wordt er ook nog wat geschimpt en gescholden.

Helpt dat het opzet van dit topic: Stefan testen?

Ik denk het niet.

What's next? Blind rage?
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 21:43

Ik laat het al dan niet zien van de verbanden met plezier over aan de andere lezers. Die zullen hun eigen oordeel wel vormen. En het voorbeeld uit het andere topic is exemplarisch voor je debatstijl, en dús relevant.

En ik heb inderdaad de gewoonte om een kat een kat te noemen.

En Stefan is m. i. zeker niet geholpen met een publiek debat over zijn belevenissen. Zeker niet als sommigen proberen daar met vage suggesties een andere agenda onder in te schuiven.

Wat mij betreft mag dit stoppen. Omwille van Stefan.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 21:57

Om er maar eentje te noemen, Digit; je legt een verband tussen het feit dat er op een boogscheut van de plaats waar ik woon IN HET VERLEDEN treinongelukken zijn gebeurd en het feit dat ik VANDAAG DE DAG op een boogscheut woon van de plaats waar die ongelukken zijn gebeurd. Daaruit concludeer je dan dat ik zou moeten weten of er treinongelukken zijn gebeurd.
(Ik ken de streek goed genoeg, dat wel. Maar niet hoe het er 30 jaar geleden uitzag)

Je wilt stoppen omwille van Stefan? Zullen we dat even aan Stefan zelf vragen dan?
Hij lijkt me oud genoeg, niet?

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 12 nov 2007, 22:01

En je praat óók niet met je buren zeker ? Straks blijk je in Zaventem te wonen en niet te weten dat er vliegtuigen bestaan. Ga je grootje verhaaltjes vertellen, maar míj niet !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Re: Stefan testen.

Berichtdoor Blueflame » 12 nov 2007, 22:38

De Bruyne Stefan schreef:Ik ga tog één van de deze naar de bibliotheek van de NMBS voor een kopietje van het ergste treinongeval van na de tweede wereldoorlog van België.Ik zal het proberen op Wikipedia te zetten.

De site van de NMBS [ www.nmbs.be ] heeft slechts 1 vermelding wat betreft een treinongeval 'in de buurt' van Leuven, namelijk het treinongeval van 2001 te Pécrot ( Grez-Doiceau ) waarbij 8 doden vielen en een 10-tal zwaar gewonden. Dat herinner ik me nog. Maar Pécrot ligt nu niet echt in Leuven. Het ligt zelfs niet in dezelfde provincie. Leuven is Vlaams-Brabant en Pécrot is Waals-Brabant.
Een zwaarder treinongeval in België in de wijde omgeving van Leuven kan ik me eerlijk gezegd niet zo direct herinneren.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 23:00

En je praat óók niet met je buren zeker ? Straks blijk je in Zaventem te wonen en niet te weten dat er vliegtuigen bestaan. Ga je grootje verhaaltjes vertellen, maar míj niet !

Jij blijft vanalles dooreenhaspelen, hé.

In mijn profiel staat Leuven, niet Zaventem.

En iemand die in Zaventem woont zal wel regelmatig vliegtuigen zien, dat klopt.
Ik heb hier nog geen treinongelukken gezien en mijn buren hebben er ook nog niets over gezegd. Ik begrijp ook niet waarom die mensen daar nog niet over begonnen zijn? Die hebben het altijd over het weer en zo.
Ik zou het ze kunnen vragen, van die ongevallen. Maar waarom: het is in de tuin van Stefan gebeurd. Waarom zou hij liegen?

En op het internet vind je dat nochtans ook terug. Maar ik ken de url van die site niet meer.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Heeck » 12 nov 2007, 23:14

Blueflame,

Iedereen lijkt zo langzamerhand op verschillend spoor te zijn terecht gekomen, maar jou kan ik bijstaan op een manier die ik zelf nog snap:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische_rampen

Nu nog met zijn allen tegelijk ophouden hierover......

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 12 nov 2007, 23:30

Wikipedia is blijkbaar toch niet volledig.

De ouste beroepsbrandweerman van Belgie getuigt over de rampen in Leuven:
'Een trein die van Duitsland kwam, had Engelse voetbalsupporters aan boord. Het was niet simpel. De andere ramp was ook een treinbotsing. Ik weet nog heel goed dat de hulpdiensten het been van de machinist moesten afzetten terwijl de man nog gekneld zat. Dat zijn dingen die je nooit vergeet'.

Ik geloof Stefan nog altijd als hij het over die rampen heeft. Maar zelfs over vaststaande feiten mag men twijfelen, al is het tijdverlies.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 10:10

Heeck schreef:Nu nog met zijn allen tegelijk ophouden hierover......

Lijkt mij in elk geval een goed idee, maar dat had ik eerder ook al gezegd. Ik doe mee !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 13 nov 2007, 10:53

Moet ik hieruit besluiten dat men gaat lopen zoals Randi al eens deed :mrgreen:

Randi runs away

http://alternativescience.com/randi-retreats.htm
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Blueflame » 13 nov 2007, 11:45

Ik stel voor dat we er even mee ophouden en wachten tot Stefan zelf het woord neemt ten einde onnodige zijpaden te vermijden. Bedankt.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Theo Pepe » 13 nov 2007, 12:04

Nog even een antwoord voor Sirius. De brief van Randi was wat kortaf, maar natuurlijk kan niet IEDEREEN getest worden die de gekste claims doet. Daarbij worden geen testen gedaan waarmee het leven van mensen in gevaar kan komen.
Ken je het vervolg van het verhaal, Sirius? Uiteindelijk wou Randi hem wel ontvangen en de test doen, na sterk aandringen van een tussenpersoon. Wie ging er toen lopen met de staart tussen z'n benen? Juist.
Opeens had hij geen geld om het ticket naar de US te betalen, enz...
Het ticket is hem dan nog aangeboden, maar toch kwam hij niet opdagen, zoals gewoonlijk.
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor Sirius » 13 nov 2007, 12:36

Theo Pepe schreef:Nog even een antwoord voor Sirius. De brief van Randi was wat kortaf, maar natuurlijk kan niet IEDEREEN getest worden die de gekste claims doet. Daarbij worden geen testen gedaan waarmee het leven van mensen in gevaar kan komen.
Ken je het vervolg van het verhaal, Sirius? Uiteindelijk wou Randi hem wel ontvangen en de test doen, na sterk aandringen van een tussenpersoon. Wie ging er toen lopen met de staart tussen z'n benen? Juist.
Opeens had hij geen geld om het ticket naar de US te betalen, enz...
Het ticket is hem dan nog aangeboden, maar toch kwam hij niet opdagen, zoals gewoonlijk.

IK weet een ding, en dat is dat er meerdere mensen zijn die slechts op water leven, een indiaan en ook een vrouw ergens ,(kan je vinden op internet) ...en dat kan Randi niet waar maken daarom haakt hij stellig af . :wink:

Ook dit past weerom niet in het westerse danken . 8)

Randi wil veilig(en dus" vals" ) spelen, anders verliest ie zijn imago .
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 12:44

Klaarblijkelijk past het niet in het "oosterse denken" om daar eens op eenvoudige wijze het bewijs van te leveren. En in het "wazige denken" al evenmin om daar naar te vragen. Maar voor dat laatste is de term "denken" waarschijnlijk misplaatst !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 13 nov 2007, 14:12

Moet ik hieruit besluiten dat men gaat lopen zoals Randi al eens deed

Niks moet, Sirius.

Maar vanaf er iets tastbaars wordt aangedragen dat niet in sommigen hun kraam past, verstommen de gesprekken vaak. En dan gaat het nu hier nog maar over treinongevallen.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 14:22

Ramon,

Je beseft héél goed dat de grond van de discussie gaat over de beweerde betekenis van die treinongevallen. Ongevallen gebeuren nu eenmaal, en vooral op drukke plaatsen. Leuven is er daar één van. Maar daarmee is geen oorzakelijk verband met de aanwezigheid van wie-dan-ook aangetoond. En dát is de kern van de discussie.

Maar vooraleer daarover te oordelen is het wél wenselijk om de feiten te kennen. En dat omvat datum, juiste plaats en ernst. En de controleerbare informatie daarover is nu eenmaal niet beschikbaar. Ondanks het feit dat er iemand in de buurt woont en een grote bek op zet over wat hij "zou moeten weten".

Verdere discussie daarover is dus zinloos.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 13 nov 2007, 14:31

Digit schreef
Je beseft héél goed dat de grond van de discussie gaat over de beweerde betekenis van die treinongevallen. Ongevallen gebeuren nu eenmaal, en vooral op drukke plaatsen. Leuven is er daar één van. Maar daarmee is geen oorzakelijk verband met de aanwezigheid van wie-dan-ook aangetoond. En dát is de kern van de discussie
.

Is dat de grond van de discussie? Hoezo?
Ik volg niet.

Miisschien dat discussie zinloos is met iemand die niet luistert (leest). Ikzelf ben nog altijd aan het luisteren. En ik probeer te begrijpen.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 14:33

Ramon De Jonghe schreef:En ik probeer te begrijpen.

Niet opgeven ! Misschien lukt het ooit !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 13 nov 2007, 14:36

Dank je Digit.

De wetenschap geeft nooit op.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 14:39

Inderdaad, daar kun je dus nog iets méér van leren ! Doen dus !

Maar druist dat niet in tegen de antroposofische principes :?: :roll:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 13 nov 2007, 15:02

Het zou kunnen dat wetenschap tegen de principes is van een bepaald deel van de mensen die zich met antroposofie bezig houden.

Ikzelf heb principieel niets tegen wetenschap. Ik prefereer feiten boven theorie of ideologie.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 13 nov 2007, 15:09

Ramon De Jonghe schreef:Het zou kunnen dat wetenschap tegen de principes is van een bepaald deel van de mensen die zich met antroposofie bezig houden.

Ikzelf heb principieel niets tegen wetenschap. Ik prefereer feiten boven theorie of ideologie.

Ramon

Ramon,

Wetenschap is nergens "tegen". Wetenschap is enerzijds een methode om zoveel mogelijk kennis te verwerven over de objectieve realiteit, en anderzijds de met die methode verworven kennis. Daar iets tegen hebben is zonder meer dom.

En als de laatste paragraaf waar is, dan zijn we eindelijk aan een correcte discussie toe. Alleen zie ik in deze topic geen écht onderwerp meer. Zullen we dan maar verkassen en dit onderwerp laten voor wat het bedoeld is ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 13 nov 2007, 16:01

Digit schreef;
Wetenschap is nergens "tegen". Wetenschap is enerzijds een methode om zoveel mogelijk kennis te verwerven over de objectieve realiteit, en anderzijds de met die methode verworven kennis. Daar iets tegen hebben is zonder meer dom.

Dat heb ik begrepen en ik ben het ermee eens, Digit.

Tot nader order (vraag van Stefan) heb ik aan dit topic nog weinig toe te voegen.

Ook ik zoek dus andere horizonten op.

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 13 nov 2007, 17:01

Nog dit: Stefan zijn buren woonden ook allemaal in de buurt van die ongelukken.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Stefan testen

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 16 nov 2007, 11:50

Beste mensen ik had even een pauze genomen.

Wat het treinongeluk betrefd dit heeft men mij via é-mail toegestuurd van de NMBS.

Het treinongeluk gebeurde op 2 februari 1954.Er vielen 21 doden (waaronder 2 bedienden) te betreuren en 79 gekwetsten.Het dossier is nog steeds voor handen.Ik mag na een seintje het komen inkijken bij de NMBS.Wat ik de komende week ook ga doen.
Het andere treinongeluk gebeurde in de jaren 70,dit heb ik zelf zien gebeuren.Wat ook geen toeval is.

Nu wil ik jullie nog een artikel van het Laatste Nieuws meegeven van 15 november 2007.

Twee Leuvenaars winnen grote bedragen bij Nationale Loterij.

Twee dagbladhandelaars uit Leuven-Wijgmaal en Kessel-Lo hebben een klant zielsgelukkig mogen maken.
Dagbladhandel 'ja en ja' uit de Gebroeders Tassetstraat in Wijgmaal verkocht een Quick-Pick van 12 roostertjes, die bij de trekking van zaterdag 3 november plots meer dan 1.020.000 euro waard bleek.

Dit is de dagblad handel waar ik elke week de weekbladen en euromillion binnendoe.Ik ga niet zeggen dat dit door mij komt,maar toeval is het zeker niet.
Persoonlijk ken ik drie mensen persoonlijk die de hoofdprijs met de lotto gewonnen hebben.Waaronder men eigen nicht die 1miljoen euro won met de Joker.Haar enige dochter verjaart net als mij op 22.08.
Of zoals de medisch specialist zei "en gij brengt zoveel geluk?"

Als je in het leger naar den bureau van de groote chef van de doktors hebt mogen gaan.Dan brengt ge ook wel degelijk veel geluk.
Vraag dat maar aan de Proffessor.Mijn legerdienst heb ik allesins niet "moeten" doen.

Ik heb enkele mails van skepp,persoonlijk gekregen en ga deze nog beantwoorden.
Maar van mij mag iedereen nog verderzoeken naar een aanvaardbare menselijke tests die door sceptici is opgesteld.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 16 nov 2007, 13:19

Stefaan,
Als het gaat om geluk brengen kan je eerst het volgende experiment voor jezelf eens doen: gooi 1000 keer een dobbelsteen (in een schoendoos ofzo, op een vlakke ondergrond) en kijk of je vaker 6 gooit dan de meeste mensen. Gemiddeld zou je ongeveer 167 keer 6 moeten gooien, als er gewoon sprake is van toeval. Als je aanwezigheid alleen de probabiliteiten van een dobbelsteen aanpast zou jouw uitkomst beduidend hoger moeten liggen. Dat is toch iets gelijkaardigs als de lotto-uitkomsten beïnvloeden.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Re: Stefan testen

Berichtdoor drosofila » 16 nov 2007, 13:38

De Bruyne Stefan schreef: Of zoals de medisch specialist zei "en gij brengt zoveel geluk?"

Dag Stefan,

dan doe jij toch een van de belangrijkste dingen in het leven, niet.

Groeten,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf (B. Tuchman)
drosofila

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetenschap