KOSMOLOGIE

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: KOSMOLOGIE

Berichtdoor Saar » 30 dec 2015, 12:03

Digit schreef:
Saar schreef:Ik leer hier vooral uit dat er veel is dat we niet weten.

Je kan het ook positief formuleren: we beseffen stilaan hoeveel er nog te ontdekken valt!

Maar wat we al weten en kunnen is ook niet mis. De geneeskunde heeft ons leven, en vooral ons actieve leven, met tientallen jaren verlengd, we bouwen GPS-toestellen die maar een prikje kosten en ons tot op de meter na vertellen waar we zijn (dank zij de RT), ......

Natuurlijk zullen er steeds mensen zijn die dat proberen te minimaliseren in de hoop om in een of ander wetenschappelijk gaatje toch nog iets goddelijks te kunnen vermoeden, maar dat zijn achterhoedegevechten.

Groetjes,

Digit

Helemaal mee eens, Digit.
Eén van mijn kinderen die nog studeert werkt momenteel aan genoom-sequencing, het is gewoon verbluffend; de inzichten, de technologie, de immense hoeveelheid informatie. Ik vind het van een ontroerende schoonheid.
"Every word or concept, clear as it may seem to be, has only a limited range of applicability."
(Werner Heisenberg)
Saar

Berichtdoor jm074 » 14 mei 2016, 10:13

Kan iemand mij zeggen wat er met deze topic gaande is? Sinds december werd hier niets meer gepost en als de cijfers kloppen zou de topic nu dagelijks honderden keer bekeken worden. Door wie en waarom?

Groetjes,

jm074
"We are students of nature, and we adjust our concepts as the lessons continue"
P.James Peebles
jm074

Berichtdoor Blueflame » 14 mei 2016, 17:24

Dat is niks speciaals, JM.
Dat zijn (ro)Bots die hier komen "crawlen".
Die komen eigenlijk gewoon kijken of er iets veranderd is en die hits tellen nu eenmaal ook mee.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor vijv » 25 sep 2016, 13:29

Saar schreef:Ik leer hier vooral uit dat er veel is dat we niet weten.

Neen, de conclusie is hoe weinig mensen op dit forum (en in het algemeen ) nog begrijpen van de hedendaagse fysica.
Als je leest wat voor onzin hier verkondigt wordt, doorspekt met namen en data om het geloofwaardiger te maken.
vijv

Vorige

Keer terug naar Wetenschap