Tom M schreef:Kristof schreef:............
Een van de vragen:
Stel je twee smartphones voor met exact dezelfde specificaties. Beeld je nu in dat er bij de 2 smartphones één dezelfde producteigenschap verandert. Bij smartphone 1 is deze van de laagst mogelijke kwaliteit en bij smartphone 2 van de hoogst mogelijke kwaliteit. Kan u op de volgende schaal aangeven of dit, naar uw gevoel, al dan niet grote verschillen oplevert voor de totaalprijs van de smartphone? Beschouw elke producteigenschap afzonderlijk, waarbij altijd ENKEL de aangegeven producteigenschap verschilt van kwaliteit. Het prijsverschil aangegeven op de schaal is de prijs van smartphone 2 in vergelijking met de prijs van smartphone 1. (Voorbeeld: Indien u denkt dat de smartphone 2 met de hoogst mogelijke resolutie €100 meer kost dan smartphone 1 met de laagst mogelijke resolutie, kruist u het voorlaatste bolletje aan.)
...voor mijn thesis...
Er zijn maar drie vragen!
Meent u het?

Wil U die vraag even herhalen?
In een boek over Quantum_mechanica voor dummy's zou ik de reden van die vraag kunnen/willen begrijpen. In zo'n boek staan er voor mijn aardse begrippen "rare" dingen.

Als ik eerlijk en oprecht , om je vooruit te helpen met je studies, op zo'n vraag moet antwoorden dan kan ik niets zinnigs of logisch bedenken.
Vergelijk bijvoorbeeld 2 iPhones met exact dezelfde producteigenschappen. Wanneer
1 van de opgelijste producteigenschappen (die Kristof niet vermeld heeft, maar wel in de enquête staan) verandert: wat is het resulterende prijsverschil? Bij iPhone 1 verandert deze producteigenschap negatief, bij iPhone 2 positief. Het is belangrijk om hier, ookal heeft u niet zoveel kennis over de desbetreffende producteigenschap, even over na te denken en dan aan te kruisen wat het prijsverschil naar uw gevoel zou kunnen zijn. U gaat 14 producteigenschappen moeten beoordelen, waar telkens
enkel de producteigenschap in kwestie verandert.
Ik begrijp dat dit misschien verwarrend kan overkomen, maar ik kan totdat het onderzoek teneinde loopt niet zeggen waarom deze vraag zo belangrijk is. Mijn excuses hiervoor
Alvast bedankt om mij verder te helpen!