F=m.a

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

F=m.a

Berichtdoor David » 04 nov 2006, 17:48

In haar boek 'het veld' beweert McTaggart dat A.Rueda ism Haisch en Puthoff het bewijs heeft gevonden dat F=ma door het veld van nulpuntsenergie op één of andere manier in zijn berekeningen te betrekken. Ik vind hier echter nergens informatie over. In het boek wordt enkel 'verwezen' naar een interview met Haisch in 1999. Weet iemand hier iets meer over? Is McTaggart haar bewering waar?

Groetjes.
David

Berichtdoor Blueflame » 07 nov 2006, 01:00

Is dat dit : http://www.wddty.co.uk/thefield/noflash/index.asp ?

Dan ziet het er veelbelovend uit :o
The Field: The Quest For The Secret Force Of The Universe

Oh yeah.
The Field tells the story of a group of frontier scientists who discovered that the Zero Point Field - an ocean of subatomic vibrations in the space between things - connects everything in the universe, much like the Force in Star Wars.
The Field offers a radically new view of the way our world and our bodies work. The human mind and body are not distinct and separate from their environment, but a packet of pulsating energy constantly interacting with this vast energy sea.
The Field creates a picture of an interconnected universe and a new scientific theory which makes sense of 'supernatural 'phenomena.

May the force be with you.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor David » 07 nov 2006, 22:07

Je mag toch verwachten van een journaliste dat zij ter goeder trouw handelt en objectief de feiten weergeeft. Als er een aantal wetenschappers zijn die in deze 'kwak' geloven (en er zijn er blijkbaar nogal wat), mag daar verslag van worden gemaakt. Van de bewering dat er wiskundig bewijs bestaat dat F=ma zijn haar bronnen echter vaag en niet of moeilijk te checken. Ik zou dat bewijs nl graag zien. Vandaar mijn vraag.

Groetjes.
David

Berichtdoor Blueflame » 07 nov 2006, 22:41

Ik deel uw mening, David. Uw vraag is zeer terecht. Ook ik vind niet direct iets van dat bewijs. Enkel iets vaag gevonden aangaande elektrisch neutrale deeltjes en dat die niet van plaats zouden kunnen veranderd worden ( ??? ). Ik zal zeker nog eens verder zoeken { maar nu ook weer niet te lang want ik heb zo'n blauw vermoeden dat het quatsch is } .
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Wetenschap