Bachelorproef communicatie ziekenhuis

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Bachelorproef communicatie ziekenhuis

Berichtdoor student » 19 apr 2016, 20:40

Ik ben een studente aan Howest Brugge. Met mijn bachelorproef onderzoek ik of een nieuwe technologie in het ziekenhuis een meerwaarde kan bieden op vlak van communicatie. Dit onderzoek ik via een korte enquête. Zouden jullie deze via onderstaande link willen invullen? Het duurt slechts 5 minuten!
https://www.enquetesmaken.com/s/97c6ad9
student

Re: Bachelorproef communicatie ziekenhuis

Berichtdoor Kristof » 20 apr 2016, 15:25

Hier gaan we weer, nog een enquête!

Deze Beacon zal zeker geen hulp zijn voor veel oudere mensen die sowieso een probleem hebben met nieuwe technologie (laat staan bluetooth gebruiken) en meestal geen smartphone hebben.
Ik zou het niet gebruiken want ik kan (kaart)lezen!
En wat op het menu staat in de kantine van het hospitaal hoef ik niet te weten bij binnenkomst.

Student, mag ik je vragen of er een netwerk van studenten is die aan elkaar melden om hier enquêtes te plaatsen?

Ik heb hier ooit voor gewaarschuwd. :x
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Re: Bachelorproef communicatie ziekenhuis

Berichtdoor student » 21 apr 2016, 11:08

Kristof schreef:Hier gaan we weer, nog een enquête!

Deze Beacon zal zeker geen hulp zijn voor veel oudere mensen die sowieso een probleem hebben met nieuwe technologie (laat staan bluetooth gebruiken) en meestal geen smartphone hebben.
Ik zou het niet gebruiken want ik kan (kaart)lezen!
En wat op het menu staat in de kantine van het hospitaal hoef ik niet te weten bij binnenkomst.

Student, mag ik je vragen of er een netwerk van studenten is die aan elkaar melden om hier enquêtes te plaatsen?

Ik heb hier ooit voor gewaarschuwd. :x

Het klopt inderdaad dat, voor de oudere generatie, dit geen handige manier is om te werken. Dit wordt mee verwerkt in het besluit van het onderzoek. Het is bovendien ook niet de bedoeling om van de ene dag op de andere over te stappen op beacontechnologie. Het is wel realistisch dat, indien de bacons worden ingevoerd, deze binnen dit en 30 jaar in elk ziekenhuis zullen geplaatst worden. Dit omdat (wat blijkt uit de voorlopige resultaten) de generatie die nu 45 tot 55 jaar is voor meer dan 70% een smartphone heeft, de jongere generaties zelfs meer dan 90%. Dit wil zeggen dat binnen 30 jaar naar schatting 80ù tot 90% bereikbaar zal zijn met beacons. Via deze beacons zijn er tal van mogelijkheden tot betere communicatie. Klein voorbeeldje: stel dat de consultaties wat uitlopen en het blijkt dat er nog 4 patiënten voor jou aan de beurt zijn (gemiddeld doet een arts 4 consultaties per uur) kan er via de beacon een melding gestuurd worden dat je pas binnen een uur bij de dokter wordt verwacht. Zo kan je bv iets gaan drinken in de cafetaria of kan je even buiten lopen. Dus indien we een beetje in de toekomst durven kijken, is het zeker mogelijk dat beacons een opkomst zullen maken. Zo niet is het op zen minst al interessant om hier over na te denken en onderzoek over te doen.
En neen er is geen dergelijk netwerk naar mijn weten, lijkt mij een van de vele onzinnige complottheoriën. Ik dacht dat ik via dit forum kritische geesten zou kunnen vinden die mijn enquête serieus zouden nemen en hier over zouden durven nadenken.
student

Keer terug naar Wetenschap