Oproep: Deelnemers psychologisch vragenlijstonderzoek

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Oproep: Deelnemers psychologisch vragenlijstonderzoek

Berichtdoor Lauren123 » 22 okt 2015, 12:41

Hallo iedereen,

Mijn naam is Lauren, Ik ben derdejaarsstudente toegepaste psychologie aan de thomas more te antwerpen. Voor mijn bacehlorproef voer ik een onderzoek naar de attitudes van de vlaming in verband met hun woonomgeving.

Jullie zouden mij een groot plezier doen door deze kort even in te vullen, het neemt ongeveer een 30tal minuutjes in beslag.

Jullie kunnen de vragenlijsten invullen via onderstaande link.

https://thomasmore.eu.qualtrics.com/SE/ ... iWe2oSK7UV

Alvast bedankt!

(n.b. Als dit niet op zijn plaats is hier mag de thread altijd verwijderd worden... Het is gewoon niet altijd makkelijk om een grote groep respondenten te verzamelen. Ik wil ook duidelijk maken dat het vrijblijvend is)
Lauren123

Re: Oproep: Deelnemers psychologisch vragenlijstonderzoek

Berichtdoor Kristof » 22 okt 2015, 13:15

Zouden we voor die vragenlijsten en enquêtes niet beter een apart forumonderdeel maken?
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Lauren123 » 22 okt 2015, 17:48

Kristof schreef:Zouden we voor die vragenlijsten en enquêtes niet beter een apart forumonderdeel maken?

Ja ik weet niet of dit vaak gebeurd op het forum hier. ik voel me zelf wat gegeneerd... want als alle studenten dit zouden doen staat het heel forum misschien vol. Ik had het hier geplaatst in deze rubriek omdat het wel met psychologie te maken heeft... Maar als dit misplaatst is hier mogen jullie me dat altijd melden.
Lauren123

Berichtdoor Kristof » 23 okt 2015, 05:34

Ik heb je vragenlijst voor de helft ingevuld en ben dan gestopt.

Voor mijn bacehlorproef voer ik een onderzoek naar de attitudes van de vlaming in verband met hun woonomgeving

Vele vragen zijn onduidelijk en hebben mijn inziens niets te maken met jouw onderzoek. :roll:
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Lauren123 » 23 okt 2015, 13:41

Kristof schreef:Ik heb je vragenlijst voor de helft ingevuld en ben dan gestopt.

Vele vragen zijn onduidelijk en hebben mijn inziens niets te maken met jouw onderzoek. :roll:

Ik weet dat de vragen nogal vaag zijn i.v.m. de vraagstelling die erbij hoort ;) Alsnog bedankt om het te willen proberen :)
Lauren123

Berichtdoor willem_betz » 25 okt 2015, 12:55

Lauren123,
is er een docent die toezicht heeft op het samenstellen van jullie vragenlijst ?
Die lijst begint al slecht want de deelnemer moet verklaren dat hij de "uitleg" heeft gelezen
. De uitleg over de aard van de vragen die tijdens dit onderzoek zullen worden aangeboden heb gelezen en dat me de mogelijkheid werd geboden om bijkomende informatie te verkrijgen.

maar nergens een verwijzing of link naar die uitleg, dus na vraag 1 ben ik al gestopt.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Lauren123 » 25 okt 2015, 14:19

willem_betz schreef:Lauren123,
is er een docent die toezicht heeft op het samenstellen van jullie vragenlijst ?
Die lijst begint al slecht want de deelnemer moet verklaren dat hij de "uitleg" heeft gelezen
. De uitleg over de aard van de vragen die tijdens dit onderzoek zullen worden aangeboden heb gelezen en dat me de mogelijkheid werd geboden om bijkomende informatie te verkrijgen.

maar nergens een verwijzing of link naar die uitleg, dus na vraag 1 ben ik al gestopt.

Beste,

De docent heeft de vragenlijst zelf samengesteld. Wij hebben ze enkel op die manier moeten invoeren via Qualtrics.
In het begin wordt kort even uitgelegd waarover het onderzoek precies gaat.
Bij verdere vragen over het onderzoek zelf kunt u wel mijn docent / promotor contacteren i.v.m. meer uitleg naar het onderzoek.
Lauren123

Berichtdoor willem_betz » 25 okt 2015, 15:34

Mijn tweede poging ging niet veel beter. Vraag 8 voorziet niet in de mogelijkheid om gepensioneerd te zijn, dus zijn de volgende vragen 9-12 zinloos, maar toch moeten die ingevuld worden. :roll:
Als dan ook gevraagd wordt om te verklaren dat je strafbare feiten hebt begaan, al dan niet door de politie gekend, zullen velen wel afhaken of er een loopje mee nemen.
Sorry, maar ik vind het een flut-enquête. Wat hoop je er van te leren ?
Geluk ermee, je zal het nodig hebben. Geef je hier een link naar de resultaten als je klaar bent ?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Lauren123 » 25 okt 2015, 21:47

willem_betz schreef:Mijn tweede poging ging niet veel beter. Vraag 8 voorziet niet in de mogelijkheid om gepensioneerd te zijn, dus zijn de volgende vragen 9-12 zinloos, maar toch moeten die ingevuld worden. :roll:
Als dan ook gevraagd wordt om te verklaren dat je strafbare feiten hebt begaan, al dan niet door de politie gekend, zullen velen wel afhaken of er een loopje mee nemen.
Sorry, maar ik vind het een flut-enquête. Wat hoop je er van te leren ?
Geluk ermee, je zal het nodig hebben. Geef je hier een link naar de resultaten als je klaar bent ?

Natuurlijk mag je jou mening geven over de enquête, en ik zal dit zeker zo doorgeven.
De vragen zelf heb ik ook niet zelf opgesteld, dat is gedaan door mijn promotor, dus ik vind het vreemd dat zij pensionering er niet in heeft opgenomen.
Binnen mijn onderzoek moet ik zelf kijken of bepaalde vragenlijsten convergent valide zijn, dus of 2 van de 6 vragenlijsten hetzelfde meten (wordt er in eenzelfde mate op geantwoord enzovoort).
Medestudenten van mij gebruiken de vragenlijsten dan voor andere doeleinden.
Meer kan ik er echter niet over kwijt, daarvoor moet men mailen naar mijn docent.
Natuurlijk zijn de vragenlijsten anoniem dus moesten er personen strafbare feiten hebben begaan komen we dat ook niet echt te weten wie dat gedaan heeft...
Als er resultaten beschikbaar zijn of als mijn onderzoek klaar is wil ik het inclusief de resultaten altijd delen ;)
Lauren123

Keer terug naar Wetenschap